| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2008 14:55 Post subject: |
|
|
Ikke vær så bitter for at laget med flest spillere etter ditt hjerte ble knust i går TomH. Bjørkøy (jeg takker skaperen hver dag for at han ikke havna på Lerkendal), Riseth, Brenne, Sundgot og Søgård imponerte ikke særlig i går, eller hva?
Lago har mange mangler som gjør at han ikke er den perfekt midtstopper, men hvis han spiller som i går så er det bra nok for meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.05.2008 14:56 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke hva det er som gjør at "fotballkjennere" her inne på forumet ikke ønsker Lago med videre. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 17.05.2008 15:00 Post subject: |
|
|
| Slik han leverte i går er det bare dumt å kvitte seg med han. Bunnsolid fyisk og i lufta, kynisk og god til å bryte forann. Hurtigheten er ikke akkurat på Stadsgaard-nivå, men måten han spiller på gjør at dette ikke er spesielt synlig. Han hadde jo et par gode offensive løp i går også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.05.2008 15:10 Post subject: |
|
|
Jeg er en av de som har vært kritisk til å gi Lago flere sjanser, men med den situasjonen vi har nå mener jeg at han er en bra løsning, fordi han er god nok. På sikt synes jeg vi skal fortsette å lete etter en ny stopper, men dette gir litt mere ro i den prossessen. Behovet er ikke helt akutt, som det var når Kvarme, BAsma, Riseth og gjengen spilte der bak. Da var det så fælt å se på at man følte at man ikke kunne få inn en stopper fort nok. Stadsgaard er såpass kjapp og god at han demmer opp for Lagos manglende fart. Så dette gir ro rundt prosessen med å skaffe en ny stopper. Tenk dere en virkelig kvalitetsstopper i tospann med Stadsgaard. Det blir bra! i mellomtiden går det an å ta til takke med Lago, slik han spiller nå.
...og jeg gratulerer Lago med å ha gitt kritikerne sine, inkludert meg selv, et lite spark i leggen...  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.05.2008 15:21 Post subject: |
|
|
| Jeg synes nå Lago har spillt vel så godt som det Stadsgaard har gjort så langt. Iforhold til Basma, Kvarme, Riseth og Koppinen er han en åpenbaring i midtforsvaret vårt. Kontraktsforhandlinger bør startes omgående, men vi trenger fremdeles ny midtstopper siden Kvarme, Basma og Nordvik ikke holder tippeliganivå og 3 kvalifiserte midtstoppere er i minste laget og særlig med tanke på at Demidov er en viktig brikke på midtbanen. Vi bør minimum ha en midtstopper i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 17.05.2008 18:16 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Skjønner ikke hva det er som gjør at "fotballkjennere" her inne på forumet ønsker Lago med videre. Tror nesten samtlige lag i eliteserien har bedre stoppere enn Lago.
Ut med Lago (så fort som mulig).
Ønsker faktisk heller at Nordvik spiller (som heller ikke har imponert meg). |
Hvem var det som snakket i hele vinter om at vi ikke hadde sjanser til å slå lag som Lillestrøm om vi ikke hadde traktorspillere som Bjørkøy og Riseth? |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 17.05.2008 18:26 Post subject: |
|
|
Hvis Lago ikke vil, eller at RBK ikke gidder å skrive ny kontrakt, så han selges, mens de enda kan få penger for han... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.05.2008 18:32 Post subject: |
|
|
spørs om det er så vanvittig mye å tjene på et salg da..
har ikke peil på hva prisantydningen ligger på, men vil tro det er rundt 2-3 mill i sommer kanskje???
Da kan det heller lønne seg å ha en som kjenner systemet litt hvertfall og kunne kapre noen ekstra poeng i nedrykksstriden utpå høsten, istede for å ha en ny middelmådighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.05.2008 19:49 Post subject: |
|
|
| Hvis Lago fortsetter dette spillet kan jeg ikke forstå annet at han må få tilbud om ny kontrakt. Egentlig burde han få ny kontrak allerede nå slik at vi unngår andre beilere. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 17.05.2008 22:41 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: | | Lago var stor i går. Han brøt foran spissene ti LSK gang på gang og gjorde det enkelt når han ble presset. .... Var du på Lerkendal eller så du kampen på radio? |
Jeg er alltid på Lerkendal. Jeg synes ikke det er nok å vinne et par dueller som kommer på forsvarsspillernes premisser, eller å alltid gjøre ting "enkelt". Sånn som LSK spilte i går, er det veldig lett å være forsvarsspiller. Lago er grei nok, men kampen i går var rett og slett ikke spesielt bra, selv ikke fra den fyren. Veldig mange her inne på forumet ser seg blind på resultatene, og ikke prestasjonene bak. Hadde LSK vært bedre i går, ville Lagos tabber og dårlige markeringsspill kostet oss 2-3 mål imot. At LSK ikke evner å legge brukbare innlegg eller slå enkle pasninger endrer ikke på den saken, i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2008 23:11 Post subject: |
|
|
| DenRodeBaron wrote: | | Veldig mange her inne på forumet ser seg blind på resultatene, og ikke prestasjonene bak. |
Jaja, fint at du passer på da. Hvis du ikke er enig i at også prestasjonene var bedre i går enn tidligere i år så får vi bare være enige om å være uenige. Hvor mye av det som skyldes at LSK hadde en dårlig dag eller ble spilt dårlige er jo umulig å svare på. Jeg så i alle fall mer guts og bedre bevegelse enn jeg har sett før i år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.05.2008 09:21 Post subject: |
|
|
Syns personlig det er greit at midtstopperne har litt forskjellige arbeidsoppgaver. Lago bryter foran, noe han har lyktes godt med i de siste kampene, mens Stadsgaard fanger det som slipper forbi.
Tror vel feilene blir færre når Lago får litt bedre kampform. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 18.05.2008 11:37 Post subject: |
|
|
Det gleder meg stort at Lago har fått sjansen, og ikke minst tatt den. I tillegg ser det ut til at stemningen rundt ham er i ferd med å snu fra "Det er en grunn til at han ikke spiller" og til "Hvorfor har han ikke fått spilt før?". _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 18.05.2008 23:14 Post subject: |
|
|
| faktum er at vi har hatt en landslagsspiller i laget i årevis uten å bruke han. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 19.05.2008 09:00 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Syns personlig det er greit at midtstopperne har litt forskjellige arbeidsoppgaver. Lago bryter foran, noe han har lyktes godt med i de siste kampene, mens Stadsgaard fanger det som slipper forbi.
Tror vel feilene blir færre når Lago får litt bedre kampform. |
Helt enig der 2mas. Lago viser at han duger. Han har noen markerings feil her og der, men han beholder roen og lar seg ikke stresse i særlig grad, og dermed skaper ikke farlige situasjoner. Dette er ikke akkurat Basma sin sterke side. Jeg mener også Lago bør spille fast, også etter at Kvarme frisk meldes. For, så lenge Statsgaard og Lago samarbeider slik de gjør, så kan ikke Kvarme komme inn og "forstyrre" et slikt godt samarbeid. Gi Statsgaard og Lago litt lengre tid til å bli skikkelig samspilt og vi slipper inn veldig lite mål denne sesongen. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.05.2008 09:33 Post subject: |
|
|
Lago tør ikke tenke på ny kontrakt
Nok engang viser Lago en herlig innstilling som gjør at en bli glad i spilleren. Med tanke på at Basma og Kvarme legger opp og at Nordvik tydligvis sliter med nivået bør Lago få ny kontrakt. Egentlig bør en få ordnet det temmelig hurtig før andre klubber kommer å frister han. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 19.05.2008 10:12 Post subject: |
|
|
Lago er i en fin alder.....kun 28 år! Jeg er helt sikker på at han bare vil bli bedre og bedre ved spilletid, han har jo ikke spilt fast mer enn en håndfull kamper de siste 3 årene. Han har fortsatt mange år forran seg....7 år yngre enn Kvarme og Basma.
Sats på Lago og gi ny kontrakt hvis spilleren viser seg frem de neste månedene. Regner med at Hamren harfasitsvaret her.....hvis Hamren liker Lago og hans kvaliteter får han ny kontrakt. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 19.05.2008 10:28 Post subject: |
|
|
Uten det altfor store sammenligningsgrunnlaget vil jeg si at Lago har blitt vesentlig bedre, og passer bedre inn i den norske stilen idag, enn hva tilfellet var da han kom. Forleng kontrakten hvis dette spillet vedvarer _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2008 01:49 Post subject: |
|
|
Han tror toget er gått i forhold til å få spille den kommende kvalifiseringen selv, og tror noe av grunnen er forholdet til landslagstrener Oscar Washington Tabarez.
- Da Tabarez ble ansatt som landslagstrener sluttet også innkallingene å komme for meg. Jeg vet ikke grunnen, for jeg kjenner ham ikke personlig, og jeg har heller ikke snakket med han.
Les mer: Drømmer om Uruguay
Håper Eguren legger inn noen aksjer på vegne av Eduardo. Hadde vært utrolig artig å se ham tilbake på landslaget igjen; da tenker jeg naturligvis for ham personlig, ikke RBK (evt. kampkollisjon, reisebelastning og skadefare).
Det bør ikke være helt umulig så lenge han får spille fast for RBK; var lengre tid siden Eguren hadde spilt, da han gjorde comeback mot Tyrkia. Han hadde vel ikke spilt siden kokate-festen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 30.05.2008 01:56 Post subject: |
|
|
| Var ikke Tabarez Milan-treneren som ble sparket like før vi slo dem? |
|
| Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 30.05.2008 03:55 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet så vil aldri Lago bli noe førstevalg på landslaget.
Diego GodÃn (Villarreal) er, som alle som sÃ¥ landskampen kunne se, en stopper av høy internasjonal klasse. Han har vært en av de beste stopperne i La Liga denne sesongen, og har blitt nevnt en del i diskusjoner rundt "Ã¥rets lag"-kÃ¥ringer ol.
En annen herremann som ikke var med til Oslo onsdag, er Fenerbahces Diego Lugano.
i 2005 fikk han prisen for Sør-Amerikas beste forsvarsspiller etter deltakelse i bla. klubb-vm og copa libertadores med Sao Paulo.
NÃ¥r han signerte for Fenerbahce i 2006 var han jaktet av storklubber over hele europa, bla. Milan.
De av dere som så kvartfinalene i årets CL mot Chelsea husker kanskje Lugano, som iallefall aspirerte til banens beste i oppgjøret i Tyrkia.
Poenget er at Lago, nesten uansett prestasjoner med RBK, såvidt jeg ser det, aldri vil kunne bli noe bedre enn maks. 4-5. valg. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.06.2008 18:49 Post subject: |
|
|
| La merke til at Lago brukte venstrefoten en del i løpet av kampen når han slo sine (presise) opplegg. Er han like god med begge ben? Alltid trodd han var best med høyre og at han foretrakk den foten. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 01.06.2008 19:59 Post subject: |
|
|
| Lago gjorde en meget solid kamp i dag! Klart førstevalg som en av to. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.06.2008 22:05 Post subject: |
|
|
| Det er bare å finne frem ny kontrakt med det samme få det gjort, og det virker som Liverød har fått ganske klare beviser på det han sa om Eguren og Lago når dem kom var riktig. En skamplett på Høgmo sin tid i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 02.06.2008 10:46 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det er bare å finne frem ny kontrakt med det samme få det gjort, og det virker som Liverød har fått ganske klare beviser på det han sa om Eguren og Lago når dem kom var riktig. En skamplett på Høgmo sin tid i Rosenborg. |
En skamplett på Tørum og Henriksens tid i RBK også. Samme historien som med Kone, veldig bekymringsverdig at man ikke klarer å bedømme en spillers kvaliteter bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
|