English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.04.2008 00:50    Post subject: Reply with quote

Innsatsen stiger, og kvalieten stiger noe pga at spillere blir brukt der de er best. Men vi er fortsatt veldig langt unna der vi skal være. Min mening er at vi står på stede hvil, spillerne blør mer for drakta, og vi reddes nok en gang av 1 glimt a individuelle ferdigheter på 90 minutter. Men vil er milevis unna det spillet og den samhandlingen vi burde ha. Men det er heldigvis så mange ekstrem-kvaliteter i laget at vi kommer til å plukke jevnt med poeng fram til Hamren kommer kun på innsats og individuelle ferdigheter. Så får vi håpe han lykkes bedre med laget en Henriken for øyeblikket gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 01:19    Post subject: Reply with quote

Men det første vi må gjøre er å være klar til kamp når dommeren blåser i fløyta. Vi kan for faen ikke spille oss til "kampmodus" først når dommeren blåser igang andre omgang.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 21.04.2008 04:08    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
henning wrote:
Enig med Henriksen, vi har et ungt lag og jeg er villig til å gi de tid hvis det ser ut som vi er på riktig vei.

Hva synes du hittil? Om hvor vi er på vei altså..

Synes ikke Rambo har gjort en imponerende jobb akkurat, men jeg er villig til å gi Hamrèn god tid hvis vi ser positive ting utover høsten.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 23.04.2008 09:13    Post subject: Reply with quote

Kopierer inn et utdrag fra Adressas nettutgave ang Branns plan for å "finne seg selv igjen".
Det med uthevet skrift er noe RBK virkelig må jobbe med! Vet ikke om de gjør det, men det synes ikke.
_ _ _

"Gjør endringer:
Akkurat den delen av Andresens oppgaver ser foreløpig ikke ut til å være overtatt av noen andre.

På gårsdagens trening begynte Brann derfor arbeidet med å gjenopplive suksessformelen fra i fjor.

Mjelde drillet fullt lag med oppspill bakfra, og kort oppsummert ser de viktigste endringene i spillestilen slik ut:

* Ballen skal gå direkte fra forsvarsfireren mot enten kantene eller spissene.

* Mindre støttepasninger og piruetter sentralt på midtbanen.

* Kantene skal tidligere inn i banen i oppspillsfasen, både for å finne rom og frigjøre plass til backene på yttersiden

Tilpasser spillet til Demba
– Vi må tydeliggjøre spillestilen vår. Vi vil at det skal gå fortere og at spillerne skal finne de riktige rommene. Samtidig gir vi spillerne færre valg slik at det blir enklere for dem, sier Mjelde.

Han varsler at hele denne uken vil bli viet til å «finne seg selv» igjen.

– Det handler om en bevisstgjøring".
_ _ _
josinho
Veteran

PostPosted: 23.04.2008 11:08    Post subject: Reply with quote

Mjelde er inne på noe der. Rambo forsøker han også på akkurat dette, og snart vil nok fremgangen komme. En digresjon: litt merkelig at Nordlie begynner å vakle i troen, LSK spilte 4-4-2 i siste kamp....
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 24.04.2008 19:00    Post subject: Reply with quote

Munnhuggeri på trening.

http://fotball.adressa.no...amp;page=0
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 24.04.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

haha....elsker å se sånn tenning på trening Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.04.2008 19:26    Post subject: Reply with quote

Noen kloke ord fra Don Ø. i FCK:

Quote:
Fodbold SKAL gøre ondt af og til. På banen. På bænken. På direktionsgangen. I bestyrelseslokalet. Og på lægterne. Uden nederlagets smerte, frustration og hårde kritik er sejrens lykkefølelse og tilbedelse tom. Jeg nægter at tro endsige acceptere, at inkarnerede fans af F.C. København i fuld alvor vil kræve sejrs- og mesterskabsgaranti til gengæld for deres kærlighed til klubben. Det er jo det samme, som at fjerne selve nerven fra fodboldspillet og selve meningen med "fanskabet".

Læs mere: Det gør ondt i FCK-sjælen i øjeblikket
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

Nu skal man høre på at spillerne er slitne, har trænt for hardt, sprudlet for my. Alt i mens Henriksen og Hoftun står som to store spørgsmålstegn. Dette er simpelthen så latterligt som det kan blive, når både den sportslige ledelse og spillerne ikke kan se hvad som er galt her.

De fleste realistiske forumbrugere er jo indstillet på at dette er en mellem sæson, så kan vi kvitte os med al dødvægten nu, den er der meget af. Hvis Kone f. eks ikke vil forlænge så sæt ind Aas, gull kan vi glemme alt om.

Nu har vi haft udrensning i spillertruppen, nu er det på tide at få udrensning i den sportslige ledelse. Vi kan starte med KTE og Henriksen, ingen af disse har udført deres arbejdsopgaver godt nok og der er intet der tilsier at de er aktiver for klubben på nogen måte.

Der er jo faen ingen som har styr på noget som helst.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...106196.ece

Dette tolker jeg som skjult mistillit mot Henriksen...
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 26.04.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg reagerte også på at spillerne virket fullstendig kjørt på slutten. Mengdetrening er vell og bra, men den må avsluttes til fordel for kvalitetstrening i rett tid før sesongen.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

At laget bruker så jævlig lang tid på å komme igang er vel også et teg på at beina ikke akkurat er preget av overskudd om dagen. I alle kampene til nå har vi våkna sånn nogenlunde til først når motstanderen har scora...

Vel, vel sånn går det når et tidligere 13xseriemesterlag brukes til å skaffe tippeligaerfaring til x antall halvstuderte junior- og assistenttrenere.
Valiant
Senior

PostPosted: 27.04.2008 13:30    Post subject: Reply with quote

det rbk mangler, og det rbk har manglet de siste årene, er et definert spillesystem som passer til de spillerene man har i stallen (og omvendt).

en annen ting, er at det er svært vanskelig å få skuta på rett kurs med:

- en kaptein (styreleder) uten tillitt.
- en langtidssykemeldt sportsdirektør.
- en vikarierende hovedtrener uten adekvat trenererfaring.
- "lynsjemob" supportere som skifter meninger som værhaner.
- hevngjerrige konkurrenter med et fysisk "godspill"-destruktivt spillesystem.
- media ...

jeg kan også legge til:

- konkurrenter med bedre ressurser enn før ...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2008 19:01    Post subject: Reply with quote

Jeg så FCK - Esbjerg i dag og må indrømme at jeg er lidt misundelig på hvordan FCK takler tingene.

Først har de Don Ø i studio, som benægter en krise i FCK og giver sin fuldstændige støtte til Solbakken(Det virker i hvert fald som reel støtte, ikke fuld støtte som kniven i ryggen Rosenborg-style), samtidig som han sætter de såkaldte eksperter på plads.

Selve kampen var ikke så god fra FCKs side, de spiller mot et stærkt reservepræget Esbjerg mandskab, men hiver den i land i sidste sekund. Det er tydeligt at de har tro på det de driver med.

For helt at præcisere hvad jeg savner hos os er det f. eks de stærke menneskerne som FCk har i bla. Solbakken og Don Ø. De har fuldstændig tro på det de driver med, det kan ses.

Forhåbentligvis får vi også en stærk person i Hamrén, men bøtter det lidt i mot, hvem skal så frem og forsvare træneren som Don Ø gør i dag hos FCK? Svendsen? Skutle?

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 19:56    Post subject: Reply with quote

Personlig så synes jeg oppførselen til Don Ø var pinlig, istedenfor å forsvare seg selv og laget så går han til angrep på alt og alle rundt seg om ting som ikke har noe med saken å gjøre. Begynte å rippe opp i en konkurs historie til en av de andre ekspertene i studio osv...

Ståle Solbakken er smakløs og ville aldri hatt en trener som i det hele tatt ligner på den taperen, så du hvordan han løp bort Esbjerg benken etter å ha scoret i det 90 minutt? Det er til å spy av...

Misunner forretnings egenskapene til Don Ø, men han er smakløs og har null peiling på fotball.

Ståle Solbakken derimot har ingen egenskaper jeg misunner, han har ingenting å tilføre Rosenborg på noen som helst måte. Han er et skadedyr...

Last edited by longns on 27.04.2008 20:02; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.04.2008 19:59    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal lære noe fra FCK er det på markedsbiten når det gjelder det sportslig så er det utrolig langt ifra noe ideal dårlig fotball og dårlige resultater. Egentlig litt sånn som oss i øyeblikket.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2008 20:05    Post subject: Reply with quote

Tja Solbakkens meritter som træner er der ikke noget at sige til, han har gjort det godt i FCK, selv om jeg heller ikke ser ham som træner i Rosenborg er det ingen tvivl om at han har kvaliteter. Jeg opfattede ikke at det v ar Esbjerg bænken han løb forbi.

Don Ø forsvarede jo netop sig selv, laget og måten FCK driver klubben. Han gav indtryk at alle i klubben har klokkeklar tro på det de driver med. Jeg synes også det er helt på sin plads at han trækker Per Frimanns katastrofe i AB frem når han sætter spørgsmålstegn ved hvordan FCK driver deres egen klub. Man kan jo spørge om hvor mye kompetence han har at komem med. At sige at Don Ø har nul peiling på fotball er jo hovedrystende, for selvfølgelig har han det.

Uanset blev det trukket frem for at vise at FCk har folk med karakter og som har evnerne til at snu "krisen", mens vi sitter med folk uden rygrad og kompetence i de fleste led.

Medlem nr. 2477
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 27.04.2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Etter gårsdagen på Lerkendal har jeg brukt ei drøy natt og en hel søndag på trøndersk jord til å komme fram til følgende; Rosenborg med dagens mannskap burde gjøre et helhjertet forsøk på en Liverpoolsk 3-5-2 formasjon.

Om ikke 3-5-2 får særlig gehør på brakka (ikke helt usannsynlig), så MÅ iallefall Traore flyttes opp på midtbanen, og fireren må være flat. Med en diamant har vi verken vinger eller indreløpere, det blir det veldig lite gjennombruddshissighet av.

Jeg veit det ikke er et eneste lag i tippeligaen som har 3 spillere i backrekka si, men jeg mener vi bør bli det første.

Laget, i 3-5-2, til neste serierunde:

Jarstein

Stoor - Demidov - Stadsgaard

Storflor - Sapara - Tettey - Skjelbred - Traore

Konan - Iversen

Rollefordelingen i den sentrale 3-ern på midtbanen ville da være:
Sapara - offensiv
Tettey - defensiv/sentral
Ciljan - "indreløper"
Oddis
Senior

PostPosted: 27.04.2008 21:06    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett Brann - LSK synes jeg ikke RBK er så håpløse som vi vil ha det til. Greit nok at spillket ikke har vært all verden, men det har vært dårlig før også. Det er lett å glemme. Vi kunne raskt vunnet i Drammen og med ett poeng mot FFK hadde det plutselig ikke vært noen krise. Marginene er små.

Jeg synes Brann var utrolig tannløse i dag på eget gress. Men de hadde marginene med seg, og vant på en svak dag, selv om de hadde få sjanser og spillet gikk i stå. LSK har store forsvarsproblemer og tapte på det. Jeg kan ikke forstå at noen av disse har spilt bedre enn RBK hittil.

Mulig jeg bare prøver å fatte håp, men plutselig kan det snu, selv om jeg synes Henriksen allerede har gitt opp. Intervjuet av ham på RBK-TV var nesten slik at han var en slagen mann.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

Vi kunne fort ha vunnet mot FFK. Bare det i seg selv hadde forandret situasjonen totalt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 27.04.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Oddis wrote:
de hadde marginene med seg, og vant på en svak dag, selv om de hadde få sjanser og spillet gikk i stå.

Det i seg selv er en viktig egenskap vi mangler da!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2008 21:37    Post subject: Reply with quote

Når man ser på Bodø/Glimt så er det enkelt å se at det var feil trener vi sendte opp til Bodø.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 21:50    Post subject: Reply with quote

Jeg mener, som sikkert flere er enige i, at når man skal trene en klubb som er født og oppvokst med seriegull så bør treneren ha erfaring å vise til. En alder på 50 år bør være et minimum. Det å være en autoritet på trening og i kamp har nok utrolig mye å si.

Det finnes jo flere ekempler på unge trenere som klarer seg brukbart, eks. steinar Nilsen, Henning Berg, Ronny Deila, Mons osv. Men her er ikke klubben nettopp så stor at det har så mye å si.

Det bør også være en trener utenifra eget gress, slik at spillerne ikke alltid vet 100% hva de får, at de ikke føler seg trygge på å beholde plassen pga kompisforhold i tidligere tid.

Det har vi forhåpentligvis lært, og vil ikke komme med en assistentløsning igjen.

Når det gjelder Kåre Ingebrigtsen føler jeg meg ganske trygg på at ting ikke ville vært så mye bedre her om det var han og ikke Henriksen som trener.

Det som i motsetning er bra med Kåre er at han drar ut, får erfaring, blir eldre og skaper en pondus, slik at han kanskje en dag om 10-15 år kan ta over treneransvaret i RBK.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2008 00:34    Post subject: Reply with quote

Etter min mening var det fine tendenser i førsteomgangen mot Tromsø. Vi spilte bedre enn på lenge; defensivt var det solid og offensivt hadde vi et tydeligere mønster. I pausen følte jeg meg faktisk ganske trygg på seier, men dessverre kollapset vi da Tromsø begynte å presse høyere på banen.

Et av problemene våre, er at vi stort sett har kun trege angrepsspillere. Det gjør oss forutsigbare og statiske. Den nye spissen vi skal kjøpe, må ha fart. Et uromoment på topp kan faktisk være tunga på vektskåla for at vi skal bli et topplag igjen.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.04.2008 06:58    Post subject: Reply with quote

Joda, vi trenger nok en ny spiss. Koné er altfor dårlig. Jeg vil aller helst ha en fra Europa. syns mye går over styr med disse afrikanerene. en eller to er sikkert bra, men å ha en hel familie blir dumt.

håper Hamrén har en flush i ermet når det gjelder spisskjøp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 80, 81, 82  Next
Page 51 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb