| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
AndreasR Veteran

|
Posted: 10.01.2008 14:10 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | AndreasR,
nettopp fordi Strømstad har en kropp som urmakerlærling ønsker heller ikke jeg Strømstad til RBK. Alle våre spillere på midtbanen og i forsvaret har kropper som urmakerlærlinger.
Fotball består av mer enn lette, små teknikere! |
Er enig med deg i at reint fysisk vil ikke Strømstad tilføre noe vi ikke har fra før, men det er greit for meg om vi kan bytte ut en ung norsk landslagsspiller med en annen i løpet av en kamp. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 10.01.2008 14:20 Post subject: |
|
|
Relativt ung får en vel si.
Han runder 26 om en drøy uke.
Brannmann Sam |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 10.01.2008 14:24 Post subject: |
|
|
Sier du det? Trodde han var et par år yngre. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.01.2008 14:32 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Argentina har et godt landslag også på internasjonalt nivå. Jeg mener det absolutt viktigste er at spillerne er gode nok for RBK. Noe det er få spillere i Norge som er. Men Strømstad er god nok, derfor er han interessant. |
Det har jeg på ingen måte nektet for heller. Den troppen du stilte opp består ikke utelukkende av små lette teknikere, Argentinas landslag er ikke bygget på 20 Messier om du trodde det. Den troppen har en bra miks av spillertyper der flere har god fysikk. Nei, de er kanskje ikke 1,97 høye alle, men god styrke finner du hos flere likevel, både bak og på def. midt.
Jeg gikk inn i denne diskusjonen for å gi mitt syn på at også fysisk sterke spillere kan være en forse for et lag. Om jeg vil ha Strømstad eller ikke har jeg ikke bestemt meg for, jeg er redd for at et kjøp kan utsette stopperkjøpet. Godt mulig de har både lyst og penger til begge, men jeg vil være på sikre sida. Nå har ikke Strømstad gitt noen veldige gode signaler om at han vil til Trondheim heller, det virker som alt utenfor landets grenser går forran. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.01.2008 15:05 Post subject: |
|
|
| Per dags dato er det kun teknikere a la Strømstad i 11ern til Argentina. Er det Macherano du sikter til på defensiv midtbane? |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg-samba Junior

|
Posted: 10.01.2008 15:11 Post subject: |
|
|
Er ikke midtbanen godt nok bekledd? Sapara har da god teknikk. Ciljan har mye bedre teknikk enn Strømstad. I tillegg til Tettey som har en god teknikk og et flott overblikk og både offensvie og defensive kvaliteter finner jeg egentlig ingen plass til Strømstad. Kjøp en (minst) midtstopper! _________________ - We play with 2 stoppers and 3 spisses.
NilsArneLeg(g)end |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.01.2008 15:17 Post subject: |
|
|
Regner man Strand, Demidov og Traore som forsvarere og Konan, Storflor og Pelu som spisser har vi
Tettey, Skjelbred, Sapara og Berbatovci i midten for å dekke 4 plasser.
Helt klart bruk for en god midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg-samba Junior

|
Posted: 10.01.2008 15:22 Post subject: |
|
|
Jojo, klart, men nå regner vi vel ikke helt Strand og Traore som forsvarere. Jeg tror vel at Nordvik tar en av plassene i backrekka, slik at Traore eller Strand blir brukt som midtbanespillere. Strand er jo satt opp som midtbanespiller idag. _________________ - We play with 2 stoppers and 3 spisses.
NilsArneLeg(g)end |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 10.01.2008 15:24 Post subject: |
|
|
Trond Henriksen har sagt at Roar nå regnes som midtbanespiller, siden vi er "godt forspent på høyreback med Stoor og Basma."
Og de andre du nevner kan jo spille på midtbanen. Derfor synes jeg det er viktigere med en forsvarsspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.01.2008 15:46 Post subject: |
|
|
Godt forspent med Stoor og Basma... tja...
Det er ikke enten-eller forsvarsspiller og midtbanespiller med både-og. Husk at Riseth (hovedsakelig) midtbane har gått til LSK. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.01.2008 18:15 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Per dags dato er det kun teknikere a la Strømstad i 11ern til Argentina. Er det Macherano du sikter til på defensiv midtbane? |
Argentina har fantastisk mange fotballspillere og en sterk fotballkultur, som er noen av grunnene til at alle deres landslagsspillere er gode teknisk, på et nivå plassert godt over hva vi finner hos den gjevne spiller i Norge (for ikke å si langt over så godt som alle). Macherano kan vel kalles en def midt, men spillere som Coloccini, Dechimelis og Cambiasso har spilt mye der. Å diskutere Argentinas landslag er ikke hva vi skal gjøre her. Saken er at de er ikke 11 Strømstad-teknikere i deres tropp, den består av spillere som alle har en veldig god teknikk, men det kommer ikke av at de bare har valgt ut små teknikere. Det kommer derimot av at de beste spillerne deres har god teknikk i tillegg til alle andre egenskaper. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.01.2008 18:22 Post subject: |
|
|
Vet ikke om diskusjonen som pågår i innleggene ovenfor har sitt utgangspunkt i mitt ønske om (minst) en duellsterk spiller i lufta, eller ikke.
Uansett, ingen har klart å argumentere, fornuftig, mot at vi IKKE trenger en sterk hodespiller i minimum enten backrekka eller midtbaneleddet. Slik situasjonen er nå, er vi nesten dømt til å tape kamper mot lag som spiller ballen over midtbanen vår og mot en eller to store spisser.
Vi har absolutt ingen, verken i midtbanelddet eller i forsvaret, som kan matche følgende spillere i lufta på defensive dødballer: f.eks Koppinen, Sequira, Rushfeldt (TIL), Aarøy, Skiri (Aalesund), Sundgot, Occean, Riseth, Kippe, PSAndresen, Brenne (LSK), Kienast (m.fl i HamKam), Karadas, Bakke, Ørn Bjarnasson og Ørn Sigurdsson (Brann).
Over en hel sesong kommer dette aldri til å gå bra. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 10.01.2008 18:30 Post subject: |
|
|
Og nå er han på vei hit ifølge tv2.... _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.01.2008 18:31 Post subject: |
|
|
Strømstad til RBK ifølge TV2 sporten Kommer i nyhetssendinga nu. |
|
| Back to top |
|
 |
FamousGrouse Senior
|
Posted: 10.01.2008 18:32 Post subject: |
|
|
| Da snakker vi heftig midtbane! |
|
| Back to top |
|
 |
Svennarbonden Senior
|
Posted: 10.01.2008 18:33 Post subject: |
|
|
| zender wrote: | | Vist Strømstad kommer til RBK, så drar jeg og kjøper en kasse pils, og driter i jobben i mårra! |
Ring sjefen. God helg.  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.01.2008 18:34 Post subject: |
|
|
YESS!
Endelig fikk vi den spilleren som vil rydde unna i lufta i egen 16 meter.
Dette virker gjennomtenkt. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.01.2008 18:35 Post subject: |
|
|
Håper det er hold i dette da. Får vi han inn på midtbanen så er midtbaneleddet komplett til sesongstart. Da står det igjen et par forsvarsspillere  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.01.2008 18:45 Post subject: |
|
|
Gleder meg vilt til og se Strømstad, Sapara, Skjelbred, Tettey, Basma (som alltid glipper markering) og Traore mot Kippe, Pål S. Andresen, Riseth, Brenne, Sundgot og Occean på defensive dødballer.
Det blir morro!
Finner vi en midtbane-/ forsvarsspiller til, under 1.70, bør vi kjøpe ham også. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.01.2008 18:47 Post subject: |
|
|
| Piss, var ikke noe holdbart. Ikke noe nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
|
Herlig signing  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
|
Fyfaan for en midtbane vi har nå da.. Bredde som fy!
Men, kunne heller sett at vi hentet to stoppere. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.01.2008 18:48 Post subject: |
|
|
Famous Grouse og RBKfan100%,
den midtbanen dere nå skryter av vil aldri bli innvolvert i noe spill i norsk TL.
Om det finnes fornuftige fotballtrenere i Norge, vil jeg tro at man enkelt og greit spiller ballen over midtbanen vår, til store, sterke hodespillere i angrepet.
Vi vil være sjanseløse i halvparten av kampene i TL. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
FamousGrouse Senior
|
Posted: 10.01.2008 18:52 Post subject: |
|
|
| Hehe, det var da svært som vi skulle svartmale da. Jeg hadde vært mer skeptisk om vi kjøpte midtbanespillere ut i fra høyden... |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.01.2008 18:55 Post subject: |
|
|
Det ville faktisk vært mer fornuftig for oss i denne situasjonen - om ikke klubben snart har to bøser av noen midtstoppere klare.
Skaffer RBK to hodesterke stoppere har vi en meget god stall. Om ikke tror jeg faktisk at vi vil tape så mange hodedueller i egen 16 meter at vi neppe kommer over midten av tabellen.
Stallen vi har nå er faktisk så sterk at, om vi hadde hatt Riseth og Koppinen fortsatt, så tror jeg at ville vært gode kandidater til å vinne serien.
Det er vi ikke i dag.
Enkelt og greit. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 10.01.2008 19:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|