English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny spillestil

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 16.05.2005 22:57    Post subject: Ny spillestil Reply with quote

Med den spillerstallen RBK har for øyeblikket er IKKE 4-3-3 en god formasjon. Vi har ikke fordeleren som skaper rom på vingene, for lite løp i rom mellom back og midtstopper og for ustabile vinger (mange av dem er spisser..)

Men å skape sjanser er ikke det største problemet i RBK i dag, i fjor ble problemet delvis skjult av mye ballkontroll og lite press på forsvaret, men i år er fjorårets problem pinlig synlig; HVER GANG motstanderen kommer på ca 25-20 meter blir det farlig, samspillet mellom første- og andreforsvarer er til tider helt fraværende , og enkelte tverspasninger ville gjøre en 5divisjons trener flau..

Min mening er at SKAL man fortsette fokus på 4-3-3 må det selges unna minst en kanskje to av de definerte "spisstypene" vi har i stallen (johnsen, braathen, ødegaard, helstad) det må dyrkes frem renere vinger (storflor + mer teknikk og presisjon f.eks)

Vi må kjøpe inn en ballfordeler som kan holde på ballen lenge nok til å la indreløperne gå på løp og skape rom for vinger/midtspiss, deretter må det spilles PRESIS..

Presisjon er noe som må terpes MYE på når backene overlapper, i dag slår kanskje stensaas presis, men HVORFOR er ballene ca 1000 meter høye?? de skal SKYTES inn, og vi vil se variasjon, noen lave, noen i hodehøyde, bakre og fremre stolpe..

I tillegg må det terpes samspill i midten bak, vi MÅ få spilt en duo i, det er VITALT at de får 5-6-7-8-9 kamper sammen for å finne roen.

Mange vil beholde 4-3-3, skal vi det må vi dyrke braathen/ødegaard som midtspisser og skaffe en hodesterk, teknisk ballfordeler + spille inn midtstopperduoen og trene fremlegg og innlegg..

Min mening..
Back to top
View user's profile Send private message
Balder
Proff

PostPosted: 22.05.2005 23:37    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært en ide å prøve 4-4-2, hvertfall på bortebane?
Vi har 3 midtspisser og en plass... Ser for meg denne oppstillinga.

Espen Johnsen

Basma - Riseth - Kvarme - Ståle

Strand - Solli - Ciljan - Ødegård

Johnsen - Helstad

Da har vi f.eks Braaten som alternativ spiss, men også alternativ for Strand.
Jeg tror at relasjonene mellom spillerne hadde blitt bedre slik.
Jeg elsker 4-3-3 stilen, men er den SÅ viktig at vi kan tape og tape uten å bytte den ut?

Ta deg et sekund og se for deg de spillerne med den spillestilen. Wink
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2005 23:51    Post subject: Reply with quote

Mye som er galt med den opstilling, synes jeg:
For det første kan Ødegaard ikke brukes i venstre siden der er han helt håbløs, hvis han skal bruges i en 4-4-2 formation må han enten være en af de 2 på top eller ude som højre midtbane. Højre midtbane skal Strand beklæde, den eneste spilleren jeg absolut VIL have på banen i hver kamp.
Ciljan er heller ikke en central midtbanespiller han skal også bruges ude i siden.
Ved ikke helt hvem jeg vil have på top men synes Helstad/Braaten høres spændene ud.
Synes gentlig også at Micke har været bedre end Ståle i denne sesong så ham havde jeg placeret på venstre back.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
matsg89
Junior

PostPosted: 22.05.2005 23:56    Post subject: Rosenborg 4-4-2? Reply with quote

Jeg tror en mer defensiv orientert 4-4-2 ville vært en god kortsiktig løsning. Men.. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg. SÅ synes jeg Rosenborg burde skifte til 4-1-3-2. Noe som er en mye mer balangsert Taktikk når det gjelder våre spillere. Og best av alt med denne taktikken er vi får bruke vår kjære Hoftun i en mer spillfordelene posisjon..
tenk dere
-------------------Ivar /Espen----------------
Basma---Kvarme---Koppinen---Dorsin/Stensaas
------------------Hoftun----------------------
------Strand----J.G.Solli---PCS--------------
-----------Helstad----Bråten--------------

Denne oppstillinga.. Pluss en mer ballbesittende taktikk. Det hadde skremt det meste ut av hvert lag.. Ingen er redd for enkeltspillerne i Rosenborg.(unntak Braaten) De er redd for laget Rosenborg. MEn det ser ut som spillerne har glemt. Det maskineriet som kunne slå ethvert fotball lag i europa har forandret seg. Vi har mistet samspill. Og tanken på at dette er en lagidrett. Jeg synes at det er for mye klaging på Winsnes her inne på forumet. Han er en meget god spiller. Og selv om han spiller ballen bakover så holder han i det hele tatt ballen i laget. Og det er meget viktig.. Når en skal vinne kamper så nytter det ikke kjøre alt forover. Da sliter du hele laget ut. Kampen varer i 90 minutter.+++ Og da er det lurt og kunne trille ball bak. Se etter åpninger (som det så fint kalles) Et godt passningsorientert lag. Er et nesten uslåelig lag!

Mats Gulbrandsen RBK

http://www11.nrk.no/urort.../?id=47681
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2005 00:03    Post subject: Re: Rosenborg 4-4-2? Reply with quote

matsg89 wrote:

Jeg synes at det er for mye klaging på Winsnes her inne på forumet. Han er en meget god spiller. Og selv om han spiller ballen bakover så holder han i det hele tatt ballen i laget. Og det er meget viktig.

Som Arne Erlandsen sagde efter en kamp: "Jeg vil hellere have flere chancer, end jeg vil have meget bold besidelse"

Synes Winsnes har været ganske elendig, næsten ligeså elendig som Ødegaard. Men det er ikke Winsnes skyld alene at vores spil ikke fungerer, der har ikke været mange af spillerne der har imponeret indtil videre, lige bortset fra Roar. Men hvis ikke Winsnes forbedrer sit spil betydeligt er han nok færdig i klubben, grundet sin kun et årige kontrakt forlængelse.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Balder
Proff

PostPosted: 23.05.2005 12:46    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Mye som er galt med den opstilling, synes jeg:
For det første kan Ødegaard ikke brukes i venstre siden der er han helt håbløs, hvis han skal bruges i en 4-4-2 formation må han enten være en af de 2 på top eller ude som højre midtbane. Højre midtbane skal Strand beklæde, den eneste spilleren jeg absolut VIL have på banen i hver kamp.
Ciljan er heller ikke en central midtbanespiller han skal også bruges ude i siden.

Spillte ikke Ødegaard venstre midtbane i Sogndal og mot Orkla med stor suksess? Er det ikke der han egentlig spiller? Mulig det var høyre. Strand står jo som høyre midtbane, men han kan trekke inn i angrep for å kunne bruke den gode skuddfoten når backen kommer opp høyresiden. Ciljan ser jeg på som en spiller med god oversikt og er god til å finne taktiske løsninger. Dvs. han passer sentralt, hvor han kan jobbe hardt og holde maskineriet i gang.

Helstad / Braaten er en bra kombinasjon, men vi mister da luftstyken til Johnsen. Ikke alle innlegg kan komme i beina til spissen vettu.
Back to top
Vajp
Junior

PostPosted: 23.05.2005 17:30    Post subject: Reply with quote

Mister luftstyrkern til Johnsen?

Man kan jo ikke få i pose og sekk heller.
Braaten og Helstad er jo ikke akkurat dårlig i lufta de heller.
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 23.05.2005 17:43    Post subject: Reply with quote

Spelade vi inte den 4-1-3-2 formationen på Highbury förra året?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb