| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.06.2008 16:07 Post subject: |
|
|
Som det står i kommentarfeltet under. De burde spurt Arild Sundgot om det samme. For ikke å glemme Morten Berre.
Og jeg gjentar: Jeg synes Pall Gunnarsson kommer med et interessant poeng når han snur problemstillingen på hodet. Hvor mange forsvarsspiller er det egentlig som går bort til dommeren og sier "Hei du, det der var straffespark"? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.06.2008 16:14 Post subject: |
|
|
| Se for dere hysteriet hvis vi vinner mot Brann på en feilaktig dommeravgjørelse. Haha. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.06.2008 16:29 Post subject: |
|
|
Og tenk så stille det blir hvis vi taper på grunn av en feilaktig dommeravgjørelse. Og hvis Hamrén prøver å kritisere dommeren vil det selvsagt bli klipt bort.
Hvis Brann får et fryktelig billig straffespark og vinner 1-0, kommer TV2 til å skryte hemningsløst av kampens dommer, og Mini kommer til å fortelle oss at Erik Hamrén ikke duger. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.06.2008 16:50 Post subject: |
|
|
| Nei, de kommer til å si at situasjonen er "diskutabel" (Alsaker vil si at den ser grei ut, mens Semb er mer i tvil), at "dommeren har en vanskelig jobb", at "RBK fikk som fortjent etter Pelus juks", at Hamrén "bør fokusere på det han kan gjøre noe med", og Davy vil si at "det er godt å se at noen dommere tør gi motstanderne straffe på Lerkendal". Rekdal vil glise og si seg enig. Mjelde vil si at "det er slikt som skjer i fotball", mens Sæter skriver en kommentar om noe annet (sannsynligvis om VIF). |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 02.06.2008 16:59 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: |
Og jeg gjentar: Jeg synes Pall Gunnarsson kommer med et interessant poeng når han snur problemstillingen på hodet. Hvor mange forsvarsspiller er det egentlig som går bort til dommeren og sier "Hei du, det der var straffespark"? |
Han heter Gunnarsson. For øvrig enig. Martin Andresen mot Viking for et par uker siden f.eks – hvorfor gikk han ikke bort til dommeren for å si at, jo, han felte Velicka, og Viking skulle hatt straffe? Like usportslig som at Pelu ikke sa fra. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 02.06.2008 17:08 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Nei, de kommer til å si at situasjonen er "diskutabel" (Alsaker vil si at den ser grei ut, mens Semb er mer i tvil), at "dommeren har en vanskelig jobb", at "RBK fikk som fortjent etter Pelus juks", at Hamrén "bør fokusere på det han kan gjøre noe med", og Davy vil si at "det er godt å se at noen dommere tør gi motstanderne straffe på Lerkendal". Rekdal vil glise og si seg enig. Mjelde vil si at "det er slikt som skjer i fotball", mens Sæter skriver en kommentar om noe annet (sannsynligvis om VIF). |
Hæhæ, det der er som tatt ut av kjeften på enkeltpersonene!  _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 02.06.2008 17:17 Post subject: |
|
|
| I "før kampen" på rbk.no kjører de en gjennomgang av Viking-kampen, og RUNE Hauge peker på ellevemeteren i følge kommentator. Veldig spesielt at han plutselig var utpå der, skjønner at Rösler var sint etter kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 02.06.2008 17:20 Post subject: |
|
|
LOL |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 02.06.2008 17:57 Post subject: |
|
|
Nok en gang dukker Rune Hauge opp i disse dommersituasjonene! _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.06.2008 18:16 Post subject: |
|
|
La oss håpe Terje Hauge dukker opp neste gang vi skal signe en spiller, han virker ganske lett å lure.  |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 02.06.2008 20:56 Post subject: |
|
|
Virker som om det vil bli en laaaang diskusjon rundt denne kampen,men det komiske i denne saken er jo at Viking ikke sitter igjen med noe. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.06.2008 21:29 Post subject: |
|
|
| Det ender vel med omkamp og Pelu får to kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.06.2008 21:30 Post subject: |
|
|
Skrev et svarinnlegg til denne klovnen:
Stakkars vikinger
Jeg synes synd på Viking-supporterne. Ikke fordi de fikk et ufortjent straffespark mot seg i går, men fordi de har en oppmerksomhetssyk klovn som redaktør for lokalavisa si.
Forrige gang det skjedde, da Martin Fillo tok en håpløs filming mot Brann nå sist, så vant Stavangers stolthet til slutt. I går fikk de en filming mot seg, og dommeren så det ikke, dermed fikk de straffe i mot og tapte kampen til slutt. Men det er vel ikke sååå (skikkelig kult med mange å’er, forresten) lenge siden Viking jukset seg til et straffespark (og rødt kort!) mot Rosenborg. Var det fotball-norges største skuespiller Morten Berre, mon tro?
Torbjørn Svendsen får mene hva han vil (for det er nok bare han som mener det). For slik jeg og de fleste andre vurderer det, så hadde ikke Viking noen god kontroll på kampen. De skapte knapt noen ting, og tapte sjansestatistikken klart. Seieren var fortjent. Fillo kastet seg ned, Pelu kastet seg ned. Fillo ble oppdaget, det ble ikke Pelu. Hva er egentlig forskjellen, sett isolert på handlingene til de to spillerne? Begge kaster seg for å få et straffespark; Pelu lykkes, Fillo lykkes ikke. Men selvsagt var det i følge Torbjørn Svendsen, som neppe vinner noen journalistpris for dette blogginnlegget, langt verre med Pelu.
For denne kommentaren er en langt flauere seanse enn den med Hamrèn i går. Hva skal fyren egentlig si? Skal han angripe Pelu, som absolutt alle andre gjør? Er det feil av han å forsvare sin spiller der og da, og så ta det opp med han senere, noe jeg vil tro han gjør hvis han ikke allerede har gjort det? Nei, poenget er ikke at Rosenborg hadde to sjanser mer enn Viking, men sju sjanser mer.
Personangrep er en fin måte å erklære seg selv som taper av en debatt på, og å kunngjøre at man ikke har noen gode argumenter å komme med. Hykler? Erik Hamren er en hykler fordi han forsvarer sin egen spiller, og så påpeker et åpenbart faktum: at Rosenborg vant fortjent? Og hallik? Det er vanskelig å ta deg seriøst etter slike håpløse karakteristikker. Du begynner å snakke om noe som har med menneskehandel, lovbrudd og langt alvorligere ting å gjøre – det er jo en prestasjon bare det! Dette er snakk om et straffespark i en fotballkamp!
Og så presterer du å komme med ”faller som en flyktning skutt i ryggen”. For en utrolig latterlig ting å si! Hvor vil du med dette utsagnet egentlig? Flyktning som blir skutt i ryggen? Har du noen som helst antenner og klarer å se litt videre på livet enn det tydeligvis alt for trange fotballperspektivet ditt? Uten å bli for politisk korrekt, så kan du faktisk såre folk med slike håpløse sammenligninger også.
Virkelig overraskende at du ikke er komfortabel med straffen Iversen fikk heller. Det var jo bare en soleklar felling. TV-bildene viser tydelig at Iversen bruker armen? Da lurer jeg på hvilken TV og hvilke TV-kanaler du har. Det burde vært fysisk umulig å være så bitter at man ikke klarer å være en smule objektiv en gang.
Men jeg skal ikke sutre mer over innlegget ditt, selv om du ikke klarer å holde halliker, flyktninger, skudd i ryggen og subjektivitet borte fra kommentaren din. Det finnes nok bare èn medisin; tenk før du skriver!
-----
Skal jeg legge det ut som kommentar på bloggen hans? |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 02.06.2008 21:38 Post subject: |
|
|
| JA!!!!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 02.06.2008 21:39 Post subject: |
|
|
| Rogalands avis er nok ikke lokalavisen til Viking-supporterne, de er nok kun en lillebror til Stavanger Aftenblad. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.06.2008 21:39 Post subject: |
|
|
| Denne redaktøren mente for øvrig at Attach sitt videoklipp var et bevis for at Iversen handset. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 02.06.2008 21:48 Post subject: |
|
|
| Som noen allerede har påpekt har ikke Viking noe å klage over.. Berre sin filming i 2002 var langt verre enn Pelu sin.. Hauge dømte straffe da også. Ble forresten Berre utestengt? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.06.2008 22:13 Post subject: |
|
|
Må ærlig innrømme at jeg jeg synes det blir syltynt å trekke fram eksempler fra 2002 som argument, selv om jeg i prinsippet ser den siden også.
Viking kan også helt sikkert hente fram ei billig straffe vi fikk mot dem en gang på 90-tallet, og slik sett argumentere med at dette ikke er første gang.
Men fordelen i denne saken, er av vi ikke trenger å se mer enn et par uker tilbake for å kunne slå fast at Viking med Fillo i spissen også er juksemakere.
EDIT Knerten: my bad!  _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 02.06.2008 22:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.06.2008 22:38 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Viking kan også helt sikkert hente fram ei billig straffe vi fikk mot dem en gang på 90-tallet, og slik sett argumentere med at dette ikke er første gang. |
Det er jo nettopp det denne redaktøren gjør, trekker fram en filming av Kåre Ingebrigtsen! |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 02.06.2008 22:47 Post subject: |
|
|
Du kan jo legge til at Myhre synes det var en bra prestasjon av Iversen.
Vet ikke hva han legger i ordet bra, men hvis Iversen hadde brukt armen ville vel Myhre både protestert og pressisert dette. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.06.2008 16:56 Post subject: |
|
|
Ser at en svensk blogg plukket opp uttalelsen om "en flyktning skutt i ryggen" i sin kritikk av Svendsens blogg.
| Quote: | | Betydligt allvarligare är den kommentar Svendsen fällde angående att John Pelu, Rosenborgs yttermittfältare med förflutet i Helsingborg och Öster, föll enkelt i straffområdet vilket gav Rosenborg en straff. "Pelu faller som en flyktning skutt i ryggen" skriver Svendsen, alltså som en flykting skjuten i ryggen. Vad är det för värderingar han vill föra fram med detta? Uttrycket i sig stinker av förakt och fientlighet så till den grad att man kan börja undra vad för slags människa denne Torbjörn Svendsen egentligen är. |
Må si jeg tenkte mye det samme da jeg leste Svendsens kritikk. Lurer på om den godeste Svendsen føler et intenst hat til alle svensker, og sammenligner dem med nazistene i Tyskland på 30- og 40-tallet.
Helt enig med svenskene i at akkurat denne kommentaren var mye verre enn det han sa om Hamrén og dette tullet om tidligere episoder mellom RBK og Viking.
Her er forøvrig en annen fin blogg: Hypocrisy-day in Norway _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.06.2008 17:03 Post subject: |
|
|
| Når det gjelder Røsler og kjeftinga på Hauge, så skjønner jeg godt at han lar det gå ut over hauge. hadde jo blitt for dumt å kritisere Pelu, når Fillo er like god. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.06.2008 17:08 Post subject: |
|
|
| joakleis wrote: | | Må si jeg tenkte mye det samme da jeg leste Svendsens kritikk. Lurer på om den godeste Svendsen føler et intenst hat til alle svensker, og sammenligner dem med nazistene i Tyskland på 30- og 40-tallet. |
Eller man kan dra fram et ennå sårere punkt, nemlig at Pelu også er svart. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 03.06.2008 17:18 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | | Som noen allerede har påpekt har ikke Viking noe å klage over.. Berre sin filming i 2002 var langt verre enn Pelu sin.. Hauge dømte straffe da også. Ble forresten Berre utestengt? |
Berre ble ikke utestengt og Odd Inge Olsen fikk på toppen av det hele rødt kort. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.06.2008 17:19 Post subject: |
|
|
Den videoen på youtube der viser bare hvor innmari stygg Morten berre er..
SVIN. |
|
| Back to top |
|
 |
|