View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 09.06.2008 21:49 Post subject: |
|
|
Da er det jo bare for en forsvarer å trå nedenfor linja. Han er deltagende med mindre dommeren har sendt ham av for behandling e.l. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.06.2008 21:51 Post subject: |
|
|
Litt VEL høy linje den dommeren der har lagt seg på gitt. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.06.2008 22:44 Post subject: |
|
|
Imponerende av Nederland med rask kontringer, men ditto svakt av Italia som lakk som en sil bakover og Nederland fikk utrolige rom og savnet av Italias to verdensklasse stoppere var merkbart ( Nesta og Cannavaro ), når itilegg Donadoni velger å plassere sin beste midtbanespiller De Rossi på benken for middelmådige Ambrosini blir forsvaret som en sil, midtbanen klarte heller ikke å støtte spissene sine.
Når i tilegg Nederland viser en langt større entusiasme, aggresivitet og løpsvillighet er det ikke merkelig at resultatet ble som det ble.
Helt utrolig at Italia har Donadoni som trener når geniet Capello trener England. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 09.06.2008 22:45 Post subject: |
|
|
Skulle ikke canal-digital sende stort sett alt i HD-kvalitet.? Hvor hen isåfall? |
|
Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 09.06.2008 22:53 Post subject: |
|
|
Du kan fine info om Canal Digital HD Her:Opplev fotball-EM i HD _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 09.06.2008 22:58 Post subject: |
|
|
Strålende fotball av Nederland og deilig å se italienske svin som skjønner at de blir utspilt og latterliggjort. Også uvant å se et italiensk lag som ikke drøyer tid.
Og hvor har det blitt av den franske angrepsfotballen? NÃ¥ er de bare kyniske og arrogante. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.06.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Da er det jo bare for en forsvarer å trå nedenfor linja. Han er deltagende med mindre dommeren har sendt ham av for behandling e.l. |
Med mindre det har kommet en solid regelendring på dette i senere tid, så tror jeg du tar feil. Offsideregelen er basert på at det skal være minst to spillere mellom angrepsspilleren som ballen sentres mot og mållinjen (dødlinjen). Den italienske spilleren som ligger utenfor dødlinjen er derfor ikke en av disse to spillerne, og målet skulle blitt avblåst for en soleklar offside.
Dette med to spillere misforstås ofte også i en annen sammenheng. I de aller fleste tilfeller består disse to spillerne av keeperen og en forsvarsspiller, men det kan like gjerne være to utespillere, dersom keeper er langt ute på skovtur. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.06.2008 23:12 Post subject: |
|
|
Syns Nederland får litt for mye skryt i forhold til kvaliteten på det de foretok seg. De hadde mange marginer med seg i dag, mens Italia brente flere enorme sjanser. Det tyder på at forsvaret til Nederland ikke holder bra nok mål til å nå helt til topps, og de manglet et bra spill mot etablert forsvar. I andreomgangen var det kun på kontringer de utgjorde noen fare mot italienerne.
For meg er det Portugal som foreløpig står frem som det klart beste laget så langt. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.06.2008 23:16 Post subject: |
|
|
Recon: Men når jeg tenker meg om må det som du også påpeker finnes en slags avveining som hindrer forsvarsspillere i å ta ett steg ut av banen for å sette motspillere i offside. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 09.06.2008 23:19 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Recon wrote: | Da er det jo bare for en forsvarer å trå nedenfor linja. Han er deltagende med mindre dommeren har sendt ham av for behandling e.l. |
Med mindre det har kommet en solid regelendring på dette i senere tid, så tror jeg du tar feil. Offsideregelen er basert på at det skal være minst to spillere mellom angrepsspilleren som ballen sentres mot og mållinjen (dødlinjen). Den italienske spilleren som ligger utenfor dødlinjen er derfor ikke en av disse to spillerne, og målet skulle blitt avblåst for en soleklar offside.
Dette med to spillere misforstås ofte også i en annen sammenheng. I de aller fleste tilfeller består disse to spillerne av keeperen og en forsvarsspiller, men det kan like gjerne være to utespillere, dersom keeper er langt ute på skovtur. |
Så det du da mener er, om jeg er forsvarer, så kan jeg henge i 2x45min ved egen stolpe, og når motstanderne er i angrep er det bare å hoppe ut av banen å sette de i offside når sjansen byr seg. Du ser kanskje at du kanskje har feil her..?
Og det er ingenting som heter "to spillere" i offsideregelen. Mye lettere å henvise til nest bakerste motstander. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.06.2008 23:20 Post subject: |
|
|
Hvorfor har Nederland kuttet ut oransje strømper? De pastellblå var ikke noe særlig. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 09.06.2008 23:21 Post subject: |
|
|
Imponert over Nederland. Gleder meg til fredag  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.06.2008 23:25 Post subject: |
|
|
TV4 diskuterer offside-regelen nå. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.06.2008 23:26 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Den italienske spilleren som ligger utenfor dødlinjen er derfor ikke en av disse to spillerne, og målet skulle blitt avblåst for en soleklar offside.
|
Han regnes som en av dem, så lenge han ikke er utenfor banen etter dommers ordre. Selv Semb, Morten Olsen og alle ekspertene våknet til det etter hvert.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.06.2008 23:26 Post subject: |
|
|
Hva kom de frem til, Thomas? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.06.2008 23:28 Post subject: |
|
|
Nederland var gode ,men fikk god hjelp av defensivt elendig Italia og dem hadde marginene med seg. Så langt i Em har jeg blitt imponert over Portugal ,men det møtte et svakt tyrkia og skapte ikke fantstisk mye, Tyskland med god lagmaskin som vanlig og spillte seg igjennom Polen til tider, synes dem imponerte mer enn Portugal på bakgrunn av at Polen fremsto som et bedre fotballag enn hva Tyrkia gjorde.
I dag fikk Nederland lov til å kontre på Italia og det gjennstår å se hvor gode dem er i etablert angrepsspill. Synes også det var bra av Bratseth å påpeke at en god fotballkamp består av to gode lag og at Nederland var ikke så dominerende som Tv2 ville ha det til. Nå ser jeg frem til morgendagens kamper og spesielt Spania - Russland som jeg tror kommer til å bli den beste kampen og Spania er mitt lag i EM. Sverige har jeg ikke sterke følelser for og synes dem er blant Em svakeste lag, mitt tips er at Russland og Spania går videre. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 09.06.2008 23:35 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at jeg tok feil i denne sammenhengen, og legger meg flat. Det fine er at man gjennom en diskusjon kan øke sin innsikt
Rune Pedersen forklarer også: -Derfor var ikke Ruud i offside _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.06.2008 23:41 Post subject: |
|
|
Den svenske dommeren på TV4 hadde samme konklusjon.  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.06.2008 23:46 Post subject: |
|
|
2mas? Hva gjør du her? Se og kom deg ned til østerrike/sveits og få et intervju med Mr.Stoor  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 10.06.2008 10:25 Post subject: |
|
|
Den mest interessante situasjonen i kampen, var jo da RvN runda Buffon, og ble tydelig hindret. Soleklar straffe i mine øyne, selvom han ikke "legger" seg. Han ble såpass hindret i feltet, at han fikk en langt dårligere vinkel, forsvarerne kom mellom og fikk blokkert. Vet ikke hva dommeren ga, men kan da umulig ha gitt fordel ? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 10.06.2008 10:54 Post subject: |
|
|
Jeg mente selv det var klar straffe først, men måtte moderere meg litt etterpå. Buffon toucher jo strengt tatt ikke - så sånn sett kan det sikkert forsvares hva dommeren gjorde. Spesielt sett i forhold til den særs høye linja han lå på gjennom hele kampen.
Det var en annen situasjon jeg mener var klarere i feltet der, men husker ikke når den var.
Den høye linja han lå på var forresten veldig annerledes enn norsk liga, men det utartet jo aldri, og ble jo egentlig en skikkelig mannekamp, ikke den pusinga her hjemme. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 10.06.2008 11:06 Post subject: |
|
|
Buffon dro til seg armen når han så at den holdt på å treffe Van Nistelrooy. Derfor var det helt korrekt at det ikke var straffe. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 10.06.2008 11:14 Post subject: |
|
|
Godt poeng der Recon, han hadde en høy linje hele kampen, og tillot mye. Tror nok RvN hadde fått straffe om han hadde lagt seg, men man får det jo aldri om man ikke gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2008 12:22 Post subject: |
|
|
Italienerne var nok først "sjokkerte" over alt Fröjdfeldt tillot, men de tilpasset seg og sto på videre. |
|
Back to top |
|
 |
DrivA Junior

|
Posted: 10.06.2008 12:35 Post subject: |
|
|
Må si jeg er veldig skuffet over det italienske forsvarspillet etter kampen igår. Det er jo vandligvis deres store styrke. Det virket som det glapp i markeringene da det gjaldt. |
|
Back to top |
|
 |
|