View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.06.2008 12:36 Post subject: |
|
|
Dommeren la seg definitivt på en høy linje, og det er forsåvidt greit, men jeg synes nå likevel at han bør ta åpenbare obstruksjoner og holdinger.
Jeg så bare andreomgangen, og synes begge lagene var gode.
Nederland har jeg en litt sånn tillært tvil til, de er gode med ballen, gode i pasningsspillet og så videre, men jeg synes fortsatt det blir noe litt statisk over all dynamikken deres. Etter min mening kom alle målene til Nederland etter horribelt forsvarsspill fra Italias side, og det vil se litt annerledes ut mot Frankrike, tipper jeg. (TO ganger fikk den eneste oransje spilleren i straffefeltet stå totalt umarkert av fire italienske tilskuere og score, hallo??) Veldig mye kreativitet på midtbanen, riktignok, og jeg tror det vil holde til avansement.
Italia hviler seg litt vel tungt på Pirlo i det offensive spillet til tider, og jeg syns han fortjener en midtbanemakker som bidrar med noe kreativt. Ambrosini og Gattuso samtidig blir vel defensivt, De Rossi burde ha vært der. Vi så også hvor mye bedre laget ble med Zambrotta og Grosso på backene, og at Del Piero kan bli farlig i rommet rundt sterke Toni. Ting tyder på at Italia burde ha mot til å satse på de gode offensive kvalitetene sine, i stedet for å mure igjen defensivt med dårlig stein. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.06.2008 14:43 Post subject: |
|
|
Italia bør ihvertfall bytte ut Ambrosini for De Rossi, klasseforskjell i favør den sistnevnte. I tilegg bør en også kunne vurdere Gattuso som heller ikke var spesielt god i går for Perrota eller Aqulani for hvis en skal spille 4-3-3 er en avhengig av indreløperne er istand til å true motstanderenes mål. Enig i at Grosso må inn for Panucci.
På midtstopperplass har Italia et kjempeproblem der Barzagli og Matterazi ikke er bedre enn dem må være og jeg tviler på at Nederland hadde greid å skore 3 mål viss det var Nesta og Cannavaro som spillte bak der. Savnet av Nesta, Cannavaro og Totti kan fort felle Italia i dette mesterskapet samt en svak trener. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.06.2008 15:48 Post subject: |
|
|
Angående situasjonen ved Nederlands 1-0-scoring i går, så er reglene egentlig ganske klare når man har gjort seg kjent med dem Jeg var usikker på om det er forskjellige regler for forsvarsspillere og angrepsspillere som befinner seg bak dødlinjen.
Som Rune Pedersen forklarte på dagbladet.no i går skal en forsvarsspiller som befinner seg bak dødlinjen regnes som aktiv i spillet. Unntaket er dersom dommeren har blåst i fløyten og dermed bestemt at spilleren er ute av spill, for eksempel ved medisinsk behandling.
Dersom en angrepsspiller befinner seg bak dødlinjen er forutsetningene annerledes og dermed fortoner reglene seg også annerledes (det var dette som kvernet i knollen min i går). For denne spilleren er reglene slik at det er irrelevant hvorvidt han befinner seg foran eller bak dødlinjen. Det som derimot (selvsagt) er relevant er hvorvidt han er involvert og delaktig i spillsituasjonen. Han kan med andre ord befinne seg på den ene eller andre siden av dødlinjen, og enten være delaktig eller ikke delaktig i angrepet (selve linjen spiller ingen rolle). Denne spilleren kan i teorien også bli avblåst for offside selv om han står i ro bak dødlinjen, dersom han roper, hoier og skriker, og på den måten påvirker angrepsituasjonen.
Denne utredningen fikk jeg nettopp av Rune Pedersen på telefon fra Østerrike  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.06.2008 15:54 Post subject: |
|
|
Jeg regner med at han ikke ringte fordi han har lest innleggene dine her?  |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.06.2008 17:05 Post subject: |
|
|
Nei, han ringte bare for å høre hvordan det gikk  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 10.06.2008 17:09 Post subject: |
|
|
Niclas Alexandersson starter på høyreback, i stedet for Fredrik Stoor i kveldens EM-kamp mot Hellas.
Men den store overraskelsen ligger i at Tobias Linderoth heller ikke starter.
Les mer _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.06.2008 17:38 Post subject: |
|
|
Ikke "Chippen" heller, for den saks skyld. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.06.2008 18:54 Post subject: |
|
|
Artig at det bare er litt over et halvår siden David Villa fikk til null og niks mot Bjørn Tore Kvarme. Og Carlos Marchena tapte dueller mot Yssouf Koné og Steffen Iversen. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 10.06.2008 19:33 Post subject: |
|
|
Hadde vi møtt en Villa i denne formen ville historien vært en litt annen, det er sikkert. Drepende effektiv når han får ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.06.2008 19:57 Post subject: |
|
|
Spania er nå det laget som har imponert meg mest så langt i EM, rett og slett en fantastisk kamp. Kjempe kamp av Villa, itilegg ble jeg mektig imponert av Xavi, Senna, Torres og Silva og deres kolektive og individuelle angrepspill det var en nytelse å se på. Russland ble jeg også imponert over og dem hadde noen "klikk-klakker" som var en fryd for øyet.
Edit: Glemte Iniesta et unikum av en spiller. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.06.2008 21:05 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis fortsetter Niclas Alexandersson like dårlig. Da blir det en skikkelig artig andreomgang med Stoor i aksjon. Heia Sverige. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 10.06.2008 21:32 Post subject: |
|
|
Det Hellas holder på med nå mot Sverige er anti-fotball.
Håper de ryker ut uten å score mål, uten poeng. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.06.2008 21:35 Post subject: |
|
|
Etter å sett det fleste kampene håper jeg det går slik:
Gruppe A
Portugal
Sveits
Tyskland
Kroatia ( potensial )
Nederland
Italia
Spania
Russland
Hvem håper dere går videre? |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 10.06.2008 21:36 Post subject: |
|
|
Spania og Nederland har i mine øyne vært de desidert beste lagene så langt i EM. Fantastisk fotball fra begge. Håper det fortsetter hele veien til en finale for en av dem.
Tyskland og Portugal har også vært ok, kanskje ikke like dominerende som Spania og Nederland var, men likevel solid. Fortsetter EM i denne retningen, kan det fort bli Nederland vs Spania og Portugal vs Tyskland i semifinalene.
Håper virkelig Sverige setter inn Stoor i andre omgang nå. Spiller han bedre enn Alexandersson kan han fort ha spilt seg inn i første 11'eren for de neste kampene. |
|
Back to top |
|
 |
DrivA Junior

|
Posted: 10.06.2008 22:09 Post subject: |
|
|
Der spilte Alexandersson nettop en håpløs pasning som ga hellas en sjanse, På tide å sette Stoor inn! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.06.2008 22:09 Post subject: |
|
|
De der Alexandersson og Hansson er jaggu meg på skovtur sammen i kveld. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.06.2008 22:11 Post subject: |
|
|
Sykt skudd, det er ikke yttersida en gang. Strak vrist. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
DrivA Junior

|
Posted: 10.06.2008 22:16 Post subject: |
|
|
Endelig kommer fredrik stoor inn! |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 10.06.2008 22:19 Post subject: |
|
|
Henke burde satt den sjangsen, men de hadde veeeldig flaks, og fikk den i mål.
Artig at Stoor får sjangsen  _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.06.2008 22:25 Post subject: |
|
|
Fy fan for en stemning. HEJA SVERIGE! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 10.06.2008 22:34 Post subject: |
|
|
toki wrote: | Henke burde satt den sjangsen, men de hadde veeeldig flaks, og fikk den i mål.
Artig at Stoor får sjangsen  |
Fredrik Ljungberg var det vel  |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 10.06.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Stoor kom vel greit fra det. Ikke mye involvering. Men heller ingen feil.
Kanskje han starter mot Spania?
Stoor vs Torres, Villa og Silva!  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.06.2008 22:44 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | De der Alexandersson og Hansson er jaggu meg på skovtur sammen i kveld. |
Semb skrøt så mye av denne Hansson, men jeg er enig med deg. Han var ikke spesielt imponerende.
Stoor startet greit, men han var ganske svak et par ganger der også. Blant annet da grekeren fikk skutt fra spiss vinkel.
Ja, for ei stemning! |
|
Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 10.06.2008 22:49 Post subject: |
|
|
Jeg sitter på en brakkerigg på Fornebu og har akkurat hylt halsen sår. Dette var deilig! Hellas = anti-fotball |
|
Back to top |
|
 |
|