English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Torbjørn Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
YO
Junior

PostPosted: 26.10.2007 17:37    Post subject: Reply with quote

Når to personer avtaler et telefonmøte er det jo mildt sagt merkelig hvis den ene personen venter på telefon, uten å ringe opp den andre bare for de avtalte at den andre skulle ringe opp.

Det er vel i beste fall barnslig.
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert

PostPosted: 26.10.2007 17:59    Post subject: Reply with quote

Telefondiskusjonen tok utgangspunkt i at eggen skal ha vært uærlig. Det nekter jeg å tro, slik jeg har oppfattet eggen har ikke uærlighet vært problemet. Han kan derimot ha vært for ærlig med pressen ved et par anledninger i saken med Tørum. Eggen er en fin type med et godt hjerte.

Det er Tørum også, men han måtte sparkes. Nyheten om at spillere allerede i fjor boikottet royal league i protest mot tørum er bare enda et bevis på at respekten har manglet. Det har tydelig vært stor splid i spillergruppa i synet på tørum. Iversen har uttalt seg respektløst, syns heller ikke roar strand var like ekstremt diplomatisk som man er vant til da tørum gikk. mens sapara var på gråten.

At Eggen havnet i en konflikt med en trener det lå i kortene at han måtte sparke, syns jeg ikke skal brukes til å dømme han vekk allerede. Vi vet for lite om denne konflikten til å fordele skyld. Gi Eggen en sjanse, han har vært en suksessfaktor i alle klubbene han har vært i.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 18:04    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
Iversen har uttalt seg respektløst, syns heller ikke roar strand var like ekstremt diplomatisk som man er vant til da tørum gikk. mens sapara var på gråten.

Har Iversen uttalt seg i de siste timene, eller er det tidligere uttalelser du sikter til? Enig i at uttalelsene fra Strand slik de var referert bl.a. i Trønder-Avisa i dag var noe uventa.
primaten
Rutinert

PostPosted: 26.10.2007 18:12    Post subject: Reply with quote

ikke hørt noe etter avgangen nei, tenkte på tidlige greier. sånt som "alle kan gjøre feil, til og med knut tørum". og iversen var jo blant tørums utvalgte som fikk ansvaret for leddet de spilte i.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 18:20    Post subject: Reply with quote

"Alle kan gjøre feil, til og med Knut Tørum" trenger da ikke være respektløst? Det kan da like gjerne oppfattes a la "selv den beste kan gjøre en feil".
primaten
Rutinert

PostPosted: 26.10.2007 18:28    Post subject: Reply with quote

det er helt rett at alle kan gjøre feil, men du sier ikke det om treneren din til en avis. det er å henlede oppmerksomheten på at han er udugelig.

det var det eneste ordrette jeg husket. jeg har oppfattet tonen til iversen som lite respektfull hver gang treneren har vært tema. og det er ikke så rart om en med iversens meritter og attitude mangler respekt for en som bare har trent moss og som knapt er eldre enn seg selv.

du kan også gjøre meg til trener for zlatan ibrahimovic, men du kan ikke forvente at jeg får hans respekt. uansett hvor sympatisk jeg er. Smile
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 20:57    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
Telefondiskusjonen tok utgangspunkt i at eggen skal ha vært uærlig. Det nekter jeg å tro, slik jeg har oppfattet eggen har ikke uærlighet vært problemet. Han kan derimot ha vært for ærlig med pressen ved et par anledninger i saken med Tørum. Eggen er en fin type med et godt hjerte.

Det er Tørum også, men han måtte sparkes. Nyheten om at spillere allerede i fjor boikottet royal league i protest mot tørum er bare enda et bevis på at respekten har manglet. Det har tydelig vært stor splid i spillergruppa i synet på tørum. Iversen har uttalt seg respektløst, syns heller ikke roar strand var like ekstremt diplomatisk som man er vant til da tørum gikk. mens sapara var på gråten.

At Eggen havnet i en konflikt med en trener det lå i kortene at han måtte sparke, syns jeg ikke skal brukes til å dømme han vekk allerede. Vi vet for lite om denne konflikten til å fordele skyld. Gi Eggen en sjanse, han har vært en suksessfaktor i alle klubbene han har vært i.

Enig!!

Ingen lett situasjon KTE havnet i mtp Tørum og "bråket"..
Kom jo frem nå i ettertid at Spillerne var enstemmige (med få unntak eks. Sapara) om at Tørum ikke lenger hadde respekt hos spillerne og føler ikke KTE har gjort noe feilgrep. Har vel egentlig blitt plassert litt i skyggen av der han kunne tenke seg å være grunnet Tørums uttalelser om KTE ikke hadde noe på treningsfeltet å gjøre..

Akkurat den saken syns jeg Tørum kunne taklet bedre når an trener en stor klubb som Rosenborg.. Styret med KTE gjorde det eneste riktige om de skulle få ryddet opp.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

Håper vi får inn en ny sjef som har så stor autoritet at det er han som har makt over hvilke spillere som bør være i klubben, og ikke motsatt...
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 21:14    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/tv/...sp?id=2740

Dette tolker jeg som mistillit til KTE, og vi kan nok vente hans avgang innen et par dager. Neutral
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2007 21:24    Post subject: Reply with quote

Ja, "angrepet" kom jo fra Sapara også, som har vært meget langt nede etter Tørums avgang. Sapara ønsker å ødelegge Eggen tydeligvis. Sapara må gå!
Hedley
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 21:27    Post subject: Reply with quote

tull
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2007 21:33    Post subject: Reply with quote

Enig med deg, Zorac. Sapara må ut etter dette!
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 21:50    Post subject: Reply with quote

Ryktene på gata sier forresten at KTE har 5 ubesvarte anrop fra Trond Sollied i dette øyeblikk!
Back to top
Mainn
Rutinert

PostPosted: 26.10.2007 22:02    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ikke helt det som har skjedd. Jeg har følelsen av at KTE er en kald rev, som har noen mangler når det gjelder medmenneskelighet. Samtidig kan jeg tenke meg at det ikke var bare bare å komme tilbake til RBK igjen, som sportslig leder. På meg virker det som han ble kastet til ulvene. Han hadde store ønsker om å markere sitt revir, og gikk offensivt ut og på en måte utnevnte at han selv skulle kunne sitte på benken. Dette helt uten å innvolvere hovedtrener om spørsmålet. Tørumen fikk nyss om det gjennom media. Hvis Mainn skal driste seg til å forklare grunnen til at alt som har skjedd nå & de siste årene, mener jeg at RBK rett og slett er usikre på seg selv. De har vært Kongen på haugen i 15 år, og nå er de ikke like suverene lengre, andre Norske lag har forbedret seg, hentet importspillere. De takler rett og slett ikke motgang godt nok. Da kastes trenerne i hytt og gevær, og mange sitter igjen med noe råttent og uforløst. En råtten personalpolitikk, med en kynisk og tilsynelatende følelesløs styreleder, som ror og svarer rundt grøten når han får spørsmål om han burde tatt sin hatt å gå. Her har RBK et stort problem, og det ordner seg ikke før de selv innser problemet.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2007 22:33    Post subject: Reply with quote

RBKfan100%: A few clowns short of a circus? Wink

Det er var da altså ironi.
Hedley
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg tok da det også nogenlunde som ironi, men syns det som har skjedd med klubben vår ikke trenger å tøyses så jævlig med.. Vi må vel innrømme at vi sliter litt om dagen..

Bra spøk iallefall:P
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2007 23:07    Post subject: Reply with quote

Jah. Jeg føler også at det er mye tull om dagen. Viktig da å kunne kødde litt for å holde humøret og motivasjonen oppe.
Hedley
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

Joda, viktig det..Smile

Men akkurat den videosnutten viser vel at KTE allerede var tilbake på treningsfeltet..
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2007 23:12    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå skal jeg ikke henge ham for det. Det er nok en del ting som må kartlegges, planlegges og diskuteres på tvers av lederrollene akkurat nå.
Hedley
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 23:18    Post subject: Reply with quote

joda enig det.. var vel bare å fremme det Tørum mente..
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 23:23    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Ryktene på gata sier forresten at KTE har 5 ubesvarte anrop fra Trond Sollied i dette øyeblikk!

Ubesvart fordi han er så evneveik at han ikke veit hvordan han bruker en telefon antagelig.
Hedley
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Knut T Eggen er en mann for fremtiden i klubben!

Han har ikke gjort spes som tilsier at han skal ut.

Styret i RBK har gjort enkelte rare valg, men syns ikke KTE har gjort det..
Back to top
Kenn30
Junior

PostPosted: 26.10.2007 23:29    Post subject: Reply with quote

Morgan Andersens jobb i FFK blir vel ledig snart, eller er vel ledig men med en midlertidig "vikar", kanskje Eggen skulle hokdt seg i plankebyen og alikevel blitt sportsdirektør Wink
stjørdaling
Senior

PostPosted: 26.10.2007 23:32    Post subject: Reply with quote

RBKfan100%:
Synes Eggen har gjort mange rare valg og de har vel vært godt utarbeidet av alle her på forumet, men kan jo bare nevne de i korthet:
1. Skapte fokus rundt tørums jobb før en viktig kamp.
2. Gikk direkte inn i en personlighetskonflikt med Tørum som var ødeleggende for laget.
3. Kjøpte ingen spillere ved overgangsvinduet.
4. Satt Tørums jobb under tvil, og dermed tvunget Tørum til kortsiktig tenkning.
5. Ikke ordnet opp i kontrakter før nå (Nordvik og Riseth er fortsatt usikker) noe som har skapt ufokus blant de aktuelle spillerne.
6. Ikke støttet om Tørum i en vanskelig tid.

Bare for å nevne noe. Prøver bare å ramse opp det som allerede er fullstendig ferdigdebatert Wink

Edit: Mente Eggen, ikke Tørum. Rettet opp i det.

Last edited by stjørdaling on 26.10.2007 23:35; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
AndreasR
Veteran

PostPosted: 26.10.2007 23:33    Post subject: Reply with quote

Synes han har gjort en feil i forhold til å høre for mye på sutrete drittunger som spillerne er. Hvis Tørum ikke har respekt i spillergruppa sier det vel også litt om spillernes manglende evne til å tilpasse seg en ny sjef. Kommunikasjon går begge veier. Og det er jo spillerne som ikke har levert varene i år men resultatene får ingen konsekvenser for dem.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 64, 65, 66  Next
Page 19 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb