| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Keenoir Legende

| 

Posted: 21.02.2008 23:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Ligner litt på Basma der, men synes ikke Nordvik var tøff nok i innstillingen sin idag han burde trødd til hardere. Iforhold til Demidov har Nordvik alltfor stor respekt ovenfor oppgaven ,men det kommer sikkert med mer spilletid og økt selvtillit. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Valiant Senior

| 

Posted: 21.02.2008 23:38    Post subject:  | 
				     | 

| 

alt i alt en hederlig innsats av rbk ... intet man bør skamme seg over ...

men jeg ser at dommerene ikke holder cl standard i uefa, selv om jeg ikke skylder direkte på det, og jeg ser at kone ikke fungerer aleine uten iversen ...
  Last edited by Valiant on 21.02.2008 23:40; edited 2 times in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 21.02.2008 23:38    Post subject:  | 
				     | 

| 

Enig Keenoir, var litt for redd i duellene i dag den godeste nordvik.

Joda Zorac, de fleste er jo greit fornøyd med hvordan disse oppgjørene har gått. Eneste man sitter igjen med som er negativt er vel at man totalt mangler et offensivt mønster...Og slik har det vært i to-tre år nå. Bekymringen ligger ene og alene der. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

dags Veteran

| 

Posted: 21.02.2008 23:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg er heller ikke imponert over Nordvik. Han gjør altfor mange juniorfeil. Dårlig plasseingsmessig og svak i hodeduellene. Kan jo håpe på at han har mer å gå på, men jeg er neimen ikke sikker. 

Jeg kan fortsatt ikke se et godt argument for hvorfor Storflor skal spille, men den diskusjonen har vi vel tatt til det kjedsommelige mange ganger før. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Brady Veteran

| 

Posted: 21.02.2008 23:47    Post subject:  | 
				     | 

| 

Så var europacup-eventyret over for denne gang, og noe annet kunne man heller ikke forvente. Vi har et veldig ungt og uerfarent lag, og flere spillere ute med skade. Samtidig er vi i en overgangsfase der vi venter på en ny trener, og vi snakker 5 uker til seriestart. Alt dette tatt i betraktning syns jeg det var mye positivt å se i Firenze. Samtidig blir det også mer klart noen store svakheter i laget.

For å nevne 'good news first' syns jeg vi er imponerende trygge med ball og i pasningsspillet i perioder på bortebane mot et topp europeisk lag. Demidov fremstår som en toppspiller i emning og Tettey syns jeg har tatt nye steg i utviklingen sin. Disse to tror jeg, sammen med Skjelbred, vi trygt kan bygge laget rundt i tiden som kommer. 

Jeg hadde forhåpninger om at Andreas Nordvik skulle spille nok en god kamp i kveld, men det ble dessverre litt for ujevnt. Han tapte en del dueller på dødball og slet med posisjoneringen. Allikevel viser han så mye bra innimellom at jeg tror det vil være riktig å la ham få spille fast på backen i vårsesongen. Potensialet er stort, og det han trenger er erfaring og selvtillit.

Så til det negative. Jeg er fullt på linje med Bommel som etterlyser en offensiv plan i spillet. Når vi kommer over midtstreken blir det veldig tilfeldig hva som skjer, og når vi i tillegg har en spiss som enten går i offside, viser frem et grusomt dårlig mottak eller dribler seg bort, sliter vi med å komme til målsjanser. 

Men slik har det dessverre blitt i klubben etter hvert som vi har ansatt trenere uten kompetanse på offensiv samhandling. Nå er vi på mange måter som et hvilket som helst annet norsk lag på denne biten, mens vi tidligere kunne komme til sjanser selv uten at spillerne hadde dagen.

Her har farbror Hamrén en stor utfordring. Samtidig syns jeg det virker opplagt at vi trenger forsterkninger på spissplass. Jeg er redd for at Koné har for store mangler til å bli den spissen vi ønsker oss. RBK's trenerteam med Høgmo i spissen var jo også i tvil om de skulle hente ham til klubben etter at han hadde trent med oss en periode. Jeg tror kanskje de vurderte feil.

Til slutt; er Sapara bra nok? Silkefoten hans treffer sjeldnere og sjeldnere syns jeg, også på dødballer. Skuddfoten er det lenge mellom imponerer, og defensivt er jeg sterkt i tvil om den jobben han gjør er bra nok. Jeg vil sette et stort spørsmålstegn ved om Sapara er den riktige personen å bygge RBK's angrepsspill rundt. Han har fått en nesten fri rolle i det siste, der han kan konsentrere seg om det offensive spillet, men vi ser jo at laget ikke greier å komme til mange sjanser, selv ikke mot lag som Strømsgodset. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

trondh Veteran

| 

Posted: 21.02.2008 23:48    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg synes progresjonen er bra. Fra å være skikkelig rundingsbøyer i 1.omg på Lerkendal til å skape noe og tross alt få et mål i Italia. 

Mange av feilene i dag er noe jeg håper skyldes rusten kampform. 

Når vi herjet som verst i CL var vi en klar ener i Norge, nå er vi forhåpentligvis på vei tilbake til toppen. Da er det naturlig at et topplag i serie A har et gear å sette inn, hvertfall når vi er utenfor sesong.

Når det gjelder dømminga så var det en del rart, men han tok vel ikke fra oss noen sjanser som er større enn dem som ble rotet bort på egen hånd.

Min største skuffelse i denne kampen er at en av våre mest rutinerte spillere klarer å prate på seg kort når slaget er tapt og vi kan begynne å tenke på å håpe at Fair Play plassen neste år blir vår. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

puckno Veteran

| 

Posted: 21.02.2008 23:54    Post subject:  | 
				     | 

| 

| joko- wrote: | 	 		  Noen forslag:

1. Selg trelegg | 	  

Ha ha ha.... Sammenlignet med Trelegg 1 (Frode Johnsen) er Trelegg 2 (Kone) rene maradona! Men ja, ikke helt fornøyd jeg heller nei... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zorac Forumsjef

| 

Posted: 22.02.2008 00:00    Post subject:  | 
				     | 

| 

Knallbra innlegg Brady, du fikk med deg mye av det jeg mener og ikke kom på å nevne også.

Når det gjelder offensive planer ser jeg mer på kampen i dag isolert sett enn som en generell regel. Vi viste mot Valencia at vi kan spille gnistrende offensiv fotball, for å nevne et eksempel. Offensivt i dag føler jeg kanskje at fireren og femmeren i 4-5-1 var for dårlig til å følge på. Konè var håpløst alene mange ganger.

Godt mulig at jeg har for mye tillitt til Konè, men det får stå for min egen regning. Jeg mener fortsatt at han har potensiale til å bli tippeligaens mest komplette og beste spiss. Han har fortsatt grove feil (som skuddet i førstekampen hvor han ble blåst av for feilaktig offside), men han har noe over seg jeg er vanvittig fan av. Men vi har absolutt godt av å få en notorisk målskårer av bakrommstypen i klubben.

Det som kanskje irriterer meg mest er at jeg ikke var der i kveld. Jeg var nemlig med på konkurransen på rbk.no før forrige kamp hvor jeg tippa 1-1 og Konan som RBKs målskårer. _________________ Influencer™ | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

robbie Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 00:01    Post subject:  | 
				     | 

| 

Å se Kone mot Fiorentina er jo et Deja Vu av å se Frode Johnsen mot Lyon, Inter, Juventus, Panathinaikos, hvem har jeg ikke nevnt?

Mange gode tendenser uten av at vi er det grann farlige | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 00:04    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Nja, de valencia-kampene tror jeg nok er mer unntaket enn regelen. Det er jo bare de to kampene vi har hatt skikkelig bra offensivt spill, men mer på den måten at hvert eneste individ gnistret, ikke det offensive mønstret. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

longns Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 00:06    Post subject:  | 
				     | 

| 

Kone er vår nye trelegg, han har overhodet ikke noe bedre teknikk enn FJ. Tviler på at han er noe særlig mer målfarlig over tid heller...

Har aldri hatt sansen for spillere uten en elementær grunnteknikk. Som Rekdal så fint sa det, jeg gidder ikke bruke tid på å lære folk å dempe. Hvor jeg må si, jeg gidder ikke å se på at Kone skal lære seg å dempe.

Når han i tillegg foran hver Europa kamp skal snakke om at han ønsker å spille i alle andre klubber enn Rosenborg. For så å spille så rævva i ettertid, da får han ikke mange poeng hos meg.

Han har jo lagt ut hele karriere planen sin i et nettmøte på Uefa.

Var det først til Manchester City? For så å dra til Manchester United? Han kan drømme den gutten... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

JellyFish Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 00:21    Post subject:  | 
				     | 

| 

Irriterende å gå glipp av denne kampen også, men neste uke er det slutt på jobbinga!

Etter hva jeg har lest her, og etter hvordan ståa har vært de siste årene, hadde det vært veldig godt å få inn en skikkelig målscorer på topp. Som Harald sier har vi i lengre tid hatt store problemer med å score når vi må/skal. Mulig målscoreren finnes i laget i dag, men da må vi få inn et skikkelig angrepsspill. Det hele virker altfor tilfeldig i dag. Hamrén håper jeg virkelig tar et tak i nettopp dette.

Ellers er det skremmende få vi ellers har å kjøpe om vi skulle forsterke angrepet, Norge sliter med rekrutteringen på det området.

Jeg gleder meg virkelig til å få se Demidov etter hva dere andre skriver. Det virker som han virkelig har gått inn for å kline til fra start! Det liker vi. _________________
  	  | Mikael Dorsin wrote: | 	 		  | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. | 	 
  | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zorac Forumsjef

| 

Posted: 22.02.2008 00:43    Post subject:  | 
				     | 

| 

For å svare på siste punktet ditt Jellyfish, tidvis føler jeg Demidov spiller med rutine ti år over hans egen alder. Han dytter unna og kjefter opp og ned som om han var en hjemvendt helt, ikke en fersking fra førstedivisjon.

Når folk her snakker om Konè AKA trelegg må man også huske på at hanstatestikkmessig er den beste målskåreren vi har hatt siden Bratbakk gikk til Glimt. Dog tør jeg vedde på at han stikker til sommeren, sånn at diskusjonene ender da.

Nok engang skal jeg hilse fra Thomas og si som Iversen at Rosenborg er ræva. *pekefinger* (ja, bor med slitsomme folk). _________________ Influencer™ | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Guffen Rutinert

| 

Posted: 22.02.2008 00:46    Post subject:  | 
				     | 

| 

Spillerbørs

Jarstein - 5

Basma - 5

Kvarme - 5

Demidov - 7

Nordvik - 4

Konan - 6

Ciljan - 5

Tettey- 6

Sapara - 7

Storflor - 5

Kone - 4

--

Lago - 5

Iversen - 4 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

longns Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 00:48    Post subject:  | 
				     | 

| 

Min

Jarstein - 3 

Basma - 4 

Kvarme - 4 

Demidov - 6 

Nordvik - 3

Konan - 4 

Ciljan - 5 

Tettey- 5 

Sapara - 5 

Storflor - 4 

Kone - 3 

-- 

Lago - 4 

Iversen - 4 | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Zorac Forumsjef

| 

Posted: 22.02.2008 00:51    Post subject:  | 
				     | 

| 

Guffen. jeg synes du drar på litt for meget på Sapara. Følte han var borte store deler av første omgang, og var heller ikke dominerende i andre. Ellers kan jeg si meg stort sett enig. _________________ Influencer™ | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

bommel Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 00:58    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Veldig enig med joko sin, muligens Sapara hakket opp. For han sto bak det meste vi fikk til offensivt, og kom ned og spredde noen kjærkomne baller. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Henri Legende

| 

Posted: 22.02.2008 01:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg er også mer enig med joko enn Guffen, feks, hvorfor i all verden skal Konan få 6? Derimot synes jeg både Konè og Nordvik spilte seg såpass opp at 3 blir litt hardt. 4 på de også.

Enig med bommel i at Sapara står bak nesten alt (det lille) vi lykkes med offensivt. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
  | 

Posted: 22.02.2008 04:32    Post subject:  | 
				     | 

| 

Tja, dette var vel omtrent som man kan forvente.. Litt nykomponert både her og der, men likevel klarer vi å ryste Fio skikkelig den første halvtimen. Etter det begynner de vel rett og slett å angripe de svakeste punktene våre, og da er de jo best.

Kombinasjonen Nordvik/Storflor på venstre var en defensiv katastrofe, men det kunne jo hvem som helst ha sagt på forhånd, og det er ikke først og fremst Nordvik sin feil. Den minst erfarne spilleren skal støttes opp av Storflor - give me a break. Når det er sagt, Nordvik, det kan være lurt å passe på spilleren sin etter de to første gangene han har løpt vekk på dødball. Demidov god igjen, Kvarme ustabil igjen, Basma ditto. Lago var jo overraskende god på høyrebacken, resolutt, brukbart trygg, og ett fantastisk innlegg. Han burde definitivt vurderes foran Basma som kriseløsning. 

Tettey gjør faktisk en veldig god kamp, og med ball er dette noe av det beste jeg har sett av ham. Sikker i mottak og vendinger, og bruker steget sitt til å dra seg fri flere ganger. Ett godt og ett elendig skudd, litt mer ro så kan han kanskje putte ett. Veldig veldig viktig defensivt, og viser det flere ganger. Ciljan løper og løper, bedre presisjon i pasningsspillet denne gangen, men det blir litt for mye småpent og planløst. Sapara mye bedre i dag, og viser blikket sitt en del ganger. Men slå nå for farsken ballen inn i feltet på corner! Generelt er det åpenbart at å putte Skjelbred, Sapara og Storflor på midtbanen samtidig er en lite komplett konstellasjon. Noen må ta løpene uten ball, true rom uten nødvendigvis å få ballen, og det er det nå bare Tettey og til dels Konan som gjør. 

Jeg skjønner fortsatt ikke hva Henriksen har imot Konan, han var igjen mye bedre enn Konè, og kommer seg, som eneste RBK-spiller, til mer enn ett innlegg. Regisserer mye på høyresida. Etter at han gikk ut, kom det nøyaktig ett innlegg fra høyre. Konè var bedre enn sist, og var til tider flink til å vri ut mot høyre, og klarte å holde på ballen i første omgang. Blir veeldig alene i feltet, og fortjener mere støtte fra midtbanen. Steffen var nøyaktig 3 ganger bedre enn sist, og vinner en duell. Fortsatt stort sett limt fast i gresset da.

Til slutt lurer jeg litt på hva de egentlig tenker på benken når de bytter ut Konè med Pelu på slutten. Hvis de bytter for å prøve på et mål, bytt nå for farsken ut Storflor, og spill 4-3-3 eller 4-2-4! Hvis de kjører småguttebytte, bytt inn en ung spiller.

Har jeg plass til en børs? 

Jarstein 5, Basma 5, Kvarme 5, Demidov 7, Nordvik 4

Konan 6, Tettey 7, Ciljan 5, Storflor 4

Sapara 6

Konè 5

Igjen, 5 er ingen god karakter hos meg. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Katalysator Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 08:26    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Zorac wrote: | 	 		  | Viking fikk juling av Shaktar (som vi spilte uavgjort mot på en ganske grå dag). | 	  

Vi tapte 0-2 mot Shaktar. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

josinho Veteran

| 

Posted: 22.02.2008 08:42    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Småbra kamp av et RBK som ennå ikke er i toppform. Synd at Kone hang igjen på 0-2 . Tettey styrka laget.  Kvarme er ikke akkurat god i lufta... Nordvik var brukbar, det samme var også Basma, men hans avklaringer holder ikke. Hadde disse kampene blitt spilt på høsten hadde RBK gått videre. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

senador Legende

| 

Posted: 22.02.2008 10:14    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg synes vi har et internasjonalt snitt på midtanen. Gode kombinasjoner av spillere med et godt teknisk nivå. Bakover trenger vi forsterkninger med helst en ny midtstopper og venstreback. 

Framover på banen er det ikke mye å skryte av. Jeg mener vi bør hente 2vinger med fart evt en ving og spiss med stor gjennombruddskraft(som forsterker laget betraktelig!!!). Konan eller kone slet voldsomt med å skape noe offensivt, til dels fordi de ikke er god nok fysisk og teknisk og fordi de var veldig alene i store deler av kampen.

I motsetning til foregående kamper synes jeg den defensive jobbingen til Konan og Storflor var OK. Likevel mener jeg fortsatt at Konan blir en slags "attpåklatt" der han spiller i posisjoner han ikke passer. Han har ikke fart, ikke dribleferdigheter og ikke en spesielt god innleggsfot. Storflor mener jeg vi kunne satt som spiss sammen med kone slik at vi faktisk kunne ha spilt i bakrom, fyren er jo hurtig. Dessuten bruker han å spille godt når vi hater han som mest.

Alt i alt vil jeg ikke klage på innsatsen i denne kampen. Vi viser at vi har mye godt å bygge på, men samtidig må vi få inn et par forsterkinger i sentrale ledd. Klarer vi dette kan RBK gjenvinne sin trone. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

eporkg Proff

| 

Posted: 22.02.2008 10:22    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Tror vi skal fokusere på å forbedre de angrepsspillerene vi har. Blir dyrt hvis vi skal hente 2 forsvarere og 2 spisser. Nå kommer jo også Hamren til sommeren, og jeg har en følelse av at han kan piske et par av de slappeste. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

senador Legende

| 

Posted: 22.02.2008 12:20    Post subject:  | 
				     | 

| 

| I dagens fotball går det ikke uten hurtighet. Vi må ha en spiller som kan utfordre i bakrom ellers blir det veldig statisk og forutsigbart. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Keenoir Legende

| 

Posted: 22.02.2008 12:35    Post subject:  | 
				     | 

| 

Det finnes da mange lag som ikke bruker bakromsspisser, Chelsea, Manchester United, Bayern München, Real Madrid.... Hvilke typer spisser vi har avgjør måten vi må angripe på med Kone og Iversen må vi sørge for å komme til mange innlegg.
  Last edited by Keenoir on 22.02.2008 12:44; edited 1 time in total | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|