View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
AndreasK Junior

|
Posted: 25.11.2007 16:24 Post subject: |
|
|
kunne tenke meg tarik fra fredrikstad
eller en ny spiss ved siden av Iversen, når vi selger Kone _________________ Rosenborg seriemester 2008 |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 25.11.2007 17:15 Post subject: |
|
|
Om Braathen kunne tenke seg tilbake Norge, er sikkert vrakplassen VIF frampå ganske tidlig tenker jeg... |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 25.11.2007 17:40 Post subject: |
|
|
petko wrote: | Dessuten så er Braaten sannsynligvis den mest ineffektive (offensive) spilleren som har spilt for Rosenborg de siste 20 årene. |
Etter Øyvind Storflor, ja. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 25.11.2007 18:11 Post subject: |
|
|
Hva begrunner du det i Nano? Antall minutter delt på antall mål? Greit at du ikke liker Storflor, men trenger ikke være usaklig. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 25.11.2007 18:15 Post subject: |
|
|
Usaklig og usaklig, jeg quota det noen sa, og ga et svar på det. Kan ikke tenke meg at Storflor har et bedre målsnitt enn Braaten.
Jeg vil i grunn ikke ha Braaten til RBK nå, men om valget hadde stått mellom han og Storflor hadde valget vært lett. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.11.2007 18:19 Post subject: |
|
|
Jeg orker ikke å lete opp fakta nå, men der tar du garantert feil, Nano. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 25.11.2007 18:21 Post subject: |
|
|
Poenget til Nano er vell at de er omtrent like ineffektive. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 25.11.2007 18:23 Post subject: |
|
|
Herregud da Hunk. Forstod da det, men mener at Storflor har vist seg god som spiss. Mindre god som ving. Derfor er uttalelsene til Nano usaklig. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.11.2007 18:35 Post subject: |
|
|
i mine øyne er storflor en bedre spiller enn daniel braaten |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 25.11.2007 18:38 Post subject: |
|
|
Nå har jeg aldri hatt en Brady-crush på Storflor, men jeg mener at han på alle måter har vært en bedre spiller for Rosenborg enn det Braaten var.
Beklager OT. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 25.11.2007 18:49 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Herregud da Hunk. Forstod da det, men mener at Storflor har vist seg god som spiss. Mindre god som ving. Derfor er uttalelsene til Nano usaklig. |
Du mener uttalelsene mine er usaklige fordi du mener at Storflor har vist seg god som spiss og mindre god som ving?
Det beskriver jo forøvrig Braaten ganske bra også, god som spiss (f eks på landslaget sammen med Carew), men mindre god som ving (litt for dribleglad?) |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 25.11.2007 18:54 Post subject: |
|
|
Braaten har vel 1, kanskje 2 gode kamper på landslaget. Det er en grunn til at Braaten ikke spiller der. Han er alt for ineffektiv. Skal gjøre det geniale hele tiden. Fantastisk å se på, men ikke slike effektivt. Han er i tillegg alt for dårlig uten ball. Vi er blitt mye mer giftig fremover etter vi solgte braaten. Selv med Storflor på banen. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 25.11.2007 19:25 Post subject: |
|
|
Ja, skal ikke si meg uenig med deg om Braaten og fanteriet hans på banen. Jeg vil ikke ha Braaten tilbake til RBK, mest pga av at han senket tempoet i angrepsspillet da han holdt for mye på ballen. Men jeg vil likevel foretrekke han framfor Storflor. Grunnen til at Braaten ikke har vært i landslagsstroppen i det siste er jo at han er ute av form, grunnet for lite spilletid i Bolton. Men at Storflor ikke er der er av andre grunner.
Men; nok OT. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.11.2007 19:26 Post subject: |
|
|
Daniel Braaten
4.097 spilleminutter
12 mål
341,4 min. pr. mål
Øyvind Storflor
5.147 spilleminutter
11 mål
467,9 min. pr. mål
Skummet bare fort gjennom vg nett og hvis tallene de oppgir er rikitge så har da Braaten et bedre målsnitt enn storflor. Har målt begge to fra Braaten kom til klubben. Kun regnet med serie her.
Når det er sagt så vil jeg ikke ha Daniel tilbake i Rosenborg, han bremser alle angrep han deltar i. Men jeg er heller ingen tilhenger av Storflor, han er kanksje den feigeste spilleren i fotballhistorien! flere her inne som snakker om at vi burde gi Storflor tid, så kommer målene fordi mannen har så fine bevegelser. Storflor har fine bevegelser og han har fått tid, men han kommer ikke til å bli noen målmaskin fordi han er ikke tøff nok. Storflor er grei å ha som back up fordi han aldri sutrer, men håper for guds skyld han aldri blir satset på i første elleveren. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.11.2007 19:28 Post subject: |
|
|
Ja, jeg tok faktisk grundig feil. De har vært like effektive i Tippeligaen. Begge har et målsnitt på ca. 0,2. Jeg har uansett god tro på at Storflor har flere målgivende, men jeg skal passe meg for å være bastant.
Det er ikke off-topic så lenge det handler om Braaten er noe for oss eller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 25.11.2007 19:33 Post subject: |
|
|
Thor Arild wrote: | Herregud da Hunk. Forstod da det, men mener at Storflor har vist seg god som spiss. Mindre god som ving. Derfor er uttalelsene til Nano usaklig. |
okey, viss du forsto det beklager jeg! _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.11.2007 19:35 Post subject: |
|
|
Daniel Braaten
4.097 spilleminutter
5 assist
819 min. pr assist
Storflor
5.147 spilleminutter
18 assist
286 min. pr. assist
Det har du veldig rett i attach, kan ikke si noe på det! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.11.2007 20:21 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det er realistisk eller ikke, men kunne Erik Nevland vært noe for oss? Scoret ett og hadde en assist da Groningen slo PSV 3-2 i dag. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 25.11.2007 20:38 Post subject: |
|
|
Han er vel en skikkelig Viking-patriot og det spørs om han ville gått til noen annen norsk klubb enn dit. Tror dette er nevnt en plass før her. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.11.2007 21:01 Post subject: |
|
|
Tipper han som fotballspillere flest går dit sportslige og økonomiske muligheter er.
Uten at jeg mener så mye om han er noe for oss. Vincent, hva er styrkene hans egentlig? Husker ikke noe spesielt om avslutningene, hurtighet, teknikk eller noe spesielt som gjør at han er god. For den del har jo ikke Pippo Inzaghi noe som helst annet enn at han alltid står der ballen havner, men han er jo grei han også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 25.11.2007 21:57 Post subject: |
|
|
Den største styrken hans er et kjempegodt tilslag med venstrefoten. I tillegg kombinerer han det med ro og kløkt med ball, god plasseringsevne, og ok hurtighet. Han er vel en såkalt smart spiss som beveger seg på en måte som gjør han vanskelig å markere for forsvaret. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 25.11.2007 22:10 Post subject: |
|
|
Jeg synes Nevland er undervurdert som spiller, og tror mye av dette skyldes klubbvalget hans. Det jeg har sett ham, har vært veldig bra! |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 25.11.2007 22:16 Post subject: |
|
|
Han er en flott spiller. Nese for mål iallefall.
Får vi 30 mil for Kone, så selg, selg, selg, selg, selg! Ikke gå i fella med å bruke spillere som "kan spille i possisjonen", men kjøp inn en ny en som spiller der. Nevland med Iversen, hadde gjort meg glad. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.11.2007 22:45 Post subject: |
|
|
Flotte greier det på youtube der. Nå kan vel alle få klippet til skrytevideoer, men det er jo en god indikasjon at han har såpass stor variasjon i 'typen' mål han scorer. God timing og evne til øyeblikksvurderinger på direkteskudd også (som Totto).
Og Brakka er jo überkåte på norske forsterkninger nå så. Lurer på hva han drar inn i lønn i Groningen. De er jo generelt bare et stoppested for slike som Robben osv.
Skitt au, hent ham inn.
En ting skal jeg forresten være enig med Nevland-fansen om - meningsløst at han ikke brukes på landsen. Selv om han ser ut til å fungere best i spillende lag. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
|