English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Malmö FF - RBK
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.04.2005 13:57    Post subject: Malmö FF - RBK Reply with quote

V

Ja, jeg vet at det fortsatt er lenge igjen til 12. mai, men:

Som det luksusdyret jeg er, valgte jeg bort bussturen til Kjernen i fordel fly til Køben. Tenker å overnatte i Malmö natt til 13., men hvor? Noen som har tips? Recon?

For øvrig kan vi vente oss ekstra motstand foran mål i forhold til kampen på Lerkendal: "Bjärred" äntligen tillbaka på planen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 01.04.2005 16:57    Post subject: Reply with quote

Da jeg en periode var hjemløs i Malmø bodde jeg på et gjestgiveri ved bussentralen på Södervärn. Bosses Gästvåningar. Det går ca 1-2 bussr i minuttet ned til sentrum av sentrum og Triangeln derfra, samt at nr 17 tusler forbi til stadion(kan egentlig gå også). Tror jeg betalte ca 300 sek pr natt for et enkeltrom og parkering.
Det minner egentlig om et kollektiv. Du leier et enkelt/dobbelt/trippelrom og så er det felles kjøkken og stue. Trivelig, og kurrant pris. Men du bør vel ta fylla utendørs, og ikke trekke den med deg inn. Med mindre jeg bor privat hos noen himmelsblaa der ende, så skal vel jeg sjekke der. Morsomt strøk også når man begynner å komme så langt opp i byen. Innsamlingsbøsser for Al-Aksabrigadene etc på babbsjappene. genialt!

Kjernens tur må gjerne sitte i Køben før matchen og så reise i en time, men selv blir jeg nok i Malmø. Triveligere folk (svensker vs dansker), billig øl der og, og j.. pene jenter som høres særs kinky ut når de skånsk'er ivei. Malmø er forøvrig en j.. pen by også...uten at jeg tror mange bryr seg om DET! Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 01.04.2005 17:35    Post subject: Reply with quote

Må ærlig talt si at jeg ikke forstår vitsen med å sitte i Køben hele dagen. Der har folk garantert vært før (evt. kommer dit senere). Mye artigere å oppleve Malmö for en dag!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.04.2005 17:45    Post subject: Reply with quote

Det anbefales. Malmø ER en jævla pen by!

Men hele den der Køben greia er jo typisk norsk da. Det er jo genetisk i oss at vi må trave rundt der om vi er i nærheta. Ikke rart alle taxisjåfører hater nordmenn.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 01.04.2005 18:39    Post subject: Reply with quote

Er nok fordi at Køben har alt Malmø har + TIVOLI
Sjef

PostPosted: 26.04.2005 19:42    Post subject: Reply with quote

Dersom noen trenger hotellrom i Malmö, så ser Ibis Hotel bra ut; like ved stadion og billige priser. Spesialpriser fra 99 kr/natta ved bestilling på nett: Boka ditt kampanjrum här!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2005 20:47    Post subject: Reply with quote

Jeg og to andre tager i hvertfald turen over til Malmø. Er der andre end 2mas og Recon(?) her fra siden, der tager turen derover?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 28.04.2005 23:16    Post subject: Reply with quote

Såfremt at det ikke er noe spesifikt om FCK - Malmö-kampen, håper jeg at rammene foran MFF - RBK kan diskuteres her.

Som de fleste har fått med seg, trenger vi "bare" å vinne i Malmö for å gå videre. Så kan vi diskutere om det er lettere å slå et lag som bare har æren å spille for, enn å spille uavgjort mot et lag som har sjangs på finale.

PS! TVNorge viser kampen.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 28.04.2005 23:27    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke RBK klarer å vise mer entusiasme mot Malmø enn Brann klarte ikveld med mulighet til å gå til finale så blir jeg utrolig skuffa! Årets Brannutgave viser tegn på å mangle vinner-vilje og killerguts. Ser ikke ut som noen seriefavoritt akkurat. Her har RBK alle muligheter mot et Malmølag som bare har æren å spille for.
sgambelluri
Junior

PostPosted: 29.04.2005 10:55    Post subject: Reply with quote

Skulle gissa på att ni redan nu kan glädja er åt en finalplats. Risk för läggmatch från Malmös sida. Åtminstone är det vad många MFF-fans hoppas på efter gårdagens skandalscener där dansk supporterpolis gick bärsärkargång och svingade vilt bland fredliga MFF-supportrar. Tränare Prahl är visserligen en envis kille, men kan själv inte komma på någon godtagbar anledning till att vi ska mönstra starkast möjliga elva med tanke på vårt späckade schema framöver. Visst kan man inkassera lite småslantar, men nej då är det viktigare att lägga allt krut på Allsenskan..
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 29.04.2005 14:58    Post subject: Reply with quote

Fra hjemmesiden til Royal League:
Quote:
c) Finalen afvikles på den klubs stadion, der i mellemrunden har opnået det bedste resultat.

Hvis der ikke er fundet en vinder efter ordinær spilletid, afgøres finalen ved straffespark, jfr. ”Laws of the Game” (fem spark til hvert hold)
.

Hvis vi skulle gå til finale, så er det jo kjekt å vite at det tydeligvis ikke skal spilles ekstraomganger dersom det står uavgjort etter 90 min. Typiske regler for treningsturneringer spør du meg... Confused

Ikke bare blir det spennende å se om vi klarer å slå MFF og gå til finale. Det blir også spennende å se om vi (i tett samarbeid med Brann) klarer å få finale hjemme på Lerkendal...!

Før de siste to kampene er stillingen slik:

-IFK Göteborg har 7 poeng og 6-3 i målforskjell
-Rosenborg har 4 poeng og 4-3 i målforskjell

Det vil si at hvis IFK tar poeng borte mot Brann så blir det uansett finale i Göteborg.

Men hvis både Brann og RBK vinner så er det jo bare å telle målforskjell og antall scorede mål... regner med det blir loddtrekning dersom det står likt (f eks hvis RBK vinner 2-1 og Brann vinner 1-0)

Selvfølgelig kan det bli gøy å spille finale i Göteborg også, men Royal League har vel ikke fått en slik status ennå at det blir folkevandring fra Trondheim til en evt finale der nede...?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.04.2005 17:47    Post subject: Reply with quote

Hmmm, det blir visst få hjemmesupportere på kampen:

MFF Support har i hele dag forsøkt å finne ut hvordan de skulle vise sin misnøye med politiets opptreden (i Parken i går kveld). Et klart flertall ønsker derfor nå å holde seg hjemme fra oppgjøret den 12. mai.

Les mer: - Vi vil ha RBK videre
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 30.04.2005 10:04    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg og to andre tager i hvertfald turen over til Malmø. Er der andre end 2mas og Recon(?) her fra siden, der tager turen derover?

Jepp, jeg tar turen. Noen som vet om vi kan kjøpe billetter til bortefeltet på stadion rett før kampen? Eller må de kjøpes på forhånd?
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 30.04.2005 16:11    Post subject: Reply with quote

Det blir sikkert veldig te liv på tribunene under den kampen... håper det blir mer liv på banen enn på tribunen... men det blir visst ikke så glissent som først ventet.. fansen til malmø dropper visst boikotten....

http://www.vg.no/pub/vgar...5692[/url]
trondh
Veteran

PostPosted: 11.05.2005 14:38    Post subject: Reply with quote

Begge Johnsen vraket http://fotball.adressa.no...leID=78301
Og Hoftun ute også da, skal bli spennende å få sett mer av Koppinen.
Håper det snur for RBK nå......
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 11.05.2005 15:50    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Harald wrote:

Jepp, jeg tar turen. Noen som vet om vi kan kjøpe billetter til bortefeltet på stadion rett før kampen? Eller må de kjøpes på forhånd?

Trur ikke det er noe problem med billettkjøp på stadion.
du har sjekka mail? Wink

Back to top
yung
Junior

PostPosted: 11.05.2005 16:14    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Begge Johnsen vraket http://fotball.adressa.no...leID=78301
Og Hoftun ute også da, skal bli spennende å få sett mer av Koppinen.
Håper det snur for RBK nå......

Ja, men dette gir vel litt "feil" signal til spillerne i rbk hvis Hoftun ikke er skadet eller har karantene... Jeg mener, å la en venstre back spiller som høyre back og en høyre back som mitdtstopper, mens en fast (i hvert fall frem til denne sesongen) midtstopper blir henvist på benken... er det noe logikk i det perry gjør???
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oxbailla
Veteran

PostPosted: 11.05.2005 16:49    Post subject: Reply with quote

fint at perry endelig tar ut de tregeste, de som ikke får til å flytte på beina! frode johnsen og hoftun ser dessverre litt komiske ut i enhver løpeduell, og frode johnsen som midtbanespiller vil vi ikke se mer.

frode kan for fremtiden kastes innpå de siste 15 dersom hans luftstyrke kan bli avgjørende. noe særlig mer kan han heller ikke brukes til, med mindre han finner tilbake formen fra 2003-sesongen - da var han bra.

hoftun er dessverre ferdig på toppnivå. farta er borte, selvtilliten er borte, han er blitt en mye dårligere spiller de to siste sesongene. nye må få sjansen, og jeg ville heller sett tettey enn hoftun som midtstopper i siste kamp mot lyn.

espen johnsen har mange klasseredninger, men også mange avgjørende feil. i stor grad skyldes mange av baklengsmålene plasseringsfeil av johnsen, dvs at han
a)står på 7-8 meter når han skal holde seg på streken
eller
b)står limt fast på streken ved cornere og lignende dødballer, når en god keeper enkelt kunne og burde gå ut og plukke ballen på femmeteren (noe han for eksempel kunne gjort ved alle lyns tre mål på søndag).

så jeg synes det er bra at perry endelig tar noen grep som har vært innlysende for alle som har fulgt med rbk det siste året.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2005 21:14    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende:

- En del av de spelare som haft småskavanker vilar så Patrik Andersson står över helt. Dessutom kommer en del som inte fått så mycket speltid på senaste tiden få en chans. Jag ser inte det som en försämring utan tvärtom får vi kanske in motiverade spelare som vill visa upp sig, säger Tom Prahl.

Läs mera: Truppen mot Rosenborg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.05.2005 12:19    Post subject: Reply with quote

Hejsann!

Nu är jag kommit till Malmö, närmare bestämt Stadsbiblioteket.

Vädret är strålande - sol och 12-13 gradar. Räkner med att möta Recon, Harald och Ode i 16-tiden.

Drar nu till hotellet för at checka inn. Talast!

Hälsningar,
Thomas
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 12.05.2005 20:15    Post subject: Reply with quote

IFK slo Brann, og dermed er det avgjort at Royal League-finalen blir spilt i Göteborg.

HVIS vi vinner i kveld så blir det spennende å se hvor mange RBK-supportere som tar turen nedover... jeg tviler på at det blir folkevandring. På èn måte synd at det garantert ikke blir finale på Lerkendal - på en annen måte litt morsommere (i den forstand at det er en bedre prestasjon) å vinne en evt RL-finale på bortebane.

Håper på en bra kamp av RBK i dag!
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 12.05.2005 21:00    Post subject: Reply with quote

Sad Huff og huff. 1-0 til malmø etter 20 min. Jeg ser ikke på rbk at problemene blir rettet opp...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.05.2005 22:15    Post subject: Reply with quote

For Guds skyld, det må da gå ann å score et mål uten å åpne forsvaret helt av den grunn. Stensaas blir jo brukt som rundingsbøye av spissene..
Bamse
Senior

PostPosted: 12.05.2005 22:36    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes jaja!!! Nok et tap! 4-2 t Malmø!
Det at vi tape for MFF e egentlig ok, men ikke måten vi slipper inn mål på!
Men, vi må kanskje innse at denne sesongen blir tung! Skal ikke være for negativ her no, men at ting ikke fungerer og går av seg selv, må vi jo bare innse! Synes insatsen varierer for mye, 1.omgang var jo tragisk dårlig. Mens i 2.omgang var det tross alt en god del bra angreps-spill!
Merker at jeg blir litt schisofren av åres RBK-lag!! Very Happy Har nok bodd for lenge i Bergen ??
Oki! Da var vi ferdig med RL, og kan konsentrere oss om Tippeligaen!!
Back to top
Chriz
Senior

PostPosted: 12.05.2005 22:40    Post subject: Reply with quote

Må være en drøm for spissene å spille mot oss, så billige mål skal du lete lenge etter..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb