English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cris
Proff

PostPosted: 21.04.2008 11:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er imponert over rbks arbeidsmoral og innsats i denne kampen. En viktig egenskap som jeg tror vil skaffe oss en del poeng i løpet av sesongen.

Noen kommentarer på spillerne:

- Jarstein virker nå trygg og god. Kommet seg etter en bokstavelig talt fomlete start i rbk-trøya. Ser ut til å bli en som kan fylle hullet etter Hirshfeldt.

- Kris er klart best i forsvaret. Tegner til å bli en solid forsterkning av laget.

- Lago gjør en bra jobb, men sleit likevel mer enn det jeg hadde håpet på. Utfordringene hans er tempo og tidvis markeringene. Jeg mener likevel at han fortjener flere muligheter.

- Traore var som forventet ujevn i spillet sitt. Jeg må si jeg er skeptisk til om han klarer å fylle rollen som back på en god måte. Hans opptreden på Vif-målet er på lilleputt-nivå. Dessuten for mye fiks fakseri. Men han har jo også en del bra prestasjoner. Som sagt: For ujevn.

- Stoor er bra, men også han synes jeg er for ujevn i prestasjonene. En del veldig bra innlegg og en del veldig dårlige. Jeg synes også at han noen ganger er lett å passere på defensiven. Likevel er han et førstevalg.

- Demidov. Innfridde forventningene mine fullt ut som sentral midtbane. Han får brukt sine sterke sider enda bedre der enn på midtstopper, og bør satses på der, synes jeg. Han bør snarest utpekes til ny kaptein i laget.

- Tettey er langt unna formen og sliter delvis med teknikken og valgene. Han kommer forhåpentligvis sterkere etterhvert.

- Skjelbred jobber og jobber. Mye bra, men også han er ujevn. Han fører ballen i tide og utide. Også han regner jeg med vil få en stigning.

- Strand har lyktes dårlig, men jeg er ikke enig i at han har vært så dårlig som mange mener. Ser man kynisk på det, så er dette hans siste sesong. Det er på tide å satse på noen andre som har fremtida foran seg.

- Kone holder ikke mål som spiss på det som skal være Norges beste lag. Finn en annen klassespiss. Aas er ikke god nok enda. Iversen i form er selvsagt god nok, men når kommer det til å skje?

- Konan er en god individualist, men er fortsatt ikke den lagspilleren vi trenger. Forsvarer plassen under tvil.

- Storflor har gjort det bra, men har gjennom mange kamper vist at han ikke bidrar nok. Sats på andre.

Noen kommentarer på spillet:

- det offensive spillet virker fortsatt rimelig tilfeldig. Kontringsspillet begynner å komme, men hva har rbk å by på mot etablert forsvar?

- forsvarsspillet er under bedring, men det er fortsatt en del å rette på i den defensive samhandlingen. Og fortsatt er det for mange personlige glipper, men det ser likevel ut som pila peker riktig vei.

Oppsummert: Jeg har stor tro på at laget er på vei fremover, men jeg har fortsatt liten tro på at det fører til topps.

Forøvrig vil jeg legge til at VIF var en stor skuffelse. Det er direkte svakt at laget med en spiller mer på banen lar seg dominere av rbk i andre omgang. Selvsagt kreditt til rbk for dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 12:00    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Skjerp deg a, den taklinga kan aldri ende opp med noe sykebil-resultat- Kone innser han havne feil på den, legger beina flatt i bakken og er bare så vidt borti med leggen sin. Det eren fullstndig katastrofe at det blir røt kort. Regner med å våkne til en overskrift som: Moen legger seg langflat, unnskyld Rbk. Håper Kone slipper karantenen også, men det tviler jeg på.

Skjerp deg selv og les hva jeg skrev. Han trekker seg i denne taklinga og fortjente ikke rødt kort i går, men han har flere ganger kastet seg inn i hodeløse taklinger. Det er måten han takler på jeg kritiserer. Det går an å takle uten å hoppe inn med to strake eller saksede bein.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 12:59    Post subject: Reply with quote

Å spre bena er å skreve, ikke å sakse. Sakse er når du klapper beina sammen igjen rundt beina til motstanderen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2008 13:06    Post subject: Reply with quote

Jeg ble ihvertfall skikkelig forbanna når Kone foretok den taklingen igår ,men det var mest for at den var fulstendig unødvendig og at Kone har en historie med ville taklinger. En ser tydelig at han ikke mestrer det (han burde lære å takle av Traore som er fryd å se takle) uansett var det ikke rødt kort.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 13:24    Post subject: Reply with quote

Typisk spisstakling, de pleier å være håpløse. Spisser takler ofte slik om det ikke går deres vei eller de skal ta igjen. Tåpelig, men det skjer.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 13:51    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Adressa avslører jo hvorfor det ble rødt i papir utgaven i dag. Den rasende landslagskapteinen hengende over Kone regner jeg med påvirket veike Moen ganske godt.

Hva stod det??
robinla
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 14:24    Post subject: Reply with quote

Jepp, spisser kan generelt ikke å takle Razz Men noe direkte rødt kort vil jeg ikke si Koné fortjente.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

Haakon Schwabe valgte å bli hjemme i helga....
Trondheim
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 15:32    Post subject: Reply with quote

I går på kampen. Så sang vi/kjernen: RO, RO, RO, RO, Ro!

Hve mener vi med med? Wink
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2008 15:37    Post subject: Reply with quote

Tror nok det var Jo, Jo, Jo, Jo, Jo, Jo, Jo, Jo, Jo!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Trondheim
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 15:38    Post subject: Reply with quote

Ååja.. Hørtes ut som vi sang" RO RO RO RO RO
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2008 15:39    Post subject: Reply with quote

Da de gjorde det samme mot Fredrikstad hørtes det ut som apelyder.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 15:50    Post subject: Reply with quote

Da er vel rasistbeskyldningene rett rundt hjørnet...
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 17:42    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
trondh wrote:
Adressa avslører jo hvorfor det ble rødt i papir utgaven i dag. Den rasende landslagskapteinen hengende over Kone regner jeg med påvirket veike Moen ganske godt.

Hva stod det??

Det ble ikke antydet noe der nei. Min teori var at Moen som i hver eneste kamp virker usikker og lettpåvirkelig selvsagt lar seg påvirke av at "selveste" landslagskapteinen blir sint på en brutal utlending.
=> Når Martin er sint, DA må det ha vært stygt da.
Back to top
kek
Proff

PostPosted: 21.04.2008 21:11    Post subject: Reply with quote

Martin Andresen får dessverre spesialbehandling av dommerne i eliteserien. Han er en grisespiller som det sjeldent blir blåst imot, og han fungerer ofte som andredommer. Sånn har det vært i flere sesonger. At det ikke er blitt tatt opp mer i media enn det har blitt er egentlig litt rart.
Back to top
GoldenFeet
Junior

PostPosted: 21.04.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Da er vel rasistbeskyldningene rett rundt hjørnet...

Må bare få påpeke noe:

Jeg var på plass på kampen og sto med Kjernen som jeg pleier når jeg er på bortekampene våre i nærheten, og det var noen som skrek "Pakkis!" og "Al-Quaida!" til Mohammed Abdellaoue. Fikk nesten lyst å gå opp til den det gjaldt og si ifra. Sånt skal ikke forekomme i Kjernen, og jeg ble rett og slett litt overraska over at ingen reagerte på den personen som sa disse ordene.
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 22.04.2008 01:18    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg har kommet på feil plass nå, men det er ikke til å stikke under en stol, at det befinner seg mye rart i kjernen, som det også gjør i Klanen. Så at noen har kommet med slike kommentarer overrasker ikke undertegnede i særlig grad. Men tåpelig er det selvsagt, og hadde jeg vært der og hørt disse ukvemsordene, hadde jeg nok klasket til vedkommende som sa det.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2008 01:44    Post subject: Reply with quote

Alle supportergrupperinger har dessverre noen idioter blandt seg. Kjernen er dessverre inget unntak.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2008 02:05    Post subject: Reply with quote

1. Slike folk finnes overalt i landet.
2. Hvordan vet man at det var et kjernenmedlem? Jeg regner med det var vel så mange uorganiserte der.
3. En person er heller ikke representativt for ei gruppering.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 22.04.2008 10:01    Post subject: Reply with quote

@Attach: Sett at dette skjedde på Lerkendal, hvor det var et ikke-medlem av Kjernen, men på Kjernenfeltet. Hadde selvjustisen tatt seg av det? Når det nå oppstår på bortefeltet er det lett for utenforstående og trekke feil konklusjoner, dvs generalisere og si at det var "RBK-supporterne" som gruppe som kom med slike uttalelser.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 22.04.2008 13:46    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg ble ihvertfall skikkelig forbanna når Kone foretok den taklingen igår ,men det var mest for at den var fulstendig unødvendig og at Kone har en historie med ville taklinger.

Dette må du begrunne. Hvor mange røde/gule kort har Kone fått for de ville taklingene du snakker om?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.04.2008 13:49    Post subject: Reply with quote

Husker nå ihvertfall et par taklinger ifjor med to strake bein, at han ikke ble utvist var bare flaks. Det er ingen stygg intensjon bak taklingsforsøkene ,men mannen kan rett og slett ikke takle og hiver seg inn uten å tenke seg om.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 22.04.2008 13:53    Post subject: Reply with quote

Ja han hadde en mot Ibrima Sohna mot Sandefjord på Lerkendal i fjor, som han BURDE hatt rødt kort for. Riktignok ble han litt hektet opp i forkant av den taklingen (og RBK fikk frispark), men fullstendig unødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
GoldenFeet
Junior

PostPosted: 22.04.2008 14:05    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
1. Slike folk finnes overalt i landet.
2. Hvordan vet man at det var et kjernenmedlem? Jeg regner med det var vel så mange uorganiserte der.
3. En person er heller ikke representativt for ei gruppering.

Jeg har ikke sagt at det er representativt for Kjernen, eller at mannen som sa det var et Kjernenmedlem, men han sto med oss, og dermed antar jeg at han er Rosenborg-suppoter, registrert medlem av Kjernen eller ikke. SÃ¥nt skal uansett ikke forekomme.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2008 14:24    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Da de gjorde det samme mot Fredrikstad hørtes det ut som apelyder.

Det hørtes ut som apelyder og det ble ropt da Koné løp av banen (etter å ha bommet på straffespark). Absolutt mulig å misforstå den, om man liker å tenker i de baner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb