English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thorstein Helstad
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 17.06.2005 09:31    Post subject: Reply with quote

ÅÅÅÅ - jeg får vondt av Perry og klippekortmentaliteten ovenfor Frode Johnsen.

Her har en uttalt at det er konkurranse om alle plasser, og at ingen har klippekort. Deretter så er Frode Johnsen illojal ovenfor klubben, og blir belønnet med full pott som den ENESTE av RBK`s utespillere. En spiller som IKKE er i form, som ikke skorer mål uten at han blir servert gavepakke fra motstanderen og som sløser noe vanvittig med sjanser:

Adressa:

Quote:

Johnsen på sløse-toppen

TRONDHEIM: 25 sjanser og to mål forteller statistikken om Frode Johnsen i år. Men Per Joar Hansen vil ikke bytte ham mot noen eliteseriespisser.

Av Roy Tommy Bråten, 17.06.2005 kl. 07:19

Det har blitt lite scoringsjubel for Frode Johnsen til nå i år.

Dette er tallene som viser at fjorårets toppscorer, Frode Johnsen, er den som sløser mest av Rosenborg-spillerne. 12,5 sjanser trenger 31-åringen før ballen ligger i nota.

- For dårlig, sier Johnsen selv.

Noe trener Hansen ikke er enig i. Han roser spissen sin:

- Frode er en knakende god fotballspiller, og er veldig viktig for oss. Jeg ville ikke byttet ham mot noen andre spisser i eliteserien, sier Hansen.

- Men han scorer jo knapt mål?

- Han skaper veldig mange sjanser, og kommer seg til store muligheter. BÃ¥de for seg selv og laget. Vi vet han kan, og det kommer snart, mener Hansen.

Skjelbred best

Selv bruker ikke Johnsen mye energi på de forspilte sjansene, men innrømmer at en spiss i Rosenborg ikke kan drive med sjansesløseri i lang tid før benken venter.

- Jeg frykter ingenting. Likevel er jeg fullstendig klar over at det er mange andre gode spillere som kan score mål, sier Johnsen.

Det har han helt rett i. Thorstein Helstad trenger ikke flere enn 3,6 sjanser før det blir mål, mens Harald Martin Brattbakk har scoret to mål på sine seks sjanser i de kampene han har fått sjansen. Aller best er Erik Hoftun som har scoret på den ene sjansen han har fått. Per Ciljan Skjelbred har scoret to mål på tre sjanser.

Ikke toppscorer
Med to mål på ti kamper er Johnsen seks bak Bengt Sæternes i kampen om toppscorertronen. Derfor vinker han adjø til tittelen som han har innkassert to ganger tidligere.

- Det forundrer meg mye om jeg blir toppscorer i år. Jeg har aldri scoret veldig mange flere enn andre, og slik det ser ut nå blir det tungt å ta igjen ledelsen. Men bare vi vinner spiller det ingen rolle hvem som scorer, mener Johnsen.

Også mannen som var nærmest 31-åringen på toppscorerlisten i fjor, Alexander Ødegaard, sliter med scoringsformen. Heller ikke Øyvind Storflor har imponerende uttellingsprosent.

Helstad er 3.5 ganger mer effektiv enn Frode Johnsen og RBK har hatt sin dårligste eliteseriestart på en halv mannsalder og likevel så gjelder altså klippekortet.

Med normal uttelling fra midtspissen i de kampene vi har tapt poeng så hadde vi hatt 7 poeng mer og vert foran Start på tabellen..

På dette tidspunktet i 2004 så hadde Frode skoret 6-7 mål og lagt opp til 3-4. I år er det 2 mål og 1 målgivende på 10x90...

Skal vi virkelig tape gullet eller CL kvalik på klippekort til en spiller med måltørke ? Det må faen være grenser !!! Hvor dårlig må Johnsen være for at Helstad skal få sjansen ? Må Helstad bli førstevalg på landslaget og Frode Johnsen droppet for at klippekortet skal inndras ?

Det irriterer meg grenseløst at Frode Johnsen får full spilletid uten å levere menst en spiller som Alexander Ødegaard ikke får sjansen i rett posisjon fordi han ikke har levert godt nok i feil posisjon, og at vår mest effektive midtspiss blir henvist til flanken for å gi Johnsen plass... Evil Evil Evil Evil

Last edited by LitjEggen on 17.06.2005 11:11; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 17.06.2005 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg ble litt glad i deg nå, Litjeggen! Fullstendig platonisk selvsagt.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Skip
Proff

PostPosted: 17.06.2005 11:14    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Gi Helstad sjansen. Frode Johnsen er ute av form

Enig Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
trondh
Veteran

PostPosted: 17.06.2005 11:37    Post subject: Reply with quote

Jepp. En av de store fordelene med å ha en så stor stall er jo at de som sliter kan benkes. Det er jo ikke bare Helstad som er bedre enn Johnsen for tida (eller kanskje også på permanent basis), også Brattbakk har jo vist gryende form i det siste. Johnsen er 3.valg nå, og snart er Daniel skadefri også. Men forsåvidt greit å slippe han til mot Byåsen likevel da.
Back to top
YO
Junior

PostPosted: 17.06.2005 12:26    Post subject: Reply with quote

Frode Johnsen er den beste spissen i tippeligaen. Snart vil det snu for han, og da vil denne diskusjonen være glemt.

Dette til opplysning.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 17.06.2005 13:18    Post subject: Reply with quote

Blir ikke tatt mye alvorlig med det der vettu. La de store gutta prate nå! Tommel'n opp!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 17.06.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

YO wrote:
Frode Johnsen er den beste spissen i tippeligaen. Snart vil det snu for han, og da vil denne diskusjonen være glemt.

Dette til opplysning.

LOL Embarassed

Kan du da opplyse om hvilke egenskaper Frode har som er så bra at han fortjener statusen som tippeligaens beste spiss.

Han har to egenskaper: Evnen til å forutse hvor en høy ball kommer og strekke hodet fram i klynga og en bra hodespillsteknikk.

Utover det er han middels på alle ferdighetsområder, og i år så svikter selve presisjonen i hodespillet til tross for at han får sjansene.
Junior

PostPosted: 17.06.2005 13:32    Post subject: Reply with quote

Hehe, de store gutta lissom. Litjeggen: Hvorfor legger du ikke ut en link fremfor å poste en lang artikkel?

Frode Johnsen ble toppscorer i fjor og spiller på landslaget. At Helstad er så mye bedre enn Johnsen tviler jeg på.

Men dere "store gutter" vet sikkert bedre enn Perry og hans støttespillere.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 17.06.2005 13:51    Post subject: Reply with quote

Er så enig med Litjeggen. Frode Johnsen har aldri vært god nok for Rosenborg. Uansett hvor mange mål han scorer. Han mangler det meste det en midtspiss skal ha: Fart, gjennombruddhissighet og teknikk. OG DET KAN INGEN NEKTE FOR!!!

Det virker som om Perry ser et eller annet ingen andre ser. Det skal han ha. Men ta å selg han med en eneste gang. De hadde en gylden mulighet å la ham gå i vår men isteden tar de sannelig og dobler lønna hans. Hele den sportslige ledelsen i RBK skulle hatt sparken etter det pga at de bruker pengene uten vett
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 17.06.2005 14:00    Post subject: Reply with quote

YO wrote:
Hehe, de store gutta lissom. Litjeggen: Hvorfor legger du ikke ut en link fremfor å poste en lang artikkel?

Frode Johnsen ble toppscorer i fjor og spiller på landslaget. At Helstad er så mye bedre enn Johnsen tviler jeg på.

Men dere "store gutter" vet sikkert bedre enn Perry og hans støttespillere.

Hva faen er det ? Evil

Hvorfor jeg ikke bare legger ut en link ? Fordi jeg UTHEVER deler av teksten og fordi det er relevant å lese i denne tråden ( som jeg startet )

At F.Johnsen ble toppskorer tidligere betyr ikke mer enn at Harald Brattbakk og Helstads år som toppskorerer.

Du unnlater å fortelle meg hva F.Johnsen har som gjør han så bra og feiger istedet ut med sarkasme, og kritiserer mine poster...

Evil
Junior

PostPosted: 18.06.2005 13:37    Post subject: Reply with quote

Johnsen har spilt fast under Nils Arne Eggen, Hareide, By Rise og nå under Perry. Det bør han fortsette med til vi kjøper en spiss som er bedre enn han.

Johnsen passer bedre inn i en 4-3-3-formasjon enn Helstad, som liker seg bedre med f.eks 4-4-2.

Mener LitjEggen at Johnsen bør benkes selv om han begynner å bøtte inn mål?

Heisann
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 18.06.2005 14:02    Post subject: Reply with quote

YO wrote:
Johnsen har spilt fast under Nils Arne Eggen, Hareide, By Rise og nå under Perry. Det bør han fortsette med til vi kjøper en spiss som er bedre enn han.

Jeg trror ikke at det er det LitjEggen mener, men faktumet er at F.Johnsen kun har scoret 2 (to) mål på 10 (ti) kamper. Og får at F.Johnsen skal greie å score må vi greie å lage minst 12-13 målsjanser kun til ham, dvs minst 20 målsjanser i løpet av hele kampen. Det er greit at vi skal være et offensivt lag, men det får da være grenser!

Brattbakk og Helstad derimot trenger kun tre til fire sjanser før ballen ligger i nota. Dermed sier det seg selv at vi allerede har bedre spisser i klubben og bør vrake Frode snarest!
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 18.06.2005 14:14    Post subject: Reply with quote

YO wrote:

Johnsen passer bedre inn i en 4-3-3-formasjon enn Helstad, som liker seg bedre med f.eks 4-4-2.

Heisann

I årets sesong skorer Helstad skorer tre ganger oftere enn F.Johnsen til tross for at han er henvist til flanken i 2/3 av spilletida. At Helstad ikke "liker" seg i 4-3-3 ser jeg på som "bullshit" til det er prøvd/erfart.

PÃ¥standen om at Helstad ikke er riktig som midtspiss i 4-3-3 bunner i en stereotyp oppfatelse av hvilke egenskaper som passer i 4-3-3 vs 4-4-2.

Frode Johnsen SKAL foretrekkes på topp dersom to betingelser er oppfyllt:

1. At det slås mange innlegg fra kant med kvalitet. Kvantitet OG kvalitet altså.

2. At Frode Johnsen er i form og tar effektivt vare på sjansene.

Dess bedre motstand en møter dess færre innlegg med kvalitet vil en få fra kantene og dess bedre midtstoppere vil Frode møte i boksen.

Helstad på sin side har 2/3 av luftstyrken til Johnsen men også evnen til å angripe bak backrekka ved tidlige innlegg, kan ufordre på egen hånd, er kontrings-sterk og kan avslutte fra mellomdistanse. Han er også god i boksen når ballen holdes på bakken og er dyktig til å starte og møte innlegg i rommet rett foran keeper.

Når en ikke har kantspill som fungerer så godt at det blir slått mange høykvalitets innlegg fra kant så er det en selvfølge at Helstad skal starte på bekostning av Johnsen.

Jeg har ment mye om dette i andre poster:

Hvem skal skore måla ?

Kantspill og relasjonelle ferdigheter
Proff

PostPosted: 18.06.2005 23:39    Post subject: Reply with quote

Litjeggen, du er GENIAL! Pga. sånne som deg er det VELDIG interesant å lese på dette forumet. Er så enig i det du skriver her... Kunne bare alle vært like saklige...? (inkl. meg... hehe)

Slenger meg på posten til Recon:
Recon wrote:
Jeg ble litt glad i deg nå, Litjeggen! Fullstendig platonisk selvsagt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.10.2005 10:52    Post subject: Reply with quote

Helstad har mest lyst til å spille midtspiss.

- Det er der jeg ønsker å spille, men i det nye systemet Per-Mathias er i ferd med å innføre, får vi som spiller kant stor frihet. Også det passer meg godt, sier han.

Les mer: - Vi skal slå kraftig tilbake

I artikkelen er det også nevnt at to franske klubber finsikter Helstad. Begge var visst til stede på Lyon-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cliffer
Junior

PostPosted: 15.10.2005 21:14    Post subject: Drømmelag mot Molde Reply with quote

Johnsen (skada)----------------------------------------------------------
--Basma---------------Kvarmis------Riseth------Stensaas (Dorsin pga skade
---------Strand----------------Solli---------------------PCS-----------------
-------Jamtfall-----------Helstad--------------------Braaten--------------
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 06.11.2005 16:10    Post subject: Reply with quote

http://www.bold.dk/nyt/ar...lgte=50625

Helstad muligÆns til FC Kødæder.

''Efter præsentationen af Ståle Solbakken som kommende træner bringes Thorstein Helstad nu på banen som mulig FCK-angriber.''
Veteran

PostPosted: 06.11.2005 16:24    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
''Efter præsentationen af Ståle Solbakken som kommende træner bringes Thorstein Helstad nu på banen som mulig FCK-angriber.''

Confused

Ja, det hadde jo vært jævlig bra. Da hadde vi måtte sett oss om etter to spisser til neste år.
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 06.11.2005 17:02    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:

Ja, det hadde jo vært jævlig bra. Da hadde vi måtte sett oss om etter to spisser til neste år.

Greit nok hvis vi fikk to som var bedre... Twisted Evil
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 06.11.2005 17:41    Post subject: Reply with quote

neineinei.. Crying or Very sad

F. Johnsen er så skamdårlig at han skal vekk, forsvinner torstein, som hadde vært et ypperlig 2. valg blir det ille. brakka gidder faen ikke kjøpe 2 dyre gode spisser.. blir sikker et billig å dårlig utlending valg..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2005 13:03    Post subject: Reply with quote

Flyttet noen innlegg hit.

Sånn generelt kan vi diskutere (mulige) overganger fra RBK i allerede eksisterende spillertråder, i stedet for "Spillere på vei bort"-tråden.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 09.11.2005 04:39    Post subject: Reply with quote

Helstad usikker på sin RBK-framtid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erik
Veteran

PostPosted: 09.11.2005 08:36    Post subject: Reply with quote

Århundrets trekk å selge helstad å hente sigurd r.. NOT!
seriøst det kanke skje.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 09.11.2005 17:48    Post subject: Reply with quote

Erik W wrote:
Århundrets trekk å selge helstad å hente sigurd r.. NOT!
seriøst det kanke skje.

Skulle det skje blir jeg fly forbanna!
Helstad ble vår toppscorer i år, i en generelt dårlig sesong for både spiller og klubb. Han har vært en av våre klart beste spillere i år. Og for meg fremstår han som det klart beste alternativet som midtspiss. Og hvis ikke vi skal satse videre på denne karen så må vi jammen bruke penger for å hente inn en erstatter. Uten Helstad har vi plutselig ingen jeg anser som gode nok til å fylle den sentrale rollen, med hurtighet som sitt våpen.

Helstad bør vi så utvilsomt beholde, og vi må rendyrke han som spiss.
Sigurd kan hentes i alle tilfeller. For å erstatte Frode Johnsen. Inntil vi måtte finne en yngre, og bedre spiller.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.11.2005 18:32    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Uten Helstad har vi plutselig ingen jeg anser som gode nok til å fylle den sentrale rollen, med hurtighet som sitt våpen.
.

Braathen?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Next
Page 2 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb