| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 13.04.2005 18:30 Post subject: |
|
|
| fubar wrote: | Ifølge Adressa så er det Storflor, Basma og Ørjan som vrakes til fordel for henholdsvis Brattbakk, Koppinen og Solli..
Ser ut som Winsnes starter sentralt...?
http://fotball.adressa.no...leID=76579 |
Lol, Solli starter sentralt. Berg ut - Solli inn _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 13.04.2005 19:03 Post subject: |
|
|
| Regner med de har god grunn for å starte med Winsnes som indreløper istedet for Ørjan? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.04.2005 20:07 Post subject: |
|
|
| arnt wrote: | | Heldigvis har de noen nøkkelspillere skadet. |
Skadene åpner visst for gjensyn med Lerkendal for Janne Saarinen. Vår finske venn er tilbake for fullt etter å ha vært skadet i store deler av høsten.
For øvrig:
- Det er artig å få sjansen. Det er tøff kamp om plassene på laget, noe jeg tror bringer fram det beste i oss alle, sier Harald Brattbakk.
Les mer: Brattbakk tilbake fra start |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2005 15:49 Post subject: |
|
|
Etter sigende kan vi visst slippe unna superduoen på topp til FCK i kveld:
(...) spillere som Martin Bergvold og Elrio van Heerden kan se frem til spilletid, mens profiler som Alvaro Santos, Sibusiso Zuma og Hjalte Nørregaard tager en fridag på bænken.
Læs mere: Royal ligegyldighed |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.04.2005 15:52 Post subject: |
|
|
| jeg trur de vet at løpet er kjørt i Royal League.. og tar ut noen av de faste så de kan ha en unskjyldning for at de tapte... typisk dansker, trur de er verdensmestere... |
|
| Back to top |
|
 |
Thunderstokke Junior

|
Posted: 14.04.2005 16:20 Post subject: |
|
|
| el-hov wrote: | | jeg trur de vet at løpet er kjørt i Royal League.. og tar ut noen av de faste så de kan ha en unskjyldning for at de tapte... typisk dansker, trur de er verdensmestere... |
Ja eller også satser FCK på Sas-ligaen, hvor bif har smidt 10 point ud af 16 point på 4 kampe.
FCK ligger nu nr.2 med 6 point til toppen, og der er 11 kampe igen i Sas-ligaen.
stillingen
Jeg er meget glad for RL selv og har været med på alle udebaneture, med undtagelse af denne og Tromsø, da økonomi ikke lige rakte til både udebane i Sas-liga og Royalleague hehe .. for mange kampe på en gang.
Det bliver spændende at se hvordan vi klarer den uden Álvaro-Zuma-Hjalte, som nok sidder på bænk, .. hvoraf de 2 første og Magne, ikke var med mod Malmø, da vi tabte 1-0 til dem. Jeg tror dog ikke at indstillingen mangler og Elrio Van Heerden, som blandt andet kommer på banen, han har vist sig hurtig, skarp og farlig, han scorede mod bif i 2-0 kampen der sendte dem ud af RL.
Det kan vel ikke undre nogen her, at FCK gerne vil have en bid af CL og derfor satser?
Rigtig god kamp i aften og Forza FCK, finalen venter.
Vi er meeestrene. _________________ F.C. København |
|
| Back to top |
|
 |
hai Junior

|
Posted: 14.04.2005 16:50 Post subject: |
|
|
| Benoni Hartvich wrote: | | Kjellmyra-gutten wrote: | | RBK kommer til og tape no jævlig mot fc kjøbenhavn |
Ingen homoer i dag, altså? |
jo, deg _________________ Brunost |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 14.04.2005 17:19 Post subject: |
|
|
Nice kamp dere hadd mot Ham Kam da kjellmyra støggen! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.04.2005 17:37 Post subject: |
|
|
| Thunderstokke wrote: | | el-hov wrote: | | jeg trur de vet at løpet er kjørt i Royal League.. og tar ut noen av de faste så de kan ha en unskjyldning for at de tapte... typisk dansker, trur de er verdensmestere... |
Ja eller også satser FCK på Sas-ligaen, hvor bif har smidt 10 point ud af 16 point på 4 kampe.
FCK ligger nu nr.2 med 6 point til toppen, og der er 11 kampe igen i Sas-ligaen.
stillingen
Jeg er meget glad for RL selv og har været med på alle udebaneture, med undtagelse af denne og Tromsø, da økonomi ikke lige rakte til både udebane i Sas-liga og Royalleague hehe .. for mange kampe på en gang.
Det bliver spændende at se hvordan vi klarer den uden Álvaro-Zuma-Hjalte, som nok sidder på bænk, .. hvoraf de 2 første og Magne, ikke var med mod Malmø, da vi tabte 1-0 til dem. Jeg tror dog ikke at indstillingen mangler og Elrio Van Heerden, som blandt andet kommer på banen, han har vist sig hurtig, skarp og farlig, han scorede mod bif i 2-0 kampen der sendte dem ud af RL.
Det kan vel ikke undre nogen her, at FCK gerne vil have en bid af CL og derfor satser?
Rigtig god kamp i aften og Forza FCK, finalen venter.
Vi er meeestrene. |
joda, men dere er ikke seeda.. dere hakke en sjangs i kvalikken |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.04.2005 18:20 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Etter sigende kan vi visst slippe unna superduoen på topp til FCK i kveld:
(...) spillere som Martin Bergvold og Elrio van Heerden kan se frem til spilletid, mens profiler som Alvaro Santos, Sibusiso Zuma og Hjalte Nørregaard tager en fridag på bænken.
I løvetimen, FCKs radioprogram, har Niels Christian (H)olmstrøm vidst nok sagt at FCK stiller i stærkeste opstilling dvs:
Rabo
Ole T- Traore - Dan T - PC
Bech - Linderoth - Hjalte - Hoseth
Zuma - Alvaro
Jeg ved ikke dette med sikekrhed, men har fået det at vide af en ven. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 14.04.2005 18:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.04.2005 18:22 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | 2mas wrote: | Etter sigende kan vi visst slippe unna superduoen på topp til FCK i kveld:
I løvetimen, FCKs radioprogram, har Niels Christian (H)olmstrøm vidst nok sagt at FCK stiller i stærkeste opstilling dvs:
Rabo
Ole T- Traore - Dan T - PC
Bech - Linderoth - Hjalte - Hoseth
Zuma - Alvaro |
hvordan har det seg at du ikke kan norsk, når du er fra norge? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.04.2005 18:28 Post subject: |
|
|
Jeg kan sagtens skrive og tale norsk, men da jeg har boet i Danmark længe, er mine grammatsike færdigheder på Norsk, ganske små. Derfor vælger jeg at skrive på dansk istedet for, da det betyder mindre antal fejl. Min norske tale er derimod fejlfri  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 14.04.2005 18:42 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Min norske tale er derimod fejlfri  |
Trøndersk da veinntle? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.04.2005 19:09 Post subject: |
|
|
| herregud å få tilskuerre |
|
| Back to top |
|
 |
snacksy_3 Junior
|
Posted: 14.04.2005 20:21 Post subject: |
|
|
Huff og huff...!! 1-0 til FCK!!!
det blir vel utligning, men uansett...
ROOOOOOOSENBOOOOORG!!! _________________ RBK- Europas stolthet!!!
VIF= Vinner Ingen Kamper!!! |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Pij Junior
|
Posted: 14.04.2005 20:21 Post subject: VIF=.... |
|
|
VIF= VÅLERENGAS IDIOT FORENING  _________________ shaweee |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 14.04.2005 21:32 Post subject: |
|
|
Solli som sentral midtbane! Ypperlig i første omgang. Helstad var skikkelig villig. Bør starte en kamp snart! Brattbakk var forsåvidt bra. S
Ellers var vi fryktelig ineffektive foran mål. Mangler helt killer instinkt. Ingen som "dreper" ballen i mål!
 _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 14.04.2005 21:34 Post subject: |
|
|
Surt tap, kunne fortjent uavgjort sett kampen under ett.
Allikevel kan vi ikke enn å takke oss selv.
Fortsatt gode muligheter for finale.
Tapet her gjør kampen i Malmø ennå viktigere enn det vi håpet på. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.04.2005 21:39 Post subject: |
|
|
| fubar wrote: | | Harald wrote: | Min norske tale er derimod fejlfri  |
Trøndersk da veinntle? |
Mjaaa man kan vel ikke kalde mig trønder. Har lige mange familie medlemmer i Bergen som jeg har i Trondheim.
Kampen idag:
Hvad kan jeg sige andet end at jeg er meget skuffet. Det der skuffer mig emst er hvor ineffektive vi er foran mål, specielt på hjørnesparkene! For herregud ikke et af hovedstødene ramte inden for målet. Man burde jo næsten sende hele angrebet på ekstratræning hvor de øver skud og indlæg.
For selvom der var en del gode indlæg var der alt for mange der ikke var gode nok, tt få spillet boldene dybt ud til kanterne gik meget fint, men indlæggende var ikke af samme standard.
Brattbakk, Stensaas og Strand var klart de bedste spillere idag. Frode Johnsen skuffede mig meget ligesom Braaten. Johnsen var jo nærmest usynlig, og Braaten misbruger for mange chancer og arbejder ikke nok idag.
Synes Koppinen gjorde en god kamp, hvor han præsterede at holde Santos ude af spillet, han skal nok blive en solid forsvarsspiller.
Solli gjorde det godt defensivt men hans pasninger er stadig alt alt for dårlige.
Der skal markant bedre spil til hvis vi vil videre fra vores RL gruppe, og komme op i toppen af årets serie! For i dag havde vi næsten alt spillet, men formåede ikke at udnytte nogen af de mange chancer. De eneste der kom tilnærmesesvis tæt på var jo Brattbakk og Riseth.
Håber der sker nogle udskiftninger foran næste kamp, og at disse starter:
Johnsen
Kvarme - Koppinen - Riseth - Stensaas
Strand - Ørjan - Winsnes
Braaten - Helstad - Brattbakk _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 14.04.2005 21:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.04.2005 21:43 Post subject: |
|
|
hvis køben slår malmø så er vell dem videre??
siden det går på innbyrdes oppgjør? |
|
| Back to top |
|
 |
kms Senior
|
Posted: 14.04.2005 21:46 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Solli gjorde det godt defensivt men hans pasninger er stadig alt alt for dårlige. |
Jeg er enig i det meste du sier Harald, men ikke dette. Solli spilte en veldig god første omgang, også offensiv, han hadde mange kjappe og smarte pasninger. Midtbanen gikk fullstendig i stå når Ørjan Berg ble byttet inn. Jeg hadde håpet at Solli kunne blitt på midten og Ørjan ble indreløper, for jeg synes fortsatt han Ørjan er best i den posisjonen, men den gang ei. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.04.2005 21:51 Post subject: |
|
|
| kms wrote: | | Harald wrote: |
Solli gjorde det godt defensivt men hans pasninger er stadig alt alt for dårlige. |
Jeg er enig i det meste du sier Harald, men ikke dette. Solli spilte en veldig god første omgang, også offensiv, han hadde mange kjappe og smarte pasninger. Midtbanen gikk fullstendig i stå når Ørjan Berg ble byttet inn. Jeg hadde håpet at Solli kunne blitt på midten og Ørjan ble indreløper, for jeg synes fortsatt han Ørjan er best i den posisjonen, men den gang ei. |
Vil gerne sige mig enig i at Ørjan ikke var vellykket idag. Og ja Solli havde nogle succesfulde pasninger, men hans fejl procent er alt for lav. Der er specielt to episoder fra denne kamp der springer frem i min hukommelse.
Den første er fra fæørste havleg, hvor han løber fint tilbage, tackler og erobrer bolden for så bare at smide den væk igen med en lang upræcis aflevering.
Den anden situation er i anden havleg, hvor han fint dribbler sig forbi to spillere, men så når han helt upræsset skal slå bolden ind i feltet ænder den istedet for bag målet.
Dette var kun to af hans fejl afleveringer. Men han er blevet bedre, det vil jeg sige, men jeg synes stadig ikke han er god nok, men man kan jo håbe på det kommer. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 14.04.2005 21:53 Post subject: |
|
|
| el-hov wrote: | hvis køben slår malmø så er vell dem videre??
siden det går på innbyrdes oppgjør? |
Nei, sjekket akkurat reglene på www.royalleague.dk
Hvis vi havner på lik poengsum, så avgjøres det på følgende måte:
a) målforskjell
b) antall scorede mål
c) innbyrdes oppgjør
Vi leder med ett mål på FCK i målforskjell OG antall scorede mål.. så er det da bare å knuse MFF..! |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 14.04.2005 21:58 Post subject: |
|
|
Fra www.royalleague.dk :
I seriespillet gives 3 point for sejr, 1 point for uafgjort og 0 point for tabt. Holdenes placering afgøres af pointtallet.
Hvis to eller flere hold ender på samme pointtal, skal rækkefølgen afgøres efter følgende kriterier:
a) Målforskellen, dvs. forskellen mellem scorede og tabte mål. Har nogen af holdene samme pointtal 0-0 som følge af at et hold har udeblevet fra en kamp eller trukket sig, skal resultaterne også for de øvrige hold med samme placering regnes for 0-0 mod den/de modstandere det gælder. Står fortsat to eller flere hold lige, afgøres rækkefølgen af,
b) Antal scorede mål. Det hold, som har scoret flest mål går foran. Ved fortsat lighed er
c) Resultatet af indbyrdes kampe afgørende. Ved lighed tæller scorede mål på udebane dobbelt. Hvis rækkefølgen fortsat ikke er afgjort foretages der lodtrækning. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 15.04.2005 03:11 Post subject: |
|
|
Synes faktisk ikke kampen var mer enn middels fra RBK sin side, men det er mulig det er litt skuffelse ute og går hos meg akkurat nå. Uansett, jeg tenkte jeg bare skulle konstatere to ting...
Først at RBK slurver veldig med avslutninger, som også Harald og flere her var inne på. Dette er for dårlig.
Ellers må man erkjenne at RBK NOK EN GANG får et mål imot, etter at en spiller for stå upresset på 17 meter og dytte den til siden for Espen Johnsen og i mål.
Dette skjedde senest i Aalesundkampen forrige helg. Også Hoseths utlikning i Parken sist gang disse lagene møttes var litt for enkel, skjønt der var det en volley (om jeg ikke tar feil) og dermed også en meget god prestasjon. Dog ser det ut til å minne om en trend at RBK ikke klarer å sette press på spillere med ball på 16-17 meteren. Disse får altså tid til å sikte og skyte... Dette ER og HAR så langt vært meget skjebnesvangert!
Altså ser det ut til at RBK sliter litt i avslutningsfasene i begge ender av banen pr. tidspunkt... Skummelt! Håper det retter seg med det første! |
|
| Back to top |
|
 |
|