English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sigurd Rushfeldt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2007 11:23    Post subject: Reply with quote

Rune Hauge bekrefter at Brann og to andre norske klubber er interessert i TIL-kapteinen.

– Brann er seriemester og en potensiell Champions League-deltaker. De har lagt inn et bud på Sigurd, sier Hauge.

– Er det også utenlandske klubber på banen?

– Nei, ikke meg bekjent, svarer Hauge.

De to andre norske toppklubbene som kan tenke seg å kjøpe Rushfeldt er hardtsatsende Vålerenga og trolig Rosenborg. TIL har tidligere bekreftet VIFs formelle interesse.

Les mer: - Sigurd vil avslutte i en toppklubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 11:34    Post subject: Reply with quote

Tja hvorfor ikke Rush som en midlertidig løsning i to sesonger viss Ivers eller Kone drar.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2007 12:07    Post subject: Reply with quote

Det ble ramaskrik da Rushfeldt ble leid inn høsten 2001, rett etter pengekrangelen, men jeg må vel si at jeg forstår at Rush var villig til å ta saken inn for retten. Det var tross alt snakk om atskillige millioner, og så vidt jeg husker, var overgangssummen Benfica avtalte, ikke mye større enn den Santander betalte. Altså var det jo det samme for RBK hvem man solgte til.

For de historieløse:

15.08.99: Bratseth gidder ikke mer
16.08.99: Bratseth gir Rush og Hauge skylden
16.08.99: - Aldri mer Rosenborg
17.08.99: Spillet om Sigurd
15.10.99: Rush sliter med måltørke og millionkrangel
12.04.00: «Rush» venter på RBK-penger

Med tanke på framtida til Aas er det egentlig like greit å hente inn en billig Rushfeldt enn en dyr annen spiss. Dette avhenger likevel av at vi beholder Iversen eller Kone.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 12:40    Post subject: Reply with quote

Rushfeldt kan være grei å ha som backup. Så hadde ikke vært meg i mot om han haddde blitt hentet inn.
Brady
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 16:50    Post subject: Reply with quote

Er det ikke bedre å ha en ung og fremadstormende Jo Sonde Aas som backup? Rushfeldt har sett bedre dager, og karrieren er på hell. RBK blir ikke bedre med Rushfeldt som spiss, og skal han være backup vil han stå i veien for de yngre med potensiale.

Skal vi kjøpe 30+ bør det være spillere som udiskutabelt vil styrke første-11'ern.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:00    Post subject: Reply with quote

Heller egentlig mer mot 2mas' argument. Synes det er bedre for Aas at vi kjøper inn en billig Rushfeldt enn en dyr spiss i sin beste alder. Unggutten vil sikkert få spilletid uansett, men å ha han som fremste backup for Kone eller Iversen synes jeg er å forlange litt mye av gutten.

Vi bør i mine øyne ha to spisser som per dags dato er bedre enn Jo Sondre Aas, uten at dette bør hemme ungguttens utvikling på noen måte.
Brady
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:05    Post subject: Reply with quote

Han er jo fremste backup for Kone/Iversen i dag, og da er det vel ikke mye forlangt at han fortsetter å være det neste år da han er ett år eldre? I år har han jo nesten ikke spilletid.

Skal Rushfeldt erstatte Kone eller Iversen sitter vi i sum igjen med en dårligere første-11'er enn i år, og det er vel ikke meningen? Vi bør ha bedre erstattere, og selvsagt bør vi ha to som er bedre enn unge Aas.
Back to top
DiggeFJ
Senior

PostPosted: 11.12.2007 17:09    Post subject: Reply with quote

Er det ikke noe vondt blod mellom RBK og Rushfeldt lenger? Var jo leid ut her en stund...
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:19    Post subject: Reply with quote

Det fine med Rush er jo at han faktisk scorer mål, selv på dårligere lag enn RBK. Hvis vi får besøk av han for en billig penge, ser jeg ingenting i veien for det. Er enig med 2mas i det med å heller få en god og erfaren gamling som kan lære unge Aas et par triks, enn en dyr og en ny og mer usikker spiss. Rush kan RBK og han vil ikke trenge noen innkjøringsperiode.
Brady
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:30    Post subject: Reply with quote

Rush kan RBK, men det kan også Erik Hoftun. Ville det vært riktig å hentet ham tilbake fra Glimt av den grunn?

Nivået til Rushfeldt er ikke like høyt nå som sist han var her, og blir det ikke da å gå nedover ambisjonsmessig å hente en 35 år gammel spiss som mister hurtighet for hver måned tilbake til klubben? Og hvor lenge scorer han mål? Han var ikke akkurat toppscorer i år heller, og det blir ikke enklere for ham med ett år til på baken.

Jeg kan ikke med beste vilje se hvordan et slikt spillerkjøp vil henge sammen med ambisjonene til klubben.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:36    Post subject: Reply with quote

nå overdramatiserer du kraftig her Brady. Sigurd Rushfeldt er kanskje gammel, men vi snakker om den beste og viktigste spilleren på laget som kom like bak oss på tabellen. spesielt etter at TIL solgte Årst har Rushfeldt stått frem både som leder og målmaskin. Bakover på banen har vi som kjent vært godt bekledd av gamlinger. men faktum er også at vi mangler ledere og erfaring i angrepet. Steffen Iversens innflytelse er av sterkt varierende kvalitet.
I mine øyne er Sigurd Rushfeldt en bedre og mer stabil angriper enn hva Kone er. Rush ville nok satt de tre sjansene Kone fikk mot Valencia. Eneste problemet må da være at Rush kanskje kan bli noe lik Iversen. Men problemet vil uansett ikke være større enn hva tilfellet har vært med Iversen og Kone i høst.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 11.12.2007 17:38    Post subject: Reply with quote

Uff. Ikke rush igjen? Han putter mange mål, men vil han tilbake til lerkendal etter alt styret sist gang? Jeg vil heller se for meg Molskred i rbk drakt enn rush.
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:40    Post subject: Reply with quote

Jeg føler det "kjøper oss tid" i forhold til Aas, og jeg kan ikke se at det har noen hensikt at han skal rykke opp i systemet, for å bli andrevalg på spissplass.

Men hvis vi skal kjøpe en ny spiss ala Kone, så føler jeg Aas havner lenger bak i leksa utviklingsmessig, i og med at en nyinnkjøpt superspiss vil trenge en innkjøringsperiode, og selvsagt må få mye spilletid.

Å la Rushfeldt spille her et år eller to ser jeg ikke på som noen nedtur i forhold til klubbens ambisjoner. Jeg mener han fremdeles presterer på et såpass høyt nivå at han vil gjøre nytte for seg. Og jeg mener at RBK gjør rett i å tenke mer langsiktig i forhold til Aas, enn å hente en ny Kone. Hvis vi greier å utvikle Aas til den spissen vi alle håper han skal bli, så har vi vel på ingen måte undergravd klubbens ambisjoner, selv om det betyr at vi må sette vår lit til Iversen i den tida han har igjen av kontrakten, og eventuell tid utover det, og at vi må gå for mer kortsiktige løsninger som fremste backup for Iversen. Gir vi Aas et års tid til med forsiktig matching på et stadig høyere nivå, så tror jeg han er klar for større oppgaver når Rushfeldts tid er omme, og forhåpentligvis er han da klar for å fylle Iversens sko når hans tid er omme.
Brady
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:41    Post subject: Reply with quote

Vi får være enige om å være uenige, Robbie og Joakleis.

Jeg anser Rushfeldt's dager som internasjonal spiss av et visst format som over. Og da kan jeg ikke skjønne hva han skal gjøre i en klubb med RBK's ambisjonsnivå.

Skal vi først kjøpe en spiss fra Tippeligaen som har fylt 30 år så "please God help me" betal det som betales kan for Nannskog før man starter å lukte på Rushfeldt.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:45    Post subject: Reply with quote

Rush hadde scoret flere mål enn Nannskog om han hadde spilt på stabæk, det føler jeg meg rimelig sikker på
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:47    Post subject: Reply with quote

Så du tror Rushfeldt ville vært like bra til å gå i bakrom som det Nannskog er? Han har ikke hurtighet til det lengre, og passer bedre med en bakromsspiss sammen med seg.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 17:57    Post subject: Reply with quote

det var ikke det jeg skrev. nå må du slutte å legge meninger i munnen på folk. det er skittent

Jeg skrev at Rush ville være i stand til å score like mye som Nannskog om han spilte på stabæk. Ikke at Rush ville gå like mye i bakrom. Dette er fjas Brady. betyr det at det ikke går an å score på andre måter enn i bakrom?

rush er ingen bakromspiss, han er en fighter og en goalgetter. jeg nevnte i innlegget (å lese innlegg kan være en fordel ser du) at den eneste svakheten jeg ser er at Rush kan bli noe lik Iversen. men det vil uansett ikke bli noe større problem enn hva tilfellet har vært hittil i år.

Skal vi hente Nannskog, må vi for det første vite at vi skal spille 442 i år (han vil være like ubrukelig som helstad i 433). for det andre så må vi tenke på hvor mye bakrom får vi egentlig i tippeligaen når alle lagene legger seg bakpå mot oss? vi får neppe bruk for en bakromspiss før vi skal ut i CL igjen i 2009.
Back to top
fluffy
Junior

PostPosted: 11.12.2007 18:10    Post subject: iakob Reply with quote

Hent Iakob fra Steaua.. Spiss med stor S!

Masse bedre enn det pakket som er her nå. Rushfeldt er for øvrig masse bedre i mine øyne både med hensyn til holdninger og målteft, når det gjelder i sammenligning med Iversen og Koneswaran.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2007 18:17    Post subject: Reply with quote

Utdyper litt: Om RBK finner andre gode alternativer er jeg enig i at disse helt klart bør vurderes og gjerne kjøpes. Problemer er at det er vanskelig å skaffe gode spisser.

Om Kone forsvinner, tror jeg Iversen, Konan, Rushfeldt og Aas kan gi grei dekning på topp.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 18:29    Post subject: Reply with quote

Rush er en mulighet om Koné stikker, men etter min mening bør vi ha en annen type spiller. Jeg ville heller sett at vi kjøpte en spiller som er noe kvikkere i beina og god med ball som dermed kan utfordre og klare ting litt på egenhånd. Rush er en målscorer, en lur rev, men han er ikke mye til å utfordre bakrom med som Brady poengterer over her. jeg mener vi ville komplettert laget bedre med den type spiller som jeg foreslår over her. Slike spillere varierer ofte noe mer i prestasjonene enn andre, men det ville tilført laget en ny trussel, mer å spille på. For å slenge ut et par kjappe eksempler har vi x-Lyn Edu, kan runde et helt lag, og alle forsvarsspillere blir småbleke når han får ballen rettvendt. Det samme med en Kamma-Abiodun som når han ikke er skadet eller fengslet kan distansere en hel lagdel med fart, ballkontroll og styrke. En slik spiller ville jeg sett i Rbk, Stig T har sikkert kandidater på blokken. Å ha en slik spiller i tillegg til Ivers og Aas ser jeg ikke som noe problem, skader og dårlige dager skjer alle, samtidig har alle sine forskjellige styrker.

Her har jeg ikke regnet med Konan som spiss, han er vel fortsatt noe mer kandidat for midbanen?
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 18:39    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke være så dumt å hente en ringrev av Rushfelds kaliber. Greit backup for Iversen og/eller Koné, og er en typisk matchvinner.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 11.12.2007 18:49    Post subject: Reply with quote

alltid likt Rushfeldt. Sterk, voksen, smart. Men tror nok han er avhengig av litt kantspill for å få gitt ham innleggene. Men jeg rynker absolutt ikke på nesen om han kommer tilbake. Og formen er jo også avhengig av medspillerne. Han har gjort det bemerkelsesverdig bra i Tromsø i det siste, og scoret en del viktige mål for dem.
Jokio Sokomekki
Junior

PostPosted: 11.12.2007 19:03    Post subject: Reply with quote

Og hvilke kantspillere skal slå innlegg? Storflor? Traore? Konan? SKEPTISK.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.12.2007 19:10    Post subject: Reply with quote

Dette håper jeg er bare er tull. En ting er at han er god nok ,men han er alltfor gammel og dyr. Et Tromsø som har null interesse av å selge samt konkuranse fra Brann og Enga han kommer til å koste minst 5 millioner. Nei takke meg til Afrikanere til en fornuftig pris en sure gamle nordmenn som skal presse det siste kronene fra en lang karriere.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 11.12.2007 21:11    Post subject: Reply with quote

Herregud, det må da finnes bedre spisser enn Rushfeldt som kan være aktuelle for RBK. Stig T har nok flere afrikanere på blokka.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Next
Page 9 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb