| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 24.10.2007 23:01 Post subject: |
|
|
| Jeg unner virkelig Tørum denne avslutninga! |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 24.10.2007 23:05 Post subject: |
|
|
Han sa nettopp at vi måtte prøve noe nytt,så derfor lot vi guttene få spille der de trives best på banen denne gangen..........
Vel takk for tiden du var her Tørum,du er en likandes kar men denne trenerjobben skulle du aldri ha fått i utgangspunktet.
Det er ikke din feil at du fikk komme i denne posisjonen.
Gratulere med seieren i dag,jammen moro å se atraktiv og publikumsvennlig fotball igjen.
Vi koser oss i kveld så får morgendagen bare være morgendagen.
Rosenborg forever  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 24.10.2007 23:12 Post subject: |
|
|
Ekstremt rart at Tørum sannsynligvis takker for seg i morra. Denne avslutninga unner nok alle som er glade i RBK han.
T Ø R U M - E R - M A N N E N  _________________
a sphincter says what? |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:12 Post subject: |
|
|
| Bullseye wrote: | Han sa nettopp at vi måtte prøve noe nytt,så derfor lot vi guttene få spille der de trives best på banen denne gangen.......... |
Vi har vært flere her på forumet som i nesten hele år har sagt, at med den stallen Rosenborg har nå bør de helst spille 4-4-2 med "diamant". Vi har blitt latterliggjort og skjelt ut og fått høre at "Rosenborg skal spille 4-3-3! Dermed basta!!". I kveld spilte Rosenborg 4-4-2 med "diamant". Hva sier "4-3-3-fanatikerne" nå? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.10.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Jeg har vært en av dem som hele tiden har hevdet at RBK ikke lengere har spillere i stallen til å forsvare 4-3-3. Sånn som Tettey og Ciljan spilte i diamanten i dag har jeg bare en ting å si: I rest my case!
Forøvrig er jeg helt enig med, Henning; Jeg unner Kjartan dette av hele mitt hjerte, selv ikke gamlefar fikk en slik sorti...! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:20 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Vi har blitt latterliggjort og skjelt ut og fått høre at "Rosenborg skal spille 4-3-3! Dermed basta!!". |
Jeg syns gjennomgangstonen har vært at folk har vært enige i at spillerne ikke passer til 4-3-3 lenger. Husker ihvertfall ingen latterliggjøring. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.10.2007 23:25 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Vi har blitt latterliggjort og skjelt ut |
Paranoid? |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 24.10.2007 23:31 Post subject: |
|
|
| Bullseye wrote: | Han sa nettopp at vi måtte prøve noe nytt,så derfor lot vi guttene få spille der de trives best på banen denne gangen..........
|
Amen. Flott kveld for en sympatisk kar, men denne uttalelsen understreker hvor lite skikket han er for å trene RBK. Takk for innsatsen, Knut, du finner fort en ny jobb og har sikkert vokst på tiden i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:40 Post subject: |
|
|
Knut Tørum føler antageligvis at han er så nære sin avgang at han er villig til å trosse et styrevedtak for å få spille 4-4-2.
Og klarer å vinne kampen.
Mine råd til styret er:
1) La Tørum fortsette minst ett år til, og utvikle laget og seg selv videre. Vi må før eller siden tørre å gi en trener mer enn ett år. Laget er i et generasjonsskifte, forsterkningene er så langt minimale, gi generasjonsskiftet mer tid.
2) Gi Knut Torbjørn Eggen munnkurv
3) Bruk mye penger på spillerkjøp, vær mer villig til å kjøpe norsk selv om det er dyrt, når de er unge og det kan være videresalgsmuligeter om 2-4 år |
|
| Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 24.10.2007 23:43 Post subject: |
|
|
Jeg også var på vei å skrive et innlegg ang 4-3-3 vs 4-4-2 -innlegg..men droppa det pga av at jeg ble usikker på om dette var så vesentlig i kveld. Tror kanskje det ligger mer i det mentale.
Men uansett....snodig at:
1. Tørum kanskje har ønsket ønsket å spille denne formasjonen i hele år..
2. At styret + personer i adm/sp.ledelse ønsker å beholde 4-3-3 pga Eggen-tida.. samtidig som klubben henter inn spillere som ant passer best inn i 4-4-2.
3. Klubben ønsker å beholde 4-4-3, mens NAE står å mer eller mindre (slik jeg forsto det) å roser 4-4-2 på TV3.
Hva er mer naturlig enn å ha Kone og Ivers på topp?
Samtidig... jeg er veldig splittet ang dette. Jeg ønsker egentlig å behode 4-3-3.
Last edited by LOST on 24.10.2007 23:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.10.2007 23:44 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: |
3) Bruk mye penger på spillerkjøp, vær mer villig til å kjøpe norsk selv om det er dyrt, når de er unge og det kan være videresalgsmuligeter om 2-4 år |
Dette punktet bør gjelde uansett, U18-landslaget banket Nederland i går kveld, og tok vel med det sin fjerde seier på rad mot bedre ranket motstand, om jeg ikke tar helt feil. Fotballnorge kan gå mot en stor fremtid... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 24.10.2007 23:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:44 Post subject: |
|
|
| Det er rimelig deilig å være medlem av den eksklusive gjengen som hardnakket har hevdet at med den spillerstallen vi har så -skal- vi spille 4-4-2. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 24.10.2007 23:45 Post subject: |
|
|
La oss bare håpe det er Tørums eget ønske å eventuelt avslutte med denne solide prestasjonen. Finnes knapt noe værre enn at styret skal presse ut enda en trener som har støtte hos Kjernen og øvrige supportere. Håper Tørum har tatt dette eventuelle valget mer eller mindre selv.
En eventuell erstatter bør f*** meg være av Sollied's kaliber. Kommer de med en Perry eller en eks-samelandslagstrener nå.. Gud forby! KTE bør også holde seg langt og lenge unna den trenerstolen. Det er kun han som offentlig har gått ut og kritisert Tørum.
Dersom Tørum går, alle tegn tatt i betraktning, vil jeg benytte anledningen til å takke Tørum for det han gjort for klubben. Makan til en legendarisk snuoprasjon som i fjor skal man lete lenge etter. Godt humør og fine kommentarer til media uansett hvor latterlige spørsmålene har vært. Stått fram og svart på alle spørsmål. Du er en meget bra mann! Vi er stolte av deg! Tusen takk Tørum!
Når det er sagt så ønsker og håper jeg å se Tørum fortsette.
Last edited by robinla on 24.10.2007 23:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 24.10.2007 23:48 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Tror forøvrig NAE lagde planen til denne kampen |
Tenkte det samme selv joko. Tror Eggen senior hadde litt og si før dagens kamp. For meg framstår Tørum som taktisk svak, noe vi så mot Schalke der vi ble liggende alt for lavt. Hadde vi stått like høyt som i dag i den kampen tror jeg vi hadde stått med 7poeng i cl nå...... |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 24.10.2007 23:48 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: |
1) La Tørum fortsette minst ett år til, og utvikle laget og seg selv videre. Vi må før eller siden tørre å gi en trener mer enn ett år. |
Puckno,
Rosenborg skal og er ikke noe farmerlag for nyutvikling av trenere i Norge.
Vi har klubber som Molde,Brann og Lillestrøm til denslags utprøving.
 _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:50 Post subject: |
|
|
| Folkens, det handler ikke bare om mentalitet og 4-3-3 vs 4-4-2. Den største grunnen til at vi klarer å gjøre et bra resultat, er at det spilles en helt annen fotball i Champions League enn i TL. Jeg kan love dere at alt er tilbake til det vanlige i TL, uansett om vi har 4-3-3 eller 4-4-2. Vi må lære oss å mestre "kick & run" fotball bedre, der tror jeg det ligger. I dag spilte vi litt som TL lag spiller mot oss, høyt aggresivt press, Valencia skjønte ikke hva faen de skulle gjøre. Plutselig var det 2-3 Rosenborg spillere rundt en stakkar som hadde fått ballen under et sekund før. Valencia lignet på oss i TL og vi lignet på Lillestrøm. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 24.10.2007 23:52 Post subject: |
|
|
| hmm82 wrote: | | For meg framstår Tørum som taktisk svak, noe vi så mot Schalke der vi ble liggende alt for lavt. Hadde vi stått like høyt som i dag i den kampen tror jeg vi hadde stått med 7poeng i cl nå...... |
"Bullseye" _________________ Cantate Conflictus
Last edited by Bullseye on 24.10.2007 23:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.10.2007 23:53 Post subject: |
|
|
Jeg skrev da vitterlig ikke det ? |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 24.10.2007 23:55 Post subject: |
|
|
| Trivelig kar, denne Kjartan, men sesongen 2007 har vist at han ikke er mannen til å føre RBK videre. Altfor umoden taktisk og offensivt. Uten tidenes griseflaks i trekningen i CL-kvaliken hadde denne sesongen vært en TOTAL fiasko - og det må treneren i RBK ta hovedansvaret for. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 24.10.2007 23:55 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | Jeg skrev da vitterlig ikke det ? |
Quota meg helt bort der,men rettet opp nå.  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 24.10.2007 23:56 Post subject: |
|
|
| Bullseye wrote: | Rosenborg skal og er ikke noe farmerlag for nyutvikling av trenere i Norge.
 |
Helt enig. En klubb som RBK skal ha en profilert trener. Trond Sollied for eksempel. Knut Tørum har hatt et middelmådig sesong, med et par oppturer i Mesterligaen. Kronen på verket var seieren i dag. Men min mening om at Tørum må gå har ikke forandret seg etter seieren.
Jeg vil gjerne takke Knut Tørum for de gode minnene med seriegullet i fjor. Takk for uavgjort på brua, takk for seieren i kveld.
Ser fram til en lang og god æra med Sollied ved roret.  |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.10.2007 00:00 Post subject: |
|
|
Esten O. Sæther i Dagbladet: Lurer seg selv til trenerbytte
En jubelkamp til ingen nytte. RBK-ledelsen bytter trener og lurer seg selv igjen.
For hva skal Rosenborg-miljøet med Trond Sollied som ny sjef på benken når sjefsproblemene egentlig finnes alle andre steder enn på sidelinja. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.10.2007 00:02 Post subject: |
|
|
| Bullseye wrote: | | puckno wrote: |
1) La Tørum fortsette minst ett år til, og utvikle laget og seg selv videre. Vi må før eller siden tørre å gi en trener mer enn ett år. |
Puckno,
Rosenborg skal og er ikke noe farmerlag for nyutvikling av trenere i Norge.
 |
Vel. Min tese er at med dagens spillerstall, manglende innkjøring og kombinasjonen veldig unge spillere og alt for gamle spiller så hadde selv Sollied hatt problemer.
Det kan godt tenkes at Sollied kommer ridende på et esel til byen og blir den nye jesus. Det kan like gjerne tenkes at han henger på korset om et år. Jeg mener, 10.plass i Belgia vitner jo om at her har vi med å gjøre et umenneskelig talent som ingen kan matche, ihvertfall ikke Tørum med foreløpig 2.plass i GL-gruppa og seriegull i kofferten på 1.5 år og med et halvt lag utdatert på alder. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.10.2007 00:03 Post subject: |
|
|
Skal tro hvor mange av de som lovpriser Tørum i kveld og mener at han må bli og at Sollied kan holde seg i Belgia, som kommer til å rope på Tørum sitt hode på et fat dersom vi blir rævpult av Lyn til helga? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
|