English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Pelu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 01.06.2008 20:04    Post subject: Reply with quote

Morsomt at du trekker frem Ingebrigtsen Joko, så vidt jeg husker var godeste Kåre Ingenbrigtsen hovedpersonen i en lignende situasjon i semifinalen i cupen i 92 mot nettopp Viking Smile

Har heller ikke allverdens sympati for Viking. Filio faller hvis forsvarspillerene ser hardt på ham, og fikk vel også gult kort for å forsøke å filme seg til straffe i en av de forrige serierundene.
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 01.06.2008 20:05    Post subject: Reply with quote

Pelu sier han var i ubalanse og da får vi tro han på det.
Vil som en fryktelig liten bisetning nevne at Soma 2 ganger napper litt i venstre armen til Pelu like før han ramler.
fubar
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:06    Post subject: Reply with quote

Filming vil vi ikke ha noe av blant våre spillere - det verste er likevel at han velger å falle (for det tror jeg han gjør) når han har klar vei igjennom...?! Ikke noe problem for ham å nå den ballen.

Håper oppstyret omkring dette blir en lærepenge for ham.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
Pelu sier han var i ubalanse og da får vi tro han på det.

Det får du bare gjøre. Selv har jeg vært såpass mye i fysisk aktivitet i oppveksten at jeg vet at man ikke faller på den måten om man blir nappet i skjorta eller er i ubalanse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bommel
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:09    Post subject: Reply with quote

Han faller ikke på grunn av balansen, men det er liten tvil om at han var litt i ubalanse, og derfor velger å legge seg tidlig fremfor å fortsette i ubalanse.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.06.2008 20:13    Post subject: Reply with quote

Hvis han føler at han er i såpass ubalanse at han "må" falle der så må han for sin egen del legges inn på et eldrehjem. Han kan fort komme til å skade både seg selv og andre hvis han han så store balanseproblemer.
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:13    Post subject: Reply with quote

Pelu ber om unnskyldning.

1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:15    Post subject: Reply with quote

Han "må" ikke falle der, men velger mest sannsynlig å gjøre det på grunn av at han anser det som en liten sjanse for at han kan få utrettet noe stort når han er i litt ubalanse.
Det er ikke slik han rekker å tenke over en halvtime, han tar en avgjørelse på et tidels-sekund, og gjennomfører det med en liten dive. Selvsagt tåpelig.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 01.06.2008 20:16    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Pelu bør få en kraftig irettesettelse og benkes til neste kamp.

Dette er totalt idiotisk og direkte pinlig å se på. Legger vi i tillegg til at han konsekvent gikk opp i alle dueller med albuene først, er det nærliggende å konkludere med at vi har med et uslepent rasshøl å gjøre. Et lite etikette-kurs hos Hamrén bør stå på dagsorden de neste dagene for godeste Pelu.

Mistenker at du har noe personlig mot Pelu, Hedon. For det du skriver er 100% latterlig. Pelu spiller snillere mot Vikings midtstoppere enn Steffen Iversen noengang har gjort. Og du har neppe noengang kalt han et uslepent rasshøl. Sterke ord, egentlig, det å kalle noen et uslepent rasshøl etter EN kamp. Lurer på hvorfor du har sånn eksplosiv antipati mot Pelu?
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Pelu bør få en kraftig irettesettelse og benkes til neste kamp.

Dette er totalt idiotisk og direkte pinlig å se på. Legger vi i tillegg til at han konsekvent gikk opp i alle dueller med albuene først, er det nærliggende å konkludere med at vi har med et uslepent rasshøl å gjøre. Et lite etikette-kurs hos Hamrén bør stå på dagsorden de neste dagene for godeste Pelu.

Kom deg ut av fjøset da bondegutt.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.06.2008 20:19    Post subject: Reply with quote

Slutt og klag folkens og se denne:

http://youtube.com/watch?...nVu4GzJ55E Very Happy

- Torgeir Børven
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.06.2008 20:25    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Mistenker at du har noe personlig mot Pelu, Hedon. For det du skriver er 100% latterlig. Pelu spiller snillere mot Vikings midtstoppere enn Steffen Iversen noengang har gjort. Og du har neppe noengang kalt han et uslepent rasshøl. Sterke ord, egentlig, det å kalle noen et uslepent rasshøl etter EN kamp. Lurer på hvorfor du har sånn eksplosiv antipati mot Pelu?

Synes "uslepent rasshøl" var ganske fiffig, egentlig. Skal love deg at karakteristikker mot Iversen har vært enda sterkere i fordums dager.

Du får se kampen en gang til, så ser du at han to ganger på kort tid går opp i dueller med albuen først. På samme måte som Occean pleier å gå opp i dueller. Vi hater motspillere som gjøre slike ting, og jeg har ingen som helst problemer med å mislike egne spillere som gjør det samme. Han skal selvfølgelig få flere sjanser, men dette er noe han bør legge av seg umiddelbart, hvis ikke blir han aldri noen stjerne på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 01.06.2008 20:27    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Hvis han føler at han er i såpass ubalanse at han "må" falle der så må han for sin egen del legges inn på et eldrehjem. Han kan fort komme til å skade både seg selv og andre hvis han han så store balanseproblemer.

Uansett hva vi mener og ikke mener så lo jeg godt av denne da, fin den henning. Tommel'n opp!
AndreasR
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:30    Post subject: Reply with quote

Om han faller lett fordi han er i ubalanse eller om han filmer besvisst kommer jo litt an på øyet som ser. Personlig her jeg ikke noe i mot Pelu, men synes ikke han burde starta i dag med bakgrunn i at han ikke orka å fullføre treninga på torsdag.
bommel
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:51    Post subject: Reply with quote

Det beste valget ble brukt fra start, så enkelt er det. Og han viste seg tilliten verdig.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:57    Post subject: Reply with quote

Enig med bommel. Husk at dette var på mange måter den ordentlige debuten til Pelu. Selv om han ikke var perfekt gjorde han mye bra, og dessuten utfyller han Iversen bra ved å være en annen spillertype.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 20:58    Post subject: Pelu Reply with quote

synes pelu var god i dag til tross for han om komentatorene la vewkt på ikke var flink nok til å søke rommer bak steffen. men han er rask og sterk, og jeg er sikker på at han vil markere seg fremover!

mere skuffa over jo sondre. ikke det at jeg forventer verdensmestertakter, men han kunne iallefall den ene gangen søkt avslutning inne i feltet. Virket litt ruste, men det kommer seg garantert. han kommer til å bli en av norges beste!
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle dager skal Pelu velge og falle når han er alene gjennom Viking forsvaret og kan legge ut 75?

Last edited by Tommærn on 01.06.2008 21:10; edited 1 time in total
Back to top
John Ass
Senior

PostPosted: 01.06.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Jarstein faller også ganske upressa i en situasjon, og Terje Hauge gjør det samme to ganger. Tror faktisk matta var litt glatt jeg. Og når en av våre spillere sier han falt så gjorde han det. Utrolig hvor mye dritt man skal slenge etter egne spillere da.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også Pelu falt istedetfor som enkelte hevder, at han filmet. Hovedårsakene til det er:

1) det var glatt på matta
2) han foretok et voldsomt rykk og man kunne se at han var på vei forover med overkroppen ganske tidlig
3) han var sliten og ble byttet ut rett etterpå
4) han hadde gult kort fra før
5) han var så og si igjennom
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 01.06.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

her ser vi tydelig forskjell på den som er trangsynt RBK-supporter og den som ser litt vekk fra sine Rosenborg-briller og ser situasjonen litt fra siden. Dette er usportslig, rett og slett, ikke vet jeg hvor han har lært skuespillertriksene sine, men mangen vil sikkert hevde at de er lært i Sverige.
La Pelu sone sin straff, slik kan han lære av sine feil.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

Føler meg rimelig sikker på at vi blir straffet mot Brann på onsdag.

Bare for å hevne seg, skal dommerne avtale et rødkort eller straffespark.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.06.2008 21:27    Post subject: Reply with quote

Mainn wrote:
her ser vi tydelig forskjell på den som er trangsynt RBK-supporter og den som ser litt vekk fra sine Rosenborg-briller og ser situasjonen litt fra siden. Dette er usportslig, rett og slett, ikke vet jeg hvor han har lært skuespillertriksene sine, men mangen vil sikkert hevde at de er lært i Sverige.
La Pelu sone sin straff, slik kan han lære av sine feil.

Det er bare en mann som med 100% sikkerhet vet om dette var filming eller ikke. Så å bastant slå fast at det er filming er ikke noe vits. Hvilken straff sikter du til?
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 21:28    Post subject: Reply with quote

Live på stadion, før Hauge hadde blåst, så det for meg ut som Pelu kom for langt frempå med overkroppen, og falt. Hadde jeg vært dommer ville jeg ikke tenkt mer over det og latt spillet gå.

Når det ble blåst var jeg sikker på at Hauge skulle gi kort for filming, fikk sjokk når det ble straffe.

I etterkant, på reprisen, ser det for meg ut som en mellomting. Han kommer for langt frempå og er ute av balanse, og faller sansynligvis med et svakt håp om å få straffe. Jeg synes ikke det er soleklart at han filmer, til det er det altfor lite teater i det han foretar seg, han oppsøker ikke noen kontakt med motspiller, løfter ikke hælene i været, ruller ikke rundt og roper ikke på straffe.

Jeg synes det skal være klar straffe for å dømme straffe, og klar filming for å dømme filming. Tvilstilfellene får bare gå. Denne saken blir blåst opp fordi det faktisk ble dømt straffe på den, hadde Hauge latt spillet gå ville neppe Pelu fått mange spørsmål om den episoden i etterkant.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 01.06.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Tviler jeg på. Tror ikke dommerne har noe imot Rosenborg, selv om Svein Oddvar Moen sår litt tvil om det til tider.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 43, 44, 45  Next
Page 14 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb