English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesund - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bruiser
Junior

PostPosted: 25.07.2005 00:12    Post subject: Reply with quote

Spar meg. En som er så full av så "smarte" kommentarer bør vere i stand til å tenke lenger enn det mest opplagte, deriblant stadig legge all skyld i spelerane. Er ikkje dei proffesjonelle kanskje? Tenker dei la oss gå ut å jogge fordi det er mykje bedre enn å rundspele motstanderen?

Brødhue.
2mas
Sjef

PostPosted: 25.07.2005 00:43    Post subject: Reply with quote

Sitter nå i bilen, men GRPS-tilbudet til TnM (30 kr/dagen for fri bruk) kombinert med kontantkort funker like greit her som ellers. Smile

Et bilde fra Kjernen-tribunen i kveld:

FÃ¥r se om jeg fikser noen flere i morra...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 01:06    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke vise meg ute blant folk lenger Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 25.07.2005 02:24    Post subject: Reply with quote

husker det småguttetrenern min sa før hver kamp. Det var "Det viktigste i dag, gutter, det er å vinne dueller. Gjør vi det, vinner vi fotballkampen"

Det stemmer i 99% av tilfellene. vinner du over halvparten av duellene, vinner du som regel kampen også. Duellspillet til Storflor gidder jeg ikke kommentere, Ødegaard er en vits. Hvor er han på kontringene? Er han dårlig trent?

SÃ¥ til misting av ball.

Riseth, Strand, Eguren, Basma, Storflor og Ødegaard mista ballen svært mye. 6 av 10 utespillere bommer på over halvparten av avleveringene sine, eller så mister de den. RBK som var kjent for hurtig kontringspill, gode vinger og en spydspiss som regjerer i lufta. DET var typisk RBK før. Da trengte de ikke å være så utrolige gode bakover, noe dem viste i CL at de ikke var før i 97,98,99 og utover. DA fikk de orden på forsvarspillet. Bergdølmo, Bragstad, Kalle Løken, HOFTUN, Heggem, Jon Olav Hjelde, Basma(før), Beto hadde rimelig god kontroll bakover. itillegg til at dem hadde GUD som lå som en tredje midtstopper i store deler av kamper på utebane i europacupen.

Vingspillet idag er katastrofe. hverken back eller ving kan slå gode presise innlegg, eller gå ned til dødlinja og slå femmåførti, som også er typisk RBK. Det vi mangler er en type som Mini, som starter FØR ballen er slått. ikke som Ødegaard idag, som bare sto å så på halve kampen. virker som han ikke har peiling på hva han skal gjøre i de "faste" situasjonene. nånei. Vingene til RBK idag holder ikke mål. Mitt forslag er å prøve 4-4-2 igjen neste kamp, med Helstad og Braathen på topp fra start, og gi Ødegaard en halvtime. Storflor kan være hjemme å øve på cornere og innlegg.

Så nok engang ser jeg RBK sliter på høyrebacken. Vet ikke om Beto er å regne med fra og med neste kamp, men jeg ser at Jon Inge Høyland er nevnt ovenfor. Hvorfor ikke? 27år? iallefall fire år igjen, kanskje 5. Vet ikke hvilken pris dem skal ha for han, men han er iallefall god nok til å danke ut Basma.

resten av laget mener jeg holder bra nivå. 4-4-2\4-4-1-1 med

Espen Johnsen\Ivar Rønningen

Beto - Lago - Riseth - Dorsin

Supermann - Eguren - Ciljan - Berg

Helstad - Braathen\Ødegaard\Brattbakk.

Der har du, som jeg ser det, det beste laget vi har til rådighet nå. Kom gjerne med nye innleggsterke og løpsvillige venstre- og høyrebacker.

Kom gjerne med innspill:)

Mvh en skuffet Thomas.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 06:13    Post subject: Reply with quote

Er for skuffa til å tenke konstruktivt nå... tenker bare 'Nedrykksstrid'. Huff og huff...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
fubar
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 07:12    Post subject: Reply with quote

Bruiser wrote:
Å skylde på innsatsen til RBK-spelerane syns eg blir ei alt for lettvint unnskyldning. Man såg jo lett at RBK sleit mot eit lag som spelte veldig godt, og ikkje fordi man ikkje prøvde, men fordi man ikkje strakk til i eget spel. Hør berre på debutant Eguren, uruguayansk landslagsspeler, seier at tempoet var så masse raskere og uvandt enn det han var vande med i Uruguay, at han ikkje fekk nok tid og rom til å spele slik han er vande til.

Svaret til tapet idag ligg meir i at RBK sin taktikk ikkje strakk til mot eit bedre spelande Ålesund-lag. Eg har no sett dere klage på manglande innsats i heile år, og det kan jo ikkje vere innsatsen som har skylda i kvar kamp dere taper? Nei spar meg for slikt vas.

Ålesund spelte tidenes beste idag og vant fortjent. Slikt bør dere vere store nok til å innrømme.

Jeg er stort sett enig... Jeg ble overrasket over hvor gode Ålesund var i perioder. RBK kunne godt ha vunnet kampen, men når de fremdeles ikke spiller bra nok fotball blir det vanskelig.. (spesielt når de havner under etter 3 minutter)
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 07:49    Post subject: Reply with quote

Om Ålesund spilte sin beste kamp så er det ingen unnskyldning for Rosenborg. De skal uansett slå de.

En kan virkelig begynne å spekulere om de fotballfaglige kvalitetene til Perry knapt kan stå til 2. div i Norge. Og det er jo nesten det eneste han har fra Norge. Nå bør man ta en spade for en spade og Perry og Bratseth bør i dette øyeblikk levere sin oppsigelse med umiddelbar virkning på kontoret til Skutle. Dette er skammelig, ja rett og slett. Hvis ikke Perry klarer og få ut mere innsats av de spillerne han har til rådighet, da SKAL han gå. For dette kan ikke Rosenborg være bekjent av.

Det som virkelig fikk meg totalt ut av fatning i går, var å sette Storflor til å ta straffen. En spiller som er mest kjent for å bomme alene med keeper. Utrolig.

Nå har det vært en liten opprensking i spillerstallen. Ikke all verden men litt. Og det er vel to til som er på tur ut (Brattbakk og Russel). Da bør de sportslige lederne ta ansvar også. Noe de ikke har gjort til nå. Hadde de det, så hadde de ikke vært på brakka nå.

De elendige sportslige resultatene vil forstatt ingen ende ta. Trodde virkelig at sommeren skulle brukes til å bli bedre, men det vistes ikke i går. Nå er jeg utrolig skuffet over at man ikke viser bedre innsats, ballsikkerheten er under enhver kritikk. Midtbanespillerne gidder ikke å jobbe hjemmover og spesielt gjelder dette han som spiller sentral midtbane. Solli synes jeg begynner å virke som en liten primadonna som ikke gidder å jobbe hjemover. Han bør skjerpe seg enormt utover høsten. Ellers er det bare å selge ham.
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 25.07.2005 07:52    Post subject: Reply with quote

Her er det vel ikke Aalesund som spiller så jævla bra, det er vel RBK som spiller jævla dårlig.
Her er det to lag på bunnen/midten av tabellen som må slite for poeng resten av sesongen.
Henri
Legende

PostPosted: 25.07.2005 08:17    Post subject: Reply with quote

Aalesund hadde en innsatsvilje som vi ikke har sett fra RBK på årevis. All ære til de! Vi har altfor mange halvhjerta spillere. Innsats er grunnpillaren, og når den er pill råtten så vinner man ikke kamper. Videre bør Riseth, Basma og Storflor snarest bli sendt på dør, de er rett og slett for dårlige!
Tror RBK må legge om til 442 av to grunner; 1) vi har ikke spillemateriale til 433. Vingspillerne våre holder ikke. 2) 442 gir bedre defensiv trygghet. I hele år har vi hatt problemer med den defensive balansen på midtbanen, noe som gjør at motstanderne stadig vekk får komme rettvendt mot RBKs forsvar. Alle som har vært forsvarsspiller vet at dette er jævlie situasjoner.
Foreslår følgende lag: E. Johnsen-ny høyreback (vil heller se en 16 åring fra jr laget enn Basma),Kvarme, Lago, Dorsin (under sterk tvil)-Strand, Eguren, Solli, Skjelbred-Helstad,Braaten.
På tross av alt hadde vi mer enn nok av sjanser til å ta poeng, men spillerne er jo altfor oppjaga når de skal sette scoringa. Straffen var en vits og at ikke Strand scora fra 5 meter er jo utrolig.
Lago spilte seg bra opp i 2.omg. Eguren var skuffende, men han løp mye og var alltid i boksen når innleggene kom. Tror han kommer til å score en del mål etterhvert.
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 25.07.2005 08:18    Post subject: Reply with quote

For meg var det to store skuffelser i går; Vidar Riseth som sender så mange elendige pasninger at det er til å få kramper av, og Øyvind Storflor som viser tegn gang på gang at han rett og slett ikke er i besittelse av den vinnermentaliteten og fandeninvoldskheten som kreves for å bli en giftig offensiv spiller.

Vidar Riseth har en godkjent innsats, men han er kanskje den mest uintelligente fotballspilleren på RBK i dag, og jeg ser på han som en trussel mot RBKs forsvarsrekke. Gleder meg til Kvarme kommer i kampform igjen.

Men den største skuffelsen er kanskje Perry som lar Storflor ta straffen. Her har du en spiller som er tydelig nervøs og usikker i det meste han foretar seg i kampen og så få han ta en avgjørende straffe. Nei, fy faen, Helstad er den som skal slå straffesparkene i slike situasjoner, og jeg synes det er en svak vurdering av Perry å slippe Øyvind til der. Fysj for skam.

Heia Rosenborg, læll.
Henri
Legende

PostPosted: 25.07.2005 08:23    Post subject: Reply with quote

Helt enig angående Riseth. Har sagt det i lang tid. Han er et levende frispark og har elendige pasninger. Han er fra Frosta og forsøker seg på Frostafotball hver gang han får ballen; dvs en lang, håpløs, upresis ball mot spissen. Likevel er det å foretrekke at han velger den løsningen, for langs bakken er han enda dårligere...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.07.2005 09:00    Post subject: Reply with quote

Kaos om kampen:
- RBK-spillerne virket slitne på slutten av 1. omgang.

Det skal faen ikke være lov av de late j...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 09:02    Post subject: Reply with quote

Bruiser wrote:
OK, dere gir ikkje spelerane ALT av ansvar for tapa. Men eg syns likevel det er snålt at RBK-spelerane sin innsats og innstilling er eit stadig tilbakevendande tema i kvart eitt EINASTE tap.

RBK tapte ikkje idag pga dårlig innsats. Det bør vere pinlig lett å sjå sjøl for RBK-supporterane, både innenlands og utenlands.

Innsatsvilje blir etterlyst av 99% av de som følger RBK. Kun tre- fire spillere har vist mentaliteten som skal til så langt denne sesongen. At Ødegaard kan vise en slik mangel på innsats når han er blitt kobla til GIF Sundsvall er komplett uforståelig.

Perry: Hvordan er det mulig å la den mest usikre spilleren på banen ta straffen i en så avgjørende kamp hvor opphenting, lagfølelse, selvtillit, you name it står på spill?
Balder
Proff

PostPosted: 25.07.2005 09:33    Post subject: Reply with quote

Men hvem skulle tatt straffen da?

Helstad? Ble småskada rett før straffen
Braaten? Skal ikke ta straffen selv
Eguren? Ikke kald nok i går
Strand? Vel, en såg vel selv...
Back to top
hai
Junior

PostPosted: 25.07.2005 10:19    Post subject: Reply with quote

Kjellmyra-gutten wrote:
rbk taper i dag! Very Happy

Hva sa jeg, krølldotten kom til å bomme på straffe, og da tapte dere Very Happy

RBK = Tommel'n ned
hai
Junior

PostPosted: 25.07.2005 10:34    Post subject: Re: Aalesund - RBK Reply with quote

2mas wrote:
Svart, kvit & stilig!

sVARTE NEGERER KVITE TRØNDERE STILIGE MOTSPILLERE!!! Very Happy
nastynick
Rutinert

PostPosted: 25.07.2005 10:36    Post subject: Reply with quote

Balder wrote:
Men hvem skulle tatt straffen da?

Helstad? Ble småskada rett før straffen
Braaten? Skal ikke ta straffen selv
Eguren? Ikke kald nok i går
Strand? Vel, en såg vel selv...

Helstad....Å være småskadet hindrer vel ingen i å ta fem skritt ansats og sparke ballen elleve meter mot en låvedør. Uansett er det bedre enn en uskadet, men usikker og nervøs straffesparkskytte.
Troinndern
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 10:42    Post subject: Re: Aalesund - RBK Reply with quote

Kjellmyra-gutten wrote:
2mas wrote:
Svart, kvit & stilig!

sVARTE NEGERER KVITE TRØNDERE STILIGE MOTSPILLERE!!! Very Happy

Faktisk tenker han på Rosenborg Ballklub. Det gjør jeg også.

Uansett tenker jeg ikke på raseskille.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 11:05    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Om Ålesund spilte sin beste kamp så er det ingen unnskyldning for Rosenborg. De skal uansett slå de.

En kan virkelig begynne å spekulere om de fotballfaglige kvalitetene til Perry knapt kan stå til 2. div i Norge. Og det er jo nesten det eneste han har fra Norge. Nå bør man ta en spade for en spade og Perry og Bratseth bør i dette øyeblikk levere sin oppsigelse med umiddelbar virkning på kontoret til Skutle. Dette er skammelig, ja rett og slett. Hvis ikke Perry klarer og få ut mere innsats av de spillerne han har til rådighet, da SKAL han gå. For dette kan ikke Rosenborg være bekjent av.

Det som virkelig fikk meg totalt ut av fatning i går, var å sette Storflor til å ta straffen. En spiller som er mest kjent for å bomme alene med keeper. Utrolig.

Nå har det vært en liten opprensking i spillerstallen. Ikke all verden men litt. Og det er vel to til som er på tur ut (Brattbakk og Russel). Da bør de sportslige lederne ta ansvar også. Noe de ikke har gjort til nå. Hadde de det, så hadde de ikke vært på brakka nå.

De elendige sportslige resultatene vil forstatt ingen ende ta. Trodde virkelig at sommeren skulle brukes til å bli bedre, men det vistes ikke i går. Nå er jeg utrolig skuffet over at man ikke viser bedre innsats, ballsikkerheten er under enhver kritikk. Midtbanespillerne gidder ikke å jobbe hjemmover og spesielt gjelder dette han som spiller sentral midtbane. Solli synes jeg begynner å virke som en liten primadonna som ikke gidder å jobbe hjemover. Han bør skjerpe seg enormt utover høsten. Ellers er det bare å selge ham.

Enig i det meste du skriver her. Jeg syns også at Solli har fått ufortjent lite kritikk i forhold til det han gjør på banen. Nå så ikke jeg kampen i går, men tidligere har han bare loffet rundt på midten, og spesielt ved de defensive oppgavene. Småjogger liksom. Absolutt ikke en som står frem, ofrer seg og vinner dueller. De eneste gangene jeg syns han stråler litt, er når han får føre ballen med stor fart, noe han tydligvis er klar over selv, derfor fører han igjen ballen for mye, i stedet for å la ballen gå og skape høyere balltempo. Rosenborg er forholdsvis lette å forsvare seg mot om dagen. Ballen/laget beveger seg tregt, og går for seint i lengderetning.
larsish
Junior

PostPosted: 25.07.2005 11:49    Post subject: Reply with quote

Bruiser wrote:
Å skylde på innsatsen til RBK-spelerane syns eg blir ei alt for lettvint unnskyldning. Man såg jo lett at RBK sleit mot eit lag som spelte veldig godt, og ikkje fordi man ikkje prøvde, men fordi man ikkje strakk til i eget spel. Hør berre på debutant Eguren, uruguayansk landslagsspeler, seier at tempoet var så masse raskere og uvandt enn det han var vande med i Uruguay, at han ikkje fekk nok tid og rom til å spele slik han er vande til.

Svaret til tapet idag ligg meir i at RBK sin taktikk ikkje strakk til mot eit bedre spelande Ålesund-lag. Eg har no sett dere klage på manglande innsats i heile år, og det kan jo ikkje vere innsatsen som har skylda i kvar kamp dere taper? Nei spar meg for slikt vas.

Ålesund spelte tidenes beste idag og vant fortjent. Slikt bør dere vere store nok til å innrømme.

Det er ikke første gangen en Aafk-supporter (?) former synspunkter blindt etter resultat.

SÃ¥ du kampen i det hele tatt?

Den kampen jeg så, hadde store muligheter til begge lag. Det tapende lag brent sogar et straffespark. Dersom du kaller dette "utspilling", skjønner jeg godt hvorfor Aafk rykker ned i år.

Ta deg en kavring, og prøv igjen senere.....
Back to top
oddrane
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 12:33    Post subject: Reply with quote

Tror en annen trener kunne fått opp innsatsen litt. Nytter ikke bare å kjøpe nye spillere selvom jeg gjerne kunne sett en ny spiss, to nye vinger, og to nye backer.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.07.2005 13:01    Post subject: Reply with quote

Men Bruiser har mye rett!
Det er alt for lettvint å skylde på innsats. Det er slikt man gjør når man ikke vet hva som er feil. Greit nok at manglende innsats kan resultere i et og annet tap, men ikke en hel sesong...
Skoen trykker et annet sted.
larsish
Junior

PostPosted: 25.07.2005 13:07    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Men Bruiser har mye rett!
Det er alt for lettvint å skylde på innsats. Det er slikt man gjør når man ikke vet hva som er feil. Greit nok at manglende innsats kan resultere i et og annet tap, men ikke en hel sesong...
Skoen trykker et annet sted.

Nå har jeg ikke lest samtlige betraktninger og analyser man har gjort seg etter kampen i går, men såvidt meg bekjent var da ikke innsatsen hovedproblemet i går. Hovedproblemet var primært en kollektiv kollaps i forsvarsspillet ved begge baklengsmål, samt en fraværende presisjon og samhandling offensivt. Innsatsmessig så jeg ikke så stor forskjell på Ålesund og Rosenborg.

Generelt er jeg enig med deg i at man lett kan unnskylde seg med "dårlig innsats" når laget ikke spiller så godt som man skulle ønske. Men heller ikke her vil jeg nå si at skoen trykker akkurat tyngst. Det er heller et fravær av presisjon og struktur i spillet offensivt, sterkt preget av en kylling-manager som ikke aaaner hva han skal gjøre med kvaliteten RBK-troppen er spekkferdig av.. "Inkompetanse" er ikke et dekkende begrep.
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 25.07.2005 13:09    Post subject: Reply with quote

Er ikke noe spillemønster lenger. Tror det er det som er problemet.
Er nok bare å se frem til en mager sesong neste år.
Men må jo bare kommentere innsatsen. Når man mister ballen på motstanderens sekstenmeter så småjogger man ikke tilbake. Da løper man. hele jævla veien til man er på rett side!
synd i Lago igår. Men bortsett fra selvmålet så synes jeg han klarte seg bra.
Eguren hadde en par ufine detaljer etter balltap. Mulig det ikke var med vilje, men det er bare dumt!
Strand skulle tatt straffen. Ferdig med det.
larsish
Junior

PostPosted: 25.07.2005 13:16    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:

Strand skulle tatt straffen. Ferdig med det.

Say what?? Hvor i all verden har du det fra?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb