English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Torbjørn Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjell T. Ringen
Junior

PostPosted: 04.10.2007 17:23    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
bluenova wrote:
For i tilfelle trenerbytte, får vi vel en høydare til trener?

Ja, for det er der jo tradition for. Nej, vi ender nok op med enten KTE eller Hoftun og de er ikke akkurat hvad jeg vil klassificere som "høydare"

Hehe.

Jeg gir lave odds på at enten KTE eller Hoftun er hovedtrener neste år. Skal man gjøre innavlen komplett så kan man henten inn NAE som konsulent, gi Mini ansvaret for mediehåndteringen og Skammelsrud/By Rise som hjelpetrenere.
Back to top
View user's profile Send private message
bluenova
Proff

PostPosted: 22.10.2007 08:57    Post subject: Reply with quote

KTE i fotball.adressa.no wrote:
Jeg mener vi kan berge sesongen totalt sett gjennom mesterligaspill.

Mener du dette ??? Nei og atter nei...

Hvor dårlig det kanskje står til antydes i setningen før hvor suksess i CL iår kan danne grunnlaget for at "vi skal komme fryktelig tilbake"...
Når billedteksten under KTE leser "Ingen planer", så er det akkurat det vi ikke vil ha.

For orden skyld, hentet fra: http://fotball.adressa.no...e92700.ece

Last edited by bluenova on 22.10.2007 09:01; edited 2 times in total
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 22.10.2007 08:59    Post subject: Reply with quote

En forbanna klovn er han...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 11:08    Post subject: Reply with quote

Tja.. 90 millioner var det vel vi fikk i inntekter for å kvalifisere oss til CL? Klarer vi å vinne i det minste _en_ kamp blir det vel noen millioner til? Pluss TV-inntektene, selvsagt. Når man ser det Eggen sa om CL i sammenheng med å hente muskler, er det vel sannsynligvis økonomiske muskler som menes? Det kan vel tenkes at Eggen kanskje tenker likt med enkelte av debattantene her likevel, og at RBK tenker å bruke vinteren til å "ta en Bayern München"...
Kenn30
Junior

PostPosted: 22.10.2007 11:42    Post subject: Reply with quote

Med tv inntektene mener jeg det ble nevnt at klubben hadde 125 mill på å kvalifisere seg da de fikk hele tv inntekten da de er eneste laget fra skandinavia som kvalifiserte seg. Bør brukes hvert eneste øre til innkjøp av kvalitetspillere. Men begynner å tvile på om det var rett å hente Eggen jr. Skeptisk.....
josinho
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 11:52    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at årets cl-penger må brukes til å kjøpe nye, gode spillere som passer inn i den måten RBK skal spille. Eggen må få penger og frihet til å kjøpe disse spillerne, koste hva det koste vil. Nå er det KRISE Evil
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 22.10.2007 12:37    Post subject: Reply with quote

Hvorfor må KTE haste avgårde til Gardermoen før kampen er slutt? Synes det er svakt at han ikke kan stå å ta støyten sammen med Tørum. Han har tross alt skyld i dette selv.
Back to top
KRS
Proff

PostPosted: 22.10.2007 13:16    Post subject: Reply with quote

Så du mener at hovedtreneren som har vært der hele året og er 100% prosent ansvarlig for hva som skjer på banen ikke er ansvarlig for dårlig spill. Men derimot Sportsdirektøren som har vært der i 4 måneder?

At han kunne vært der og "tatt støyten" sammen med Tørum er jeg enig i, men å si at at han har all skyld i dette selv er vel å overdrive.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 22.10.2007 13:27    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at det var en slett jobb av KTE/Bratseth når overgangsvinduet var åpent i sommer. De sastset alt på et kort, hadde ingen back up planer da prødl røyk. Alle viste at forsvaret måtte styrkes. KTE hentet hjem Nordvik som eneste forsterkning.

En annen ting som jeg tenkte på: I starten under KTE sin periode så var han nesten klar for å gi Tørum sparken på dagen. Men nå så skal ingenting skje? Hva er det han spekulerer i?
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.10.2007 13:30    Post subject: Reply with quote

Har du glemt Nilsson og Wæhler?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
blackwater
Proff

PostPosted: 22.10.2007 13:35    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Nilsson så var det vel også litt slett jobbing. Alt var jo basert på at Kone skulle gå i bytte. En Kone som ikke ville, og som følte seg ført bak lyset over ikke å ha blitt konfrontert med dette før media tok det.
Back to top
KRS
Proff

PostPosted: 22.10.2007 16:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at KTE ikke har gjort en kjempejobb siden han kom til klubben, spesielt med tanke på jobben som ble gjort i overgangsvinduet.

Men å gi han all skyld for tapet mot Lillestrøm er feil. Hvis det var mangel av en midtstopper som førte til dette tapet, burde selvfølgelig Koppinen ha spilt. Og det er jo som kjent hovedtreneren som tar ut laget. UEFA-cup 2008 er vel viktigere enn et halvveis prinsipp som tydligvis bare gjelder noen personer i backrekka.

Vi vant jo gull i fjor med så og si den samme stallen, har spillerene virkelig forfalt så mye fra november 2006 til april 2007?

Min teori er at Knut Tørum høstet frukten som Høgmo sådde, for å så gjøre små (gode) endringer og ta gullet i 2006. Men å så bygge videre på dette å få spillere i form til 2007, hadde han rett og slett ikke kompetansen til.

Har jo gått rykter i Brann etter at Solli og Helstad kom at RBK spillere er dårlig trent, og hvis jeg ikke husker helt feil så gikk disse ryktene under Per Joar Hansen også. En forferdelig sirkel vi er inne i her.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=176683

Han føler det dessuten sårende at mange har spekulert i at han kom til Rosenborg for å snike til seg trenerrollen i klubben.

- Jeg føler det er å undervurdere meg ved å insinuere at jeg ville bli trener. Datteren min krevde at jeg skulle ha fast jobb for at vi skulle flytte til Trondheim, ikke en åremålsstilling som det er å være trener, sier Eggen.

Jeg tror oppriktig talt at KTE ikke er ute etter trenerjobben i Rosenborg, tror ikke han ville sagt en slik ting da...
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 15:02    Post subject: Reply with quote

På den anden side er det vel ganske enkelt at komme med en sådan udtalelse hvis det alelrede ligegr klart at Sollied overtager den position på et tidspunkt. I tillæg spekuleres det jo i at pappaen skal tage over midlertidigt.
Det er svært at vide noget sikkert, men det er godt nok mange rygter omkring klubben for tiden. Desuden synes jeg han kunne været kommet med denne udtalelse for langt tid siden, det er jo først for nylig at han har benægtet at ville overtgae træner jobben.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SoZo
Rutinert

PostPosted: 23.10.2007 15:31    Post subject: Reply with quote

Det er ikke første gangen han har sagt det der Harald. Han sa noe liknende for noen måneder siden om jeg ikke husker helt feil
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 15:43    Post subject: Reply with quote

Det er vel først i slutnignen af September han sagde det første gang hvis jeg husker ret, og det er ikke mange kamper der er blev et spillet efter det, så jeg står stadig på at den udmeldingen kom alt for sent.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Recon
Legende

PostPosted: 23.10.2007 17:52    Post subject: Reply with quote

KRS wrote:
Jeg er helt enig i at KTE ikke har gjort en kjempejobb siden han kom til klubben, spesielt med tanke på jobben som ble gjort i overgangsvinduet.

Men å gi han all skyld for tapet mot Lillestrøm er feil.

Det er vel ikke snakk om det, men at han er en del av den totale situasjonen RBK er i, og ikke har bidratt på noe vis for å bedre den.

KRS wrote:
UEFA-cup 2008 er vel viktigere enn et halvveis prinsipp som tydligvis bare gjelder noen personer i backrekka.

Det er jo der noen av oss er uenige da, i at noen kortsiktige poeng skal være viktigere enn hvordan vi vil at klubben vår skal være. Jeg er helt enig i at det er dillete å ikke gjennomføre det hundre prosent, og det er jo en av grunnene til at jeg mener Tørum er en svak, svak leder (når det er sagt, gir jeg han minst skyld av alle parter i RBKs situasjon).

KRS wrote:
Vi vant jo gull i fjor med så og si den samme stallen, har spillerene virkelig forfalt så mye fra november 2006 til april 2007?

Det var vel mye det samme laget som tok en imponerende 7. plass i 2005 også, så det går vel opp i opp.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 23.10.2007 20:43    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde Bratseth var dårlig i sin siste periode som Sportsdirektør, men mye tyder på at KTE tar kaka. Og de som ansatte han.

For hvis trener/sportsdirektør har vært som hund og katt sannsynligvis fra dag 1, er det noen som ikke har gjort jobben sin.

Enten kunne man latt være å ansatt KTE, eller byttet Tørum med det samme i sommer.

Dette lukter mer og mer maktkamp internt på brakka...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 23.10.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

Det morsomme er at hvis de skulle prøvd seg på prödl igjen, så måtte de sendt Bratseth fra starten. Meldingene fra Østerrike var jo at RBK rett og slett var uproffe. Da er det vel like greit med en tysktalende med et minimum av suave.

KTE i samtaler med de der, gir meg assosiasjoner til
=+

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

P4s SyttenTretti omtalte i dag "krangelen" på Lerkendal som en Tuppen og Lillemor krangel. Kroksæter var hyra inn som ekspert, og han var klar på at en av Eggen og Tørum måtte bort for å få ro på brakka - og da var selvfølgelig Tørum eneste alternativet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Guffen
Rutinert

PostPosted: 23.10.2007 22:44    Post subject: Reply with quote

Hva f... vet Kroksæter om noe som helst som skjer i Rosenborg? Han sitter utafor med blyanten sin og drømmer om å være fotballekspert, noe han verken er eller blir. En bitter intrigemaker med dårlig ansiktshår, det er alt han er.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 23.10.2007 23:12    Post subject: Reply with quote

Kroksæther har en fin strikkajakke i det minste...

Det nest verste med situasjonen er at mannen kan komme til å få rett Sad

Det verste er situasjonen i seg selv.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 23.10.2007 23:25    Post subject: Reply with quote

fikk nok av kroksæther da han i 2005 mente at vi like gjerne kunne la være å delta i CL fordi det kom til å gå til helvete uansett.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2007 23:27    Post subject: Reply with quote

KTEs mediautspill den siste måneden gjør jo at man virkelig savner Bratseth...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK-Oslo
Junior

PostPosted: 24.10.2007 11:03    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Det morsomme er at hvis de skulle prøvd seg på prödl igjen, så måtte de sendt Bratseth fra starten. Meldingene fra Østerrike var jo at RBK rett og slett var uproffe. Da er det vel like greit med en tysktalende med et minimum av suave.

Hvor har du dette fra? Har lest noe om dette før på forumet, men har aldri på noen måte fått dette bekreftet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 64, 65, 66  Next
Page 16 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb