English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yssouf Koné
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
andersw
Junior

PostPosted: 11.03.2008 21:20    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Såvidt meg bekjent ble Ivers ikke toppscorer i 2006. Daniel Nannskog derimot ble det med hhv 19 mål, med Veigar Pall Gunnarson på en sterk andre plass (18 mål).

Sa vel aldri at det gjaldt toppscorer i TL? Sa for så vidt aldri at det gjaldt på klubblaget, men regnet med at de fleste av dere tok den rimelig fort. Vi diskuterer tross alt spissene i RBK, og hvem av dem som er best/dårligst.

Og til deg som listet opp alle målene og kampene til Ivers, så lurer jeg på om du husker hvor mye han har vært skadet, og har tatt det med i konklusjonen din?
vingback
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 21:25    Post subject: Reply with quote

Spiller man ikke scorer man heller ikke, det stemmer, men på den andre siden er mange skader noe av det Ivers sliter med så man kan ikke trekke fra dette. Alle vet at Ivers har slitt med store skadeproblemer opp gjennom sin karrierre, dette er risikoen med ham. Jeg er litt bekymret over Ivers manglende form. Jeg håper Rambo ikke gjør som Tørum og gir ham uinnskrenket tillitt, han bør kjenne peset i nakken av de andre spisskonkurrentene.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 21:38    Post subject: Reply with quote

andersw wrote:
Og til deg som listet opp alle målene og kampene til Ivers, så lurer jeg på om du husker hvor mye han har vært skadet, og har tatt det med i konklusjonen din?

Lav scoringsprosent er lav scoringsprosent uansett hvor mye han har vært skadet fordi de baserer seg på de kampene han faktisk har spilt. Altså når han har vært skadefri.

Faktum er at han er en spiss med lav scoringsprosent. Men at han har andre kvaliteter som veier opp for dette. I et par måneder i 2006 scoret han mye, men det er unntaket som bekrefter regelen.
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 11.03.2008 22:11    Post subject: Reply with quote

EDIT: Au for helvete, ble eid av Kjello der... det er riktig, Torino og Milan gir jo indikasjon av at en snakker om klubber og ikke byer.
(ma che cazzo...)

Kelso wrote:
Anders4 wrote:
Lurer på om supportere i Torino og Milan også har kritisert Inzaghi for å ha vært dårlig på pasninger, lagspill, driblinger og offsides...

Må bare pirke, Inzaghi spilte for Juventus, ikke Torino. Forøvrig en bra sammenligning.

Mente da som når en sier at at folk sitter i Trondheim og klager på at Koné er en prikk lik spillertype som den mestscorende fotballspilleren i CL noensinne. Okay, ikke prikk lik type, Koné er også god i lufta og sterk i duellspillet...

Last edited by Anders4 on 11.03.2008 22:18; edited 3 times in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 22:15    Post subject: Reply with quote

For å pirke på deg også, byen heter Milano.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quarterback
Rutinert

PostPosted: 11.03.2008 22:57    Post subject: Reply with quote

andersw wrote:

Sa vel aldri at det gjaldt toppscorer i TL? Sa for så vidt aldri at det gjaldt på klubblaget, men regnet med at de fleste av dere tok den rimelig fort. Vi diskuterer tross alt spissene i RBK, og hvem av dem som er best/dårligst.

Du bruker med andre ord RBK som referase når du sammenlikner en spiss sin målprotokoll? Det høres ikke spesielt smart ut. Vil det ikke være mer naturlig å faktisk sammenlikne han med et grunnlag som faktisk har en signifikant forklaringskraft, dvs Tippeligaen?

Hvis det ikke gjaldt klubblag, hva gjelder det da for? Landslag?

Jeg har også problemer med å se argumentasjonen din om at Iversen var så mye skadet i løpet av 2006 sesongen. Han spilte 22 av 26 kamper i 2006. På et lag som RBK burde han uansett ha bøttet inn mål, uavhengig av om spilte de siste fire kampene eller ei. En spiller veies uansett i antall mål han scorer, dog selv om personen er skadet eller ikke.
Back to top
andersw
Junior

PostPosted: 12.03.2008 11:03    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
andersw wrote:

Du bruker med andre ord RBK som referase når du sammenlikner en spiss sin målprotokoll? Det høres ikke spesielt smart ut. Vil det ikke være mer naturlig å faktisk sammenlikne han med et grunnlag som faktisk har en signifikant forklaringskraft, dvs Tippeligaen?

Hvis det ikke gjaldt klubblag, hva gjelder det da for? Landslag?

Jeg har også problemer med å se argumentasjonen din om at Iversen var så mye skadet i løpet av 2006 sesongen. Han spilte 22 av 26 kamper i 2006. På et lag som RBK burde han uansett ha bøttet inn mål, uavhengig av om spilte de siste fire kampene eller ei. En spiller veies uansett i antall mål han scorer, dog selv om personen er skadet eller ikke.

Er det ingen som skjønner hva jeg sier? Jeg sa aldri at han var skadet i 2006 sesongen. Jeg bare sa at skader er mye av grunnen til at Ivers ikke scoret i de andre sesongene. Skader sørger for å holde formen nede og bidrar derfor også til at Ivers ikke scoret da han var frisk, fordi han ikke har fått trent skikkelig bla.

Og ja, jeg bruker RBK som referanse. De to spissene må da sammenlignes med samme lag i ryggen. Sier seg selv det. En spiss scorer ikke like mye for et lag som sliter med å skape sjanser, enn et lag som pøser på med sjanser kontinuerlig.
quarterback
Rutinert

PostPosted: 12.03.2008 11:58    Post subject: Reply with quote

andersw wrote:

Er det ingen som skjønner hva jeg sier? Jeg sa aldri at han var skadet i 2006 sesongen. Jeg bare sa at skader er mye av grunnen til at Ivers ikke scoret i de andre sesongene. Skader sørger for å holde formen nede og bidrar derfor også til at Ivers ikke scoret da han var frisk, fordi han ikke har fått trent skikkelig bla.

Og ja, jeg bruker RBK som referanse. De to spissene må da sammenlignes med samme lag i ryggen. Sier seg selv det. En spiss scorer ikke like mye for et lag som sliter med å skape sjanser, enn et lag som pøser på med sjanser kontinuerlig.

Jo, vi (hvertfall jeg) skjønner det du sier, men mye av det du sier er helt feil. Her har vi et utvalg kamper i antall 285 med Iversen på banen. Det gav en scoringandel på ca 34 prosent. Forteller ikke det deg noe om at Iversen faktisk ikke er en toppscorer som du skal ha det til? Til sammenlikning hadde Harald Martin Brattbakk en scoringsprosent på 74 i sine obligatoriske RBK kamper. Du kan godt forklare variasjonen med at Brattbakk var en helt annen spillertype enn Iversen, for det følger jeg, men når vi sammenlikner ut fra antall mål og kamper og det robbie refererte til som "toppscorer" er Iversen langt i fra en spiller som har vært en notorisk måljeger.

I tillegg er statistikken basert på antall kamper spillerne har spilt, dermed spiller det ingen rolle hvorvidt Iversen har vært skadet i en hel eller halv sesong. Hvorvidt Iversen har hatt en "downperiode" scoringsmessig i de kampene han har spilt etter sine skader, har jeg ingen grunnlag for å uttale meg om. Det vi vet er at Iversen en spiller som trenger tid for å bygge formen slik at noe av det du sier kan være riktig da han ikke var i "god nok" form.

Akkurat nå diskuteres det hvorvidt Iversen er en toppscorer eller ikke, noe du argumenterte for at han var i 2006 sesongen. Dette er et svar på din argumentasjon. Når du sammenlikner en toppscorer med en annen, så er det jo selvfølgelig ikke ditt eget lag du skal bruke som referanse. Jeg har problemer med å nevne ett eneste lag i Tippeligaen som har hatt to toppscorere i et 4-3-3 system, annet enn RBK i sine glansdager. For det er jo faktisk en kjennsgjerning at RBK først skiftet til 4-4-2 formasjon i CL i 2007.

Du sier i tillegg at en spiss scorer ikke like mye for et lag som sliter med å skape sjanser. Jo det er jo naturlig nok det. Men det som skiller kvalitetene til en god og en mindre god spiss er nettopp at selv om laget spiller dårlig, evner spilleren å faktisk produsere mål etter mål ved å være effektiv. La meg nevne et eksempel: Ole Martin Årst for både Start og Tromsø.

Hvis derimot diskusjonen din henviser til hvordan Kones kvaliteter som spiller (som denne tråden handler om) er i forhold til Iversen, kan jeg se at du bruker de som referanse. Men ikke som en toppscorer som du refererte til i ditt innlegg.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Kan vel også legge til at scoringsprosenten til Iversen er lav i både 1995 og 1996. To år hvor Iversen spilte mye, var skadefri, og angrepsflyten til RBK var på topp.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.03.2008 10:07    Post subject: Reply with quote

Hoftun til VG:

- Koné har vi vært på flere ganger, men han er ikke helt "der" selv. Da er det ikke så mye vi får gjort. Vi er i dialog utover våren og sommeren, men hvis han fremdeles ikke ønsker å skrive under for oss må vi ta en avgjørelse på hva vi skal gjøre. Det er viktig å få igjen penger for folk som forlater klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Haugen
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 09:42    Post subject: Reply with quote

Kone vil fremdeles bort
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2008 09:51    Post subject: Reply with quote

Alle spillere har vel mer eller mindre en drøm om å komme seg til en større serie enn den norske.

I våre glansdager da vi ble bedre og bedre lå det jo i kortene hver gang vi kjøpte en spiller at vedkommende kom til RBK for å vinne noe og for å vise seg fram i mesterligaen slik at han kunne komme seg videre i karrieren.

Eneste måte for Kone å komme seg til en bedre klubb/liga på er å overbeivse for RBK, og det er bare bra for oss egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2008 09:58    Post subject: Reply with quote

Enig ,men som vanlig er det agenten som er mest ivrig på en overgang og vi bør være istand til å konkurrere på lønn med mange europeiske middelshavsfarer. Har fremdeles et håp om at vi skal få beholde vår beste spiss utover denne sesongen.
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 07.04.2008 10:58    Post subject: Reply with quote

Imponert over deres tålmodighet med den godeste Kone. Det beste han kan håpe på er , som det antydes å havne i en eller annen europisk middelhavsfarer hvor han tjener noe bedre enn han gjør i RBK. Premier League kan han bare glemme. MAO er han mer nteressert i penger enn sportslige ambisjoner. Ham om det.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 11:02    Post subject: Reply with quote

Tja, det er jo mange som vil si at de sportslige utfordringene in en klubb som f.eks Cluj er stoerre enn i RBK. Det er bedre aa vaere i en europeisk middelhavsfarer enn i en europeisk bakgaardsliga.
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 07.04.2008 11:07    Post subject: Reply with quote

Med all rsepekt for rumensk fotball, folk og kultur (som jeg attpåtil har jatt den glede av å besøke og nyte godt av) så er vel rumensk fotball lite annet enn en bakgårdsliga på samme måte som den norske.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2008 11:09    Post subject: Reply with quote

Riktig, og den norske serien er virkelig en bakgårdsliga, helt seriøst.

Jeg husker hvordan folk i Norge undret seg over at spillere dro til Sveits, Østerrike og andre slike nasjoner på 90-tallet. Det sportslige nivået var ikke så veldig mye høyere enn her hjemme, men lønningene var atskillig bedre.

Nå er det vi selv som har høye lønninger og urealistisk hjemlig prisnivå, noe som gjør at den norske serien trekker til seg en rekke utenlandske middelmådigheter som spiller et par år i Norge fordi det er lønnsomt.

Vanskelig å si hvor god Koné er/kan bli, men han er blant de bedre importene i norsk serie tross alt.

Men jeg skjønner godt at han vil spille i en annen liga med minst like god lønn og et høyere sportslig nivå enn Norge.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Valiant
Senior

PostPosted: 07.04.2008 11:21    Post subject: Reply with quote

jeg ønsker kone lykke til videre - og ser fram til en ny spiss som passer bedre som makker til iversen ...
Back to top
Deca
Junior

PostPosted: 07.04.2008 11:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er da av den mening at Kone på alle måter er mulig å erstatte. God spiller for all del, men neppe vanskelig å finne nye spisser på samme, eller høyere nivå.
Rekner med at det er kartlagt erstattere allerede.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 11:39    Post subject: Reply with quote

Kone skal ikke være noe problematisk med å erstatte. Så selg han til sommeren slik at vi allefall får noen kroner for han.

Hvis han går til Cluj, så håper jeg virkelig at Rosenborg vinner serien i år (håper jo det bestandig selvfølgelig) og at vi kan få muligheten til å møte Cluj neste år i Mesterligaen(såfremt de vinner serien i Romania). Slik at vi kan får slått de skikkelig og videre peke nese til Hirchfeldt, Dorsin og Kone.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2008 11:45    Post subject: Reply with quote

Problemet er at vi er nødt til erstatte to spisser for slik som Iversen sin form har vært siden høsten 2006 er ikke bra nok for Rosenborg og dess lenger tid det går dess mindre sansynlig er det at Iversen noen gang skal komme tilbake i den formen når en tar med i bilde Iversen sin noe slappe holdning til kosthold og trening begynner det å bli svært usannsynlig at Iversen skal komme tilbake på topp.

Når det gjelder Kone har han vært en langt mer målfarlig spiss enn Iversen etter han kom inn på laget og var lagets toppscorer ifjor med 19 mål på en halv sesong som må sies å være veldig bra og da med at Iversen tar det fleste straffesparkene blir forskjellen temmelig betydelig. I tilegg skal en ikke undervurdere Kone sin rolle som fadder for Konan og Traore og den jobben han kan gjøre med å avklimatisere eventuelle nye afrikanere.
Back to top
Badevekt
Junior

PostPosted: 07.04.2008 11:48    Post subject: Reply with quote

Lloyd wrote:
Imponert over deres tålmodighet med den godeste Kone. Det beste han kan håpe på er , som det antydes å havne i en eller annen europisk middelhavsfarer hvor han tjener noe bedre enn han gjør i RBK. Premier League kan han bare glemme. MAO er han mer nteressert i penger enn sportslige ambisjoner. Ham om det.
Der er jeg veldig enig i deg, Lloyd.
Jeg har mistet helt telling på hvor mange ganger jeg har sett en artikkel i VGNett eller i adressa.no om denne Konè. Jeg begynner å bli lei. Nå er jeg ikke sikker på hvor mye dette vil si på lagmoralen innad i spillergruppa, men positivt kan det umulig være. Og FC Cluj? Vil de hente hele dagens Rosenborg-lag? Eller er har de et tunnellsyn for nye spillere kun rettet mot Rosenborg.
Ja, Premier League kan han nok bare glemme, selv om han gjorde det godt i Champions League, er han sikkert sett på for lite stabil i sine prestasjoner. Han begynte jo ikke å score mål for Rosenborg før på høsten i fjor...
Jeg begynner å bli lei av dette styret rundt Konè. Det er tydelig at han vil bort i nærmeste framtid. I seg selv er det greit, men måten har presenterer det på og framstiller det er dårlig og gjør ikke ting bedre, verken hos supporterne eller i spillergruppa.
Er det en sånn type "stadig-diskusjoner-om-å-komme-seg-vekk" spiller Rosenborg skal ha? Føler det blir klumpete og krampeaktig...
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 07.04.2008 12:28    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ja, Premier League kan han nok bare glemme, selv om han gjorde det godt i Champions League, er han sikkert sett på for lite stabil i sine prestasjoner. Han begynte jo ikke å score mål for Rosenborg før på høsten i fjor...

Det skal en villt god spiss til for å score fra benken...
Back to top
Badevekt
Junior

PostPosted: 07.04.2008 12:31    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det skal en villt god spiss til for å score fra benken...
Hehe... jo, det har du skremmende rett i, men når han spilte, så gjorde han jo ikke all verden heller?[/quote]
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2008 12:35    Post subject: Reply with quote

All verden, jeg vi si å hamre inn 19 mål på en halv sesong som virkelig er å sette sitt preg på laget.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 112, 113, 114  Next
Page 85 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb