View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jauda Junior
|
Posted: 04.05.2005 21:56 Post subject: Hva er det dere surrer med? |
|
|
Herlighet!
Har lest gjennom en haug av tråder både her og på naboforumet deres. Samme sytinga og spekuleringa på hva som er galt med starten på årets sesong. Er det ingen andre som ser krystallklart hva som skjer? Snakkes om at RBK ikke har blitt dårligere, men motstanderene bedere osv osv osv. Etter min mening ble det som var det sinnsykt råe RBK som var så å si uslåelig i år etter år skapt av Nils Arne for mange mange år siden. Han bygde opp en ramme og et samspill som var helt unikt. Og det er den samme rammen og de samme spillerene som har vært med hele veien frem til i dag. Har du slik ramme, så er det enkelt å bytte ut spillere på enkeltplasser underveis så lenge hovedrammen er der. Har du ikke en slik ramme, så spiller det ikke noen rolle hvor mange trillioner en bruker på spillere. Det funker ikke. Nå er den rammen hos RBK i ferd med å ryke. Grunnmuren i RBK har blitt for gammel og treg. Dem henger rett og slett ikke med lenger. Skadet, eller kanskje allerede lagt opp.
Her må det bygges opp på nytt. Perry er definitivt ikke mannen som kan greie dette. Jeg er 99% sikker på at Åge Hareide var planlagt som mannen som skulle gjøre dette. Så gikk det ikke. Nils Arne har sikkert lyst, men jeg tror ikke han orker å begynne helt på nytt igjen. Stakkers Ola By som fikk alt dette i fanget. Honør til han for det han greide forige sesong.
Nei, nå tror jeg heller RBK får tenke litt mindre på det nøyaktige utfallet av denne sesongen, og heller starte fra scratch med å bygge opp en ny ramme som kan bli grunnlaget for en ny epoke for RBK. Da må det satses på unge, sultne spillere som blir værende i klubben. Det er nok penger å ta av. Mye bedere å tenke langsiktig enn å panikk-kjøpe seg til enda et gull. - RBK tåler EN ræva-sesong før dem kommer tilbake neste og tar 10 nye år på rad.
- Jauda |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 04.05.2005 22:19 Post subject: |
|
|
... eller vente til 13 runder er spilt.
Da topper RBK tabellen (eller har ihvertfall spist seg helt opp i ryggen på evt serieleder) og ingen syter om noe som helst. Som mange andre er også du altfor tidlig ute med å trekke konklusjoner.
Vi skal klare "generasjonsskiftet" med glans! |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 05.05.2005 03:16 Post subject: Re: Hva er det dere surrer med? |
|
|
Jauda wrote: | Herlighet!
Har lest gjennom en haug av tråder både her og på naboforumet deres. Samme sytinga og spekuleringa på hva som er galt med starten på årets sesong. Er det ingen andre som ser krystallklart hva som skjer? |
Vet ikke om jeg forstår hva som gjør ditt syn på saken så mye klokere eller bedre enn andres. Spør du meg synes jeg du møter deg selv i døra.
PS: Ikke synes jeg Rosenborg har hatt en spesielt dårlig vårsesong heller. |
|
Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 05.05.2005 11:17 Post subject: |
|
|
Vell, Det er jo faktisk ikke den dårligste vårsesongen vi har hatt, i løpet av de ti siste årene er det en som har vært værre, og vi vant jo seriegull da også, gjorde vi ikke? Det er samme oppstyret hvert år, Rosenborg starter sjelden sesongen med full pott i alle kamper, dette gjelder nok forhåpentligvis i år også, bare vent og se.  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 05.05.2005 13:43 Post subject: |
|
|
Problemet er at resultatene hittil i tippeligaen er en forlengelse av en langvarig "trend" der en ikke har vert stabilt god siden Ã…ge Hareide skiftet hatt.... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 05.05.2005 13:56 Post subject: |
|
|
Zbegra wrote: | Vell, Det er jo faktisk ikke den dårligste vårsesongen vi har hatt, i løpet av de ti siste årene er det en som har vært værre, og vi vant jo seriegull da også, gjorde vi ikke? Det er samme oppstyret hvert år, Rosenborg starter sjelden sesongen med full pott i alle kamper, dette gjelder nok forhåpentligvis i år også, bare vent og se.  |
1997-sesongen:
1. runde:Rosenborg - Brann 1-1
2. runde:Lillestrøm - Rosenborg 2-1
3. runde:Rosenborg - Tromsø 0-0
4. runde:Kongsvinger - Rosenborg 2-2
Tabellen etter 4 runder:
=> 12. plass Rosenborg 4 0 3 1 4- 5 3
5.runde: Rosenborg - Sogndal 5-0
Der snudde det gitt.
Tabellen når poteten var tatt opp:
Rosenborg 26 18 7 1 87-20 61
Brann 26 15 5 6 59-37 50
------------------------>>>
Da staser vi på at det snur i 5.runde i år også  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 05.05.2005 14:21 Post subject: |
|
|
Jaggu snudde det i 1997. 18-0 i målforskjell på de neste 4 kampene og RBK avga kun 6 poeng på eget gress på hele sesongen. Hittil i år har vi avgitt 5...
Det blir nok aldri reprise på den sesongen. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 18.05.2005 09:55 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: |
Det blir nok aldri reprise på den sesongen. |
fubar wrote: |
Skal klare "generasjonsskiftet" med glans!
|
Tja, er ikke så sikker jeg. Spent på hva RBK ledelsen gjør i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Ingrid Junior
|
Posted: 22.05.2005 21:03 Post subject: |
|
|
Leste akkurat på Din Mening..
At problemet til Rosenboprg er Fredrik Winsnes!
Wow, det må være det dummeste jeg har hørt!
"Viking-tapet har fått meg til å tenke. Og jeg har kommet fram til:
Fredrik Winsnes. Er det lov å kalle en slik mann fotballspiller? Man skryter av hans pasningssikkerhet og få feilpasninger. Hvor vanskelig kan det være å slå presist når 99 av 100 er bakover på banen? Jeg vil påstå at det Rosenborg bør gjøre nå er å sende han ned i andre div., og selge Vidar Riseth. Hvis du ser på de fleste av målene RBK slapp inn i fjor, står han på 5 meters avstand, og er helt feilplassert."
Jeg syns det blir for dumt å skylde alt på èn spiller!
Rbk har større problemer enn det, og jeg tror IKKE
at Rosenborg plutselig bli veldig mye bedre av å selge Winsnes!
Det der blir bare for dumt! |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 22.05.2005 21:12 Post subject: |
|
|
Jeg tror RBK's problem er PERRY. Han har ikke tilført noe nytt i det hele tatt.. Bytt trener til en som kan gjøre noe med laget og bringe med seg nye spillere! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Ingrid Junior
|
Posted: 22.05.2005 21:15 Post subject: |
|
|
HVEM da..?
Tror egentlig ikke at det hjelper så mye med ny trener!
Men tror ikke at det hjelper å Winsnes ut av laget heller..! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.05.2005 22:05 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Jeg tror RBK's problem er PERRY. Han har ikke tilført noe nytt i det hele tatt.. Bytt trener til en som kan gjøre noe med laget og bringe med seg nye spillere! |
Ja, det er jo trenern som signer spillere i RBK...
Fjern en gode del PAKK fra stallen og Rune B, og SÅ kan vi om så fjerne Perry også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 22.05.2005 23:26 Post subject: |
|
|
Nei faen heller, la oss fjerne disse teite motstanderne som gjør livet så surt for oss. Halloo, har dere ikke tenkt på det ?!? Er det bare jeg som ser dette klart som glass?
^
Mitt bidrag til min-meningsløse-mening om hvorfor ståa er som den er. |
|
Back to top |
|
 |
Vajp Junior
|
Posted: 23.05.2005 07:36 Post subject: |
|
|
Feilen er at vi har kjøpt opp spillere fra klubber som rykket ned, ikke har noe i Tippeligaen å gjøre eller er utenlandske.
Vi burde kjøpt opp de gode spillerne i de gode klubbene..
Okey, litt alvor:
Jeg har merket meg at så godt som alle spillerne er dårligere individuelt enn de noen gang har vært. Par unntak som Solli og Strand kanskje.
Men man ser gang på gang at de rett og slett ikke greier å ta ned en ball som en miniputt ville greid med glans. Og da blir det vanskelig å spille den hurtige og angrepsvillige fotballen RBK er kjent for.
Grunnen til dette kan ikke være noe annet enn at treningene er for dårlige. Tror rett og slett treningene må ned på aldersbestemt nivå hvor man bare sentrer innsidepasninger til hverandre osv.
Se f.eks på Ødegaard.. Mannen scoret i bøtter og spann for et lag som rykket ned. Det må jo bety at han må ha gjort litt ting på egen hånd.
Nå tror jeg en 80-åring med rullator ville rundet og slått et innlegg til bedre stil enn han.
Frode Johsen er jo en mann som er kjent som en dårlig spiller som scorer mye med hodet. Nå er han bare en dårlig spiller.
På den sjansen i 1.omgang mot Molde kunne jeg scoret fra 4.rad på Adressa-tribunen med et litt større vannhode. _________________ Oh Yeah! |
|
Back to top |
|
 |
Jauda Junior
|
Posted: 28.06.2005 11:47 Post subject: |
|
|
Sies i dag at Perry er total-fredet. Er dette virkelig det RBK vil satse på videre? Her trengs det et frisk pust med masse autoritet som kan sette på plass late, umotiverte eks-proffer.
Tror dere han greier bygge opp RBK til et nytt storlag?
Sesongen i år er det bare å glemme. Starter en oppbygningen allerede nå, så er utgangspunktet for neste år det aller beste. Men da må man jo satse riktig..
Tror utspillet om at Perry er trygg er et spill for galleriet for å roe ned trykket fra media. Rimelig sikker på at jakten på en spennende erstatter er i gang. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 28.06.2005 12:24 Post subject: |
|
|
Och om inte det blir Trond Sollied, säger jag Tom Nordlie... |
|
Back to top |