| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 02.05.2005 20:37 Post subject: |
|
|
Blir nok langt nede på tabellen i år...  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 03.05.2005 07:30 Post subject: |
|
|
..og Perry er enig:
| Quote: |
Ting kommer til å få konsekvenser. Jeg kommer til å følge nøye med på hvem som tar ansvar og hvem som ikke gjør det. Noen spiller for livet her i klubben, og i den sammenhengen driter jeg i hva de har bidratt med tidligere. Samtlige spillere i denne troppen blir middelmådige hvis ikke innstillingen er den rette, sier han til Adresseavisen.
|
Les mer:
Noen spiller for livet |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 03.05.2005 07:36 Post subject: |
|
|
| Ja man blir ikke seriemester med dette spillet. Så enkelt er det. Her må mye gjøres. Veldig mye. Det første er Sollied inn. Så må 1-2 nye midtbanespillere inn. Skikkelige krigere. Ikke slike fløtepuser som spiller der nå (med unntak av Strand). |
|
| Back to top |
|
 |
Svennie Senior

|
Posted: 03.05.2005 10:32 Post subject: |
|
|
Vi kan fortsatt ta gullet. Vi har bare spilt 4 kamper, så det er fortsatt store muligheter, men da må vi selvfølgelig begynne å spille mye bedre enn det vi gjorde mot LSK. Men hr fortsatt trua jeg da  _________________ Rosenborg - Stolt fortid - Stor fremtid. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.05.2005 12:51 Post subject: |
|
|
Vel, de kalde fakta er at vi har 4 poeng etter 4 runder; 1 seier, 2 uavgjort og 1 tap.
Etter min mening, hadde vi fortjent seier i begge hjemmekampene. Det vil si 6 poeng. Med 2 seiere, istedet for 1 uavgjort og 1 tap, ville vi nå hadd 10 poeng nå.
Problemet er jo ikke at vi spiller dårlig, problemet er effektivitet! Effektiviteten på avslutningene har jo vært totalt fraværende i år, og blir vi mer effektive, kommer målene og poengene. Det er jeg helt sikker på. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.05.2005 13:23 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Problemet er jo ikke at vi spiller dårlig, problemet er effektivitet! |
Både og. Passe mot AaFK, elendig mot Glimt, veldig bra mot FFK, ikke noe å skryte av mot LSK. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 03.05.2005 13:29 Post subject: |
|
|
For å ta seriegull så må en være så effektiv at en vinner på dårlige dager...vi er både ineffektive og for dårlige i spill.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 03.05.2005 14:23 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Vel, de kalde fakta er at vi har 4 poeng etter 4 runder; 1 seier, 2 uavgjort og 1 tap. |
Fire poeng etter en seier og to uavgjorte? Tror du skal sette deg ned med kalkulatoren og gjøre et nytt forsøk, Robinla... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 03.05.2005 14:52 Post subject: |
|
|
[quote="robinla"]
Problemet er jo ikke at vi spiller dårlig, problemet er [b]effektivitet[/b]! quote]
Helt uenig! Mot Glimt var RBK svinheldige som fikk 3 poeng, vi spilte rævva. Mot LSK var RBK heldige som fikk 1 poeng, vi spilte rævva. Det er ikke bare effektiviteten som mangler, spør du meg.....Mot AAFK og Fredrikstad ble det skapt en del sjanser, men jeg synes ikke det var all verden da heller.... |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.05.2005 16:42 Post subject: |
|
|
| Selv om vi er det beste laget i Norge på papiret, kan det ikke forventes at Rosenborg skal overkjøre LSK på hjemmebane. Det har vi aldri gjort, etter det jeg kan huske iallfall. Kampen mot Glimt var jo en skikkelig ræwa-kamp, det var vel hele Norge enige om. Synes Rosenborg har levert 2 bra kamper på hjemmebane, en grei kamp mot LSK og en ræwa kamp mot Glimt. Alt i alt er ikke dette unormalt. Men folk elsker jo å snakke om disse krisene.. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 03.05.2005 17:10 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Selv om vi er det beste laget i Norge på papiret, kan det ikke forventes at Rosenborg skal overkjøre LSK på hjemmebane. Det har vi aldri gjort, etter det jeg kan huske iallfall. |
Tja... husker du 2 år tilbake da?
http://www.vg.no/sport/fo...mp3532.hbs  |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.05.2005 17:13 Post subject: |
|
|
Hehe Vel, da får jeg trekke tilbake det Men der iallfall ingen tradisjon å overkjøre LSK. De er svært gode på hjemmebane. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 03.05.2005 17:33 Post subject: |
|
|
RBK har en VELDIG god resultatrekke på Åråsen. En av favoritt bortebanene sammen med Aspmyra. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Ingrid Junior
|
Posted: 04.05.2005 16:38 Post subject: |
|
|
Whaat..?
Herregud, Rbk har kanskje ikke hatt så mye "guts" i det siste, men mye kan da forandres enda! Herregud..
Er du supporter? For jeg mener å tru at supportere STØTTER laget sitt, selv i nedgangstider.. |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 06.05.2005 07:37 Post subject: |
|
|
| Ingrid wrote: | | Er du supporter? For jeg mener å tru at supportere STØTTER laget sitt, selv i nedgangstider.. |
Bra at noen beholder trua, Ingrid.
Forøvrig så ser det jo ut som vi fikk igjen ganske bra valuta for billettpengene i går, da ex-serieleder Start fikk bank så det spratt makrell alle vegne. Hvem vet, kanskje femte serierunde viser seg å være da det snudde seg, nok en gang? _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 08.05.2005 22:16 Post subject: |
|
|
Ser ut til at Vålerenga kommer til å forsvare seg til seriemesterskapet iår. Særlig når de jevnlig vinner kamper som de spiller dårlig i. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 09.05.2005 09:28 Post subject: |
|
|
Slæppæ folkens! Vinner vi kampene mot VIF så har vi tatt igjen forspranget...! Ballen er rund, og selv om vi har tapt noen poeng etter 6 av 26 serierunder så er det for altfor tidlig å begynne å spekulere i medaljer... vi har sett både bra og dårlig spill hittil i sesongen. Det som er HELT sikkert er at de andre "gullkandidatene" vil avgi mange poeng de også! Jeg har stor tro på at vi får skuta på rett kjøl snart...!
Husk: vi mangler tross alt Kvarme, Koppinen og Riseth pr i dag...! |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 09.05.2005 09:45 Post subject: |
|
|
Jeg har stort sett vært opptimistisk når det har vært det og tatt med seriegullet hjem. selv om vi lå 11 poeng bak Lyn hadde jeg gull tro. Forskjellen er at i år virker Enga sterke, de har et godt lag, de vinner vippe kamper og de vinner på dårlige dager.
Ã¥ vi, vi har bare vist tidvis godt spill. Av og til. en omgang av gangen. Ja vi spilte godt mot Start og FFK, men det var ikke noe verdensklasse. De manger liksom noe Rosenborgs over det. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 09.05.2005 09:56 Post subject: |
|
|
| Vi spilte også veldig bra mot FCK og MFF... og nå skal vi slå MFF på torsdag! |
|
| Back to top |
|
 |
Nerdal Junior
|
Posted: 09.05.2005 14:03 Post subject: |
|
|
Trodde jeg alldri skulle komme til å si dette, ihvertfall ikke etter 6 serierunder. I år blir det ikke gull, og ja jeg blir overrasket vist det i det hele tatt blir medalje. For med 7 poeng opp til VIF allerede så ser det veldig tungt ut.
Håper inderlig jeg tar feil, men etter kampen igår så ser jeg ingen annen utvei enn at RBK må være glade vist de får seg en Royal L. plass. _________________ Den dagen du slutter å ville bli bedre,den dagen slutter du å være god |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2005 14:13 Post subject: |
|
|
| Jeg håper på RL/UEFA-cup-plass. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.05.2005 14:21 Post subject: |
|
|
Jeg frykter også at Royal League er det beste vi kan håpe på. Som jeg skrev i en annen tråd, det er ikke sannsynlig at RBK skal klare å hente igjen de andre lagene hver eneste sesong. Dessuten er det en del forskjeller fra tidligere sesonger:
-RBK har en troverdig utfordrer i VIF. VIF har vært stabilt gode helt siden i fjor sommer. Laget er godt organisert, og en "kollaps" virker lite sannsynlig (i motsetning til hos feks Start).
-RBK har ikke spilt dårlig i 6 serierunder - de har ikke vært til å kjenne igjen det siste året! Innimellom er det veldig gode kamper (Start, Malmø), mens de svakeste kampene har vært skremmende.Videre, mens man før tok poeng selv på elendige dager, mister man nå poeng også når man spiller bra (Fredrikstad)...
-Tidligere har man hatt en stabil 11'er. Nå skifter man både spillere, posisjoner og formasjon fra kamp til kamp.
Jeg håper jeg tar feil (jeg er en kronisk pessimist). Jeg har heller ikke "gitt opp" (om jeg "gir opp" eller ikke har uansett overhodet ingen innvirkning) |
|
| Back to top |
|
 |
|