English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Favorittspillere
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.05.2008 22:20    Post subject: Favorittspillere Reply with quote

Okei, vi veit at Knerten har en viss hvitrusser som sin favorittspiller, og at han også tilsynelatende også var svak for en franskmann med algirsk opprinnelse.

Men, hvilke favorittspillere har vi andre her inne? Jeg kan jo si så mye (i første omgang) som at jeg "mistet" min all-timefavorittspiller under tragiske omstendigheter sommeren 2003. Så kan vi jo se hvor lang tid det tar før noen finner ut hvem jeg sikter til (Og som vi alle veit; Googling liker vi kke)

Hvorfor har du akkurat den spilleren du har som favorittspiller? Hva gjorde utslaget?
bolgebah
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

Neville Southall havner et stykke opp på lista mi. Kanskje mest fordi han var den beste keeperen i Premier League da han var 40 år, overvektig og så ut som en litt sliten rørlegger.

Hadde det ikke vært for klubben ville Torgeir Bjarmann scoret høyt - mannen som ruslet av Bislett med hjernerystelse før han la seg ned utenfor sidelinja, fordi han ikke unnet Klanen gleden av å se ham bli båret av banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Hristo Stoichkov

spillern jeg leste om i GOAL og som hadde verdens hardeste firspark.
Han kunne finne på det umulige. Bra i EM-96.

Han kommer høyt på lista mi.

EDIT: 96 selvfølgelig Wink

Last edited by Hedley on 19.05.2008 23:07; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.05.2008 22:51    Post subject: Reply with quote

Du mener vel '96, tenker jeg Wink

I VM 2006 var han vel neppe med, i hvert fall ikke som spiller.
v_olden
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 23:03    Post subject: Reply with quote

Vinnie Jones og Dennis Wise er mine to absolutte favoritter.
Vinnie var faktisk grunnen til at jeg begynte å heie på Wimbledon på nittitallet før Røkke&co begynte med sitt. Når klubben flytta ble det chelsea med Dennis Wise og Erland Johnsen, selvfølgelig Very Happy

Kanskje ikke vanskelig å tenke seg at jeg har sansen for Demidov også?

Ellers enig med Bolgebah om det med Bjarmann. Respekt for den.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 19.05.2008 23:05    Post subject: Reply with quote

Uten tvil: Lucas Radebe. Sto som en påle i Leeds-laget i en årrekke.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

Mine tidligste fotballhelter stammer fra rundt 1984. Da fikk jeg som guttunge en sånn gammel fotballbag hvor det var stofftrykk med bilde fra en kamp. Bagen var rød og laget Manchester United. På den tida var United et middels dårlig og svært uberegnelig lag. Ved hver sesongstart ble det lagt til et ekstra år med tanke på hvor lenge det var siden djevlene hadde vunnet ligaen.

Blant Manchester Uniteds spillere var det noen som skilte seg ut. Bryan Robson selvsagt - motoren i United som ofte var skadet. Andre store helter var Gordon Strachan, Jesper Olsen, Mark Hughes og Frank Stapleton - for å nevne noen. Uansett var det nok bagen som gjorde utslaget for lagvalg og dertil hørende favorittspillere. Interessen for United dalte imidlertid utover 90-tallet. Etter seieren i cupvinnercupen i 91 og ligagull noe senere mistet jeg egentlig helt følelsen for laget.

Last edited by Wilhelm S Myhr on 19.05.2008 23:08; edited 1 time in total
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 19.05.2008 23:08    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Vinnie Jones og Dennis Wise er mine to absolutte favoritter.

Seriøst? Dennis Wise? Makan til usportslig klyse skal du lete lenge etter.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.05.2008 23:12    Post subject: Reply with quote

Zinedine Zidane er selvsagt min favoritt gjennom tidene. Han var så jævlig god med ballen og hadde en fotballforståelse som var så unik. I tillegg var han så utrolig elegant. Alt han gjorde så estetisk korrekt ut. Han eide ikke fart, men uansett hadde han alltid god tid, passerte alltid motstanderen og mistet aldri ballen. Han hadde en utrolig balanse, et fantastisk overblikk, teknikk, pasningsfot, skuddfot - han hadde faktisk alt. Den perfekte fotballspiller.

Nå er min favorittspiller som avataren min viser (og som allerede er nevnt her) Alexander Hleb på Arsenal. Hans spillestil og teknikk er så herlig. Fantastisk på små flater, utrolige vendinger og mottak og en ufattelig god ballkontroll. I tillegg er han omtrent like god med begge bein, veldig elegant og har pasningsfot og overblikk utenom det vanlige. En fantastisk spiller.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 23:15    Post subject: Reply with quote

Hehe. VM 06 var kanskje i seneste laget for Stoichkov ja.

Min favorittspiller: Alan Shearer
Mannen som banket inn mål på bestilling, som tok og gav juling, og som spilte for verdens nest beste fotballag i 10 sesonger.
Ble kjent med ham under Blackburns suksess-sesong i 1994/95. Fulgte ham tett i EM 96, hvor han var meget god, sammen med en galning Nils Arne Eggen mente passet best på Vangseter, og ikke Lerkendal. Siden den gang var det trøye nummer 9 som gjaldt.

Hvorfor Shearer? Tja, si det. Mannen scoret mål fra alle mulige vinkler, han scoret like så godt med hodet som beina. Og om avstanden var 1 eller 20 meter hadde ingen betydning. Det var nok derfor. Men jeg greier ærlig talt ikke å huske nøyaktig HVA det var som gjorde at Shearer fanget min oppmerksomhet. 14 år er lenge siden nå.

I Norge har jeg hatt mange favoritter, og vet ikke om jeg kan plukke ut én spiller som har betydd mer for meg enn andre.
fubar
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Gaizka Mendieta.

Kaptein på Valencia og sentral på det spanske landslaget - høydepunkt i karrieren fra 1997-2001. Ble solgt til Lazio for ca 500 millioner i 2001, men jevn nedtur i karrieren etter det.

Fightertype med litt bohem look, evne til å score spektakulære mål, iskald fra straffemerket.

Det råeste målet på volley NOENSINNE:
http://www.youtube.com/wa...oNOhT12l7M

Fra finalen i Copa del Rey i 1999:
http://www.youtube.com/wa...tilQwYcpH8
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 19.05.2008 23:54    Post subject: Reply with quote

Roar Strand enkelt å greit en legende. Når en spiller for klubben min å spyr i pausen for han har gitt alt da er han den beste. Resten når han ikke til knærne en gang.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.05.2008 00:18    Post subject: Reply with quote

Det er vel Romario for min del. Det startet i VM-94 hvor jeg som liten gutunge så ham herje sammen med Bebeto. Jeg regner ham som en af de absolut største gennem tiderne, en notorisk målscorer.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
kek
Proff

PostPosted: 20.05.2008 00:31    Post subject: Reply with quote

Karl-Heinz Rummenigge tett fulgt av Maradona. Ingen har siden kommet i nærheten.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.05.2008 00:40    Post subject: Reply with quote

Selv har jeg vel alltid vært svak for litt "underlige" spillere. Enten kommer de fra små fotballnasjoner, eller så er det litt "underdogs" i det landet de kommer fra, eller så har de hatt diverse hindringer i karrieren som har hindret de i å bli så store som de kunne blitt.

For favorittspillernen min er det det siste alternativet som er tilfellet.
Han var rett og slett fantastisk, en av sitt kontinents beste spillere gjennom tidene, men han hadde uflaks med skader og mistet en stor overgang og et mesterskap (som fort kunne blitt hans virkelige bevis på hvilken klassespiller han var) som følge av dette.

Han dirigerte og kontrollerte midtbanen på en måte jeg har aldri sett verken før eller etter, og hadde i tillegg et høyrebein fra helvete. Susende langskudd og frisparkmål var en hans største kjenntegn. I tillegg var han en eksemplarisk personlighet, og et soleklart kapteinsvalg i samtlige klubber han spilte i.

Slike spillere må du jo bare bli glad i.

Last edited by Bakklandia on 05.07.2009 15:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.05.2008 01:40    Post subject: Reply with quote

For meg er det ingen tvil om at Peter Schmeichel har vært den viktigste for min fotballinteresse.

Last edited by Kjello on 20.05.2008 03:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bommel
Veteran

PostPosted: 20.05.2008 03:09    Post subject: Reply with quote

Ronaldo, R9. Mannen med det desidert høyeste maksnivået jeg har sett, perioden Barcelona og før skadene i Inter er noe av det villeste som har blitt prestert på en fotballbane. Det var nesten ikke en eneste scoring i Barcelona som ble gjennomført uten å drible av 2-3-mann.

Hadde vunnet alle individuelle priser x2 allerede når han var 20-21 år.
Jeg tar vel ikke i når jeg sier at han uten skademarerittet på flere år kunne vært tidenes fotballspiller.

Han har vært min store favoritt i 10-12 år grunnet blendende ferdigheter og at han var noe nær den perfekte spiss.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.05.2008 10:03    Post subject: Re: Favorittspillere Reply with quote

Alan Shearer topper min liste.

Var en svoren Blackburn-sympatisør i mine yngre dager og det var Alan Shearer som virkelig var rosinen i den Blackburn-pølsa. En helt utrolig målscorer. På ingen måte en spektakulær spiller, men han hadde en teft som absolutt ingen andre hadde på den tiden. Hadde en schizofren personlighet, noe som gjorde han kul og uberegnelig. Virket i 99% av tiden som verdens mest sympatiske og hyggelige type, før han i det neste sekund sparker en liggende Neil Lennon i trynet under en kamp mot Leicester. Han satte øynene i en vettskremt dommer som ikke turte å gi han verken gult eller rødt kort - før han etter kampen truet FA med å trekke seg fra landslaget om de forfulgte saken videre. Hele saken ebber ut i at Neil Lennon ender opp med å Alan Shearer om unnskyldning for provokasjonen i forkant. Siden Alan var hans favorittspiller gjennom alle tider, insisterte også han på at saken ikke ble etterforsket - noe den selvfølgelig ikke ble. Alan er en bauta og en legende. En éner på alle mulige måter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 20.05.2008 15:59    Post subject: Reply with quote

Paul Scholes

Bra historie
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 20.05.2008 17:18    Post subject: Reply with quote

Thomas Ravelli er min mann. Stor keeper på Sveriges landslag som var svært delaktig i å skaffe Sverige bronse i 94. Glømmer aldri når han reddet de 2 straffene mot Romania, jeg var 11 år og oppe til 4 på nattet. For en glede.

Så er han jo en av de store profilene gjennom historien i IFK Göteborg med. En stabilt god keeper med en svært folkelig snitt. Jeg kan ikke huske å vært så stolt som når han signerte min IFK-skjorte på en ICA-butikk i Stenungssund.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.07.2009 01:11    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ tide med en ny oppdatering:

Mine favorittspillere:
1. Zinedine Zidane - trenger ingen beskrivelse. Tidenes beste og mest elegante spiller.
2. Aliaksandr Hleb - verdens beste nærteknikk. Du kan faktisk ikke ta fra ham ballen uten å sparke ham ned. Synd han ikke kan å score mål.
3. Øyvind Storflor - størst potensiale i dette landet. Kunne blitt verdensklasse.
4. Robin van Persie - balløyas største fotballgeni. Vanvittig teknikk, vendinger, pasninger, spilleforståelse, overblikk - og for et venstrebein.
5. Mathieu Flamini - var verdens beste defensive midtbanespiller i 07/08. En lagspiller av de ekstremt sjeldne.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 04.07.2009 01:18    Post subject: Reply with quote

[quote="knerten_10"]PÃ¥ tide med en ny oppdatering:

Mine favorittspillere:

3. Øyvind Storflor - størst potensiale i dette landet. Kunne blitt verdensklasse.

Är du full?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.07.2009 01:32    Post subject: Reply with quote

Med tanke på din ryddige sitering er det nok du som bør bekymre deg for promillen, ikke jeg.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 04.07.2009 01:38    Post subject: Reply with quote

Thierry Henry

Da jeg startet å følge med på fotball fikk jeg raskt et favorittlag - Barcelona - som den eneste av tre brødre. De to andre brødrene mine fulgte med på Arsenal, derfor ble dette laget vi så på i Champions League. En spiller som utmerket seg der, var en som fikk meg til å bli hekta på eleganse og plassering for alvor - Thierry Henry. På den tiden var han verdens aller beste spiss og det er et under at han aldri vant verdens beste fotballspiller - award. Han var Arsenal på et tidspunkt og da han ble overført til Barcelona ble jeg både glad og lei meg om hverandre. Arsenal hadde mistet sin stjerne, atraksjon og det ville bli rart å ikke se ham der lenger, samtidig som jeg - som barcafan hadde ønsket han dit over lang lang tid. I det siste har han vært suveren for Barcelona også og håper han fortsetter å imponere til neste sesong. Denne franskmannen kan ingen mislike.

Last edited by Flaav on 05.07.2009 14:17; edited 8 times in total
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.07.2009 01:40    Post subject: Reply with quote

Alltid hatt sansen for Del Piero! Synd at fotballspillere blir gamle og legger opp etterhvert!

Ellers så står også Inzaghi, Shearer, Bergkamp, Roy Keane og Schmeichel høyt oppe Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb