English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kris Stadsgaard
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
doris
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 01:14    Post subject: Reply with quote

Fra VG: "Rosenborg har vist interesse for den danske forsvarsspilleren Kris Stadsgaard fra italienske Reggina.

Det er danskens agent Kris Stadsgaard som bekreftet dette ifølge nettstedet bold.dk."

Han er sin egen agent, ikke verst.
Back to top
View user's profile Send private message
Anders4
Proff

PostPosted: 28.03.2008 02:27    Post subject: Reply with quote

Angående Tullberg, som flere har forhørt seg om i tråden; Reggina gjorde flere merkelige panikkjøp i sommer-vinduet, noen her husker sikkert at de kjøpte en islenning fra Lyn bare uker etter at Lyn hadde kjøpt den samme spilleren fra Tottenham.

Jeg så Tullberg starte en kamp for Reggina i høst og jeg ble slettes ikke imponert over noen ting bortsett fra en ganske OK fysikk og at han i alle fall var med i spillet som møtende spiss, men kom ikke til sjanser i den kampen.

Tullberg har jo heller ikke en imponerende skoringsfasit i Superligaen, og etter det jeg har sett på nettet så har han heller ikke U-kamper for Danmark. Det er tydelig at Reggina, lutfattige som de er, bare ville ha en billigst mulig "body to throw in the fight" i tilfelle skader på førstelagsspissene sine.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 06:57    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er veldig skeptisk om dette skal være vår nye bauta. Det virker ikke som om han har særlig mer erfaring enn Demidov, sett bort i fra 5 kamper i Serie A for et dårlig lag. Skulle helst sett at vår midtstopper hadde vært noe eldre, og hadde hatt mer erfaring. Som for eksempel Ulrik Laursen.
Back to top
pshyconaut
Junior

PostPosted: 28.03.2008 08:19    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Det er danskens agent Kris Stadsgaard som bekreftet dette ifølge nettstedet bold.dk."

Han er sin egen agent, ikke verst.

Er det ikke faren da mon tro?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.03.2008 08:25    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Men at vi har fulgt ham i lang tid er et plus

Denne lurer jeg litt på. Dersom vi har fulgt ham siden januar, og fyren har stort sett vært ute i kulden. Hvor mye og hvor godt har vi egentlig sett ham?

Forhåpentlig er han gråstein som blir til gull, men som jeg tidligere også har sagt, (og nå gjentar i overført betydning) skulle jeg gjerne hatt litt edlere metaller med en gang.

Prisverdig å kjøpe for å utvikle, så lengde det er en del av strategien vår, ikke hele strategien.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 28.03.2008 08:35    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...103567.ece

Quote:
Etter det Adresseavisen erfarer var RBK interessert i dansken allerede i fjor sommer.

Tyder på at de mest sannsynlig har fulgt han en stund. Uten å ha sett han spille ser jeg på han som en positiv investering.

Han kan vel ikke være dårligere enn Kvarme?
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 08:50    Post subject: Reply with quote

Hamrèn hadde ivertfall ikke en finger med i spillet.

Hamrèn: Jeg har aldrig set Stadsgaard spille
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 28.03.2008 09:00    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Prisverdig å kjøpe for å utvikle, så lengde det er en del av strategien vår, ikke hele strategien.

Helt enig, men nå er det vel sånn at siden Demidov (som i utgangspunktet var et utviklingsprosjekt) nå allerede viser seg å være god nok, har vi plass til et nytt utviklingsprosjekt. Jeg er veldig positiv til at klubben kjøper spillere som kan utvikles og bli veldig gode, sånn som når de kjøpte Savolainen og droppet kjøp av Bjørkøy.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.03.2008 09:20    Post subject: Reply with quote

En annen ting som virker sikkert er at vi prøver å handle norske spillere først ,men når prisen kommer går vi for alternative utenlandske løsninger

Storbæk - Miller
Strømstad - Savolainen
Regineussen - Stadsgaard?

noe som viser at prisnivået i norsk fotball er hinsides all fornuft.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 09:24    Post subject: Reply with quote

http://www.nrksport.no/fo.../1.5229284

1,7 mill i lønn klarer vi vel å takle, selv om jeg er redd vi ikke vet så mye om kvalitetene hans.

Merkelig at det kan bli et sånt kvaltitetsstempel å ha vært i italia, selv om man var en flopp Confused
kristobal
Legende

PostPosted: 28.03.2008 09:44    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at prisnivået i Norge har blitt hinsides alt. Men hvis vi er kloke i mellomtiden kommer vi til å få uante muligheter nok en gang når de andre klubbene har svidd av alt for mye de neste to årene.

Flere klubber som ikke har forutsetninger for det legger seg for tida til en pengebruk som de vil få svi for.

Kvaliteten må vi stole på at de som har vurdert Stadsgaard fra RBKs side har kartlagt. Om spilleren kommer fra Reggina eller Hønefoss, en slovakisk klubb få nordmenn visste noe særlig om eller fra Elfenbenskysten, så må vi stole på at det ligger en god vurdering bak.

Ikke noen garanti for at det er bedre å kjøpe fra Reggina enn mindre meritterte klubber, men det kan også vise seg å være et godt kjøp.

Det er vurderingen som avgjør, og ut fra både uttalelser i media og de kjøpene vi har gjort det siste året, tyder det ikke på å være noe panikkjøp - og det at han kommer fra Reggina virker heller ikke å være avgjørende for interessen.

Hvis det hadde vært viktig for RBK å handle spillere fra velkjente klubber og ligaer hadde de vel verken hentet Savolainen eller Demidov.

Skadehistorien er det største aberet, men det er stor forskjell på å kjøpe en spiller rundt 30 som har hatt store skadeplager de siste årene, og å handle folk i begynnelsen av 20-årene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2008 09:49    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
1,7 mill i lønn klarer vi vel å takle, selv om jeg er redd vi ikke vet så mye om kvalitetene hans.

1,7 i nettolønn, ligger kravet på. Skulle vel bety minst 2,5 mill i lønnsutgifter for Rosenborg. Det gjør han isåfall til en av de med desidert best grunnlønn i Rosenborg og rundt dobbelt så mye som Koné har i dag. Jeg er, for å si det mildt, meget skeptisk til hele dette opplegget. Fyren har knapt spilt kamper på seniornivå og de gangene han har fått sjansen har han knapt imponert noen.

Vi skal bli nordens beste klubb igjen og da kan vi ikke nøye oss med rejects fra middelmådige klubber i Danmark. Når supporterne jubler for at noen vil kjøpe han, bør man lukte lunta. At han atpåtil krever lønn i Sapara-klassen topper bare hele driten.

Let videre!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 09:54    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor folk her inne på forumet sier at RBK har fulgt ham siden januar. Om RBK var villige til å kjøpe Stadsgaard i januar, har man selvfølgelig også fulgt ham før januar.

RBK må ha vært oppmerksomme på ham / sett ham, før de ønsket å kjøpe ham.

RBK har heldigvis kommet så langt i sin innkjøpspolitikk at de ikke kjøper noen de ikke har sett spille.
Stano_11
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 09:56    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt på at Rosenborg vil tilby han 1,7 mill i nettolønn. Rundt en million kanskje. Han kan vel ikke forvente seg en lønn som han har hatt i Italia heller da han knapt har spilt fotball på denne siden av nyttårsaften.

Men uansett en 22 åring som har blitt kjøpt av et serie A lag må ha noe i seg som knapt ingen norske midtstoppere har av kvaliteter. Jeg nekter å tro at Reggina kjøper en dansk spiller sånn helt på måfå.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 10:02    Post subject: Reply with quote

Til RBK`s forsvar med tanke på innkjøpspolitikk, skal det sies at klubben har tatt noen lange steg i løpet av de siste par årene. Kjøpene virker mer gjennomtenkte nå. Før var det mer å kjøpe etter navn, nå går det på pur kvalitet og potensiale, hvilket kjøpene Kone, Traore, Konan, Stoor og Demidov beviser. For min egen del må jeg si at jeg stoler mer på at Rosenborg gjør riktige kjøp nå, til tross for (og kanskje på grunn av) at jeg ikke har hørt om spilleren før.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 10:20    Post subject: Reply with quote

Etter det Adresseavisen erfarer var RBK interessert i dansken allerede i fjor sommer.

Dette betrygger meg en del, da kan de fort ha sett ham i kamp mens han spilte i Danmark. Det kan tyde på at Stadsgaard var en av de andre stopperalternativene som ble vurdert forrige sommer, men KTE var som kjent blind for alt annet enn Prodl.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2008 10:21    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Tviler sterkt på at Rosenborg vil tilby han 1,7 mill i nettolønn. Rundt en million kanskje. Han kan vel ikke forvente seg en lønn som han har hatt i Italia heller da han knapt har spilt fotball på denne siden av nyttårsaften.

Vel, hans agent mener at det er en forutsetning at han får den samme lønna i Rosenborg:

Adressa wrote:
- Rosenborg er nødt til å matche hans lønn i Reggina, det er det ingen tvil om, sier far og agent Knud Stadsgaard til Adresseavisen.

Stano_11 wrote:
Men uansett en 22 åring som har blitt kjøpt av et serie A lag må ha noe i seg som knapt ingen norske midtstoppere har av kvaliteter. Jeg nekter å tro at Reggina kjøper en dansk spiller sånn helt på måfå.

Du skulle bare visst hva slags rask Reggina kjøpte den sommeren Kris ble hentet. Blant annet noen middelmådigheter fra Danmark og Emil Halfredsson fra Lyn. Emil Halfredsson ble ikke engang ansett som god nok for Tottenham sitt reservelag og det ble stilt store spørsmålstegn da Lyn hentet han. I Lyn var han i to uker og fikk vel ikke spille en eneste kamp før Reggina kjøpte han. De har vært helt desperate på overgangsmarkedet og kjøpt den ene floppen etter den andre til en voldsom overpris. Emil Halfredsson har siden overgangen til Reggina spilt to kamper, i følge Wiki.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 10:28    Post subject: Reply with quote

Ikke tro på alt det klubber og agenter sier i media når det gjelder penger, det er ofte forhandlingsutspill for å presse prisen opp. Husk at Odd sa de aldri ville selge Jarsten for under 18 mill, det var ikke det han gikk for...

Halfredsson har ifølge hjemmesida til Reggina spilt 19 kamper. Lurte på det selv og sjekka i går.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2008 10:34    Post subject: Reply with quote

Han nektet å bli utleid fordi det ville innbære at han mistet litt av lønna si. Virker for meg som et typisk eksempel på en spiller som kjenner sine begrensninger og som har skutt gullfuglen ved å skaffe seg en gullkantet kontrakt på et helt oppsiktsvekkende merkelig vis. Litt som med Øyvind Storflor.

Det er selvfølgelig et slags forhandlingsutspill, men at han skal gå ned til 1 mill netto (noe som fortsatt er over snittet) og nesten halvere lønna si - nekter jeg å tro på. Han har prioritert penger foran spilletid før.

Har ingen tro på dette. Det må da gå an å finne en spiller som er litt mer etablert og som har bevist litt mer på et brukbart nivå. Forstår ikke vitsen med å kjøpe det ene prospektet etter det andre. Det er ikke det vi trenger, men en kanongod spiller som garantert kan gå rett inn og forsterke laget. Det kan jeg ikke tenke meg at denne dansken kan.

Edit: Her er forresten Emils offisielle hjemmeside. Han virker jo enda mer resignert enn Kris Smile

Last edited by Hedon on 28.03.2008 10:37; edited 1 time in total
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 10:37    Post subject: Reply with quote

Hvis Halfredsson har spillt 19 kamper,hvordan kan noen påstå at han har spillt 2??? Litt for mye bullshit og surpromping her inne.Synes man skal holde seg til fakta eller ta forbehold i forhold til rykter/synsing.
Synes forøvrig Kje..høres spennende ut mht. at han har god fart(hvis man kan stole på det da..).Og er enig i at han neppe får Sapara-lønn i første innstans,men at det er et forhandlingsutspill.
WegHard
Veteran

PostPosted: 28.03.2008 10:41    Post subject: Reply with quote

hedon wrote:

Stano_11 wrote:

Vel, hans agent mener at det er en forutsetning at han får den samme lønna i Rosenborg:

Adressa wrote:
- Rosenborg er nødt til å matche hans lønn i Reggina, det er det ingen tvil om, sier far og agent Knud Stadsgaard til Adresseavisen.

Selvfølgelig er ikke RBK nødt til å matche lønna han har hatt. Spilletiden han har fått i Regina viser jo nettopp at hans prestasjoner ikke matcher lønna han har mottatt frem til nå. Stadsgaard har vært en flopp i Italiensk fotball. Nå kan han velge mellom å blande sportsdrikk til medspillerne mens han hever lønn ut kontraktperioden i Reggina, eller å gå ned i lønn og kanskje få spille fotball for RBK.

Hvis han ikke er god nok til å gå rett inn på laget skal han selvfølgelig ikke ha topplønn heller.

For ordens skyld: jeg stiller meg ikke umiddelbart negativ til at RBK kjøper Stadsgaard.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2008 10:42    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Hvis Halfredsson har spillt 19 kamper,hvordan kan noen påstå at han har spillt 2??? Litt for mye bullshit og surpromping her inne.Synes man skal holde seg til fakta eller ta forbehold i forhold til rykter/synsing.

Alle som har vært litt på internett vet at "i følge Wikipedia" er det samme som å si at man tar forbehold om at infoen ikke er oppdatert.

Poenget er uansett ikke hvor mange kamper Emil har spilt, men at Reggina har drevet med panikkhandling de siste par sesongene. De er også på strake veien ned til SerieB, så forsterkningene de kjøpte i sommer har neppe forsterket laget noe særlig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.03.2008 10:42    Post subject: Reply with quote

Den mest nærliggende løsninga er vel at Stadsgaard får rundt 1 mill. netto, men at en signeringsbonus på et par mill. til gjengjeld blir lagt i potten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2008 11:00    Post subject: Reply with quote

Nu skal han have høj løn også, jeg bliver mere og mere skeptisk.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2008 11:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Den mest nærliggende løsninga er vel at Stadsgaard får rundt 1 mill. netto, men at en signeringsbonus på et par mill. til gjengjeld blir lagt i potten.

Hva har denne spilleren bevist som skulle tilsi at han fortjener en signeringsbonus på 2 mill og en nettolønn på én mill? Andreas Nordvik burde være malen for en slik spiller. Begge har få kamper på seniornivå og det de har gjort er møtt med blandet mottakelse. Nordvik har vel også adskillig flere kamper på U21-landslaget. Kris' unnskyldning for det er muligens at han var skadet i et par år, men det er jo også et argument imot han.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 57, 58, 59  Next
Page 5 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb