View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
fubar Veteran

|
Posted: 25.05.2008 01:03 Post subject: |
|
|
Konè har definitivt mange gode egenskaper som spiss, men hans største svakhet er kreativitet/valg av smarte løsninger i trekkene FØR en evt avslutning. Han heller ikke så voldsomt pasningssikker.
Alle snakker om bommen mot Molde i dag, men det er jo sånt som skjer av og til - slike situasjoner har IKKE vært problemet til Konè.
Det er mye verre når han ødelegger store målsjanser ved å velge dårlige løsninger - eller som ved ett tilfelle mot Molde i dag > INGEN løsninger. Bare ventet med ballen på hjørnet av 16-meteren til hele Molde var tilbake i forsvar - alle løsninger (inkludert dårlige) er jo bedre enn INGEN løsninger.
Tendensen er slik: Konè er en målfarlig spiss når han er i avslutningsposisjon, men det er rimelig sjelden at han spiller fri en medspiller f eks... ikke bare fordi han sjelden prøver på det, men fordi han er dårlig til det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.05.2008 11:57 Post subject: |
|
|
Nakurami wrote: | Noen andre som syns mannen i bakgrunnen ligner på John Shittu? |
Det er agenten hans, Alfred Obrou. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2008 08:47 Post subject: |
|
|
Ikke like bastant lenger:
- Såfremt det ikke kommer et bud vi ikke kan si nei til, er det ikke aktuelt å slippe noen spillere ut før vi eventuelt kan hente noen inn, sier Hoftun til Trønder-Avisa. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2008 13:18 Post subject: |
|
|
Ny vri fra propagandakontoret på Brakka: Bekrefter Cluj-bud |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 26.05.2008 13:22 Post subject: |
|
|
Ser for meg Kone i det regimet som beskrives så fint av Dorsin.. Kommer nok til å bli en knallsuksess...  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2008 13:23 Post subject: |
|
|
Selg, og gi Aas/Pelu sjansen på topp sammen med Iversen. Pengene vi får inn legges i potten for kjøp av klassespiss i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2008 13:24 Post subject: |
|
|
La ham gå litt billigere etter Bredakampene. Kone kan bli en meget viktig spiller å ha i juli pga mange kamper i TL og IC. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.05.2008 13:25 Post subject: |
|
|
Hadde det vært opp til meg, hadde jeg sølgt han i sommer. Ja, vi blir svekket i en måneds tid ca, men jo større sjanse til å spille inn Pelu, aas, storflor.. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.05.2008 13:26 Post subject: |
|
|
Men hva iallverden er det NFF har gjort her da? Er dette nytt fra i år at vi ikke kan hente inn spillere før 1. august?
Uff blir så oppgitt av NFF. Det sitter en gjeng med totalt udugelige folk som skal dikte opp nye regler og lover hele tiden. Men alt blir bare elendig. Kan de ikke for engangs skyld få inn noen dyktige folk og få sparket ut mennene Kåfjord, Roger Solheim og mannen som er den manneste av alle, Karen Espelund. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.05.2008 13:30 Post subject: |
|
|
Dette er det vel UEFA som har trumfet igjennom. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2008 13:32 Post subject: |
|
|
NFF har vel kun fått beskjed om at det må korte ned det totale overgangsvinduet ,men ikke når det bør gjøres. En bør gjøre om på dette og heller korte ned en måned på vinteren istedenfor. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.05.2008 13:36 Post subject: |
|
|
Ja det er viktigere å ha 1 måned lengre på sommeren enn på vinteren. Slik at det blir 2 mnd på vinteren og 2 mnd på sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2008 13:36 Post subject: |
|
|
Enig med deg Stano. Her må NFF gjøre noe på kort tid. Litt usikkert å være avhengig av uprøvde Pelu og Aas i mange svært viktige kamper i juli. Spørs om RBK bare må be Cluj vente noen ekstra uker på en Koneovergang. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.05.2008 13:41 Post subject: |
|
|
Jeg heller mot at vi gambler på Pelu og Aas, denne måneden vil også vise oss om Pelu/Aas er fremtiden eller om vi må ha enda flere spisser inn. Hvis dem slår til har vi effektivt erstattet Kone og en eventuell ny spiss kan få tid til å spille seg inn på laget. Synes vi skal selge. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2008 13:42 Post subject: |
|
|
Diskutér NFF og FIFA sine vurdering her: Overgangsvinduene |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2008 14:59 Post subject: |
|
|
Serien i Romania begynner helt i slutten av juli. Ser nesten ut til at sesongforbedelsene begynner allerede i midten av juni:
Quote: | In perioada 18 iunie – 3 iulie, echipa lui Ioan Andone va efectua un prim cantonament in Austria, la Kossen, iar intre 6 – 17 iulie clujenii se vor antrena pentru meciurile din Liga Campionilor, la Salzburg. |
Quote: | Between June 18 - July 3, Ioan Andone his team will make a first cantonament in Austria, Kossen, and between 6 to 17 July clujenii will lead to the Champions League matches, Salzburg. |
CFR va merge în cantonament tot în Austria
I så fall får de jo uansett ikke ha Koné på plass når de begynner på igjen etter ferie; først to uker på etterskudd. Såfremt ikke det rumenske vinduet åpner tidligere enn 1. juli, da... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2008 15:20 Post subject: |
|
|
Glem det! Blingset helt på hva som sto på rbk.no:
"Overgangsvinduet åpner 1. juli i de fleste land i verden, inkludert i Romania."
Tror vel sjøl at RBK føyer seg etter Cluj og pengene, og at Koné allerede har spilt sin siste RBK-kamp; liten vits i tvinge ham tilbake til Glimt-kampen. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 26.05.2008 15:31 Post subject: |
|
|
Ålesund, Hamkam og Viking spilles i juli, samt kampene i intertoto-cupen. Er vel ikke like bekymra for Intertoto-kampene som for disse tre TL-kampene, men siste kamp (borte mot Viking) spilles 23 juli. Så kanskje han kan få gå til Cluj etter den kampen.
Det er vel klart at pengene spiller en stor rolle. Vanskelig å si nei til 8 - 12 millioner kroner for at en spiller skal spille 3 kamper. Vi hadde vel aldri kommet til å leid inn Kone for 3 millioner kroner per kamp ... |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 26.05.2008 15:40 Post subject: |
|
|
Synes at RBK lager en fin artikkel, der det står: gi et høyere bud ! I en dårlig skjult tekst.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
VatneNissen Junior
|
Posted: 26.05.2008 16:02 Post subject: |
|
|
Jeg ville helt klart latt Kone gå for 12 millioner kroner!
Jeg har stor tro på at Hamren er mannen som vil gi tillit til spillere som Jo Sondre Aas, Michael Kleppe Jamtfall og John Pelu, i tilegg til at Steffen Iversen begynner å komme i slag. Synes det er rart at man tviholder sånn på han, når man faktisk har to andre spisser som kan ta akkurat samme rollen på laget i Steffen Iversen og Jo Sondre Aas, og når man i tilegg har flere andre som kan spille på topp.
I tilegg har vi jo spillere som Storflor og Jamtfall som eventuelt kan spille bakromsspiss sammen med endten Iversen eller Aas om Pelu skulle få en skade eller karantene, så spiss situasjonen . Jeg er nesten flau over den tonen mange om ikke de fleste her på forumet har hatt når det gjelder spillerne Michael Kleppe Jamtfall og Øyvind Storflor som faktisk er spillere i Rosenborg BK som vi alle her inne liksom skal støtte.
Jeg for min del, tror det hadde vært interesant å sett hvordan Jamtfall hadde gjort det på topp sammen med Iversen, med farta si. Jeg tror de to kunne utfyllt hverandre nesten perfekt. Han må nesten få sjansen før at man kan kritisere han som spiller. Hvordan han er som person vet jeg ikke, men at folk på forumet "jubler" når han pådrar seg en skade osv. syns jeg er forkastelig.
I Aalborg lagde Hamren nærmest gull av gråstein, og brukte vel nesten null og niks av kroner på spillerkjøp i de 4,5 årene som trener der. Håper virkelig at han er treneren som vil få potensialet ut av ungguttene i klubben!
Avslutter med å telle opp alle de spillerne som vel kan spille på topp:
- Steffen Iversen, Yssouf Kone, Jo Sondre Aas, John Pelu, Didier Konan, Øyvind Storflor, Michael Kleppe Jamtfall. Da har vi 7 spisser!
Dette ble en lang stil, men følte at jeg hadde litt mye på hjertet..
Heia RBK  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2008 17:07 Post subject: |
|
|
Hvem har godtet seg over at Jamtfall ble skadet? |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.05.2008 17:12 Post subject: |
|
|
Det er bare å komme med dette mot tilbudet til Cluj: 12 mill + Dorsin = dere får Kone 1. juli. Take it or live it. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.05.2008 17:15 Post subject: |
|
|
Det hadde vært en drømme dreal, skal ikke se bortifra at de ikke vil kreve noe spesielt for Dorsin. De fikk han tross alt gratis og han hever ikke akkurat liten lønn. |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 26.05.2008 17:21 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hvem har godtet seg over at Jamtfall ble skadet? |
Jamtfall-tråden, side 26  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.05.2008 17:31 Post subject: |
|
|
Stemmer det. Jeg synes VatneNissen skal passe seg litt med å si "folk på forumet". Det var snakk om en person. |
|
Back to top |
|
 |
|