| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.06.2008 21:55 Post subject: |
|
|
Pelu har fart så det holder iallefall. Og får vel strengt tatt sjansen igjen mot Brann til å vise om han holder nivået. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 01.06.2008 22:10 Post subject: |
|
|
| Pelu var definitivt et friskt pust. Mulig lungekapasiteten kun holder 1. divisjonsnivå, men det kommer. Kjapp i beina og kjapp i hodet. God til å lese spillet og være på rett plass. Veldig positiv kamp, ser man bort fra episoden som gir straffe. Dog er han ikke den eneste RBK`eren som har falt lett, så akkurat en sånn episode er ikke nok til å halshogge ham for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.06.2008 22:11 Post subject: |
|
|
| Hovedgrunnen til at vi var solide defensivt idag, er at laget lå kompakt. Før har vi ofte hatt for stor strekk i laget, men idag ga vi bort svært lite rom på midtbanen. I tillegg var selvsagt Lago og Stadsgaard solide. Lurer på hvordan DB kunne gi Lago fire på børsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:13 Post subject: |
|
|
TV2 la vekt på storflors gode 1.omg under sammendraget.
Syns storflor kom greit fra det.. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:15 Post subject: |
|
|
Med tanke på at Forren fikk 5 -eller 6 av samme avis mot oss er det ganske utrolig ja.
Pelu får samtidig 3 av nettavisen i dag, BD sammen med Ødegaard...Ganske utrolig når han var bedre enn mange viking-spillere, uten at det sier så mye, men også ok+ rent utenom det. Veldig farget av straffesituasjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.06.2008 22:29 Post subject: |
|
|
Jarstein 5 - Akkurat som vanlig; sikker og god.
Basma 4 - Definitivt ingen Fredrik Stoor, men gjør seg likevel ikke bort i dag.
Stadsgaard 6 - Nok en god kamp av dansken. Veldig bra fart og ballkontroll, løper opp mye. Får han bort litt smårusk kan han bli helt ekstrem.
Lago 5 - Spiller en ganske god kamp og vinner mange dueller. Hadde noen veldig slurvete oppspill i starten.
Miller 5 - Veldig sikker med ballen, god defensivt. Fin kamp.
Sapara 6 - Meget iherdig jobbing i dag- hadde en sklitakling blant annet(!). Som vanlig kreativ i pasningsspillet.
Tettey 6 - I dag var Tettey god - både bakover og framover. Fine pasninger, god i duellene og vant en del baller.
Demidov 5 - Hadde en god kamp, selv om vi har sett han enda bedre i år.
Storflor 5 - Startet lovende, driblet for en gangs skyld av en back også, men måtte ut tidlig.
Iversen 5 - Sikker straffe, jobbet godt i dag, samspillet med Pelu stemte ikke helt.
Pelu 5 - Fin teknikk, en del bra detaljer. Håpløs filming, samspillet med Iversen ikke så bra enda.
Strand 5 - Bidro med rutine og løpskraft. Helt grei kamp.
Aas 4 - Etter noen fine innhopp tidligere var dette litt skuffende. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:43 Post subject: |
|
|
En av få ganger jeg har vært tilnærmet 100% enig med deg Knerten
Er enig at det var skuffende av Aas, han viser klart at han ikke er startmateriale ennå, og trenger nok jevne innhopp denne sesongen.
Pelu viste seg som en spennende spiss, og kan etterhvert bli bra sammen med Ivers. Miller var tidvis meget god med ball, dro av folk både her og der, og var sikker i småpasningsspillet. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.06.2008 22:45 Post subject: |
|
|
| Ikke nok med det, han virket også mye tryggere på offensiven. Han tok langt flere løp enn før. Det begynner å ligne noe nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:47 Post subject: |
|
|
Syns miller også våget mer offensivt idag.. Helt klart noe som har vært tema på trening
edit: hehe, ser ut som vi er enig attach  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:51 Post subject: |
|
|
Forøvrig, for en latterlig bekledning Uwe har
Shorts,strømper og fotballsko... Har han planer om å sette seg selv inn? |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:51 Post subject: |
|
|
| Jeg har lyst til å kommentere Viking litt også. De lå vel med 10 mann i forsvar de første 60 minuttene, uten å ha en eneste målsjanse. Riktignok var Lillestrøm skikkelig dårlig i forrige kamp, men det desidert feigeste laget som har vært på Lerkendal i år må da være Viking. Det var så fortjent, så fortjent at de tapte. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.06.2008 23:03 Post subject: |
|
|
| Hehe, Røsler ser ut som om han er spiller ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.06.2008 23:54 Post subject: |
|
|
Deilig med tre fortjente poeng i dag, men den dritten Pelu driver med, vil jeg ikke ha mer av. Å vinne uærlig gir meg svært lite. Men det skal dog sies at vi heldigvis ikke vant på dette målet. Men TV2 er tydeligvis overbevist om at det var nettopp det vi gjorde. Jeg vet ikke hva de la i dette med at "Rosenborg på mange måter avgjorde" med Pelu-straffen. Jeg vil påstå at man ikke punkterer en kamp ved å sette inn 1-0, og Viking skapte nada hverken før eller etter straffen. Jeg kan omtrent garantere at kampbildet hadde vært mye likt om den straffen ikke kom.
Dagens negative TV2-fokus var dog langt unna forrige helgs flaue fadese. Da satt de å klemte ut all dritten de kom på om Rosenborg. Molde ble nesten ikke nevnt, og i intervjuene med Molde-folk var det denne Basma-handsen som var den store snakkisen. Ciljan ble trakt fram som for dårlig på mål og assist, noe han aldri har hatt bedre statistikk på enn netopp i denne sesongen. Basma-handsen ble villig diskutert, mens man unnlot å i det hele tatt nevne ballen vi faktisk hadde i mål, som feilaktig ble avblåst for offside. Den ble ikke engang nevnt ettar at Strand trakk det fram i sitt intervju.
TV2 er og blir en subjektiv drittkanal når det gjelder fotball. Gi TV-avtalen til hvilken som helst annen kanal.
Tilbake til dagens kamp, det er en fryd å se midtstopperne våre om dagen. De rydder unna alt. I følge TV2 var sjansestatistikken 7-1 i vår favør. Med unntak av Jarsteins feilvurdering, var det kun noen sporadiske og håpløse langskudd som slapp til.
Nå tar vi Brann på onsdag! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 01.06.2008 23:57 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | Forøvrig, for en latterlig bekledning Uwe har
latterlig? ser vel ut som en fotballspiller. Hvis det er latterlig så..... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.06.2008 00:04 Post subject: |
|
|
| Håper vi smadrer Tv2 sin gullbaby Brann på onsdag bare for å presse det opp i tryne på Tv2. Før var ikke Brann et lag jeg mislikte ,men nå håper jeg dem taper hver gang og det er mest på grunn av Tv2 sin redaksjonelle linje. |
|
| Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 02.06.2008 00:06 Post subject: |
|
|
| Mainn wrote: |
Men så er han ikke fotballspiller, men fotballtrener da...
Ser ikke helt nødvendigheten av fotballstrømper med eventuell leggbeskytter. Med mindre han har tenkt seg ut på banen å takle noen i et av disse infallene han får til stadighet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2008 00:19 Post subject: |
|
|
Ingen leggbeskyttere:
Antar det likevel er et forhåndstiltak for å lure dommeren til å tro han er en spiller, dersom han igjen føler han må beskytte Stokholm ute på banen.  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.06.2008 00:24 Post subject: |
|
|
Først så må jeg nevne straffesituasjonen med Pelu.
Jeg har i mange år hatt meninger om slike situasjoner som det der. Det startet med utvisningen til Francesco Totti i VM i 2002. Totti falt, han kom i høy hastighet, mistet balansen og falt. Det var ikke straffespark. Men det var heller ikke noe forsøk på filming.
Når man kommer i høy hastighet så skal det ikke så mye til før man mister balansen. Det kan være noe så enkelt som at man tråkker på ballen, en gresstuss eller at en forsvarer er borti deg. Det kan være nok til at du faller. Noen små kjappe angripere har lavt tyngdepunkt og klarer å holde seg på bena i vanskelige situasjoner. Men det gjelder ikke alle. Jeg mener mange små kjappe angrepspillere som Michael Owen, Filippo Inzaghi, Alessandro Del Piero og Cristiano Ronaldo har fått et feilaktig filmestempel på seg fordi de er kjappe, veier lite, og derfor gjerne faller lett i situasjoner med større og sterkere forsvarere.
John Pelu var alene igjennom. Han hadde mulighet til å avslutte alene foran keeper eller gå til dødlinja og legge inn et farlig innlegg. Han hadde ingen interesse av å legge seg, med risiko for å bli utvist. Han hadde i tillegg allerede gult kort.
Jeg har ingen tro overhodet på at Pelu prøvde å jukse seg til straffe i den situasjonen. Det ville jeg sagt om Pelu var Viking-spiller også.
Ellers så har vi flaks i dag. Vi har flaks som får en feil straffe, og vi har flaks for at Viking var så dårlige som de var. Men man trenger den type flaks for å snu en vond trend. Og jeg tror vi har noe bra på gang nå.
Hamrén har neppe gjort underverker denne uka, men jeg synes likevel at det virker som at vi spilte med en plan i dag, selv om den ikke nødvendigvis ble fullt til punkt og prikke.
Det viktigste skillet mellom dette laget og det som slet voldsomt innledningsvis i sesongen er det defensive. Kris Stadsgaards intreden har gjort at vi allerede har kunnet friskmelde forsvaret for en del kamper siden. I dag kan man også friskmelde den sentrale midtbanen. Tettey var stor i dag. Han gjorde det enkelt, men var helt vanvittig til å bryte og ødelegge alle Viking-forsøk allerede på midtbanen. Alexander Tettey er en fenomenal ballvinner. Demidov er også som sedvanlig god, og pasningene hans flyter fint.
Problemet i dag var angrepsspillet. Det hangler fortsatt. Vingene er usikre og Iversen er fortsatt et stykke unna gullformen. Pelu var positiv. Han løp mye, og riktig. Men det var også tydelig at han er langt unna kampform. Han bommer på ballen, og tør ikke å skyte i farlige situasjoner. At han faller så lett i straffesituasjonen, er nok også et tegn på at mangelen på kamptrening hemmer balansen hans.
Selv om angrepspillet hangler, tror jeg vi kan slå Brann på ren vilje og bunnsolid forsvarsspill. Etter det forventer jeg at Hamrén har drillet inn et angrepsmønster når høstkampene begynner  |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.06.2008 00:47 Post subject: |
|
|
Jeg sier meg veldig enig i de siste innleggene av både Zorac og Robbie. Veldig gode konstruktive innlegg.
Jeg velger å tro Pelu, og jeg synes det ser ut som, på TV-bildene, at han kommer i ubalanse og faller.
Har egentlig ikke så mye mer og si, fordi jeg føler Zorac og Robbie allerede har sagt alt som trengs å bli sagt:) |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 02.06.2008 01:49 Post subject: |
|
|
| NÃ¥ var Zorac og Robbie tilsynelatende totalt uenige om situasjonen med Pelu. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 02.06.2008 10:07 Post subject: |
|
|
fort gjort å falle i stor fart, det bør jo Hauge vite, han falt vel 2 ganger selv i løpet av kampen _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 02.06.2008 11:00 Post subject: |
|
|
| Mainn wrote: | | joko- wrote: | Forøvrig, for en latterlig bekledning Uwe har
Du svarer vel på spørsmålet ditt selv her Mainn, han er en trener som ser ut som en fotballspiller...  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 02.06.2008 11:03 Post subject: |
|
|
meningen min var å fortelle at jeg ikke syns kledningen til mr. Rössler var noe latterlig. Hadde han derimot stilt opp i prestekjole på sidelinjen kunne jeg kanskje vært mer enig.  |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 02.06.2008 11:06 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Ingen leggbeskyttere:
Antar det likevel er et forhåndstiltak for å lure dommeren til å tro han er en spiller, dersom han igjen føler han må beskytte Stokholm ute på banen.  |
Du ser jo faktisk på bildet der at fjerdedommeren studerer strømpene til tyskeren. Sykt sært. |
|
| Back to top |
|
 |
|