View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.06.2008 12:31 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | mener jeg at den mannen er grovt underkvalifisert for jobben sin |
Hva slags jobb har han egentlig nå for tida? |
|
Back to top |
|
 |
Nils Heldal Senior
|
Posted: 10.06.2008 13:09 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Hvis Gunnar Flikke faktisk mener at måten TV 2 driver "journalistisk dekning av sport" på, er et eksempel til etterfølgelse, og har noe som helst med et samfunnsoppdrag å gjøre, så mener jeg at den mannen er grovt underkvalifisert for jobben sin. Det er jo en uttalelse som, hvis den er korrekt gjengitt, er direkte pinlig for noen som formodentlig har en utdannelse. |
Nå er det en stund siden Gunnar Flikke var redaktør i Adresseavisen da, han er nå arbeidende pensjonist med mange styreverv. Nå værende redaktør er Arne Blix. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.06.2008 13:20 Post subject: |
|
|
Men en selvransakende Adresseavis, Heldal! Nå står ikke væla tell pinse!
Hvilken plass var det de satte seg sjøl på i denne kåringa si, egentlig? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2008 14:06 Post subject: |
|
|
De unnlot å plassere seg sjøl, bare konstaterte at de var "viktige" i idretten. |
|
Back to top |
|
 |
Nils Heldal Senior
|
Posted: 10.06.2008 14:18 Post subject: |
|
|
Og det er de jo. Håper bare de evner å se seg selv i fugleperspektiv i ny og ne, erkjenne at ikke alt som kommer ut av bunkersen på Heimdal er pulitzer materiale - og kanskje aller viktigst - endre kurs de gangene det er nødvendig. Det er vel adressa journalister innom her også. Er det det? Kom frem da! Hva mener dere? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.06.2008 14:28 Post subject: |
|
|
Adressa-gutta her er ivrigst på pm de!
Syns forøvrig det er flott at Adressa også fungerer som en vaktbikkje, men de tar jo dessverre tak i de minst viktige, men mest tabloide, sakene som de dekker. De litt dypere linjene og langsiktige perspektivene hvor klubben bæsjer utover begge leggene, det ignorerer de glatt. Er det rett og slett at kompetansen innen gravende/faglig journalistikk er like fraværende som tilsvarende for en del av de sosehuene som dessverre ennå har ansvaret for sine emner på Brakka (de Heldal skal beskytte ), eller tror de bare det ikke er lesverdig? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.06.2008 14:39 Post subject: |
|
|
Vel, denne analysen til Kroksæther for et par år siden, den avfødte jo sine reaksjoner. Dette neandertalerkommentarfeltet som alltid er tilgjengelig under nettsakene deres ble raskt nok fylt opp av innspill fra publikum, og det var åpenbart at saken engasjerte. Problemet var bare at det stanset der. Kroksæther konstaterte "something is rotten in the state of RBK", Skutle (eller var det Svendsen?) skrev et tilsvar i avisa om at man ikke kjente seg igjen, og dermed var det stopp. En modig og kompetent sportsredaktør ville fulgt opp saken. Ikke nødvendigvis for å henge ut representanter for klubbens ledelse, men rett og slett for å legge fakta på bordet. Rosenborg har vært Skandinavias ubestridt beste klubb siden sin inntreden i Champions League. Hva har klubben brukt denne posisjonen til?
En grundig artikkelserie tror jeg faktisk ville vært et viktig bidrag også for at RBK kunne bevisstgjøre seg sine strategier, men det er jo så mye mer lettvint å line opp en betuttet skoleklasse utenfor gitteret på Lerkendal og kritisere manglende åpenhet. Bare fordi Adressa ikke har sladdermonopol lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.06.2008 14:44 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: |
En grundig artikkelserie tror jeg faktisk ville vært et viktig bidrag... |
Men det er jo problemet, de bare pirker i det med neglen, så går de videre til en eller annen svadasak.
bolgebah wrote: | ...også for at RBK kunne bevisstgjøre seg sine strategier |
Ja, kanskje Skutle kunne lest Adressa og funnet ut en eneste milepæl og praktisk handling, i stedet for bare ord, når det gjelder den topp-30 bobla si også... Verden ville ikke stått til påske... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.06.2008 14:56 Post subject: |
|
|
Heh, du og den Skutle-vendettaen din. Disse delmålene kan formuleres på lavere nivå. Hvis Skutle skal sammenfatte alt, blir det mange trær og lite skog.
Samtidig er jeg enig med deg (og det vet du) i at det er all grunn til å rette kritikk mot hvordan Rosenborg har forvaltet sitt bo siden man tok steget opp fra å være en ordinær norsk toppklubb til en utfordrer i europeisk toppklasse. De første årene kunne man skylde på at klubbens ansatte naturlig nok ikke var forberedt på oppgraderingen, men snart femten år etter gjennombruddet burde man i rettferdighetens navn ha rukket å utrette mer. Det er i alle fall skremmende å se hvor kjapt konkurrentene henter oss inn igjen når vi slipper oss ned bittelitt.
Samtidig har klubbens tilhengere, i all beskjedenhet inkluderende oss som diskuterer her i denne tråden, nok utvidet sin horisont en hel del. Mange er i stand til å tenke strategisk og langsiktig, og kan sammenligne med andre, lignende klubber. Dette utgjør en sparringpartner som Rosenborg ikke hadde på slutten av 90-tallet, da det virkelige løftet kunne kommet. |
|
Back to top |
|
 |
DrivA Junior

|
Posted: 10.06.2008 15:20 Post subject: |
|
|
Recon wrote: |
Ja, kanskje Skutle kunne lest Adressa og funnet ut en eneste milepæl og praktisk handling, i stedet for bare ord, når det gjelder den topp-30 bobla si også... |
Topp-30 begynner å bli en smule urealistisk. Når det er sagt ser jeg heller ingen andre klubber i landet som har potensiale til å bli noen topp-30 klubb. Når en konkurrent henter oss inn igjen, som bolgebah skriver, går det max en sesong, og så er det neste lag sin tur. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.06.2008 01:26 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Om dette er sportsredaksjonen i Adressa, begynner jeg å forstå hvorfor det er så ille som det har blitt. En gjeng med nyutdannede som prøver å overgå hverandre i å se mest mulig kul og careless ut for fotografen. De ser jo rett og slett utrivelige ut hele gjengen. |
Mener å ha lest at Adressa i ny og ne har etterlyst mer livserfaring og perspektiver i RBK-ledelsen. Da kan man trygt si at avisen sjøl ikke lever slik den anbefaler andre å leve. Sportsredaksjonen ser jo ut som en nystiftet russeavisredaksjon. Hvor er erfaringen, sportskompetansen og de sterke stemmene? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.06.2008 04:39 Post subject: |
|
|
Håper virkelig at den godeste presseansvarlig Pedersen blir litt mindre bestemt i "skjerminga" av Hamrén på hjemmebane framover. Etter kampene mot Viking og Brann svarte Hamrén som kjent bare på spørsmål i plenum og bare i fem minutter.
På de to bortekampene i Kristiansund og Bodø var Pedersen derimot ikke med, og Hamrén måtte passe på seg sjøl. Det greide han naturligvis bra. Trykket på ham etter disse kampene er noe helt annet enn på de to nevnte storkampene (attpåtil debut) på Lerkendal, men jeg tror også Hamrén syntes det var trivelig å sette av ti minutter til prat.
Jeg syntes i alle fall det var trivelig å slippe å kauke ut spørsmål og håpe på svar der jeg sto, før jeg begynte kappgangen bortover langs rullebanen. Spillerbussen tok meg forresten igjen. Sluttspurten forbi spillerne og opp rulletrappa på flyplassen kunne jeg derimot ha spart meg: Til tross for hele seks Securitas-vektere på plass, nektet de å åpne mer enn en sluse i sikkerhetskontrollen og dermed fikk jeg ikke tid til å skrive noe før avgang. At modemfunksjonaliteten på telefonen meldte om "feil portnummer" (den hadde jeg aldri sett før) hadde sånn sett ingenting å si i praksis.
Forresten var nok ikke løsninga med intervjusone i 2. etasje på Aspmyra helt ideell. Demidov var eneste RBK-spiller som kom dit (etter å ha blitt kommandert?). Bare tilfeldig at jeg traff på autografskrivende lagkamerater på baksida. Tror nok f.eks. Adressa hadde satt stor pris på noen sitater fra Stoor (stjal i stedet fra TV2 uten å kreditere på papir) og Kvarme i avisa, som kom på døra i stad. Det er vel rett og slett plassmangel som er årsaken til at Glimt har valgt en slik løsning. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 28.06.2008 16:17 Post subject: |
|
|
Ser at både VG og Dagbladet vektlegger Martins` sinte meninger rett etter kamp. - Soleklar straffe både i nesesituasjonen og da Lago fikk ballen i hånda, dommerne dømmer med Rosenborg, han var helt uskyldig på sitt gulkort osv. Ingen egne meninger, bare idiotiske utsagn fra en toskete B/G-spiller. Blir forbanna av å lese slikt piss etter en kamp vi hadde vunnet hvis det hadde vært en nogenlunde habil dommertrio på banen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 15.07.2008 00:10 Post subject: |
|
|
Ja, jeg fikk et lite sjokk igår kveld med hele 5 nye artikler på RBKweb. Imponerende arbeid.
Dere begge fortjener skryt.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.09.2008 11:54 Post subject: |
|
|
Heldal på RadioAdressa akkurat nå! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 30.10.2008 19:05 Post subject: |
|
|
Hehe, må bare slenge inn 2mas sin lille skrivefeil i innlegget ovenfor. Rosenborg tapte da vitterlig ikke 4-0 mot Ekranas  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.11.2008 15:53 Post subject: |
|
|
Her er medietabellen 2008. Tallene er et resultat av en undersøkelse Norstat og 20/20 Communications AS har gjort i oktober/november om hvor godt eliteserieklubbene har håndtert media denne sesongen, ifølge publikum:
1) Stabæk 7
* Framstår som rolige og lite konfronterende.
2) Bodø/Glimt 5
* Du skal være en kald og hard journalist for å ønske å ta noen av Glimts jordnære gutter.
3) Tromsø 5
* Ingen store medieutfordringer i ishavsbyen. Steinar Nilsen en klar og tydelig leder som skjermen spillerne sine.
4) Rosenborg 5
* Erik Hamrén fredet denne sesongen. Neste år derimot ...
5) VÃ¥lerenga 5
* Forventet mye bråk. Kommer godt ut av det fordi hele klubben har vært lojal mot den nye trenerstrukturen.
6) Viking 4
* Uwe Rösler og Egil Østenstad er begge proffe, men slipper unna mediene både på godt og vondt denne sesongen.
7) Aalesund 4
*Pluss for rask reaksjon da familien Riise ble hetset i siste serierunde. Kjetil Rekdals inntog bra for klubbens medietekke.
8) Strømsgodset 4
*Klar rollefordeling mellom sjefene. Passiv i forholdet til media.
9) Fredrikstad 3
* Sportslige resultater setter problemene i skyggen.
10) Molde 3
* Litt sutring etter episoden med Martin Andresen. Styrer unna de helt store skandalene. Heller ingen gladsaker fra rosenes by.
11) HamKam 2
* Etterlater seg ikke noe tomrom i eliteserien. Arne Erlandsens framsto som lei og umotivert.
12) Lyn 2
* Mange kokker og mye søl, men kun på grunn av utenomsportslige saker. Henning Berg har framstått som ekstremt lojal midt i det hele.
13) Brann 2
* Forferdelig mye rot. Unngår nedrykk fordi Mons Ivar Mjelde framstår som sympatisk.
14) Lillestrøm 1
* Sesongen startet med bråk. Hvem var sjefen? Dårlige resultater forsterker inntrykket om en evig maktkamp på Åråsen. Freden kom med Henning Berg. Ikke én kamp for tidlig.
Les mer: Medietabellen 2008 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.11.2008 18:38 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Heller ingen gladsaker fra rosenes by. |
Jeg sier ikke mer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2008 18:42 Post subject: |
|
|
Eks-juniorspiller Michael Stilson har blitt journalist hos Nettavisen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.01.2009 17:14 Post subject: |
|
|
Enten er der overskrifts- eller datafejl i grafen. Her tænker jeg på at der står Start i overskriften og Stabæk i grafen. Mest sandsynlig er det vel Start i overskriften som er fejl.
Det bliver spændende at læse mere om fordelingen af pengene til mediaafdelingerne. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.01.2009 18:44 Post subject: |
|
|
Må være en feil i grafen også.
Brann står med to omtalte saker i uke 40. Det var den samme uke de spilte en ganske viktig bortekamp mot Deportivo La Coruna. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.01.2009 18:57 Post subject: |
|
|
Nej det kan i så fald heller ikke passe. Man skal tydeligvis arbejde lidt grundigere med de grafiske fremstillinger til næste gang. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|