| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 10.04.2008 18:48 Post subject: |
|
|
| fysio wrote: | Med Iversen ut, og med stor sannsynlighet Kone ute med overtråkk. Ja, da må det selvsagt være duket for Jo Sondre fra start.
Han har på to korte innhopp sørget for 2 målgivende situasjoner.
Ser at enkelte snakker om å matche unguttene "forsiktig", dette er selvsagt bare tull. Er du god nok, er du gammel nok. Tror du skal lete lenge etter en spiss med bedre "psyke" forann mål enn Jo Sondre.
Den største "risikoen" ved å sette innpå Jo Sondre fra start, er at han griper sjansen og okkuperer spissplassen på permanent basis.
Intet vil glede meg mer enn om så skjer  |
Den største risken er naturligvis at han får en veldig dårlig opplevelse og ikke lenger har det stinget han til nå har vist i de korte innhoppene heller. Det er noe ganske annet å starte en kamp enn å komme innpå helt på slutten, både fordi motstanden er tøffere og fordi man på et vis skal forsvare en plass istedet for å komme inn uten å ha noe å tape.
Per Ciljan Skjelbreds vei fra strålende innsats mot Start, via utvisning mot Molde og en virkelig dårlig kamp da han ble kastet utpå tidlig da Roar måtte gå av i Bergen våren 2005 var relativt kort og brutal.
Børge Hernes gjorde mange flotte innhopp i 1998 han også, uten at han var tilnærmelsesvis like bra da han fikk starte.
Harald Brattbakk ble kastet ut i det i serieåpningen mot Tromsø i 1991, og skulle bare enkelt sette pasningen fra Kong Sverre i mål...men bommet.
Jeg er enig i at Jo Sondre bør gis sjansen om Kone ikke kan spille. Men jeg vet av erfaring hvordan enkelte (ja til og med folk som nå på forhånd skryter ham opp i skyene) kan finne på å plutselig hudflette Henriksen når Aas atter blir kastet utpå om en måneds tid hvis han gjør lite ut av seg mot FFK og ikke lykkes helt i sine innhopp i kampene som følger.
Så ja: La Jo Sondre få prøve seg fra start når han er det beste alternativet, men det er viktig å ta spesielt vare på ham (være litt forsiktig) enten han scorer hattrick eller går av banen etter å ha fått trøndenes sedvanlige mishagsytringer slengt etter seg fra tribunen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.04.2008 19:49 Post subject: |
|
|
Storflor og Konan fra start. Noen som vedder i mot? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.04.2008 20:11 Post subject: |
|
|
| Nei, risikoen er større enn den er for å bli blaut om du hopper i havet... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.04.2008 00:48 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Storflor og Konan fra start. Noen som vedder i mot? |
Huff, nå ødela du resten av uka for meg. Jeg tenkte liksom at hvis Kone er skadet, blir Aas nødt til å spille fra start. Ikke ideelt, men ingen biggie, tenkte jeg, siden det nesten er en fordel for Aas at han mer eller mindre er nødt til å starte (lavere skuldre, forventninger osv).
Men der hadde jo jeg glemt Rambo og hans (nesten) uten tvil lugubre forhold til Storflors dristige krøller. Pluss at jeg hadde glemt at Storflor scoret 2008-målet sitt nettopp i forrige kamp. Gudene vet hvorfor, siden det var nesten like irriterende som Strømsgodset sine 3 mål.
Der får jeg for å nære en slags blåøyd tillit til de taktiske valgene der borte fra. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.04.2008 03:42 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Storflor og Konan fra start. Noen som vedder i mot? |
Overhodet ikke. Jeg tror du har helt rett i at Storflor står foran Aas i køa. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.04.2008 09:12 Post subject: |
|
|
Som deltaker i Rosenborgs treningsgruppe kan Steinar Sørlie gi Demokraten førstehånds informasjon om stemningen i laget foran lørdagens møte med FFK.
Det råder en viss usikkerhet. De håper at hjemmbanefordelen skal gjøre utslaget, men er langt fra sikre. Det er en mann de frykter mer enn alt annet. Nemlig Tarik Elyounoussi. Måten han har presentert seg på så langt har imponert både spillerne i Rosenborg og det trønderske publikum voldsomt.
De vet at hvis Tarik har dagen kan det være nok til å velte Rosenborg. Etter de to første serierundene er ikke stemningen helt på topp. Tapet mot Strømsgodset svei godt – og heller ikke mot Lyn var det overbevisende, selv om det ble seier.
- Når det er sagt. Det kan skje at Rosneborg kommer fryktelig tilbake nettopp mot FFK. De er svært fokuserte på å reise kjerringa og er det noe Rosenborg kan så er det å komme tilbake etter en nedtur, sier Steinar.
Les mer: Trønderne snakker ennå om Sørlies superkamp |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.04.2008 12:15 Post subject: |
|
|
Ã…smund rapporterer fra treninga: Samme lag som sist
Rune Jarstein
Fredrik Stoor - Bjørn Tore Kvarme - Vadim Demidov - Roy Miller
Roar Strand - Alexander Tettey - Abdou Traore
Per Ciljan Skjelbred
Yssouf Kone - Didier Konan |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 11.04.2008 12:19 Post subject: |
|
|
Slik skulle laget ha sett ut, hvis jeg fikk bestemme:
Rune Jarstein
Fredrik Stoor - Alejandro Lago - Vadim Demidov - Roy Miller
Per Ciljan Skjelbred - Alexander Tettey - Abdou Traore
Didier Konan
Yssouf Kone - Jo Sondre Aas |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.04.2008 12:23 Post subject: |
|
|
Eventuelt Demidov opp, Traore ned, Miller ut og Stadsgaard inn (om han holder kampen). _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 11.04.2008 12:35 Post subject: |
|
|
Fortsatt litt tidlig for Stadsgaard kanskje?
Forresten enig i at Traore kan gjøre en god jobb som venstreback i denne kampen |
|
| Back to top |
|
 |
Matsen Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.04.2008 13:32 Post subject: |
|
|
Adressa antyder dette laget: Rune Almenning Jarstein- Fredrik Stoor, Bjørn Tore Kvarme, Vadim Demidov, Roy Miller- Roar Strand, Alexander Tettey, Per Ciljan Skjelbred, Abdou Razack Traoré - Didier Konan, Yssouf Koné.
Var det ikke akkurat samme lag som startet sist kamp?
Tettey er vel trolig i litt bedre kampmodus enn sist. Stadsgaard trenger vel litt mer trening før han får starte. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.04.2008 13:34 Post subject: |
|
|
Læs et par indlæg længere oppe Josinho _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.04.2008 13:50 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Jeg tror startoppstillingen blir nøyaktig den samme som mot Strømsgodset. Det begrunner jeg med Henriksens noe bratte lærekurve; jeg tror ikke Savolainen starter nettopp fordi han var skadet i dag. Da har man lært av Tetteys kamp at det kanskje ikke er så lurt. Konan og Kone gjør en grei kamp sammen (mest på grunn av Konan), og bør få tid til å utvikle kjemien, så lenge de er de mest åpenbare valgene på spissplass. I forsvaret tror jeg alle er bankers.
Altså:
Jarstein
StoorKvarmeDemiMiller
Tettey
StrandTraoré
Skjelbred
KoneKonan
Når det er sagt, så mener jeg at Lyn-kampen viser med all mulig tydelighet at Stadsgaard burde få sjansen mot Fredrikstad, og limes fast til Elyounoussi. Ellers får vi Kim Holmen all over again, denne gangen med en mye bedre spiller. |
Hva er oddsen for at Tarik er Tippeligaens toppscorer etter neste runde? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 11.04.2008 15:21 Post subject: |
|
|
| Trodde det bare var lov med 18 spillere i troppen, altså syv på benken? Er 19 spillere i troppen nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 11.04.2008 16:33 Post subject: |
|
|
Får håpe Tettey er i form igjen til denne kampen. Syntes i hele fjor at Tettey var en av de som var tryggest med ballen i beina. Flink til å vende spillet og la enkle, men presise passninger. Sist så jeg lite av det jeg mener han er god på. I tillegg hadde vi markeringssvikten på mål nr2 av Nilsen.
Selv om vi sleit litt med samhandlinga offensivt så var vi mye på Godsets banehalvdel, og jeg tror at hadde det ikke vært for feilene som førte til 1 og 2-0 så hadde vi til slutt skapt nok sjanser til å vinne kampen. Mange klager på at det offensive ikke satt, men jeg mener de personlige feilene defensivt klart var hovedgrunnen for tapet.
Når det er sagt skulle jeg gjerne sett samme lagoppstilling som pinkode har satt opp med Strand ut av laget Aas inn og Konan i en offensiv rolle på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 11.04.2008 17:20 Post subject: |
|
|
Enig i at Tettey virket veldig trygg i fjor, blir spennende å se om han kan heve seg fra Godset-kampen, som jeg bare håper var et blaff..
Ja, vi var mye på godsets banehalvdel, men det virker som om spillerne er vaksinert mot å skyte utenfor 16-meteren.. Trenden er at vi ikke klarer å omsette det å ha balen til målsjanser eller mål.. De 4 målene hittil i sesongen har jo ikke akkurat vært et resulatat av nydelig spill, dessverre..
Får håpe dette også har blitt øvd på i løpet av uka, selv om jeg har registrert at det har blitt øvd endel på dødballer.. _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2008 17:31 Post subject: |
|
|
Ganske sikker på at det var et blaff ja. I mine øyne et klart tegn på manglende kamptrening. Det var sågar særlig første omgang mot Godset som var dårlig fra Tetteys side.
Når vi har et ungt lag og skal satse på unggutta må vi regne med noen slike blaff, men på sikt tror jeg vi får godt betalt for det.
Det er kanskje en grunn til at de klubbene som hvert år får mest skryt for å få fram nye talenter ikke er de desiderte toppklubbene i serien. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.04.2008 10:27 Post subject: |
|
|
Er det ikke stusslig å være journalist for Verdalingen, Stokdal? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 12.04.2008 13:23 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | Du veit at noe er fryktelig feil når du ønsker at vi skal legge oss lavt på hjemmebane mot Fredrikstad. |
Man tror nesten ikke sine egne øyne. Jeg kan garantere at Steinar Nilsen ikke vil legge seg lavt av respekt for noen norske lag på Alfheim. Er det Rosenborg denne tråden handler om, eller Byåsen????
Til som vil sette inn Aas fordi han har skapt to "målsituasjoner" i årets sesong: Jeg tror kanskje kampens dommer har sett bl.a. straffesituasjonen i reprise, og vil være MEGET forsiktig med å dømme til fordel for Aas i motstandernes straffefelt. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 12.04.2008 13:42 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: |
Til som vil sette inn Aas fordi han har skapt to "målsituasjoner" i årets sesong: Jeg tror kanskje kampens dommer har sett bl.a. straffesituasjonen i reprise, og vil være MEGET forsiktig med å dømme til fordel for Aas i motstandernes straffefelt. |
Tull |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.04.2008 13:49 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Jeg kan garantere at Steinar Nilsen ikke vil legge seg lavt av respekt for noen norske lag på Alfheim. |
Tror nok ikke Rambo gjør det heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 12.04.2008 14:49 Post subject: |
|
|
ffksupporter.net skriver på sin nettside om RBK - FFK!:
Fredrikstad FK
Etter en veldig god åpningskamp mot Brann sank dessverre nivået mye mot Molde. For å ha håp om å ta med oss tre poeng hjem fra Trøndernes storstue Lerkendal må vi finne tilbake til tenningsnivået og innsatsviljen vi viste mot Brann. Vi har kapret poeng på Lerkendal før, da Steinar Sørlie stod sin livs kamp og nærmest udødeliggjorde seg selv...
FFK har ingen spillere ute med skade, men Fredriksstad Blad melder om en småsyk Tarik. Vi er optimister og regner med at Tarik spiller. Med Abgar Barsom ute av startelleveren etter sitt røde kort mot Molde er det usikkert hvem som vil begynne på venstrekanten. Joachim Thomassen har gjort det bra og kan få sin tippeligadebut på Lerkendal.
Patrik og Raio blir midstopperpar og Ophaug tar plass på høyreback. Venstreback Fernando Pereira Wallace begynner forhåpentligvis å venne seg til FFKs spillestil, og vi forventer litt mer stabilt defensivt spill – og ikke minst offensivt mot RBK.
FFKs forventende startellever (4-4-2)
Lasse Staw
Jan Tore Ophaug – Patrik Gerrbrand – Raio Piiroja – Fernando Pereira Wallace
Hans-Erik Ramberg – Kasey Wehrman (K) – Ardian Gashi – Joachim Thomassen
Tarik Elyounoussi – Gardar Johannsson
Rosenborg BK (4-4-2)
RBK har Iversen og Sapara ute med skade og Yssouf Koné er tvilsom etter et overtråkk på trening. Bortsett fra dette stiller RBK med fullt lag og vil nok ønske å revansjere et svakt resultat i Drammen forrige serierunde.
Eggen har gått ut i media og fortalt om sin «gå helt i jordkjelleren»-opplevelse, uten at vi tror det vil føre til den helt store inspirasjonen blant RBKs spillere. Blant dem finner vi deres unge og talentfulle midtbanespillere som Tettey, Skjelbred og Traoré – og den urgamle traveren Roar Strand.
Dersom Koné skulle finne det for godt å melde forfall har RBK flere spennende innbyttere som kan gjøre en god jobb – bredden i RBKs stall er fortsatt en av deres store styrker.
Rosenborgs forventede startellever (4-3-1-2):
Rune Almenning Jarstein
Fredrik Stoor – Bjørn Tore Kvarme – Vadim Demidov – Roy Miller
Roar Strand – Alexander Tettey – Abdou Razack Traoré
Per Ciljan Skjelbred
Didier Konan - Yssouf Koné
Tidligere oppgjør på Lerkendal
2007-06-10 Rosenborg - Fredrikstad 1 – 1
2006-07-16 Rosenborg - Fredrikstad 1 – 0
2005-04-24 Rosenborg - Fredrikstad 0 - 1
NIFS.nos sannsynlighetsfordeling:
48 % for hjemmeseier, 34 % for uavgjort, 20 % for borteseier
Basert på tidligere møter mellom lagene.
Betbrain.coms sannsynlighetsfordeling
58 % for hjemmeseier, 25 % for uavgjort og 17 % for borteseier.
Basert på et gjennomsnitt av bookmakeres oddssetting.
ffksupporter.net tror…
Optimisten: 1-2
Kan FFK løfte seg til nivået mot Brann er FFK i stand til å vinne på Lerkendal. Vi håper på en jevn og tøff match der FFK trekker det lengste strået og Thomassen spiller seg inn i fotballnorges bevissthet.
Realisten: 2-1
RBK har noe å revansjere etter å ha tapt mot Strømsgodset. Desverre klarer ikke FFK å score mer enn ett mål – og vi slipper nok inn to. Vi har vanskelig for å tro at FFK vil begynne arbeidet med å bryte bortestatistikken mot Rosenborg på Lerkendal. Trønderne har syv hjemmeseire på rad[/url] |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 12.04.2008 15:08 Post subject: |
|
|
Hei,
Noen som vet hvor jeg kan få sett denne kampen?
Er i Frankrike, og pågrunn av en eller annen grunn godtar ikke TV2 mitt kreditkort.......har sjekka endel om det er noen andre streams....men finner ikke noe, så om noen har noen tips, så mottas det med glede  |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 12.04.2008 15:09 Post subject: |
|
|
| Adressa. Men da får du den bare med tekst |
|
| Back to top |