| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 17.11.2007 22:20 Post subject: |
|
|
Etter dagens landskamp så håper jeg inderlig at vi aldri igjen ser Hareide som Rosenborg-trener. Heller en urutinert Rambo som tør spille fotball selv på bortebane mot et av de beste lagene i europa, enn Hareide som feiger ut hver eneste gang det virkelig gjelder. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 17.11.2007 23:10 Post subject: |
|
|
| Sannsynligheten for Hareide framfor Sollied økte jo veldig ikveld da... |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 17.11.2007 23:15 Post subject: |
|
|
Sukk, jeg håper ikke Hareide trekker seg. Jeg vil ha en offensiv trener til RBK. Jeg gidder ikke polefobbal _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 18.11.2007 00:36 Post subject: |
|
|
| Tror Hareide tar en pause fra fotballen om han trekker seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.11.2007 01:11 Post subject: |
|
|
| La oss for Guds skyld håpe at Hareide ikke er på blokka. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.11.2007 01:24 Post subject: |
|
|
Får håpe det..
Jeg så forøvrig på NRK-sporten igår og der intervjuet de Ståle Solbakken angående kampen imorgen (Norge-Tyrkia, men jeg er ikke helt sikker). Men intervjuet foregikk på et møtelokalet og der var de fleste kjente norske trenerne tilstede. Tor Thodesen, Arne Sandstø men også Kjetil Rekdal var med på møte, men jeg kunne ikke se Trond Sollied...
Noen som kjenner til saken? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.11.2007 02:00 Post subject: |
|
|
Yes! Det var i forbindelse med NFF's protrener-kurs. Eller trener 4-kurs som det heter(tror jeg). Så i avisen at også Perry skulle være der, sammen med en hel skokk med trenere. Tørum, Nordmark, Fagermo m.fl skulle også være med.
Link til saken |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.11.2007 03:41 Post subject: |
|
|
Takk!
Da har vel Trond Sollied det kurset fra før, det var nok kanskje derfor han ikke møtte opp. Interessant at Tørum er med.. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 18.11.2007 12:55 Post subject: |
|
|
Eggen sier i dag at sollied er plan a og at de har en plan b...Lurer på hvem som er plan B...  |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 18.11.2007 13:08 Post subject: |
|
|
Hvor sier han dette?
Veldig artig for plan B og vite at han er det. Et klart andrevalg, altså.
Edit: Burde lest Solliedtråden først... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 18.11.2007 13:10 Post subject: |
|
|
| stolavs wrote: | Eggen sier i dag at sollied er plan a og at de har en plan b...Lurer på hvem som er plan B...  |
Sikkert Trond Børge Henriksen. Og muligens seg selv (KTE, altså) som Plan C. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 18.11.2007 14:12 Post subject: |
|
|
| Hoftun plan d og perry plan E...lurer hvem plan g er? |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 18.11.2007 14:17 Post subject: |
|
|
Plan G? Kan du ikke alfabetet eller?  |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 18.11.2007 14:23 Post subject: |
|
|
Nei. kommer ikke g etter e?  |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 18.11.2007 14:23 Post subject: |
|
|
| Når man tenker gjennom hvilke alternativ man realistisk sett kan håpe på (i forhold til hvem RBK vurderer som aktuelle), så er kanskje ikke Åge Hareide med Ola By som assistent så fryktelig ille. Hareide har i hvertfall autoritet. Og hvis målet vårt er å skaffe norske spillere, så er sannsynligvis Hareide et godt trekkplaster. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 18.11.2007 14:32 Post subject: |
|
|
| stolavs wrote: | Nei. kommer ikke g etter e?  |
F kommer først
Hareide trenger ikke å være et så veldig dumt alternativ, det gikk jo ikke så aller verst sist han var her. Det var verre med avskjeden hans. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 18.11.2007 14:36 Post subject: |
|
|
| Plan B er vel at Roar blir spillende trener.. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 18.11.2007 14:41 Post subject: |
|
|
Det gjør nok at det er en viss terskel for å bli ansatt igjen det ja. Som det var sagt i en annen tråd her ga han Rbk god struktur da han var her sist, men det var en tendens til å tape viktige "vinn eller forsvinn"-kamper, slik vi så med Norge i går. Det nevnes i samme tråd at han sannsynligvis tar ei pause fra fotballen om han sier opp nå, det tror jeg og han gjør.
Med innsatsen Rbk har vist i CL nå burde vi vel kunne være interessante for utenlandske trenere også. Spørs vel om det ses på som aktuelt på brakka men... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.11.2007 14:44 Post subject: |
|
|
Plan B er vel Roar Strand som spillende trener. I tillegg vill Jøran Sørloth fungere som mentor.
Erike Hoftun, Per joar Hansen og Ola By kommer tilbake i hver sin assistentrolle. I tillegg har vi knut torbjørn og Jørn Jamtfall med i det sportslige apparat. Her har vi hele samlingen av gutteklubben grei. Rune Bratseth kommer inn i en slag assistent assistent assitent rolle. Der det meste av oppgavene er å se på treningene og lage god steming (med spesielt Jøran Sørloth).
Problemet er jo hvem som har vært RBK spillere og ikke fått jobb i det sportslige? Hva gjør vi med dem? Det blir det store spørsmålet på Brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 18.11.2007 18:23 Post subject: |
|
|
Synes det er viktig at vår neste trener i tillegg har en del tanker og planer for klubben, og ikke nødvendigvis bare de 11 utvalgte. Vi har mistet mye av det forspranget vi hadde på andre norske lag, men med det nye treningslaboratoriet, det store sportslige apparatet, økonomiske muskler og en utviklingsrettet trener tror jeg RBK igjen skal kunne bli mye bedre trent enn resten av lagene i Norge. Slike trenere (eks Høgmo) har gjerne vært i gamet en stund, og personlig tror jeg både ÅH og TS vil innfri i så måte _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Eirikbjerk Junior

|
Posted: 18.11.2007 18:38 Post subject: |
|
|
Håper virkelig at Trond Sollied blir vår nye trener, og som mange adnre sier her, han må ikke bare tenke på de 11 beste spillerne til å spille for denne klubben, men han må jo selvfølgelig tenke på talentutvikling, støtteapparatet, forskning på fotball og det økonomiske forspranget som gjorde at vi i en årrekke var ledende i Norge innenfor alt.
Vi må også få tilbake den innflytelsen vi hadde, og som gjorde at alle spillere ville spille for Rosenborg, for de visste at de nærmest var garantert et seriegull ved å gå til Troillongan.
Håper også at Hareide ikke er denne Plan B, for han gjorde ikke altfor mye bra det året han avr trener for Rosenborg. Joda, vi vant serien, men ute i Europa spilte vi rett og slett feigt, for vi må tørre å angripe, og dette har vi sett resultatet av i de to kampene mot sønderknuste Valencia. _________________ Sapara |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 18.11.2007 18:45 Post subject: |
|
|
| Plan B er å vente til Sollied kommer... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.11.2007 18:49 Post subject: |
|
|
| Nei: - Vi har Plan A, som er Trond Sollied. Ellers går vi for Plan B, som er en annen kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 18.11.2007 19:30 Post subject: |
|
|
Jeg tror fortsatt på det som flere her har tatt til ordet for: Hvis ikke Sollied kan komme nå, så ordner vi oss fram til sommeren. For DA kan vi få ham til å komme.
Og denne plan B kandidaten er Rambo, KTE, Hoftun eller noe lignende. En trener på lån, inntil vi får den vi vil ha. Og man kan tenke seg at de gjør noen halvkvedede forsøk på andre, men det er Sollied de vil ha.
Det vil også mange av supportene, meg inkludert. Men vi må åpne øynene og se at VI ikke er særlig høyt på Sollieds liste... |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 18.11.2007 19:37 Post subject: |
|
|
| bluenova wrote: | | Men vi må åpne øynene og se at VI ikke er særlig høyt på Sollieds liste... |
Dette er jo hovedargumentet for IKKE å ansette Sollied. Hvis han ikke er motivert/ikke har lyst til å trene oss, så skal de under ingen omstendigheter ansette han. Da ender vi bare opp med en ny Hareidesituasjon hvor han hopper på første og beste bedre tilbud.
Som Recon, merker jeg at jeg er lei Sollied. |
|
| Back to top |
|
 |
|