| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 17.12.2007 16:43 Post subject: |
|
|
| *Håper på Strømstad i RBK-drakt* |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 17.12.2007 16:47 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Strømstad er en spiller jeg aldri ville hatt til Tromsø, for å si det slik. |
Skarpe kniver i det høye nord  _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 17.12.2007 16:49 Post subject: |
|
|
Ikke rart han ikke vil ha han i Tromsø, der er jo pol til rush, head ned til rask man. Rask man skyt. Ikke bruk for midtbanekrigere da vettu
edit: leif _________________ If something is hard doing, it's not worth doing
Last edited by bergert on 17.12.2007 17:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 17.12.2007 16:50 Post subject: |
|
|
Men ikke så mange skarpe hjerner virker det som.
Beklageligvis har vi vel ikke så mye å skryte av selv heller, dømt etter de siste års parodier på hvordan en fotballklubb bør drives. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 17.12.2007 16:50 Post subject: |
|
|
| Hvorfor skal vi hente inn Strømstad? For å sitte på benken som ett 4/5 valg? Klarer virkelig ikke å se hvorfor vi skal bruke 10-12 mill om ikke enda mer på en spiller som spillte sin beste fotball for 2 år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
WengerKnows Senior
|
Posted: 17.12.2007 17:11 Post subject: |
|
|
| Han var vel skadet i store deler av denne sesongen, samt spilte på et start lag som ikke fungerte i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 17.12.2007 17:34 Post subject: |
|
|
| Han har spillt 21 kamper fra start i år, så så fryktelig mye skadet kan han ikke ha vert. Og ifjor hadde han 25 kamper fra start og en som innbytter. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.12.2007 01:11 Post subject: |
|
|
Strømstad tror jeg vil spille fast i et 4-3-1-2-system
(Traore på venstreback):
Skjelbred - Tettey - Strømstad
---------- Sapara ----------
Veldig positiv til Strømstad og utviklingen som følger:
- Jeg har lyst til å ta et steg videre i utlandet. Hvis det ikke skjer noe her, så får vi nesten ta ting som det kommer når jeg kommer hjem, sier Strømstad.
Kilde! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandish Junior

|
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 18.12.2007 15:02 Post subject: |
|
|
dammit, den linken der funker ikke lenger. Ikke herfra eller fra adressa =/ lurer på om adressajournalisten gikk på en smell  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 18.12.2007 18:45 Post subject: |
|
|
Fantastisk. Kast en Pulitzer etter samtlige i Fevennens sportsredaksjon. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 18.12.2007 21:57 Post subject: |
|
|
| keschaa wrote: | | michael collins wrote: | | Strømstad er en spiller jeg aldri ville hatt til Tromsø, for å si det slik. |
Skarpe kniver i det høye nord  |
Miika Koppinen vurderer jeg ikke etter hva han har prestert i RBK, det interesserer meg midt i rassen. Jeg vurderer ham etter hva han presterte i Tromsø, da han ble regnet som en av Tippeligaens beste forsvarere. RBK er eksperter på å gjøre gråstein av gull, det er jo ikke noe nytt. Når det gjelder Fredrik Strømstad, er han en av Norges mest oppskrytte spillere, som er hausset opp av media til å tro altfor godt om seg selv. Jeg ville som sagt aldri hatt ham til Tromsø. Og ja, jeg er en av de skarpeste knivene i det høye nord.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.12.2007 22:37 Post subject: |
|
|
Det kribler ikke sånn utpreget i underlivet annet enn kløe av Strømstad heller gitt. Men heller ham enn Hæstad. På benken altså. Eller for Sapara hver gang han ikke gidder løpe. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 18.12.2007 23:02 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hvorfor folk slakter Strømstad.
Hæstad skjønner jeg. Ikke står han for allverdens fotball skills (utenom løpskraft) og media har blåst han opp, i for stor grad.
Men hvorfor Strømstad? Han står for fotball kvaliteter vi trenger og står for i RBK. Han er en ballspiller, fin teknikk, fin driv med ballen, utrolig løpskapasitet, og meget bra øye for spillet. Han har hatt mange fine gjennombrudspassninger her på sørlandet. Han mangler selvfølgelig litt på luftstyrke, men er meget god duellspiller langs bakken.
Han er norsk, passer inn i RBK og holder nivået. Eneste jeg kan bruke mot han, er prisen. Syntest 12-15 mil er i meste laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.12.2007 23:09 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg Erik, det eneste jeg kan si imot Fredrik
Strømstad er antall mål per sesong. Det bør være høyere,
spesielt med en slik pris. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.12.2007 23:19 Post subject: |
|
|
| Jeg er imot Strømstad fordi på midtbanen er vi generelt godt dekket. Og Strømstad vil i mine øyne være nr 3 på benken angående en plass på midtbanen. Og da bør man heller bruke de pengene på en god forsvarsspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Ekte RBKfan Senior

|
Posted: 18.12.2007 23:24 Post subject: |
|
|
| Jeg synes vi skal satse på de midtbanespillerne vi har, og heller bry oss om forsvaret. Strømstad kunne selvfølgelig vært en forsterkning, men i konkurranse med Ligue 1 klubber tror jeg han vil bli for dyr. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 18.12.2007 23:27 Post subject: |
|
|
Helt enig, fokuset bør være lenger bak på banen. Men klubben vill tydeligvis ha en midtbanespiller (Bjørkøy/Strømstad/Strand/en ivorianer osv) og da mener jeg Strømstad er det beste vi kan få, her til lands.
Skal vi spille denne (helvetes) 4-4-2 formasjonen, har vi ikke få midtbanespillere. Skal Traore ned, bør vi ha en ny spiller. Uansett er Strand i et overgangsår, og vi burde tenke såppas langt at vi burde forsterke nå.
Går vi over til mere delikate 4-3-3, så har vi plutselig en mindre plass og dekke, og jeg mener behovet er minimalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Akselito Junior
|
Posted: 19.12.2007 15:17 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke noe i mot 1 eller 2 midtbanespillere til, men jeg mener at vi må prioritere bak på banen først. Det var et stort problem denne sessongen og det hjelper ikke når vi mister Beto, Koppinen, Riseth og Dorsin. Forsvaret er pr dags dato ALT for dårlig for å kjempe i toppen. Jeg er fornøyd når styre kommer med forsvarsspillere, midtbane og angrep kan vi ta litt senere. _________________ "Hem"? Gullet kjæm faen ikke hjem, det e født og oppvokst i Trondheim! |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 19.12.2007 15:35 Post subject: |
|
|
Presis rett Akselito:
Forhåpentlig foregår det ting i det skjulte mht forsterkninger bak. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 19.12.2007 15:36 Post subject: |
|
|
| Det foregår nok mere enn hva vi vet. Feks Konan kom jo relativt overraskende på oss i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 19.12.2007 16:53 Post subject: |
|
|
Jeg også irriterte meg over at linken til adressa ikke fungerer lenger, men heldigvis har vi da Google og hurtigbuffer. Her er innholdet som ble publisert kl. 08.19 i går (18.12):
Strømstad utelukker ikke RBK
RENNES: Fredrik Strømstad har tidligere utelukket alle andre norske klubber enn Start. Nå er han ikke like sikker lenger.
http://fotball.adressa.no...e96614.ece
Av: Jim Rune Bjorvand, HÃ¥vard Karlsen
Publisert: 18.12.2007 kl. 08:19
Endret: 18.12.2007 kl. 08:21
– Vi får se. Jeg har ikke tenkt noe på det ennå, svarer Strømstad på spørsmålet om en overgang til Rosenborg er aktuelt.
RBK meldte sin interesse for Strømstad etter at Start-nedrykket var et faktum, og for litt over en uke siden tikket det inn et bud på midtbanespilleren fra trønderne.
– Det visste jeg ikke. Jeg har ikke hørt noe fra RBK eller Start på lenge, sier Strømstad.
Rune Jakobsen bekrefter overfor Fædrelandsvennen at klubben ikke har tatt stilling om de vil takke ja til budet fra RBK. Det eneste som er sikkert, er at det trolig ikke blir noen overgang for Strømstad til franske Rennes.
– Manageren har gått av, så sånn sett er det ikke veldig bra for meg å være her, sier 25-åringen, og fortsetter.
– I og med at de har tapt så mange kamper på rad, så har de vel fokus på litt andre ting enn å se på meg.
I dag skal 25-åringen i møter med Rennes, før turen går videre til Monaco. Start-spilleren skal trene med klubben fra fyrstedømmet i to dager.
– Vi får høre hva de sier der. Det er gøy å være her nede uansett. Vi får se hva det ender opp med, men jeg har lyst til å ta et steg videre i utlandet. Hvis det ikke skjer noe her, så får vi nesten ta ting som de kommer når jeg kommer hjem igjen, sier Strømstad. |
|
| Back to top |
|
 |
Rosenborg-samba Junior

|
Posted: 21.12.2007 00:35 Post subject: Hvorfor Strømstad? |
|
|
For all del, Fredrik Strømstad er en meget god fotballspiller. Men har vi egentlig bruk for enda en sentral midtbanespiller (ja, jeg vet han var høyrekant på landslaget med grei suksess) når vi allerede har Ciljan, Demidov, Tettey, Sapi? Kan vi ikke heller satse på unggutta våre? Ciljan og Tettey holder et meget høyt nivå, Demidov er det vel fortsatt litt uklart om hvor han skal spille, men kan vi ikke heller utnytte unggutta, slik at de blir gode fotballspillere. Vi kommer til å få enormt utbytte av at de styrer midtbanen vår fremover, og når de til slutt er gode nok for en annen liga, er de kanskje såpass gode at vi tjener en god del på dem. I tillegg er det vanskelig å komme utenom Sapi i en førsteellever. Kjøp heller stoppere og backer, kanskje en ekstra spiss. Den sentrale midtbanen er allerede godt nok bekledd! _________________ - We play with 2 stoppers and 3 spisses.
NilsArneLeg(g)end |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.12.2007 00:55 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Det var et stort problem denne sessongen og det hjelper ikke når vi mister Beto, Koppinen, Riseth og Dorsin. |
Ikke si det en del av disse spillerne har prestert så dårlig i år at jeg tviler på at Juniorene+Lago hadde gjort en dårligere jobb. Det har til tider vært tragikomisk.
Når det gjelder Strømstad er han en god spiller og kan nok gjøre den jobben som Traore gjør idag og finne gode venstrebacker er vanskelig så et slik kjøp kan forsvares hvis Traore blir vår nye venstreback. Det vi må passe på er at vi prioriterer kvalitet fremfor kvantitet. Våre glimrende junior spillere må en kunne stole på kan trå til i en krisesituasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
|