English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Torbjørn Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
frenchy
Rutinert

PostPosted: 20.12.2007 17:13    Post subject: Reply with quote

er man ikke tøff i ordbruken når man kan gjemme seg bak en datamaskin og et forum.......
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
vingback
Veteran

PostPosted: 20.12.2007 17:18    Post subject: Reply with quote

Kan hende både jeg selv og andre har noen fordommer mot KTE, noen kan stemme, andre kanskje ikke. Vi har målt jobben hans opp mot konkrete resultater, dvs. spillere inn samt bom når det gjelder ny trener. Dette vet jeg vi har forskjellig syn på, greit nok. Det jeg vil spørre deg om er hvorfor du synes Ola By Rises liste over hva som er galt i Rbk er en surmaga kritikk? Slik jeg ser den er den både bra objektiv og oppsummerende for vår situasjon. Er enig i at han ikke var noen god trener for klubben, men er det fordommer fra denne tida som påvirker ditt syn på By Rise nå?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2007 17:21    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Du bruker Skutle som sannhetsvitne, skriver at du er enig med meg og i tillegg kaller du meg struts.

Hvor har jeg sagt at jeg er enig med deg? Du begynner mer og mer å ligne på et forumtroll.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 20.12.2007 17:27    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
God arbeidsro, RBK.

Som vanlig et fornuftig innlegg fra Willhelm. Spesielt enig i det du kommenterer rundt utålmodigheten som vises i både mål og handlinger på 2000-tallet.

Jan Fjældsæther beskrev det slik:

Quote:

- Jeg tror at det har blitt et mer kortsiktig resultatfokus framfor et prosessorientert prestasjonsfokus som har vært kjennetegnet ved Rosenborg, sier han til NRK.

Tror RBK burde endre noen av målformuleringene de bruker, slik at de får fokuset mer over på å gjøre de rette tingene på den rette måten, og ser mindre på tabellposisjonen.

Jeg mener det er helt greit å ha en visjon om å være norges/nordens beste klubb, eller blandt de 30 beste i europa. Visjoner er ikke noe man veies etter i det daglige arbeid. Men mål av typen "topp tre i serien" og "spill i europa", som man måler trenerne mot tror jeg distraherer fra å ta de mer langsiktige valgene. Langsiktige valg som å slippe til unge spillere mer, pensjonere gamle spillere, prøve ut en litt annen formasjon/taktikk, i det hele tatt gjøre grep som kan innebære en kortsiktig risiko men som er nødvendig for å komme videre på lengre sikt. En har ikke tid til å gjøre de langsiktige tingene og frykten for å mislykkes blir for stor.

Jeg ville blitt glad om klubbens ledere ga disse sidene mer oppmerksomhet hvert år når sesongen blir oppsummert og de sportslige resultatene evalueres.

Last edited by vemundo on 21.12.2007 00:20; edited 1 time in total
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2007 17:29    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Konesseur wrote:
Du bruker Skutle som sannhetsvitne, skriver at du er enig med meg og i tillegg kaller du meg struts.

Hvor har jeg sagt at jeg er enig med deg? Du begynner mer og mer å ligne på et forumtroll.

attach wrote:
Konesseur wrote:
Mitt problem med kritikken fra Ola By er at det er surmaga løskrutt.

– NÃ¥r det gjelder By Rises ti rÃ¥d i onsdagens Adresseavisen vil jeg bare si at jeg er 100 prosent enig.

Svart på hvitt.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2007 17:33    Post subject: Reply with quote

100 procent enig i det Ola skriver, ikke med dig.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2007 17:37    Post subject: Reply with quote

Helt greit at du er enig med Ola. Det er en ærlig sak.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2007 17:37    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Svart på hvitt.

Det har ikke slått deg at jeg ikke bruker tankestrek foran det jeg selv skriver?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2007 17:40    Post subject: Reply with quote

Hvem er enig med hvem. Oppklaring takk.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2007 17:42    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde ikke det gikk an å være så korttenkt. Jeg skrev:

– Når det gjelder By Rises ti råd i onsdagens Adresseavisen vil jeg bare si at jeg er 100 prosent enig. Det skulle bare mangle, sier Skutle.

Hvordan du presterer å tro at jeg skrev den første setningen der for å vise at jeg var enig i det du skrev, er uforståelig.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 20.12.2007 17:44    Post subject: Reply with quote

Uansett, jeg håper KTE kommer seg igjen etter jul og finner inspirasjon til å finne mange gode spillere.

Last edited by Konesseur on 20.12.2007 17:49; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2007 17:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg disser deg bare. Haha.

Givende.

EDIT: Du trenger ikke å fjerne det jeg svarte på.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2007 17:55    Post subject: Reply with quote

Haha, hvis der var en kategori for årets mest ufrivillige morsome havde min stemme gået til Konesseur!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.12.2007 18:16    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Haha, hvis der var en kategori for årets mest ufrivillige morsome havde min stemme gået til Konesseur!
Ã…rets korttenkte/flopp kanskje? Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2007 18:17    Post subject: Reply with quote

Jeg har allerede endret min stemme Wink
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 21.12.2007 03:49    Post subject: Reply with quote

Mye vås her.

Hadde Hareide fortsatt, hadde han naturligvis vunnet serien både i 2004, 2005, 2006 og 2007, på samme måte som i 2003. Man kan aldri vite sikkert, men jeg kan vanskelig tenke meg et annet utfall.

Da Hareide forsvant, ble RBK sittende igjen uten en skikkelig trener.

Krisen etterpå kunne bare ha blitt unngått dersom man hadde fått inn en skikkelig personlighet etter Hareide.

Det spørs om ikke det nå er for sent for klubben å komme skikkelig tilbake, uansett hvem man nå for inn.

Det var dette jeg mente med at "den store feilen var ansettelsen av Ola By Rise".
Det sier seg selv at situasjonen ikke blir spesielt bedre av å kvitte seg med Ola og la assistenten Perry overta - nok en idiotbeslutning. Men det var ikke sparkingen av Ola som var problemet - det var ansettelsen.

Og kom ikke her med "jammen Ola vant serien han også og kvalifiserte seg til CL og det greide ikke Hareide". Man kan gjerne lure seg selv til å tro at dette betyr at Rosenborg ble bedre i 2004 enn hva laget var i 2003 - riktig er det ikke uansett.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.12.2007 04:15    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
Mye vås her.

Hadde Hareide fortsatt, hadde han naturligvis vunnet serien både i 2004, 2005, 2006 og 2007, på samme måte som i 2003. Man kan aldri vite sikkert, men jeg kan vanskelig tenke meg et annet utfall.

Bullshit!
Hadde Hareide fortsatt så hadde man trolig tatt seriegull i 2004, og muligens i 2005. Men hva som hadde skjedd etter det hadde vært høyst usikkert da absolutt hele stammen (Hoftun, Basma, Berg, Stensaas, Brattbakk og Riseth) som Hareide hadde i 2003 hadde vært borte i 2006. Og med mindre man hadde vært veldig heldig med erstatterne så hadde man da kommet i samme situasjon som man er i nå. Med et ungt mannskap som presterer meget ujevnt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
YO
Junior

PostPosted: 21.12.2007 06:39    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
Mye vås her.

Hvilken trenerpersonlighet burde vi hentet da? Problemet er vel at det ikke finnes så mange dyktige trenerpersonligheter i Norge.

Uansett burde ledelsen klart å komme opp med en bedre kandidat enn Perry, ettersom de hadde hele sesongen å tenke på.

Ansettelsen av Perry er egentlig litt morsom. Kan bli like morsomt hvis Hoftun blir sportsdirektør.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.12.2007 11:18    Post subject: Reply with quote

Utrolig hvordan folk låser nesetippen sin til den lille klatten på globusen som er Norge...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 15:26    Post subject: Reply with quote

Det er greit at Ledelsen ville gi Ola By Rise sparken, men hvorfor kunne de ikke da funnet en erstatter først?
Når det ikke er en bedre trener på markedet så sparker man for faen ikke trenern man allerede har!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 15:45    Post subject: Reply with quote

Ihvertfall ikke når man på ingen måte er i en så alvorlig situasjon at man står i fare for å rykke ned, noe man gjorde mindre enn et år senere. Når man først hadde ansatt By Rise, så burde man ihvertfall sett seg om etter en langt bedre trener når Ola ikke lyktes.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 21:52    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg husker riktig stilte Ola kabinettspørsmål et par runder før sesongslutt. Dermed ble klubbledelsen tvunget til å ta stilling.

Perry hadde i motsetning til Ola litt erfaring fra hovedtrenerjobben fra før. Selv om det ikke ble seriemesterskap med Perry klarte han å demme opp for den negative spiralen under Olas ledelse. Da Høgmo kom inn begynte pilen og snu oppover igjen og som kulminerte med seriemesterskapet i 2006.

Min mening er at ansettelsen av Ola var det store feilgrepet som klubben siden har hatt store problemer med å rette opp. Men jeg tror klubben har en gylden mulighet til å rette opp i dette ved å ansette den riktige treneren nå.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 21.12.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
...Men jeg tror klubben har en gylden mulighet til å rette opp i dette ved å ansette den riktige treneren nå.

Er ikke alltid enig med Konesseur, men her istemmer jeg.

Hvis nå klubben med Skutle i spissen kan komme ut av den negative oppmerksomhets spiralen, og bygge stein på stein, har jeg stor tro på at vi går lysere tider i møte. Sola har jo snudd!
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.12.2007 22:55    Post subject: Reply with quote

Sola snur i morra tidlig klokka 07.07. Og det dummeste RBK noensinne har gjort var å kjeppjage Ola By fra klubben. Han var muligens ikke en trener å bygge framtida på, men han kunne vært en grunnpilar for gjenoppbygginga av klubben.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 21.12.2007 23:03    Post subject: Reply with quote

Vet at inatt er den lengste natten, hvilket betyr at neste natt er kortere...

Poenget var: Hvis man nå gjør den rette trener ansettelsen, kan flere års usikkerhet være et tilbakelagt stadium. Jeg plukket ut en del av Konesseurs uttalelser jeg var enig i, i en bredere betydning!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 64, 65, 66  Next
Page 39 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb