View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jonah Junior

|
Posted: 05.06.2005 14:33 Post subject: Mangelen på "farmerlag" mellom Trondheim og Bodø |
|
|
Fra tid til annen kommer jo dette med mangelen på "farmer-lag" opp, og når jeg så stykket om RBK's møte med "Helgelandslaget" på framsida, begynte jeg å tenke på noe: Mellom Trondheim og Bodø er det drøyt åtti mil. En svær bit av Norge, altså. Men hvor mange lag er det i de to øverste divisjonene derfra? INGEN! Du finner noen i 2. divisjon, avdeling 4. Dette er for svakt. Burde f. eks. RBK spytte noen kroner inn i kassa til en klubb eller to, med det for øye å etablere en så noenlunde stabil førstedivisjonsklubb man kunne ha et samrbeid med? Eller synes dere det vil være meningsløst? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2005 14:38 Post subject: |
|
|
Det er vel i Trondheim det er størst potensiale for å få til et stabilt 1. divisjonslag. |
|
Back to top |
|
 |
Jonah Junior

|
Posted: 05.06.2005 14:45 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Det er vel i Trondheim det er størst potensiale for å få til et stabilt 1. divisjonslag. |
Jo, det er jo en del kandidater i byen, det er sant det. Har du forresten peiling på hvor tett samarbeidet var/er med f. eks. Byåsen eller andre? Og da mener jeg særlig i forhold til økonomi. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2005 15:19 Post subject: |
|
|
Samarbeidet med Byåsen ble avsluttet da de rykket ned. Før det ble lønna til treneren (Perry og deretter Øivind Husby) betalt av RBK, samt at de nest beste i A-stallen ble lånt ut gratis. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.06.2005 13:18 Post subject: |
|
|
som en ung mann sa på kjernenforumet. Det blir ikke noe førstedivisjonslag i Trondheim så lenge RBK stiller med halve A-stallen i Trondheimskampene, og bare "røkla" ellers i bortekamper. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.06.2005 14:05 Post subject: |
|
|
Det er sant. Har irritert meg over det samme selv. Det gjelder også i andre enden av tabellen. RBK 2 sender jr-laget til bortekamper mot lag fra Nord-Norge og stiller sterkt mot Kolstad. Dette er irriterende! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.06.2005 00:21 Post subject: |
|
|
Kanskje du får oppfylt ønsket ditt om et elitelag fra Helgeland: Såfremt ikke Strindheim snart skjerper seg, blir det opprykk for Mo, som topper tabellen etter 4-1-seieren over RBK2 i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
|