| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 14.11.2007 11:25 Post subject: |
|
|
Syns det er ubetinget positivt. Nå er vi med på og presse prisen oppover for VIF. meget bra. For tror ikke RAJ vil til oss, så da må VIF holde følge om de vil ha han! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 14.11.2007 15:10 Post subject: |
|
|
Jarstein er en helt middelmådig tippeligakeeper, som jeg ikke skjønner at RBK vil ha. Å forlange 12 millioner for ham er til å flire seg ihjel av. Kjøp heller Kenny Stamatopoulos (Canadas landslagskeeper, rangert foran Hirschfeld) av oss for et par millioner.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.11.2007 15:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok Hirschfeld egentlig er førstevalget nå:
"Privatkampen i Toronto var hans første siden mars og bare den fjerde landskampen siden 2003 for RBK-keeperen, som tidligere var et førstevalg for Canada. Mange skadeforfall og enkelte vrakinger er årsakene. Dessuten valgte han i juni å spille seriekamper for Rosenborg i stedet for å delta i det nordamerikanske mesterskapet."
Rosenborg kommer nok ikke til å kjøpe Jarstein til den prisen. Jeg tviler faktisk på at Rosenborg er interessert i han i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 14.11.2007 16:08 Post subject: |
|
|
| Tolv mill er mer enn vi ga for Sapara. Glem det. Jarstein er muligens hakket bedre enn Hirscfeld, men det er ikke verdt så mye. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 14.11.2007 23:01 Post subject: |
|
|
| Hvis rosenborg kjøper Jarstein for 12 millioner nå, er jeg helt sikker på at det er et knall kjøp. Er nesten helt sikker på at han blir fast på landslaget innen 1-2 år og at vi kan selge han igjen for 30 mill++ |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 15.11.2007 00:01 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Jarstein er en helt middelmådig tippeligakeeper, som jeg ikke skjønner at RBK vil ha. Å forlange 12 millioner for ham er til å flire seg ihjel av. |
Spot on. Synes Jarstein har vært elendig de gangene jeg har sett ham i år. Ustabil sportslig - og ikke minst ustabil mentalt. Hirschfeld er mye bedre og tryggere.
Hva slags lag hadde Rosenborg blitt om man hadde kun kjøpt spillere som Jarstein og Bjørkøy? Et b-lag som i en GOD sesong kanskje kunne karret seg til en plass på øvre halvdel av tabellen. Skremmende hvis man legger lista så lavt ved spillerkjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 15.11.2007 00:07 Post subject: |
|
|
| eporkg wrote: | | Hvis rosenborg kjøper Jarstein for 12 millioner nå, er jeg helt sikker på at det er et knall kjøp. Er nesten helt sikker på at han blir fast på landslaget innen 1-2 år og at vi kan selge han igjen for 30 mill++ |
Eller at vi kjøper oss et sterkere forsvar og spiller oss til Champions League igjen. Da sitter vi igjen med tre ganger så mye som en Jarstein. Pluss et godt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 15.11.2007 01:30 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: | | Hva slags lag hadde Rosenborg blitt om man hadde kun kjøpt spillere som Jarstein og Bjørkøy? Et b-lag som i en GOD sesong kanskje kunne karret seg til en plass på øvre halvdel av tabellen. Skremmende hvis man legger lista så lavt ved spillerkjøp. |
En keeper kan ikke holde et lag oppe aleine... Forsvaret må hjelpe til og Forsvaret til Odd var ikke noe å skryte av selv når Pelle var der.
Kunne godt tenkt meg Jarstein i Rosenborg men ikke for enhver pris. Odd ledelsen kan ikke å selge spillere. Med den prisen burde de skamme seg |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 15.11.2007 06:20 Post subject: |
|
|
| 12 mill er kanskje i overkant av det odd kan få eller? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 15.11.2007 11:04 Post subject: |
|
|
| Ja det tror jeg også, neppe mange klubber som vil legge den summen på bordet. Om det trekker ut litt i tid og RAJ begynner å bli litt muggen med tanken på å spille i Adecco, blir han nok solgt for en mindre sum ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.11.2007 21:43 Post subject: |
|
|
| Ser at Arason går på bosman fra Vålerenga, kunne vært et godt alternativ til å kjempe mer Hirschfeldt og viss han drar har vi erstatteren klar. Et annet pluss er at Arason på mange måter er en Rosenborger pågrun av at han spillte her lenge og slo igjennom her. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 15.11.2007 23:06 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Dessuten tror jeg Jarstein går til en klub hvor han er sikker på å få spille. Den muliheten er nå langt større i Oslo hvor man skriker etter en førstemålvakt. Helt ok for min del, så lenge vi får en bedre backup for Lars enn bare Lund Hansen. Arason er jo et svært godt alternativ sånn som dette har blitt nå. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 16.11.2007 03:12 Post subject: |
|
|
| Tror nok han ender opp i enga..arason forsvinner og inn kom RAJ...vil ikke ha arason i RBK...Lund Hansen er yngre og bedre for framtida |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.11.2007 09:34 Post subject: |
|
|
Vi burde finne ut ganske kjapt om Hirscfeldt har intensjoner om å forlenge kontrakten, hvis han blir er ikke behovet for RAJ tilstede.
Er mer positiv til å ha Arason på benken enn Lund Hansen som er litt lite erfaren og ga et uheldig inntrykk i RL. Lund Hansen burde funnet seg en klubb i første divisjon der han kunne fått seg erfaring. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.11.2007 01:54 Post subject: |
|
|
| Lunna er mer enn god nok for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 17.11.2007 08:53 Post subject: |
|
|
| Det mener jeg også. Når han var leid ut til FFK og fikk tillit så var han god..Han har ikke fått prøve seg i RBK enda..med tillit vil han bli bra. i tillegg er han en som ikke klager... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.11.2007 07:35 Post subject: |
|
|
Jeg som tvilte på at vi faktisk var interessert:
VIF eller RBK for Jarstein
- Jeg kan bekrefte at det står mellom Vålerenga og Rosenborg. Jeg håper på en avklaring denne uken, sier agent Lars Petter Fosdahl til Telemarksavisa.
- Men jeg har hørt at Rosenborg og Vålerenga er interessert, og det er ålreit det, sier Almenning Jarstein.
Hvis Hirschfeld ikke har sagt at han ikke vil forlenge, så er jeg meget skeptisk til dette, men han er jo god, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.11.2007 08:17 Post subject: |
|
|
| Etter min mening en vanvittig god keeper, og Norges desidert beste. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 20.11.2007 08:41 Post subject: |
|
|
Hvis Hirshfeld ikke ønsker å signere lengre kontrakt, er Jarstein det beste alternativet.
Jeg rangerer han som en ca like god keeper som Arason, men Jarstein er yngre, og vil antageligvis bli enda bedre. Nå er det imidlertid vanskelig å vite hvordan han vil takle å ikke ha så mye å gjøre i kampene. Det er vanskeligere å prestere jevnt og godt for en keeper i RBK enn i Odd.(tenker da på konsentrasjonen, fordi han -forhåpentligvis- har mindre å gjøre). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
FamousGrouse Senior
|
Posted: 20.11.2007 09:35 Post subject: |
|
|
Er fortsatt skeptisk til Jarsteins personlige egenskaper, virker som en konfliktskaper. Skulle han derimot modnes, slik at temperamentet kan være et positivt tilskudd til spillergruppa, så er det vel ingen tvil om at han er en god keeper.
Har forøvrig hørt (meget løse) rykter om at han i utgangspunktet ikke er veldig fan av Vålerenga. Et løfte om plass som førstekeeper endrer vel likevel fort på sånt... |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 20.11.2007 09:36 Post subject: |
|
|
| Så lenge vi har Lars og Vif står uten første keeper så sier vel saken seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 20.11.2007 09:40 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Skal ikke forundre meg om keeperløse VIF strekker seg lenger enn RBK. |
Man trenger vel ikke strekke seg for å betale bedre lønn en Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.11.2007 09:45 Post subject: |
|
|
| blackwater wrote: | | Så lenge vi har Lars og Vif står uten første keeper så sier vel saken seg selv. |
Nei, ikke dersom Canada-Lars har hintet frampå om at han ikke fornyer kontrakten med RBK. Da trenger vi ny keeper, nå. |
|
| Back to top |
|
 |
|