English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2007/08
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 61, 62, 63  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
^Mirth
Veteran

PostPosted: 04.10.2007 23:11    Post subject: Reply with quote

Da var det også klart at portugisiske Braga til slutt smadret Hammarby med 4-0, slik at Sverige ble stående med sine to deltagere i UEFA-cupens gruppespill.
Back to top
View user's profile Send private message
Darius
Proff

PostPosted: 04.10.2007 23:47    Post subject: Reply with quote

Like godt. Jeg takler ikke Hammarby.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 04.10.2007 23:56    Post subject: Re: Et skritt av gangen.. Reply with quote

Geir_Brann wrote:
Vi tar et skritt av gangen... bygger opp noe stort her, og det tar tid, er ikke gjort på 1 år..

Hvis vi tar Gullet i år, og i tillegg klarer å bite fra oss i Europa cup grupespillet, så er det veldig bra.

Klarer vi å prestere til Gull/sølv neste år, kvalifisere oss for UEFA cup gruppepspillet og bite fra oss for 2.år på rad begynner det å ligne på noe..

Det vil ta lang tid å bli god i europa, og bli kjent for det, som Rosenborg.

Akkurat nå er Brann veldig gode, og hvis vi klarer å bygge videre på dette og fortsette i en god steam, så ser dette bra ut.

Ehhhh...., mulig jeg er litt "sein", men det bør vel nevnes at man nå har klart å kvalifisere til UEFA, har ikke bitt ifra seg til noe som helst enda....et lite stykke fram mao. Dessuten ville det vært litt kledelig beskjedent å IKKE forskuttere neste sesong på Branns vegne.....men beskjedenhet har jo aldri vært Begensernes største "problem" dessverre.
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 05.10.2007 00:03    Post subject: Reply with quote

Bra gjort av Brann dette, men dette var også godt sagt av Mr.Andresen:

"Det er bra for oss at vi beviser at vi kan slå hvem som helst borte, og det er gode muligheter for oss til å gå videre i gruppespillet, sier Andresen til ba.no"

hehe
Razz hvem som helst faktisk....
B*R*A*N*N
Junior

PostPosted: 05.10.2007 00:14    Post subject: Reply with quote

heihei.. har dere noen oversikt over andre norske lag som har kvalifisert seg til Gruppespill i det siste? NÃ¥r var det RBK gjorde det sist i UEFA?

Lurer bare på inntekter og slikt, alt jeg kan huske ifarten er når Tromsø og VIF har spilt noen 1st runde UEFA kamper. Da var inntektene på rundt 1-2 mill per hjemmekamp i TV rettigheter.

Det er jo kejkt + at det sikkert blir fulle tribuner mot de største lagene, Brann hadde jo tross alt rundt 15000 på Brugge kampen. Så kan bli en pen gevinst for Brann dette.
Back to top
Bruiser
Junior

PostPosted: 05.10.2007 01:36    Post subject: Reply with quote

Det var Tromsø og Viking som var i Uefa-cupen samtidig, i gruppespelet. Og vi hadde i overkant av 10 000 mot Brugge på Stadion.

Det blir ein gevinst ut av det her uansett korleis man vrir og vender på det. Brann er i dytten og det er ein god kjangse for at Brann sine heimekamper blir vist på riksdekkande, samt TV2Sumo.
Ricky
Junior

PostPosted: 05.10.2007 02:35    Post subject: Reply with quote

2mmy wrote:
Bra gjort av Brann dette, men dette var også godt sagt av Mr.Andresen:

"Det er bra for oss at vi beviser at vi kan slå hvem som helst borte, og det er gode muligheter for oss til å gå videre i gruppespillet, sier Andresen til ba.no"

hehe
Razz hvem som helst faktisk....

Er vel ikke noe muffens med den uttalelsen, da? Brügge ville vært blant de åtte førsteseedete lagene i UEFA-gruppespillet dersom de hadde gått videre. Kan vi høvle over dem såpass grundig på bortebane, så skal man vel ha en viss mulighet også mot andre lag. Det Brann viste i kveld står ikke spillemessig tilbake for noe av det RBK har vist i Europa de siste årene, og man vet jo av erfaring derfra at man kan ryste hvem som helst om man bare vil, kan og tør.

Men for all del.. jeg tror nok Martin Andresen regner Brann som underdogs både mot Bayern München og Atletico Madrid, selv om han er på offensiven akkurat nå i kveld Wink
Back to top
B*R*A*N*N
Junior

PostPosted: 05.10.2007 02:40    Post subject: Reply with quote

Brugge har vel ikke vært med i Europa de siste årene? Så poengene de har er vel fra former glory, tilbake til Sollied tiden? Er ikke ekspert på Brugge så mulig jeg tar feil. Men tror dette var et sterkt redusert Brugge i forhold til gammle dager.

Ser at Brugge nå ligger mye høyere tabellen en tidligere i høst, skal vel ikke se bortifra at Belgisk fotball har fått en knekk de siste årene?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2007 03:00    Post subject: Reply with quote

B*R*A*N*N wrote:
Lurer bare på inntekter og slikt, alt jeg kan huske ifarten er når Tromsø og VIF har spilt noen 1st runde UEFA kamper. Da var inntektene på rundt 1-2 mill per hjemmekamp i TV rettigheter.

2mas wrote:
TV-penger:

UEFA tok forrige sesong over markedsrettighetene f.o.m. kvartfinalene, og det er dermed de, og ikke lenger hjemmelaget, som forhandler fram TV-avtaler på tampen av turneringa.

Beløpene avhenger av nasjonalt marked og hvor om laget vinner kvartfinalen. Tottenham fikk i fjor 3,5m EUR, mens Benfica fikk 390k EUR.

Premiepenger:

1. kvalikrunde: 70k EUR
2. kvalikrunde: 70k EUR
1. runde: 70k EUR

2. runde (gruppespillet):
Bonus: 170k EUR
Seier: 40k EUR
Uavgjort: 20k EUR

3. runde: 70k EUR
4. runde: 70k EUR
Kvartfinale: 300k EUR
Semifinale: 600k EUR

Finale: 1,5m EUR
Seier i finalen: 1m EUR

For øvrig får ikke klubber som kommer inn fra CL til 3. runde bonuspenger før i en evt. kvartfinale.

Kilde: UEFA direct 6/07

2mas wrote:
Antar Morgan har sett på hva Tromsø og Viking tjente i 2005:

- Jeg tror et avansement til gruppespillet vil innbringe 10-25 millioner kroner i tv- og publikumsinntekter.

Les mer: FFK håper på millionjackpot

Antar mange allerede har sett hva Skutle tidligere har uttalt:

RBKweb wrote:
- Vi i RBK har i lengre tid jobbet for å gjøre UEFA-cupen mer attraktiv og til en spennende arena for oss og andre norske klubber, forteller Skutle.

Et synlig resultat av arbeidet er at gruppespillet blir forandret fra og med 2009/10-sesongen. I stedet for grupper på fem lag med to hjemme- og to bortekamper, blir det heretter grupper på fire der alle møter alle hjemme og borte. Dessuten er det bestemt at UEFA skal ta over markedsarbeidet for å skape større inntekter fra sponsorer og TV.

- Hvor god økonomi det blir, gjenstår å se, men etter omleggingen i 2009 tror jeg en deltagelse der kan bli relativt lukrativ. Det vil bli mye større inntekter, kanskje like store som da vi første gang ble med i Champions League i 1995, sier Skutle.

Sammen med billettinntektene vil det kunne si så mye som 20-30 millioner kroner. Til sammenligning ligger inntektene i Champions League på i overkant av 80 millioner.
Back to top
Ricky
Junior

PostPosted: 05.10.2007 05:18    Post subject: Reply with quote

Brügge har vært med i Europa hvert eneste år, de. I fjor gjorde de en elendig sesong for dem å være, og røk ut i gruppespillet. Til deres forsvar, så misunner jeg dem ikke akkurat den gruppen de havnet i.

06/07 (uefa)
CB - B.Leverkusen 1-1
Tottenham - CB 3-1
CB - D.Bucuresti 1-1
Besiktas - CB 2-1

05/06 (CL)
CB - Juventus 1-2
B.München - CB 1-0
Rapid Wien - CB 0-1
CB - Rapid Wien 3-2
Juventus - CB 1-0
CB - B.München 1-1
Roma - CB 2-1 (uefa 16.delsfinale)
CB - Roma 1-2

Så, joda.. de har ikke gjort seg helt bort. Ikke før nå, iallefall.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 08:48    Post subject: Reply with quote

Suverent av Brann i går, borte mot Brugge. Viktig for norsk fotball at Brann gikk videre pga ranking og anseelse. Jeg håper Brann gjør det bra i gruppespillet.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 05.10.2007 09:15    Post subject: Reply with quote

Brann leverer på et høyt nivå for tiden. Langt , langt over Rosenborg dessverre. Men det er bare å gratulere. Brann spiller morsom angrepsfotball, de har spillere som passer inn i systemet. Begge delene mangler dessverre Rosenborg akkurat nå. La oss håpe Sollied kommer nå.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 05.10.2007 09:44    Post subject: Hm? Reply with quote

Quote:

"Ehhhh...., mulig jeg er litt "sein", men det bør vel nevnes at man nå har klart å kvalifisere til UEFA, har ikke bitt ifra seg til noe som helst enda....et lite stykke fram mao."
-Hvis du leser hva jeg skriver, så står det svart på hvitt:
"Hvis vi tar Gullet i år, og i tillegg klarer å bite fra oss i Europa cup grupespillet, så er det veldig bra.

Klarer vi å prestere til Gull/sølv neste år, kvalifisere oss for UEFA cup gruppepspillet og bite fra oss for 2.år på rad begynner det å ligne på noe..

Det står HVIS vi klarer å ta gullet, og i tillegg klarer å bite fra oss i Europa cup...klarer vi gull/sølv neste år, uefa kvalik, og bite fra oss 2 år på rad..= begynner å ligne på noe.!

Som sagt, Brann er veldig gode nå, laget fungerer og er samspillt. Det er svært gledelig, og når blir det spennende å se hvem vi får møte i gruppespillet...herlig !!
-Uansett, dette blir mye artigere enn Royal League i høst..

Quote:
Brann hadde jo tross alt rundt 15000 på Brugge kampen

-NEI, det skulle vi ønske... men det var ca 10-11 000

Håper det blir 15 000 på hjemmekampene i UEFA cupen..hvis det blir bra motstand, blir det kanskje fulle hus... bare å håpe Bergens publikummet kjenner sin besøkelsestid og kommer, for dette blir bra.

Seriegull er nok viktigst for byen, men vi kan ikke la seriegull overskygge alt..å få spille i Europa cup mot gode internasjonale lag er noe både spillere og publikum ønsker å være med på.

Stiller det 17500 opp på stadion for å se Brann mot Ålesund eller Sandefjord, bør det ihvertfall komme 17500 hvis Brann møter feks Tottenham eller Bayern Munchen... (drømmer litt nå ) men det er ihvertfall et MYE høyere nivå og mer attraktive motstandere i gruppepsillet enn de fleste motstandere i tippeligaen.

Last edited by Geir_Brann on 05.10.2007 09:54; edited 3 times in total
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 09:49    Post subject: Reply with quote

Geir_Brann: Den dagen du lærer og quote innlegg, skal jeg begynne og lese dine poster.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 05.10.2007 09:55    Post subject: takker for tipset Reply with quote

Da sier jeg bare takk for tipset, og god fornøyelse Wink
Erik
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 13:55    Post subject: Reply with quote

En fin prestasjon for Brann, og for norsk fotball. Det var gledelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
^Mirth
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 15:18    Post subject: Reply with quote

Da kan jeg allerede nå avsløre at Norge sålangt har falt to plasser ned på UEFA-rankingen etter at gårsdagens kamper er lagt inn. Landene som har passert oss er Østerrike (som kun har igjen Austria Wien) og Danmark (som har igjen Aalborg og København). Hovedårsaken til dette er at Norge mister et godt år neste år.

Østerrike har akkurat nå 0,475 poeng mer enn Norge, og Danmark har 0,100 mer. Dette er ikke veldig mye poeng, men kan bli tungt nok for Norge å ta igjen. Hvert poeng de danske lagene tar i UEFA-cupen er verdt mer poeng enn Brann eller RBK tar, siden Danmark bare deler på fire opprinnelige deltagere. Alle poeng Austria Wien tar er like mye verdt som det de norske lagene tar, men for å være ærlig skal det godt gjøres at RBK tar veldig mange flere poeng, så vi må nesten sette vår lit til at Brann skaffer masse poeng. I tillegg bør de andre europeiske lagene nekte Austria Wien, Aalborg og København noe særlig med poeng.

Hvis Norge skulle bli tatt igjen av ytterligere to nasjoner i år, så mister vi en e-cupplass...!!! På plassene rett bak Norge nå, ligger Israel (har igjen Hapoel Tel-Aviv), Serbia (har igjen Røde Stjerne) og Sverige (har igjen Helsingborg og Elfsborg). Her er det bare å håpe at disse lagene ryker raskt ut. Det eneste som er bra, er at Norge har litt å gå på i forhold til disse landene enda. Dog med gode prestasjoner av disse lagene, skal det ikke altfor mye til før disse landene kan true med å smette forbi Norge, spesielt om ikke RBK eller Brann klarer å dra inn så veldig mye mer poeng. Den elendige innsatsen til norske lag i fjorårets e-cup starter ødeleggelsen for Norge nå.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2007 15:29    Post subject: Reply with quote

TeddySheringham, VGD wrote:
Milan - RBK 1-2 og Brugge - Brann 1-2

Likhetene er mange for disse to historiske begivenhetene i norsk fotball. Begge de to kampene står igjen i historien som en av de største prestasjonene norske klubblag noensinne har gjort. I begge møtene stilte Norge opp med sin tids mest dominerende klubblag hjemme i Norge og møtte et europeisk storlag på bortebane. I begge kampene var det norske laget dømt nord og ned, men overbeviste enormt. Etter begge kampene ble det norske laget hyllet av et samlet norsk pressekorps.
Begge to kampene står igjen altså som to enorme prestasjoner av de norske lagene, men hvilken av disse to var størst egentlig?

Herre min hatt...

EDIT: Forresten interessant innlegg, ^Mirth. Tommel'n opp!
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 15:47    Post subject: Reply with quote

Takk, Attach Smile

Det kan da vel ikke sammenlignes i det hele tatt. RBK gikk videre fra gruppespillet i CL, mens Brann tok seg videre TIL gruppespill i UEFA-cupen. Her er det noen som må lande på beina snart. Branns prestasjon kan sammenlignes med når Tromsø slo ut Galatasaray og Viking slo ut Austria Wien i og gikk til UEFA-cupens gruppespill i 2005-sesongen.

Selv syntes jeg at Club Brügge virket å være ganske dårlige på Brann stadion, og jeg ergret meg over at Brann tapte for et lag jeg syns virket svært overkommelige. Etter den kampen så jeg ikke bort fra at Brann kunne snu det, selv om jeg ikke hadde altfor høye forhåpninger om det. At RBK skulle slå Milan i en avgjørende kamp om avansement i CL, var det vel så og si ingen i det hele tatt som trodde på!

Videre mener jeg at det var en større prestasjon av Brann å slå ut PSV i 1995? enn å slå Club Brügge i går. Også at Viking slo ut Chelsea må da vel gå foran det der. Vålerenga var bare en straffekonk unna å slå ut Brügge i CL-kval, mens RBK også slo ut Brügge i sin tid. Brann har ikke fortjent å bli vurdert opp mot de ypperste e-cupprestasjonene i det hele tatt!!!

Merket jeg ble litt provosert av den der... Og det gjelder også hvor voldsomt media hauset det der opp. Hadde Brann slått ut Bayern München så skulle jeg vært enig i at prestasjonen var sensasjonell!

Last edited by ^Mirth on 05.10.2007 15:51; edited 1 time in total
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 15:50    Post subject: Reply with quote

Mirth, creeed. Fint innlegg Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.10.2007 11:01    Post subject: Reply with quote

Trekning på EuroSport og uefa.com akkurat nå.

Brann kan for øvrig ikke møte noen russiske lag fordi verken russiske, norske eller svenske lag skal få hjemmekamp 18. desember.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.10.2007 11:18    Post subject: Reply with quote

Gruppe F med Bayern og Bolton vil bety atskillige TV-penger til Brann - om de får hjemmekamp mot disse to. Gruppe D og H må være de to beste sportslig sett.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.10.2007 11:27    Post subject: Reply with quote

Brann kan faktisk greie topp tre blant Basel, Hamburg, Rennes og Dinamo Zagreb. Men det blir slett ikke enkelt. Uansett bør de håpe på hjemmekamp mot HSV, og dermed sikre seg litt TV-penger.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 09.10.2007 11:53    Post subject: Reply with quote

Adressa-artikkel: Brann slapp storlagene

Brann kunne møtt Bayern München, Spurs og FC København, men får overkommelige motstandere.

Ok, FCK har nok skandinavias beste lag pr. nå, men jeg synes det er drøyt å løfte opp et lag fra nest siste seedingsgruppe, med totalt 1 seier i CL, som et storlag på høyde med Munchen og Spurs. Det er de rett og slett ikke.

De står ikke med lua i hånda og sier at norske lag er best i verden i dansk presse heller, for å si det sånn.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 09.10.2007 11:57    Post subject: Reply with quote

Brann var heldig som slapp unna med Bayern og Tottenham her ja, men alle disse lagene er i utgangspunktet bedre enn Brann, og selv om Brann flyger høyt om dagen bør de ikke undervurdere lag som Basel, Dinamo Zagreb og Rennes. Hamburg taper Brann mot uansett.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 61, 62, 63  Next
Page 39 of 63

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb