English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 24.10.2007 23:01    Post subject: Reply with quote

Jeg unner virkelig Tørum denne avslutninga!
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 24.10.2007 23:05    Post subject: Reply with quote

Han sa nettopp at vi måtte prøve noe nytt,så derfor lot vi guttene få spille der de trives best på banen denne gangen.......... Neutral

Vel takk for tiden du var her Tørum,du er en likandes kar men denne trenerjobben skulle du aldri ha fått i utgangspunktet.
Det er ikke din feil at du fikk komme i denne posisjonen.

Gratulere med seieren i dag,jammen moro å se atraktiv og publikumsvennlig fotball igjen.
Vi koser oss i kveld så får morgendagen bare være morgendagen.

Rosenborg forever RBK
Keef
Senior

PostPosted: 24.10.2007 23:12    Post subject: Reply with quote

Ekstremt rart at Tørum sannsynligvis takker for seg i morra. Denne avslutninga unner nok alle som er glade i RBK han.
RBK T Ø R U M - E R - M A N N E N RBK

a sphincter says what?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:12    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
Han sa nettopp at vi måtte prøve noe nytt,så derfor lot vi guttene få spille der de trives best på banen denne gangen.......... Neutral

Vi har vært flere her på forumet som i nesten hele år har sagt, at med den stallen Rosenborg har nå bør de helst spille 4-4-2 med "diamant". Vi har blitt latterliggjort og skjelt ut og fått høre at "Rosenborg skal spille 4-3-3! Dermed basta!!". I kveld spilte Rosenborg 4-4-2 med "diamant". Hva sier "4-3-3-fanatikerne" nå?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.10.2007 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært en av dem som hele tiden har hevdet at RBK ikke lengere har spillere i stallen til å forsvare 4-3-3. Sånn som Tettey og Ciljan spilte i diamanten i dag har jeg bare en ting å si: I rest my case!

Forøvrig er jeg helt enig med, Henning; Jeg unner Kjartan dette av hele mitt hjerte, selv ikke gamlefar fikk en slik sorti...!
Johnny W
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:20    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Vi har blitt latterliggjort og skjelt ut og fått høre at "Rosenborg skal spille 4-3-3! Dermed basta!!".

Jeg syns gjennomgangstonen har vært at folk har vært enige i at spillerne ikke passer til 4-3-3 lenger. Husker ihvertfall ingen latterliggjøring.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.10.2007 23:25    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Vi har blitt latterliggjort og skjelt ut

Paranoid?
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 24.10.2007 23:31    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:

Amen. Flott kveld for en sympatisk kar, men denne uttalelsen understreker hvor lite skikket han er for å trene RBK. Takk for innsatsen, Knut, du finner fort en ny jobb og har sikkert vokst på tiden i RBK.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:40    Post subject: Reply with quote

Knut Tørum føler antageligvis at han er så nære sin avgang at han er villig til å trosse et styrevedtak for å få spille 4-4-2.

Og klarer å vinne kampen.

Mine råd til styret er:

1) La Tørum fortsette minst ett år til, og utvikle laget og seg selv videre. Vi må før eller siden tørre å gi en trener mer enn ett år. Laget er i et generasjonsskifte, forsterkningene er så langt minimale, gi generasjonsskiftet mer tid.
2) Gi Knut Torbjørn Eggen munnkurv
3) Bruk mye penger på spillerkjøp, vær mer villig til å kjøpe norsk selv om det er dyrt, når de er unge og det kan være videresalgsmuligeter om 2-4 år
Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 24.10.2007 23:43    Post subject: Reply with quote

Jeg også var på vei å skrive et innlegg ang 4-3-3 vs 4-4-2 -innlegg..men droppa det pga av at jeg ble usikker på om dette var så vesentlig i kveld. Tror kanskje det ligger mer i det mentale.

Men uansett....snodig at:

1. Tørum kanskje har ønsket ønsket å spille denne formasjonen i hele år..

2. At styret + personer i adm/sp.ledelse ønsker å beholde 4-3-3 pga Eggen-tida.. samtidig som klubben henter inn spillere som ant passer best inn i 4-4-2.

3. Klubben ønsker å beholde 4-4-3, mens NAE står å mer eller mindre (slik jeg forsto det) å roser 4-4-2 på TV3.

Hva er mer naturlig enn å ha Kone og Ivers på topp?

Samtidig... jeg er veldig splittet ang dette. Jeg ønsker egentlig å behode 4-3-3.

Last edited by LOST on 24.10.2007 23:45; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 24.10.2007 23:44    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:

3) Bruk mye penger på spillerkjøp, vær mer villig til å kjøpe norsk selv om det er dyrt, når de er unge og det kan være videresalgsmuligeter om 2-4 år

Dette punktet bør gjelde uansett, U18-landslaget banket Nederland i går kveld, og tok vel med det sin fjerde seier på rad mot bedre ranket motstand, om jeg ikke tar helt feil. Fotballnorge kan gå mot en stor fremtid...

Last edited by Bakklandia on 24.10.2007 23:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bommel
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:44    Post subject: Reply with quote

Det er rimelig deilig å være medlem av den eksklusive gjengen som hardnakket har hevdet at med den spillerstallen vi har så -skal- vi spille 4-4-2.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:45    Post subject: Reply with quote

La oss bare håpe det er Tørums eget ønske å eventuelt avslutte med denne solide prestasjonen. Finnes knapt noe værre enn at styret skal presse ut enda en trener som har støtte hos Kjernen og øvrige supportere. Håper Tørum har tatt dette eventuelle valget mer eller mindre selv.

En eventuell erstatter bør f*** meg være av Sollied's kaliber. Kommer de med en Perry eller en eks-samelandslagstrener nå.. Gud forby! KTE bør også holde seg langt og lenge unna den trenerstolen. Det er kun han som offentlig har gått ut og kritisert Tørum.

Dersom Tørum går, alle tegn tatt i betraktning, vil jeg benytte anledningen til å takke Tørum for det han gjort for klubben. Makan til en legendarisk snuoprasjon som i fjor skal man lete lenge etter. Godt humør og fine kommentarer til media uansett hvor latterlige spørsmålene har vært. Stått fram og svart på alle spørsmål. Du er en meget bra mann! Vi er stolte av deg! Tusen takk Tørum!

Når det er sagt så ønsker og håper jeg å se Tørum fortsette.

Last edited by robinla on 24.10.2007 23:49; edited 1 time in total
Back to top
hmm82
Junior

PostPosted: 24.10.2007 23:48    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Tror forøvrig NAE lagde planen til denne kampen

Tenkte det samme selv joko. Tror Eggen senior hadde litt og si før dagens kamp. For meg framstår Tørum som taktisk svak, noe vi så mot Schalke der vi ble liggende alt for lavt. Hadde vi stått like høyt som i dag i den kampen tror jeg vi hadde stått med 7poeng i cl nå......
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 24.10.2007 23:48    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:

1) La Tørum fortsette minst ett år til, og utvikle laget og seg selv videre. Vi må før eller siden tørre å gi en trener mer enn ett år.

Puckno,
Rosenborg skal og er ikke noe farmerlag for nyutvikling av trenere i Norge.
Vi har klubber som Molde,Brann og Lillestrøm til denslags utprøving.
Wink
longns
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:50    Post subject: Reply with quote

Folkens, det handler ikke bare om mentalitet og 4-3-3 vs 4-4-2. Den største grunnen til at vi klarer å gjøre et bra resultat, er at det spilles en helt annen fotball i Champions League enn i TL. Jeg kan love dere at alt er tilbake til det vanlige i TL, uansett om vi har 4-3-3 eller 4-4-2. Vi må lære oss å mestre "kick & run" fotball bedre, der tror jeg det ligger. I dag spilte vi litt som TL lag spiller mot oss, høyt aggresivt press, Valencia skjønte ikke hva faen de skulle gjøre. Plutselig var det 2-3 Rosenborg spillere rundt en stakkar som hadde fått ballen under et sekund før. Valencia lignet på oss i TL og vi lignet på Lillestrøm.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 24.10.2007 23:52    Post subject: Reply with quote

hmm82 wrote:
For meg framstår Tørum som taktisk svak, noe vi så mot Schalke der vi ble liggende alt for lavt. Hadde vi stått like høyt som i dag i den kampen tror jeg vi hadde stått med 7poeng i cl nå......

"Bullseye"

Last edited by Bullseye on 24.10.2007 23:54; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev da vitterlig ikke det Smile ?
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 24.10.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

Trivelig kar, denne Kjartan, men sesongen 2007 har vist at han ikke er mannen til å føre RBK videre. Altfor umoden taktisk og offensivt. Uten tidenes griseflaks i trekningen i CL-kvaliken hadde denne sesongen vært en TOTAL fiasko - og det må treneren i RBK ta hovedansvaret for.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 24.10.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Jeg skrev da vitterlig ikke det Smile ?

Quota meg helt bort der,men rettet opp nå. Embarassed
Skammels10
Veteran

PostPosted: 24.10.2007 23:56    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
Wink

Helt enig. En klubb som RBK skal ha en profilert trener. Trond Sollied for eksempel. Knut Tørum har hatt et middelmådig sesong, med et par oppturer i Mesterligaen. Kronen på verket var seieren i dag. Men min mening om at Tørum må gå har ikke forandret seg etter seieren.

Jeg vil gjerne takke Knut Tørum for de gode minnene med seriegullet i fjor. Takk for uavgjort på brua, takk for seieren i kveld.

Ser fram til en lang og god æra med Sollied ved roret. Wink
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

Les denne:

http://www.dagbladet.no/s...16105.html

Mye fornuftig her!
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

Esten O. Sæther i Dagbladet: Lurer seg selv til trenerbytte

En jubelkamp til ingen nytte. RBK-ledelsen bytter trener og lurer seg selv igjen.

For hva skal Rosenborg-miljøet med Trond Sollied som ny sjef på benken når sjefsproblemene egentlig finnes alle andre steder enn på sidelinja.
puckno
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
puckno wrote:

1) La Tørum fortsette minst ett år til, og utvikle laget og seg selv videre. Vi må før eller siden tørre å gi en trener mer enn ett år.

Puckno,
Wink

Vel. Min tese er at med dagens spillerstall, manglende innkjøring og kombinasjonen veldig unge spillere og alt for gamle spiller så hadde selv Sollied hatt problemer.

Det kan godt tenkes at Sollied kommer ridende på et esel til byen og blir den nye jesus. Det kan like gjerne tenkes at han henger på korset om et år. Jeg mener, 10.plass i Belgia vitner jo om at her har vi med å gjøre et umenneskelig talent som ingen kan matche, ihvertfall ikke Tørum med foreløpig 2.plass i GL-gruppa og seriegull i kofferten på 1.5 år og med et halvt lag utdatert på alder.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.10.2007 00:03    Post subject: Reply with quote

Skal tro hvor mange av de som lovpriser Tørum i kveld og mener at han må bli og at Sollied kan holde seg i Belgia, som kommer til å rope på Tørum sitt hode på et fat dersom vi blir rævpult av Lyn til helga?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 95, 96, 97  Next
Page 77 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb