| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 28.12.2007 20:26 Post subject: |
|
|
Har ikke hørt noe mer enn at han ikke har bestemt seg. RBK har tolket signalene dithen at han ønsker seg bort, noe som sikkert stemmer.
Spør du meg, bør RBK sterkt vurdere å framskynde en overgang. Hirschfeld bør være ettertraktet etter en god sesong i CL; ikke minst borte mot Valencia. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.12.2007 20:57 Post subject: |
|
|
Men tror du ikke han vil hjemover til Canada?
Isåfall hvorfor vil han ikke forlenge?
Vil han ha såpass mye mer i lønn? |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 28.12.2007 22:27 Post subject: |
|
|
Snitt lønnen i MLS der hen sikkert kommer til å spille vist han drar hjem er en halv million.
SÃ¥ lite trolig at han vil tjene mer i Canada |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 29.12.2007 10:56 Post subject: |
|
|
Det virker som om Lars er på vei ut.....Hoftun sier mye mellom linjene.
Hirschfeld trolig ferdig i RBK
- Framtida til Lars er uviss, men per i dag har vi tre keepere og reell konkurranse om plassene, sier assisterende sportsdirektør Erik Hoftun.
Han vil ikke si noe mer konkret, og har foreløpig ikke har tatt stilling om at det åpnes for at keeperen kan bli lagt ut for salg i januar. Samtidig sier Hoftun at partene skal snakke sammen når kanadieren, som foreløpig ikke har ønsket å forlenge kontrakten, kommer hjem fra ferie.
http://fotball.adressa.no...e97139.ece _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.12.2007 10:59 Post subject: |
|
|
Han tenker nok ikke penger. Opplegget er vel at hans blivende hustru studerer i hjemlandet og ikke har planer om å flytte østover.
For øvrig valgte Adressa å komme med følgende "nyhet" over en måned etter undertegnede: Hirschfeld trolig ferdig i RBK
Skal ikke forundre meg om NTB m.fl. slenger seg på og gir Adressa æren for å "avsløre" dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.12.2007 17:16 Post subject: |
|
|
Lad os sige at Hirschfeld går til en MLS klub. Hirschfeld må siges at være en eftertragtet herre, han ha præsteret både i serien og i CL.
MLS bruger et drafting system ligesom de fleste idrætter i USA. Er det så muligt for os at overtage en af Hirschfelds nye klubs draft-picks, eller får vi bare en overgangssum fra MLS? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.12.2007 17:23 Post subject: |
|
|
Oi, interessant tankegang som det hadde vært meget interessant å få et svar på. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 29.12.2007 22:26 Post subject: |
|
|
| drafting systemet gjelder bare imellom de amerikanske klubbene, vi kan ikke få noe pick i bytte. Slik er det ihvertfall i hockey. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 29.12.2007 22:31 Post subject: |
|
|
Vi kan nok få det som du (Harald) er ute etter ganske greit, en byttehandel med Hirschfeld mot et meget godt ansett talent. MLS virker å ha den instillingen at det er best for landslaget å ha mest mulig spillere i europa, og selger spillere for nesten ingenting.
Freddy Adu som gjorde det meget godt i sommerens U20-VM ble f.eks. solgt av MLS til Benfica for stusselige 6.5 mill NOK. Hvis vi vil bruke Hirschfeld i en byttehandel så skulle det ikke forundre meg om vi hadde fått den beste unge amerikanske stopperen i MLS, pluss et par millioner NOK i mellomlegg.
Washington DC-laget som mistet en keeper til Vålerenga nå i vinter trenger f.eks. sikkert en ny målvakt. Så går det an å håpe på at dama til Lars bor i sørøst-Canada. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.12.2007 02:42 Post subject: |
|
|
Det er utopisk å tro at Brakka tenker så langt.
Dessuten er de store avstander du snakker om Anders4. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Sutekh Junior
|
Posted: 03.01.2008 07:08 Post subject: |
|
|
| Rosenborg er på langt vei enig med CFR Cluj om et salg av Lars ifølge papir-adressa. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 03.01.2008 07:33 Post subject: |
|
|
| Hmm.. Blir spennende å se hva overgagsummen kommer på. |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 03.01.2008 07:55 Post subject: |
|
|
Lol, skal cluj ha hele første 11-ern vår eller? _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.01.2008 09:15 Post subject: |
|
|
Det ser ut til at dialogen har vært fraværende mellom Hirschfeld og Rosenborg nå. Jeg håper vi unngår bråk når han returnerer med tanke på at Rosenborg har skaffet en ny keeper og i tillegg prøver å selge han til Cluj uten at han tilsynelatende vet om det selv.
Tidligere her sa han at han ville svare på om han ville forlenge kontrakten i januar, men som vi vet, var det for sent for Rosenborg. Jeg tror ikke han har sagt nei, men nå er det jo over uansett.
Last edited by attach on 03.01.2008 09:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.01.2008 09:19 Post subject: |
|
|
Hva mener du med "jeg tror ikke han har sagt nei"? At han var åpen for å forlenge?
Jeg må si at jeg uansett støtter RBK 100% i denne saken - vi kan ikke la spillerne få tenke i det uendelige (mens de mest sannsynlig sonderer terrenget for mer attraktive klubber) og risikere at vi plutselig står uten en klar førstekeeper. Hirschfeld tok en sjanse ved å utsette kontraktsforhandlingene og når en så god keeper som Jarstein var tilgjengelig så var det riktig av Rosenborg å slå til. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.01.2008 09:22 Post subject: |
|
|
Det er jeg da aldeles enig i. Jeg sier at det virker som at Hirschfeld utsatte svaret sitt til nå i januar, og at det ble for sent for Rosenborg.
- Vi tok en prat for en stund siden, og jeg sa at jeg vil vente til januar med å diskutere en kontraktsforlengelse. Jeg skal gifte meg innen kort tid, og med det så er det en del avgjørelser som må tas. Det er ikke bare-bare å stifte familie og den pakka der. Så jeg må rett og slett få litt tid på meg til å ta en del avgjørelser med familien før jeg tar beslutninger omkring min fremtid, forklarer Hirschfeld.
Det er vanskelig å si hvor åpen han var for å forlenge, men han var ihvertfall ikke helt avvisende. Hoftun bekreftet uansett at de ikke kunne vente når Jarstein var ledig.
Hvor kommer Canada-planene vi har snakket om fra, egentlig? Det er ikke kun på forumet her vi har snakket om det ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.01.2008 09:46 Post subject: |
|
|
Fantastisk! Det er altså i ferd med å vokse fram et mini-Brann i Romania.
Går dette i boks kan vi i hvertfall glemme alle illusjoner om at det ikke har noe med penger å gjøre, og kun hjemlengsel som får ham til å forlate oss.
Men jeg må inrømme jeg er både litt overraska og litt imponert over hvor interessert Cluj er i stallen vår. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.01.2008 09:58 Post subject: |
|
|
Gledelig news dette!!
Hva kan vi håpe å få for han da? 4-5 mill? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.01.2008 10:01 Post subject: |
|
|
| Jeg tviler på at Cluj har bydd så mye med tanke på budet på Kone og de andre kjøpene de har gjort, men personlig mener jeg en halv million euro er en passe pris på Hirschfeld. Han har tross alt spilt og prestert i CL nettopp. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 03.01.2008 15:54 Post subject: |
|
|
Vet ikke hva vi betalte for LH da han kom fra TIL, ikke er det interessant heller, men om han hadde blitt solgt til eksempelvis Brann, Vålerengen eller LSK for 4 mill..da hadde jeg blitt svært så forbannet. Det er en meget habil keeper vi snakker om her
Selv om han slipper inn altfor mange mål like rundt kroppen sin _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.01.2008 16:00 Post subject: |
|
|
Han kom gratis.
Nå er det vel mye å forlange noe over 4-5 mill når kontrakten hans går ut i år? |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 03.01.2008 16:21 Post subject: |
|
|
| Det synes jeg faktisk ikke. Det er en klassekeeper vi snakker om her, som har spilt seks kamper i CL i høst. Dessuten er han Canadas landslagskeeper. 5 millioner bør vi i det minste få for han uansett om kontrakten hans går ut i år eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.01.2008 16:25 Post subject: |
|
|
| Vi kan forlange hva vi vil, men jeg tror heller ikke at markedsprisen hans er mye mer enn 4-5 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Matt Proff
|
Posted: 03.01.2008 17:36 Post subject: |
|
|
| tror heller ikke vi fåår mer enn 5 mill men irriterende å tenke på at vi betalte 11 for Jarstein som ikke er noe bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
|