| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tommærn Veteran

|
Posted: 20.04.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Rosenborg:
Rune Jarstein 6
Fredrik Stoor 4
Kris Stadsgaard 6
Alejandro Lago 5
Abdou Traoré 3
Roar Strand 4
Vadim Demidov 4
Alexander Tettey 4
Per Ciljan Skjelbred 6
Didier Konan Ya 6
Yssouf Koné 2
Fxt's spillerbørs. Hehe.. Hva røyker de? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 20.04.2008 23:06 Post subject: |
|
|
Til tross for at en tidlig utvisning nok en gang gjør kampen litt verdiløs i forhold til en spillestilsdiskusjon, så ble jeg veldig positivt overrasket over hvordan laget framstod i dag. Etter hvert som relasjonene satte seg utover i kampen, var vi faktisk ganske så solide defensivt, og viser tegn på å bli gode offensivt. Enorm innsats, mistenker at vi får mange poeng på slutten av kampene i løpet av sesongen.
Problemet er fortsatt, som så mange ganger før, at baklengsmålene kommer på første mulighet for motstanderne, og da på en grov personlig feil. Demidov er allerede i kroppen på kaptein Fabelaktig, og hva Traore tenker på i posisjoneringen sin da, det aner jeg ikke. Helt ufarlig situasjon hvis han gjør jobben sin.
Så var det den dommeren der da, han er jo helt ubrukelig, og trenger en runde eller fem i førstedivisjon nå. Å dømme rødt kort på den taklingen på femti meters hold, det er ikke bare feildømt, men viser også en total mangel på forståelse av regelverket. Å gi rødt kort på den, mens Moa slipper gult for taklingen på Lago, det hører ingen steds hjemme. Dagens kampleder minnet aller mest om en bortekamp i Øst-Europa på åttitallet, uten at jeg tror at det skyldes noe annet enn grov inkompetanse.
Børs (igjen, 1-10, FM-style, 6,5 er middels)
Jarstein 7 - Stort sett trygg i feltet, viser god rekkevidde, god posisjonering, god kommunikasjon og er en glimrende igangsetter. Sjanseløs på målet. Landslaget neste.
Stoor 6 - Aggressiv og god i forsvarsspillet, men gir bort ballen et tosifret antall ganger med veldig dårlige valg. Dype innlegg mot Konan med Wæhler og Thomassen i kroppen? Please. Slutt å bruke Basma som mentor!
Stadsgaard 7 - Resolutt og god langs bakken, sliter en del med Sæternes i lufta. Rydder opp mye med sin utrolige hurtighet, og har et aldeles herlig raid framover. God med ball. Veldig lovende takter.
Lago 5 - Tydelig kamprusten. Kommer ikke helt til sin rett i de fysiske duellene, og får tydelige tempoproblemer med Abdellaoue. Litt uryddig, og virker litt for heit. Bedrer seg utover.
Traoré 6 - Starter i noe som minner om halvsøvne på backen, og blir forbiruslet av Berre (!). Må ta skyld for baklengsmålet. Viser likevel eminent teknikk, gir oss flere gode overganger på ballkontrollen sin, Hever seg defensivt utover. Gode dødballer.
Strand 4 - Løper jo mye, men er et sekund for sein i alle involveringene sine. Er i ferd med virkelig å bli best uten ball, ser det ut som. Bør ikke starte lenger, for nå er det nok dessverre gjort.
Demidov BB 8 - Gjør min forhåndstips til skamme, og leverer en flott forestilling sentralt. Arbeidsjern, pådriver og til tider utsøkt pasningsfot. Gode raid, og mannen har jo fart! Litt mer tid, så banker han inn en gåll også. Jeg bøyer meg i støvet.
Skjelbred 7 - Er like svak som Strand i første omgang, men kommer på banen med en helt annen innstilling i andre. Da vinner han ballen flere ganger, viser god teknikk, og bidrar til å holde ballen høyt i banen. Jobber som vanlig veldig bra, og får mere igjen for det i dag.
Tettey 6 - Fortsatt ikke helt der han bør være, men oppløftende innsats i dag. Viser fram kraft, fart og steg ved flere anledninger, og bør prøve seg på innleggene med venstre oftere. Avslutter som ei kråke, og virker litt rådvill bredt i banen, men det kan jo endre seg.
Konan 6 - Løper og vil veldig mye, men lykkes ikke med mye. Får dårlige arbeidsbetingelser, men klarer ikke å løse det. Beveger seg bedre i andre omgang, og viser der at han kan være en kjempetrussel med teknikken sin når han ikke er fullt så alene. Scorer.
Koné 6 - Urettferdig for Koné, som ikke viser seg særlig fram før han blir håpløst utvist for en bagatell - det trekker ikke jeg for. Rekker å vise seg råsterk i duellene med Wæhler, og merkelig fraværende i boksen.
Storflor 7 - Endelig, endelig er Storflor sånn som jeg vil se ham. Kommer inn som ren ving, gjør ting enkelt, og bidrar med en fin assist. Veik i duellene, men hei, det er vi vant til. Bør, etter min mening, brukes utelukkende som bred kant i flat 4-4-2. Big love! _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.04.2008 23:06 Post subject: |
|
|
Dummeste børsen jeg har sett i år nesten. Skjelbred 6 og Demidov 4? Og Strand bedre enn Traorè? Lago vår 5. beste spiller? Pinlig. Bedre å ikke ha børs enn å hoste opp den møkka der.
EDIT: Mener selvsagt FXTs børs Din så langt bedre ut Zaphod. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.04.2008 23:10 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Er det mulig å klage inn det røde kortet til Kone slik at en slipper karantene i neste kamp? |
Der sier du noe. Direkte rødt, da må det være mulig å anke på karantene (Mener det har blitt gjort ved noen få anledninger). _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.04.2008 23:11 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Dummeste børsen jeg har sett i år nesten. Skjelbred 6 og Demidov 4? Og Strand bedre enn Traorè? Lago vår 5. beste spiller? Pinlig. Bedre å ikke ha børs enn å hoste opp den møkka der.
EDIT: Mener selvsagt FXTs børs Din så langt bedre ut Zaphod. |
hehe takk hva nå enn fxt har røyka, så er det neppe lovlig i Norge. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.04.2008 23:18 Post subject: |
|
|
| FXTs børs bør postes i "Helt bak mål"-tråden. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.04.2008 23:20 Post subject: |
|
|
| Hehe, ja den er helt pinlig dårlig. Jeg kan bare huske en som har vært like dårlig (om ikke dårligere), det er SkySports sin børs etter United - Arsenal. Kan finne link hvis noen er interessert. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.04.2008 23:26 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Demidov BB 8 - Gjør min forhåndstips til skamme, og leverer en flott forestilling sentralt. Arbeidsjern, pådriver og til tider utsøkt pasningsfot. Gode raid, og mannen har jo fart! Litt mer tid, så banker han inn en gåll også. Jeg bøyer meg i støvet.
|
Denne henger ikke på greip for meg, sett fra tribunen. Stor første omgang, SVAK i andre. Ligger alt for langt fram og tar ikke ut balansen. Skjelbred løper seg i hjel og må ta all defensiv jobbing for Demidov i andre omgang.
Stoor duger ikke offensivt, men herlig å se ham bli lei av puslingen i midten og gå flere ganger knallhardt inn i rommet mellom stoppere og midtbane og trøkke til og erobre ball.
Strand var svak og ser ikke ut til å hverken holde ut, eller duge helt lenger. Tar ikke ut bredden, så backene får alt for store flater å dekke.
Skjelbred løper sykt mye, men det er jo ikke det han skal gjøre. Lykkes ikke med ting hele tida pga det.
Tettey irriterte meg mye i andre ved å ligge som en 433 ving i stedet for kant i 442. Med en gang Traore fikk ball, beina han fram og etterlot Traore med ingen å kombinere med. Dermed poler han langt på dvergen fremst. Mange bra løp også dog.
Traore var ikke veldig imponerende i dag. Virker rotere i huet egentlig. Noen fine detaljer, og mange detaljer man ikke begynner med i bakerste ledd!
Stadsgaard og Lago viser prov på komplementære ferdigheter, men også at de overhodet ikke er samspilte. Mye dårlig kommunikasjon.
Kone, toskete takling, men gult hadde vel holdt? Moen kan forøvrig aldri i livet få dømme neste runde??
Konan jobba overraskende bra alene da vi kjørte på siste halvdel av andre omg. Men hva faen er greia til Bambi Henriksen? Totalt clueless og handlingslamma på sidelinja som vanlig. 4 minutter tillegg, og vi har et bytte til gode, et kampbilde hvor det er lange baller og spurtdueller og en konan som har mer eller mindre løpt seg tom.
Har du hørt om taktiske bytter din halvtomsing??
Inn med Pelu til å ta spurtduellene for å presse VIF dypere, og samtidig svi av et halvminutt av ekstratiden. Sorter pakker, og la Hamrén finne en dugende assistent. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.04.2008 23:30 Post subject: |
|
|
| Pelu hadde vel karantene etter det røde kortet i andre laget sin kamp. Igrunn ikke så veldig mange offansive krefter igjen på benken idag ,men synes godt Aas kunne fått noen minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2008 23:39 Post subject: |
|
|
| Pelu satt på benken, og feiret sammen med lagkameratene på 1-1-målet. Jeg trodde i utgangspunktet også at han hadde karantene, men der tok vi visst feil. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.04.2008 23:41 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Pelu hadde vel karantene etter det røde kortet i andre laget sin kamp. Igrunn ikke så veldig mange offansive krefter igjen på benken idag ,men synes godt Aas kunne fått noen minutter. |
Aha, jeg lurte på hvorfor ikke Pelu kom inn på slutten, for det byttet ville jeg ha gjort. Jeg hadde glemt det der kortet. Aas tror jeg ikke hadde passet så godt i akkurat denne kampen, da ville jeg heller beholde uforutsigbare Konan.
Det er selvfølgelig mulig Demidov-rusen ikke slapp taket etter førsteomgangen, men sånn jeg så det, bidro han til mange brudd mot spesielt Kaptein Kondis, og vant massevis av dueller, i tillegg til en del gode tekniske detaljer og noen utsøkte bakromspasninger.
EDIT: Ikke det nei. Da synes jeg trenerne gikk glipp av en åpenbar seiersmulighet. Pelu kunne fort ha løpt inn en ball på slutten. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.04.2008 23:42 Post subject: |
|
|
Pelu varmet opp i store deler av annen, så ingen karantene nei, tror jeg. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 20.04.2008 23:44 Post subject: |
|
|
| Demidov var meget god i store deler av 2.omgang, ingen tvil om det. Enkelte ganger ble det rom bak ham siden han beveget seg fremover. Og det er det jo naturlig at han gjør enkelte ganger, siden vi tross alt spilte flat firer. Ciljan løper i tugangspunktet litt feil, og da blir det lang vei hjem når han først skal dekke opp for Demidov som går fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 20.04.2008 23:47 Post subject: |
|
|
Koné fortjente kanskje ikke direkte rødt kort for sin takling akkurat denne gangen, men han takler som en gal mann! Dommerne har jo sagt at de skal slå hardere ned på stygge/farlige taklinger, og da er jo nettopp denne typen "flygende saks" det som får deg utvist (og muligens også sender motspiller til sykehus med beinbrud). _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.04.2008 23:52 Post subject: |
|
|
| Skjerp deg a, den taklinga kan aldri ende opp med noe sykebil-resultat- Kone innser han havne feil på den, legger beina flatt i bakken og er bare så vidt borti med leggen sin. Det eren fullstndig katastrofe at det blir røt kort. Regner med å våkne til en overskrift som: Moen legger seg langflat, unnskyld Rbk. Håper Kone slipper karantenen også, men det tviler jeg på. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.04.2008 23:57 Post subject: |
|
|
I motsetning til spillere som for eksempel Martin Andresen, så fullfører ikke Kone taklinga på standfoten når han kommer for sent, men trekker det strake beinet til side for mannen, og kakker han bare på det løftede beinet med den andre.
Sympatisk gjort av Kone sånn sett, og utrolig sportslig og klok den måten han oppfører seg under og etter kampen. Sjansen for at han må sone karantenen er vel nesten 100%, NFFs klokskap tatt i betraktning, men han øker i alle fall sympatifaktoren maksimalt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
brattigoal Junior

|
Posted: 21.04.2008 00:42 Post subject: |
|
|
En liten (og garantert ufullstendig) oppsummering..
Første 10. Trøste-og-bære kaster seg ned innenfor RBKs 16 meter. Dommer vinker spillet videre. Burde hatt gult.
35min . Koné utvist. Skulle hatt gult.
Noen min senere. Traoré gult kort. Trøste-og-Bære kaster seg for tredje gang. Burde fått det røde nå.
48min. Dos Santos(?) går i kroppen på Demidov som siste forsvarer. Han berører aldri ballen og sterke Demidov går i bakken. Hvordan kan dette ikke være straffe?
54min. Konan Ya på vei bort fra målet i det han jager ballen. VIF-spilleren mister balansen og er i ferd med å rote bort ballen da han planter albuen i ansiktet til Konan Ya. (innenfor VIFs 16meter)
*Ukjent tid. RBK i angrep til høyre. Mange roper på hands. VIF-spilleren slenger ut hendene, men ballen treffer han i siden. Tenkte bare jeg skulle nevne den éne tingen dommern klarte å få rett i dag
88 min. Stoor gult kort. Stygg ettersleng mot Ciljan som ligger nede og tar seg til hode. Da SKAL spillet avbrytes av dommer. Å storme i kontring er også meget usportslig av VIF, og det er faktisk mulig å dele ut gult kort for 'usportslig oppførsel' |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.04.2008 01:00 Post subject: |
|
|
Man kan si mye om Konè i dag, men at vi mister vår eneste reine spiss på en latterlig dommeravgjørelse skal ikke brukes mot ham. VIF ga mye rom bakover etterhvert, nor Konè fort kunne utnytta til vår fordel.
Jeg mener Demidov var vår beste mann i dag, og styrte midtbanen fint med gode taklinger og offensivt spill. Jeg synes vi hadde bra defensiv kontroll, med unntak av målet hvor Andresen hadde eksepsjonell flaks på avleveringa.
Vi var fullt på høyde med VIF i dag, på tross av en dommer som dro på seg blå og rød drakt før kampen. Hadde vi hatt en brukbar dommer i dag er jeg rimelig sikker på seier etter andre omgang å dømme. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 21.04.2008 01:29 Post subject: |
|
|
Har ikke for vane å klage på dommeren, men i dag var det horriblet å se. Virket som om Moen skulle ta igjen for det manglende røde kortet mot Lyn, samt legge til en masse annet. Men han har også med seg et par linjedommere som måtte ha sittet å drukket heimert før kampen, så svimete som de var.
Synes også Demidov var BB i dag, selv med en del rotete og naive (nonchalante) involveringer. Synes egentlig vi har full kontroll på VIF og jeg er dødsimponert over viljen og spiriten i laget. Dette tyder på helt andre takter enn i fjor. Mye av æren skal Demi ha, for han går i krigen og har ferdighetene med på kjøpet.
Herlig å se både Demi og Stadsgaard utfordre fremover!
Men: Nå må laget slutte å slå de lange oppspillene mot spissen(e). Så lenge ingen går på løp bak, så er det absolutt ikke noe vits i. ELLER: Løpene må komme! Strand er ikke kjapp nok lenger, i hvertfall.
Gud bedre, dette ble usammenhengende... _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.04.2008 01:40 Post subject: |
|
|
Synes alt tatt i betraktning vi gjør en god kamp. Rbk imponerer meg mer enn vif i dag og det er et skritt opp fra det jeg har sett tidligere. Vi er faktisk farlig frempå flere ganger når vi er 11 mann, blant annet pga. raid fra Statsgaard og Demidov. Vi klarer også å komme tilbake selv etter å ha mistet et av våre farligste våpen.
Soleklar straffe til Konan ved 53. min. Moa hadde også en helt lignende takling på demidov som den Kone fikk rødt kort for ved ca. 30 min (Traore har et godt forsøk på frisparket). Mye marginer mot oss i denne kampen, og får denne gjengen tid er det noe å bygge videre på. Sapara inn for Strand til neste kamp og Pelu og Aas kjemper om plassen til Kone. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.04.2008 02:49 Post subject: |
|
|
Ingen som la merke til all den holdingen VIF-spillerne drev på med? Per Ciljan Skjelbred ble gang på gang revet ned uten å få noe.
Kampens høydepunkt:
En situasjon i andreomgang (53 min?) hvor Demidov rundlurer 3 VIF-spillere, hvor han kombinerer fysikk, teknikk og pasningsspill og sender avgårde en pasning mot Tettey(?). _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 21.04.2008 06:31 Post subject: |
|
|
Det var ganske tydlig på Martin Andresen at Demidov klarte å komme under huden på ham. Spesielt på slutten kunne man legge merke til at Andresen var mer konsentrert på å se etter andre ting en spillet sitt. Kan godt være det var noen andre som kanskje plaga han, men jeg trur det var Demidov da han ved en god del tilfeller voldtok Andresen. Syns det var synd at ikke Andresen tente alle plugger dog.
Dommeren var en tragedie i seg selv. Moa fikk jo faen meg lov å takle i knehøyde et par ganger uten at dommeren omtrent gadd å bry seg, mens hvis en RBK spiller datt ned og det var en VIF spiller i nærheten som datt samtidig var det VIF frispark
For første gang skal faktisk Alsaker få et plus i parentes (+) i boka mi. Fyren syns at uavgjort var et fair resultat og var kritisk til dommerens røde kort. Semb derrimot fikk ei spyttklyse
Ciljan var ikke mye bra idag. Så ut som bambi på isen og ødela sjanse på sjanse med å holde for lenge på ballen.
Over de tre kamoene jeg har hatt rå til å se så skal Henriksen ihverfall ha skryt for at han har greid å piske spillerne sånn nogen lunde i form. De holder ihvertfall lenger i år enn de gjorde i fjor under Tørum _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 21.04.2008 07:38 Post subject: |
|
|
| brattigoal wrote: |
1)Noen min senere. Traoré gult kort. Trøste-og-Bære kaster seg for tredje gang. Burde fått det røde nå.
2)48min. Dos Santos(?) går i kroppen på Demidov som siste forsvarer. Han berører aldri ballen og sterke Demidov går i bakken. Hvordan kan dette ikke være straffe?
3)*Ukjent tid. RBK i angrep til høyre. Mange roper på hands. VIF-spilleren slenger ut hendene, men ballen treffer han i siden. Tenkte bare jeg skulle nevne den éne tingen dommern klarte å få rett i dag
|
1) Traore setter ut hånda (som forresten VIF-spilleren gjorde på Konan) så frisparket er riktig. Hadde Traore gjort som Kone og ikke protestert så heftig ville han neppe fått gult. Isolert sett er det strengt, men da dommeren på det tidspunktet nok fortsatt var sikker på det røde ønsket han nok å dempe temperaturen.
2) Dos Santos gjør det samme som Traore uten å bruke hånda. Synes ikke det var noen straffe. Godt forsvar av Dos Santos som hindret et glimrende raid av Demidov.
3) Ballen treffer ikke hånda og hadde den gjort det hadde den vært rett ut for kroppen. Det er forsåvidt bra av VIF-spilleren å få vekk hånda så debatten blir lagt død. Det som er verre er at noen ville blåst straffe hvis han hadde vært så uheldig at den hadde truffet hånda.
Ellers et par saker.
Strand hadde en tøff takling på Wæhler. Jeg synes det så ut som et ganske billig frispark. Etterpå hadde både Strand og Wæhler en lattermild samtale. Montro om det gikk på dommeren.
Adressa avslører jo hvorfor det ble rødt i papir utgaven i dag. Den rasende landslagskapteinen hengende over Kone regner jeg med påvirket veike Moen ganske godt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.04.2008 07:56 Post subject: |
|
|
Vi aner konkturene av en ny stor sentrallinje hos Rosenborg -
* Jarstein blir bare sikrere og bedre
* Stadsgaard viser seg å være en fantastisk stopper
* Demidov blir en klippe både på RBK og på norges landslag som sentral midtbane
Forbedringer jeg skulle ønske meg:
* ville gjerne sett Wæhler ved siden av Stadsgaard
* er usikker på venstreback, skulle ønske Traore ville utviklet seg der videre
* vi mangler en spiss som er både spillende, bevegelig og scorer, de vi har blir for statiske, beveger seg for lite og er for ofte ute av form, en Pall Gunnarson type kunne gjort seg |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 21.04.2008 10:17 Post subject: |
|
|
*En gang uti andreomgang: PCS kommer 2 sekunder for sent på en takling på Jepsen(?), bakfra, på stambeinet som fortsatt står fast i bakken. Soleklart gult, kunne vært rødt - ble ingenting.
Ingen tvil om at Moen dømte en elendig kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|