View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2008 09:13 Post subject: |
|
|
thoves wrote: | de avslo jo det første budet,så det har tydeligvis kommet et nytt ett.. |
Stusset på det samme, og har sendt e-post til NTB for å høre hvordan de tolket Hoftun.
Det første budet ble avslått 27. mai, så jeg syns Hoftun formulerte seg veldig rart om det er det budet han omtaler. |
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 10.06.2008 11:08 Post subject: |
|
|
VI har slitt noe vanvittig framover på banen etter at Iversen ble byttet ut mot brann og i KBK-kampen. Det taler for at vi bør beholde Koné også en del av høsten. |
|
Back to top |
|
 |
DrivA Junior

|
Posted: 10.06.2008 12:41 Post subject: |
|
|
Kone er alt for arrogant etter min smak. Tar fart fra bare en meter når han skal ta straffe osv...
Tror vi trenger en ny spiss. En gjennombruddsdyktig en som scorer mål. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.06.2008 12:58 Post subject: |
|
|
Der har man hubrisen til Recon... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.06.2008 14:20 Post subject: |
|
|
Cluj kom visst med et nytt bud på €400k, men nå har forhandlingene tilsynelatende strandet:
“Kone va veni la noi probabil din iarnă”, a spus ieri preşedintele “feroviarilor”, Mureşan. Yssouf Kone mai are doar şase luni de contract cu formaţia scandinavă şi are şanse mari să ajungă la CFR din postura de jucător liber de contract.
“Din iarnă, Kone va juca la CFR”
"Kone will probably come in November of winter," said the president yesterday "railway men," Muresan. Yssouf Kone mai are doar şase luni de contract cu formaţia scandinavă şi are şanse mari să ajungă la CFR din postura de jucător liber de contract. Yssouf Kone May has only six months contract with the band and has scandinavă big chance to reach CFR posture of the free player contract.
“Din iarnă, Kone va juca la CFR” "In winter, Kone will play at CFR"
Har forsøkt å få tak i Hoftun for å få bekreftelse. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.06.2008 15:39 Post subject: |
|
|
3-4 mill er ikke en høy nok sum for et salg av Kone nå i sommer. Han får heller gå gratis i januar da. I mellomtiden kjøper vel Cluj noen andre.... |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 12.06.2008 18:29 Post subject: |
|
|
Om dette utsetter et spisskjøp fra Rbk vet jeg ikke om jeg er så veldig positiv til utsettelse. Vet ikke om Konés psyke heller har godt av utsettelser |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 13.06.2008 09:04 Post subject: |
|
|
For lite. Skårer han ett mål i en avgjørende e-cupkamp i sommer er det mye mer verdt enn 3,2 mill. 10 mill er minimum for en som skårer jevnt og trutt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2008 09:16 Post subject: |
|
|
Med så liten konkurranse Cluj tilsynelatende har om å få kjøpe Koné, tror jeg vi bare kan glemme ti mill. om vi selger i sommer. At spilleren helt siden november har ønsket seg til Transylvania, forvansker situasjonen for RBK.
Tilsynelatende er Hoftun redd for at Koné ikke vil prestere om han vil bort, noe Tørum også mente. I fjor løste det hele seg gjennom at Braaten ble solgt, mens verken Start eller Odd ble enige med RBK om overgang.
Koné burde naturligvis være profesjonell nok til å fullføre kontrakten sin, men CL-fristelsen er nok veldig stor... Likevel bør ikke RBK selge før de har sikret seg en erstatter; overgang kan avtales lenge før 1. august. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.06.2008 09:21 Post subject: |
|
|
Enig. Mot NAC Breda må vi ha Kone med etter som overgangsvinduet i Norge ikke åpnes før 1.august. (Takk for det amatør-NFF ). |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.06.2008 09:23 Post subject: |
|
|
Det er vel først og fremst FIFA og deretter klubbene selv som står bak at vinduet åpner 1. august. NFF forhørte seg jo hos toppklubbene om hvordan vinduene burde være. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.06.2008 09:30 Post subject: |
|
|
Kan hende det. Uansett burde NFF ha sett at et senere åpnet norsk overgangsvindu om sommeren i forhold til andre land, ikke var særlig lurt. Et lengre sommervindu kunne vel ha vært spart inn på et kortere vintervindu? Kan NFF få endret på dette gjennom et hastevedtak? |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 13.06.2008 09:30 Post subject: |
|
|
De to scoringene borte mot Tunisia, må da ha blitt lagt merke til, slik at markedsverdien er steget flere hakk? Får vi igjen det vi betalte (5mill.?) er jeg fornøyd 3.2 mill. er fortsatt et "skambud" |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2008 10:32 Post subject: |
|
|
Hoftun virker veldig lysten på å selge:
- Det har blitt en del fakser og telefoner til Romania og Afrika, hvor Yssouf er for tiden, og til Romania igjen. Nå kan det hende han forsvinner før 1. august også. Det er ikke helt ideelt med tanke på kampprogrammet i juli, men slik er spillerforhandlingene. Vi må hele tiden avveie tidspunkt, kvalitet og pris, sier han.
Les mer: Travle dager for Hoftun |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.06.2008 10:34 Post subject: |
|
|
At han har blitt hissig på grøten etter nok et skambud - gjør meg optimistisk med tanke på at Dorsin kan være en del av avtalen. Kom hjem, Micke! |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.06.2008 10:36 Post subject: |
|
|
Du fikk med deg at Micke var i Trondheim for å selge leiligheten sin? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 13.06.2008 10:42 Post subject: |
|
|
Jeg har full forståelse for at man vurderer det slik at et salg av Kone er det mest hensiktsmessige dersom spilleren på det mentale plan befinner seg i Romania. Imidlertid forventer jeg at Kone opptrer såpass profesjonelt at han viser lojalitet dersom forhandlingene ikke fører til at RBK får et akseptabelt tilbud. I det legger jeg at spilleren da har sett at klubben har vist vilje til å inngå forhandlinger med Cluj, men at også han må innse at et salg må innebære at både kjøper og selger kan si seg fornøyde.
Jeg tror nok likevel Kone forsvinner nå, men om forhandlingene strander, forventer jeg at spilleren holder rett fokus. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 13.06.2008 10:43 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | At han har blitt hissig på grøten etter nok et skambud - gjør meg optimistisk med tanke på at Dorsin kan være en del av avtalen. Kom hjem, Micke! |
I følge Adressa uttalte Hoftun at Dorsin ikke hadde vært et tema. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.06.2008 11:04 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Du fikk med deg at Micke var i Trondheim for å selge leiligheten sin? |
Ser ikke helt hva det har med saken å gjøre. Han sa da han var her at han ville vekk fra Romania og at det antakeligvis ville stå mellom Trondheim og Stockholm.
Myhr: Skal ikke ta alt man hører for god fisk. Rosenborg har da alltid vært nogenlunde gode til å holde spillerkjøp borte fra media helt til spilleren er klar. At det skal ha gått så voldsomt mange fakser frem og tilbake, tyder jo muligens på at det er noe som skjer. Kan virke slik på Hoftun, iallefall. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.06.2008 11:09 Post subject: |
|
|
Han sa han var uenig med treneren i Cluj. Hvor står det at han ønsket seg bort og at valget sto mellom Stockholm og Trondheim? Har du link?
Savner Micke, så håper du har rett. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 13.06.2008 11:14 Post subject: |
|
|
Enig i det, Hedon, men jeg tror nok det først og fremst er et salg av Kone det dreier seg om i denne omgang. Imidlertid er jeg enig med deg i at Micke er velkommen tilbake, og at forhandlingene også burde omfattet ham. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.06.2008 11:21 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Han sa han var uenig med treneren i Cluj. Hvor står det at han ønsket seg bort og at valget sto mellom Stockholm og Trondheim? Har du link? |
Dorsin kommer hjem?
adressa wrote: | En sesong han kunne krone med seriemesterskap. Som Adresseavisen skrev i dag, forlater han trolig Cluj før kontraktstiden går ut.
Svensken utelukker ikke at Trondheim blir ny base. Igjen.
- Det blir vel her eller Stockholm, i så fall.
- Jag trivs jättebra i Trondheim, blunker Dorsin lurt. |
|
|
Back to top |
|
 |
|