| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
torerik Veteran

|
Posted: 02.03.2008 20:05 Post subject: |
|
|
Ah, det visste jeg jo egentlig fra Bodø/Glimt-tråden, men det hadde visst blitt begravd.
Var det ikke sånn at Andreas egentlig ønsket å bli i Haugesund? Må si jeg også synes det er rart, med Ingebrigtsen som trener og alt mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.03.2008 02:27 Post subject: |
|
|
Jeg tror at et skifte til B/G og fast plass på førstelaget i vårsesongen kunne vært make or break for Nordvik. Han er ikke bedre enn at han må gå til et av de svakere TL-lagene for å håpe på å være et førstevalg, i RBK tror jeg nok han er tredjevalg på venstreback og bortimot uaktuell som midtstopper. Et flytte til en ny by, og kamp hver uke, ville nok tvunget fram noen holdningsendringer som må til for at han skal få ut potensialet sitt. Bodø/Glimt er dessuten en fin klubb å være i for en talentfull spiller, en av de få i Norge som faktisk prøver å spille (ikke sparke) fotball.
Men, jeg tror robbie har rett, han er nok mere interessert i å ri på statusen sin hjemme i Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.03.2008 10:33 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk Nordvik kan være nærmest laget som h.back, og det er vel hans dårligste posisjon. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.03.2008 10:34 Post subject: |
|
|
Er det egentlig det da? Han er jo god med begge beina. Tror aldri jeg har sett ham spille der, men så lenge han klarer stokke beina rett burde det jo ikke være stort mer uoverkommelig enn venstre backplass. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.03.2008 10:36 Post subject: |
|
|
Rent bortsett fra at ,som du sier, han så vidt jeg veit ikke har erfaring fra den backen. Eller var det der han ble brukt i Haugesund?
Når det er sagt tror jeg fortsatt han er 2.valg på venstre også, Traore er nok blitt indreløper for godt nå, med mindre en helt prekær situasjon skulle oppstå. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 03.03.2008 11:12 Post subject: |
|
|
Han er vel ikke langt unna å være 2. valg på både Miller, Stoor og tildels Demidovs plass? Det som er spesielt med Nordvik er at han er omtrentlig like god med begge bein. Likevel er det vel høyrefoten som er best, og det skulle ikke være noe problem å spille høyreback for han.
Jeg mener å huske at han spilte i midtforsvaret i Haugesund. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.03.2008 11:29 Post subject: |
|
|
| Ja, mest midtstopper, men også et par kamper på høyrebacken. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 03.03.2008 12:39 Post subject: |
|
|
Tja, med Kvarme, Demidov, Basma og Lago er nok som midstopper Nordvik har lengst vei, vil jeg tro. Men farta hans kan jo tale til hans fordel... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.03.2008 13:07 Post subject: |
|
|
Terskelen for å hive innpå en innbytter når man leder og det er ti minutter igjen er atskillig lavere for angripere og midtbanespillere, enn for forsvarere. Og aller høyest er terskelen for stoppere. Slike jeg ser det har Jo Sondre Aas lettere vei til førsteelleveren nå enn det Nordvik har.
Hvis ikke noen skader seg da... |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.03.2008 14:17 Post subject: |
|
|
Men samtidig, dersom Nordvik er back-up til hele forsvarsfireren så er ikke veien såå lang _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.03.2008 14:49 Post subject: |
|
|
| VerneTroyer wrote: | | Tja, med Kvarme, Demidov, Basma og Lago er nok som midstopper Nordvik har lengst vei, vil jeg tro. Men farta hans kan jo tale til hans fordel... |
Uansett kan ikke både Kvarme og Basma spille samtidig i midten, det lærte vi i fjor. Ellers tviler jeg på at Lago forlenger. Det er Nordvik selv som bestemmer om han har en fremtid i RBK utover denne sesongen. Han står vel foran Traore som back-up på venstrebacken....? |
|
| Back to top |
|
 |
Matsen Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 07.03.2008 05:17 Post subject: |
|
|
Om Nordvik står foran Traorè på venstrebacken, tror jeg avhenger både av motstander og Traorès rang på midtbanen. Det er vel ingen tvil om at Traorè har vist mer enn Nordvik på backen så langt, men han kan jo fort være førstevalg på venstre midtbane. Nordvik blir nok veldig avhengig av å vise seg fram positivt de gangene han får sjansen.
Hvis, som jeg tipper, Savolainen viser seg å legge beslag på en plass, tror jeg Traorè kan være like aktuell som vikar på venstreback som innbytter på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.03.2008 11:05 Post subject: |
|
|
Ja det kan fort skje. Men hva bør klubben gjøre med Lago? Fornye kontrakten, selge eller la ham bli bosman i januar....? Dette virker også inn på Nordviks sjanser til spill. Noen ny midtstopper før seriestart tviler jeg sterkt på  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 07.03.2008 16:44 Post subject: |
|
|
Lago har jo, av det jeg har sett og de rapportene jeg har hørt, markert seg positivt når han har fått sjansen nå. Håper inderlig at Lago regnes foran Basse som stopper, det er så kjedelig å ikke vinne noen dueller sentralt.
Foran neste sesong må vi ha minst en ny stopper uansett om både Nordvik og Lago blir værende, for da bør det være kroken på døra for både Kvarme og Basma. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.03.2008 13:59 Post subject: |
|
|
Jeg håper ikke Andreas Nordvik slår igjennom for fullt i år samtidig med at Akeresgata plukker opp hans egentlige navn. Da kan det fort bli nye flaue ordspill fra den kanten... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2008 18:43 Post subject: |
|
|
| Andreas Kristoffer? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.03.2008 18:46 Post subject: |
|
|
Som det blir sagt i påskekrimmen: Jesus Andrea Mora de Nordvika! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.03.2008 18:46 Post subject: |
|
|
| Vernertroyer tenkte vel mer på hans brasilianske navn? Var nevnt på påskekrimmen til rbk-tv |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.03.2008 18:53 Post subject: |
|
|
Er det der seriøst? Skulle tro at mor og far kunne enes om et norsk-brasiliansk navn...
Skal for øvrig hilse fra ham, og fortelle at han er tilbake på trening i morra. Han har slitt med stortåa etter en stygg stempling. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.03.2008 19:30 Post subject: |
|
|
Aner ikke om det faktisk er fakta, er i slike situasjoner du er fin å ha
Men det vil egentlig ikke overraske meg om det faktisk stemmer, det finns jo mange (vestelig-fødte) asiater, f.eks., som hat et vestelig og et østlig navn. Ser ikke bort ifra at brassilianere kan ha en lignede praksis. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 17.03.2008 12:25 Post subject: |
|
|
Jepp. Han er da Nardo - Brasse. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 06.04.2008 18:28 Post subject: |
|
|
Jeg har lest en stund nå at Nordvik er skadet i sin tå.
Hvor alvorlig kan det være liksom, er det inngrodd negl, eller er det brudd?
hva er statusen? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2008 19:24 Post subject: |
|
|
| Han ble stemplet på trening, men er tilbake - spilte U21-landskamp mot Ukraina i forrige uke. |
|
| Back to top |
|
 |
|