View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.01.2008 20:52 Post subject: |
|
|
Jeg ser det nå i ettertid. Brukte overskrifta som står på forsida til Adressa. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 06.01.2008 22:04 Post subject: |
|
|
Inntil videre tror jeg ingenting på at Lazio er interessert i å kjøpe Iversen. Jeg har mer tro på at dette er et spill - iscenesatt av Iversen og hans agent - for å skape blest rundt spilleren, og kanskje få andre klubber på banen. Til syvende og sist ender det vel med at Iversen får forbedret sin kontrakt med RBK. Slik planen til Iversen og agenten var fra begynnelsen?  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2008 23:06 Post subject: |
|
|
Det er da ingen grunn for Rosenborg å forbedre Iversen sin kontrakt han er da bundet for to år til. Uansett hvis vi får et bud på 12+ millioner så bør vi selge og gå for en yngre løsning fra utlandet eller en gratis Allbæk som tar over lønnen til Iversen mens vi sakte matcher inn Aas som vår neste stor spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 06.01.2008 23:25 Post subject: |
|
|
TrønderRob wrote: | Hvis Steffen blir solgt sier det jo deg selv av folka på brakka har en erstatter, med mindre de er duster da |
Haha! Ja, det er nettopp det da... |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.01.2008 23:28 Post subject: |
|
|
... ja... muligheten er jo alltids til stede for at de er duster... |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 06.01.2008 23:31 Post subject: |
|
|
Men er de duster..eller mongiser? Hmm  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.01.2008 02:27 Post subject: |
|
|
12 millioner for Iversen, ja da er det bare å selge.
Vi blir kvitt en latsabb og dårlige holdninger, så jeg er helt enig med forumsjef Harald i denne saken.
Det er mange gode erstatninger i Marcus Christian Allbäck, Erik Nevland og et par dusin gullkorn fra Afrika.
12 millioner - Selg, Selg, Selg ..... _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 07.01.2008 11:06 Post subject: |
|
|
For 12 mill selger vi også en av moroklumpene i laget, som holder humøret oppe selv om det kanskje ikke går så bra i serien etc. Vi har behov for slike også _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Koks Junior
|
Posted: 07.01.2008 11:56 Post subject: |
|
|
Så er det bare å finne en bedre spiss for 12 millioner.....
Synes denne Iversen hetsingen som foregår her på forumet er latterlig. Må jo være misunnelse som er grunnen?
Mange har i allefall et negativt hoved fokus på Ivers.
Men at enkelte av der ikke klarer å se hvor viktig Ivers er for RBK sier mer om dere en om Ivers.
Hvis dere tror at en avdanka 34 år gammel svenske klarer å erstatte Ivers så tror jeg dere tar skammelig feil. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2008 12:05 Post subject: |
|
|
Problemet er om Iversen slår seg vrang om/når RBK sier nei til et salg. Det er få som protesterer mer på ting som går i mot ham.
Jeg tror inntil videre at RBK ønsker å beholde ham, så får begge parter heller leve med trass-egenskapene. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.01.2008 12:13 Post subject: |
|
|
Koks wrote: | Så er det bare å finne en bedre spiss for 12 millioner.....
Synes denne Iversen hetsingen som foregår her på forumet er latterlig. Må jo være misunnelse som er grunnen?
Mange har i allefall et negativt hoved fokus på Ivers.
Men at enkelte av der ikke klarer å se hvor viktig Ivers er for RBK sier mer om dere en om Ivers.
Hvis dere tror at en avdanka 34 år gammel svenske klarer å erstatte Ivers så tror jeg dere tar skammelig feil. |
Ja, det må jo seff være for kun de 12 vi evt får, vi kan handle.
Misunnelse? Klart det. Hvem drømmer ikke om å være en fyr med spillegalskap og tvilsom alkoholkonsumpsjon uten noen form for integritet. Jeg tror du har noe der altså.
Badtab: Nevland? Yes, please. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 07.01.2008 12:58 Post subject: |
|
|
"Bare Barca og Chelsea som kan få meg bort herifra" indeed. |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 07.01.2008 20:03 Post subject: |
|
|
Jeg mener at det er positive og negative sider med å selge Iversen:
Positivt: Vi får mye penger til å kjøpe en ny, god spiss med kanskje bedre holdninger og målteft. Det er mange gode, unge eller erfarne, spisser ute i Europa som vi kunne fått for en billig penge.
Negativt: Vi mister en spiller som er "klovnen i laget". Han kan holde humøret på topp når ting går imot. I tillegg er Iversen Norges beste spiss når han er i toppform. Han kan fort bli toppscorer i eliteserien visst han får den hjelpen han trenger rundt seg. I tillegg er han god til å skape rom for andre.
En annen ting blir jo og få Iversen i form..
Så det kan være både smart og dumt. |
|
Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 07.01.2008 20:24 Post subject: |
|
|
Det er i alle fal helt tåpelig å selge Iversen uten at vi har et fullgodt, aller helst bedre alternativ klart først. Er vel merkelig om vi skal selge flest mulig spillerer i år, trodde vel egentlig at vi skulle kjøpe inne n del nye spillere, ikke kvitte oss med de vi har... _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.01.2008 20:48 Post subject: |
|
|
andershoy wrote: |
Negativt: Vi mister en spiller som er "klovnen i laget". Han kan holde humøret på topp når ting går imot. I tillegg er Iversen Norges beste spiss når han er i toppform. Han kan fort bli toppscorer i eliteserien visst han får den hjelpen han trenger rundt seg. I tillegg er han god til å skape rom for andre.
En annen ting blir jo og få Iversen i form..
Så det kan være både smart og dumt. |
Hva skal vi med en klovn hvis vi ikke har en spiller som scorer mål. Ja Iversen er en god formspiller. Problemet er at han må spilles i form og når formen kommer så er sesongen over. skal han bli toppscorer så må han starte oppkjøringa si for TL 6-12 mnd før alle andre. Det at Iversen skaper rom for andre er også bare en ting han gjør når han er i form og det blir han ikke iløpet av en TL sesong uansett. Nei, send ham til Lazio ogkjøp inn en ordentlig spiss og hent Mini inn som treningsklovn
Last edited by Lomaxx on 07.01.2008 20:50; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 07.01.2008 22:50 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Problemet er om Iversen slår seg vrang om/når RBK sier nei til et salg. Det er få som protesterer mer på ting som går i mot ham.
Jeg tror inntil videre at RBK ønsker å beholde ham, så får begge parter heller leve med trass-egenskapene. |
Tja.. da er det bare å sette han ut av laget. Han er ikke så enestående. Det eneste som kan gi Iversen mulighet til utenlandsopphold er å spille bra, og slutte å sutre. Håper mr. Hamrèn setter litt mer krav til denne guttungen som etterhvert må begynne å bli voksen hvis han skal få noe ut av resten av karrieren sin. Problemet hans har rett og slett vært at han nesten er født med et enormt potensiale, og dette har blitt en sovepute. Med holdninger som f.eks Leo, Kvarme og Solskjær tror jeg rett og slett at han i dag kunne ha vært en av de beste spillerene i Premier League. |
|
Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 08.01.2008 00:01 Post subject: |
|
|
andershoy kan du nevne noen eksempler på gode spisser rbk kan få for en billig penge ? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.01.2008 02:10 Post subject: |
|
|
Til Matt:
Ballahl wrote: | Det er mange gode erstatninger i Marcus Christian Allbäck, Erik Nevland og et par dusin gullkorn fra Afrika. |
Recon wrote: | Badtab: Nevland? Yes, please. |
Nicket er fremdeles Ballahl!
vegviks wrote: | For 12 mill selger vi også en av moroklumpene i laget, som holder humøret oppe selv om det kanskje ikke går så bra i serien etc. Vi har behov for slike også |
andershoy wrote: | Negativt: Vi mister en spiller som er "klovnen i laget". Han kan holde humøret på topp når ting går imot. |
Kan dere begge gi meg bare ET sitat fra Steffen Iversen som har vært positivt/"morsomt", når RBK har slitt?
Etter min mening pleier det motsatte å skje, at han blir mer og mer sutrete og grinete. Og med en gang RBK sliter så vil deres moroklump bort fra klubben! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 08.01.2008 04:39 Post subject: |
|
|
At han ikke er å slår hjul fremfor journalister når det går dårlig, betyr vel ikke at han ikke bidrar til god stemning innad i troppen? Såvidt jeg vet er ingen av forumbrukerne faste i garderoben før og etter trening så sitater blir vel litt vanskelig og oppdrive, men etter det reka bl.a. er at Steffen bidrar veldig mye når det gjelder humøret i gruppa.
Dersom Steffen forlater oss nå vil jeg tro savnet merkes vel så mye utenfor banen som på.
Men tenk positivt - drar han får vi ny spiss. Ingenting er morsommere enn å få ny spydspiss!  |
|
Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 08.01.2008 15:06 Post subject: |
|
|
Allbäck blir vel i FCK samtididg som han er gammel og vil være minst like kostbar som Iversen når det kommer til lønn.
Nevland er vel også over 30, og vil koste mer en de 12 millionene vi ser yt til å få for Iversen.
Men vist rbk har en kjempe god og billig spiller fra afrika klar så kan en jo selge.
Ellers så tror jeg vi skal få slite med få erstatet Iversen for 12 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 08.01.2008 15:29 Post subject: |
|
|
Nevland er vel akkurat 30? Samme modell som meg han, innbiller jeg meg. Kurant alder for en spiss det. På topp da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Deca Junior
|
Posted: 08.01.2008 15:43 Post subject: |
|
|
Er jo ikke noe fasit svar på når en spiller er for gammel til å spille på toppnivå. Det har med hvordan han har tatt vare på kroppen sin gjennom karrieren, og hvilken skader han har hatt.
En på 30 år har mange gode år igjen på banen i utgangspunktet.
4-5 år er lenge i fotballsamenheng.
Nevland ville uten tvil vært et godt kjøp, men som mange her inne har vært inne på, vil det nok koste å få han oppover til Trondheim. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 08.01.2008 15:44 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Nevland er vel akkurat 30? Samme modell som meg han, innbiller jeg meg. Kurant alder for en spiss det. PÃ¥ topp da. |
Er du på toppen av gamet da? Om du er det stoler jeg på deg.  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 08.01.2008 15:48 Post subject: |
|
|
I'm in my prime!  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
nilsern Junior
|
Posted: 08.01.2008 15:57 Post subject: |
|
|
Steffen iversen blir i rbk iallefall til sommeren.. greit å vite.. |
|
Back to top |