View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.06.2008 18:00 Post subject: |
|
|
Hva er vitsen i det da? Da får jeg jo ikke sett begge kampene live jo. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.06.2008 18:02 Post subject: |
|
|
Fordi de ikke vil at lagene skal spille på resultat i den siste kampen. Sveits - Portugal er uansett uinteressant idag. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 15.06.2008 21:24 Post subject: |
|
|
håhåhå, Jan KOLLER! Se og lær, steffen! |
|
Back to top |
|
 |
DrivA Junior

|
Posted: 15.06.2008 22:13 Post subject: |
|
|
2-0 til Tsjekkia gitt. Hadde håpet på litt tyrkisk pyro, men det er vel små sjanser for det nå... |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 15.06.2008 22:27 Post subject: |
|
|
For mesterskapet sin del må jeg si jeg er glad det er Tyrkia og ikke Norge som representerer den kvalikkgruppa. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 15.06.2008 22:38 Post subject: |
|
|
Helvetes Tyrkia!! Jeg vil ha straffer! Men de som mener at kommentatorene på TV4 ikke er engasjerte skulle ha hørt nå! |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 15.06.2008 22:44 Post subject: |
|
|
Steike for en kamp!!! _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 15.06.2008 22:52 Post subject: |
|
|
Äsch! Heja Tjeckien... |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 15.06.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Litt av en avslutning! Jeg vil si dommeren hadde kontroll, til tross for en del kort på slutten og det siste målet var ikke offside slik jeg så det.
Irriterende i grunn, jeg hadde jo tippet 2-1 til Tsjekkia. Men Tyrkia gjorde absolutt en god andre omgang, så det var vel fortjent etter hvert. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.06.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Ble smått fortvilet, da jeg så uavgjort-tipset mitt (bare et par hundre i premie, dog) gå til helvete helt på slutten der, men grattis til Tyrkia.
Uansett så var det smått stilig å se kampen i HD på 93 tommers lerret.  |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.06.2008 23:17 Post subject: |
|
|
Fantastisk kamp, men hva faen skjedde ved det røde kortet? Skulle ikke det vært straffespark? I mine øyne en lignende situasjon som det som skjedde i København i kvalikken. Det førte jo til straffe. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.06.2008 23:21 Post subject: |
|
|
Koller ble dyttet av keeper, men det hadde ingen innvirkning på spillet (ballen var vel ute), så synes rødt kort + utspill var helt greit jeg. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.06.2008 23:22 Post subject: |
|
|
Ja, jeg er ingen regelrytter, men ballen var som sagt ikke i spill. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.06.2008 23:27 Post subject: |
|
|
Jeg syns rødt kort var altfor strengt i den situasjonen. Det var jo ikke noe slag, og heller ikke et klaps mot ansiktet. Den tyrkiske keeperen foretok en enkel dytt mot brystet til Koller.
Gult kort til keeper og gult til Koller for filming ville vært passende. I det hele tatt fremstår Koller som ganske usportslig. Det var en del episoder i de første kampene også.
Uansett var det en herlig spennende kamp. Syns årets EM kanskje har vært det mest positive noen gang når det gjelder offensivt spill. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 16.06.2008 08:53 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Hva er vitsen i det da? Da får jeg jo ikke sett begge kampene live jo. |
Dette stammer fra en VM-kamp i 1982, da de siste kampene i gruppespillet fortsatt ble spilt på forskjellige tidspunkt. Da Algerie (?) hadde spilt ferdig sine kamper lå de an til avansement, men Vest-Tyskland og Østerrike hadde fortsatt igjen sin siste kamp. Østerrike var allerede klare for avansement, og tyskerne ville slå følge hvis de vant. Vest-Tyskland tok ledelsen tidlig, og resten av kampen brukte lagene på å trille ball og drøye tid. Nok et usselt bevis på østerrikernes underdanighet overfor nabolandet, og en skam for fotballen. Derfor besluttet FIFA (og sikkert UEFA) at sisterundekampene fra da av skulle gå samtidig. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.06.2008 09:14 Post subject: |
|
|
Jeg må få arrestere deg litt, Bolgebah.
Østerrike var kun videre hvis de ikke tapte med tre mål eller mer. Derfor var begge lagene fornøyde med 1-0 til tyskerne. Det var ikke interesse for å gå i angrep i det hele tatt, og var en skam for begge lagene. Det var ikke bedre at det var nettopp Algerie det gikk ut over. De ville vært det første afrikanske landet til å gå videre i et VM, men ble forhindret av to europeiske naboland som spilte unfair. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 16.06.2008 16:39 Post subject: |
|
|
NÃ¥r noen scorer i EM.. Vet noen hva den sangen heter? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.06.2008 16:44 Post subject: |
|
|
NÃ¥r noen scorer? Har de en fast sang i hele EM?
Den de spiller mest på stadion er White Stripes - Seven Nation Army, men om det er den du tenker på vet jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 16.06.2008 16:52 Post subject: |
|
|
Trur det. Men den som spilles på stadion er ikke lik den versjonen |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.06.2008 17:09 Post subject: |
|
|
I dag håper jeg Michael Ballack står frem - det gjør han alltid når det gjelder som mest - og sender Tyskland videre. Tyskland og Nederland er mine to favoritter i mesterskapet. Tror Tyskland går videre i dag også, Østerrike skal ikke være SÅ vanskelig på tross av hjemmebanefordel. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.06.2008 17:22 Post subject: |
|
|
Håper selvfølgelig på Østerrike i dag, som nøytral ser jeg ingen som helst underholdning i at Tyskland går videre. Mer morsomt med en outsider som Østerrike... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.06.2008 17:25 Post subject: |
|
|
Har ingen tyske gener eller noe jeg heller, men jeg liker Tyskland som fotballnasjon. Alt er så organisert, alle spiller for laget og de har kanskje fotballens største vinnertype - Ballack - på laget. Det kapteinen viste sist kamp var selvsagt sørgelig, men han svikter aldri når det gjelder som mest. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.06.2008 17:30 Post subject: |
|
|
Om Tyskland ryker ut i kveld så storkoser jeg meg  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.06.2008 17:36 Post subject: |
|
|
Jeg også tror at Tyskland trekker det lengste strået idag, men det hadde vært utrolig morsomt om Østerrike hadde klart det og Østerikke har vært langt mer positiv enn hva en kunne frykte før mesterskapet.
Sansynligvis går Tyskland videre og forhåpentligvis kan dem slå ut Portugal slik at jeg slipper å høre mer om Ronaldo, er møkk lei. Jeg håper også at Russland sender våre defansive naboer på hodet ut av mesterskapet er også dritt lei av høre om dem, til tross for at jeg har sansen for spillere som Stoor, Zlatan og Mellberg, men resten av laget er noe av det mest kjedelige i hele mesterskapet. Gleder meg også til å få Arshavin sin introduksjon til dette mesterskapet og det jeg har sett av ham er en vinduderlig spiller.
Når det gjelder gruppe C kunne det vært morsomt hvis Romania gjekk videre og av den enkle grunn at dem har vært avskrevet i gruppen fra dag 1 og har gode spillere som Mutu og Chivu som krydder. Tror og håper at Italia går videre fordi dem har en langt mer positiv innstilling til kampene enn både Frankrike og Romania og i tilegg har dem hatt marginene i mot seg. Håper også jeg får se artisten Cassano fra start en utrolig morsom spiller å se på.
Heldigvis gjekk Tyrkia videre på bekosting av et gørr kjedelig Tsjekkia som per dags dato kun består av gråstein, Tyrkia har i det minste morsomme spillere som Ardan, Nihat og Serhat. I tilegg er det herlig å se at "bedreviterne" til Tv2 ta feil og vise med all tydlighet hvor lite oppdatert dem egentlig er. Når det gjelder selve kampen var det litt ergelig å bli snytt for straffekonken som jeg tror Tyrkia hadde vunnet, Chech er ingen god straffekeeper noe som Demirel er. Jeg er også uenig i at straffer er bingo, det er ikke tilfeldig at det er dem samme lagene som regel vinner på straffe og dem samme spissene som skorer og det samme keeperene som redder.
Når det gjelder mesterskapet synes jeg det har vært fantastisk morsomt med utrolig flotte mål, prestasjoner og spenning i neste hver eneste kamp. Hvem håper dere går videre? Hvem har imponert dere? |
|
Back to top |
|
 |
|