English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vingback
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 15:27    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært artig å se hvordan det hadde gått om vi hadde hatt et bedre stopperpar fra sesongstart av. Da hadde vi kanskje hindret en del tåpelige tap, og vi hadde ligget mye tettere tetstriden hele sesongen. Synes det er nå etter sommerferien vi har sett de komplett udugelige kampene der hele laget har spilt som søppelsekker. Klarer ikke Tørum å motivere dem når de ikke har gull i blikket? Det så ikke fryktelig lyst ut i fjor heller, men da gikk det jo ganske glatt. Som Nordlie sa når det gikk dårlig med Start i fjor; han var geni et år og idiot det andre. Hvordan er det mulig?

Jeg hadde personlig sett Tørum som RBKs trener videre, men utspill fra folkene i administrasjonen gjør at han neppe har noen framtid uansett. Skal vi se noen stor endring må vi ha en ny, sterk trener. Får krysse fingrene for at Hareide går av for Norge, ellers må det bli en utlending.
Samtidig bør det tas en runde på brakka, slik at det lages en policy for når administrasjonen bør holde kjeft og heller ta ting internt.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 15:36    Post subject: Reply with quote

For å gjenta meg selv; det skal f... ikke være nødvendig for en trener å motivere godt betalte toppspillere til kamp! Det bør være mer enn motiverende nok å spille for norges største lag, sammen med noen av de største profilene i serien, forann norges største og mest trofaste publikum mot de beste lagene i landet.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.10.2007 15:52    Post subject: Reply with quote

Ja, det burde være nok. Men burde gir ikke gull desverre.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2007 15:56    Post subject: Reply with quote

La meg også gjenta meg selv. Jeg er faktisk uenig med alle som påstår at innsatsen til spillerne er hovedgrunnen. Hovedgrunnen er en ledelse som ansetter en dårlig trener som ikke klarer å kjøre sammen et lag. Det dårlige kollektivet fører også til langt flere personlige feil.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 16:01    Post subject: Reply with quote

Sånn har det vært i alle år, folk tror at det eneste det handler om er instilling og mentalitet. Våkn opp!
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 16:06    Post subject: Reply with quote

Innstilling og mentalitet kan bare få èn et stykke på vei, til syvende og sist er det trenernes manglende evne til å sette et spillesystem som har skylden for den dårlige sesongen. Vi har rett og slett ingen struktur når vi skal styre spillet. Vi har til gode å rundspille et lag i år, og da tar jeg med kil/hemne og skeid også.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.10.2007 16:08    Post subject: Reply with quote

Desverre har du helt rett.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 18:10    Post subject: Reply with quote

Jeg ser poenget ditt, men vi slo riktig nok Astana 7-1 på Lerkendal. Selv om vi har spilt mye bedre kollektivt enn hva vi gjorde da, faller den under kategorien rundspilling.
vingback
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 18:19    Post subject: Reply with quote

Innsatsen har ikke all skyld, men en god del. Spillesystemet virker også dårlig impementert i laget, bevegelsene har ikke sittet og samhandlingen har vært laber. Allikelvel har vi til tider fungert utmerket, som f.eks. mot Vålerenga eller den ene omgangen mot Godset, samt e-cup-kampene. Spillesystem er ikke på/av, men det kan det tyde på at innstillingen er. Hvordan kan vi ellers forklare at vi til tider er meget gode og andre ganger svært dårlige. Et godt spillemønster kunne reddet mye, mne det hjelper ikke når spillerne subber rundt utpå banen. Tørum var en helt i fjor, da satt spillemønsteret også ganske gå godt. Han har sikkert prøvd å få til det samme i år, men har mislykkes.

Som det sises over her skulle ingen trengt å bli pusha til å gjøre en innsats. Desverrre er ikke verden perfekt.
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 03.10.2007 18:32    Post subject: Reply with quote

Synes det er en ganske drøy påstand å si at tingens tilstand i år kontra i fjor er resultat av trenerens system og at det ikke har noe med personlig feil å gjøre. I så fall har vi ikke sett de samme kampene.

Hvorfor vinner vi da hjemme og ikke borte? Er det fordi systemet på bortebane blir dårligere enn hjemme eller har det noe med at de eldre gutta blir sliten av å reise og ikke synes det er like spennende å spille på Fredrikstad stadion lenger? Er systemet til Tørum bra nok i London og ikke i tippeligaen?

Det er tatt opp flere ganger at NAE ikke trente Rbk til gull først sesongen, mener generasjons skiftet må være komplett før Tørum virkelig får muligheten til å vise hva han kan få til.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 19:33    Post subject: Reply with quote

Jeg også vil gi Tørum mer tid, med tanke på spillerstallen og omstendighetene rundt klubben de siste par årene har dette vært en svært utfordrende sesong. Stallen har vært tynnslitt uten å få forsterkninger, samtidig som media har gjort sitt for at forventningene skal være enorme. Om man skal basere forventningene for en sesong på hvor sterk spillerstallen er før sesongstart, ville ikke jeg hadd for store forhåpninger forann denne sesongen. Tørum og Rosenborg trenger tid på å få gjennomført generasjonsskiftet på en ordentlig måte, og det skal de iallfall få for min del.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 22:52    Post subject: Reply with quote

Men spark nA denne Torum sA vi kan fA inn en trener som klarer A skaffe en viss deffensiv organisering. Klart spillerene er darlige individuelt, men i dag var det organiseringa og offsidelinjer som hadde skylden.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Men hva er pointet når vi likevel bare kan få inn en midlertidig trener?

(Hehem, jeg er like full som deg og har en diskmat-innlevering til i morgen. Ouvh!)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 22:58    Post subject: Reply with quote

Ta det med ro, Tørum får sparken etter 8-0-tapet mot Mandalskameratene i åpningsrunden av Adeccoligaen 2009.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2007 22:58    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg ser heller ikke pointen i at kvitte sig med Tørum når vi ikke har kompetent erstatter klar.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:05    Post subject: Reply with quote

Poenget må jo være å redde stumpene av sesongen. Få en e-cupplass til neste sesong, og kanskje greie en 3. plass i CL-gruppa vår.

Med Tørum som trener vil dette bli vanskelig, med en eller annen Eggen som trener går det an å håpe.

Så får vi hente inn den virkelige kompetansen før januar.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:05    Post subject: Reply with quote

Det Brady sier
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:06    Post subject: Reply with quote

Etter kveldens tap er jeg rimelig sikker på at Tørum er ferdig etter sesongen.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 03.10.2007 23:09    Post subject: Reply with quote

Tørum syntes det var en anstendig kamp de hadde gjennomført.
Kampen må se veldig anderledes ut fra benken,for jeg ble kvalm av denne dritspillinga.
Venstresiden i dag må være tidenes værste.
Vi møtte et dårlig tysk lag som vi kunne rundspilt med et snev av samhandlig,men det blir vanskelig når treneren ikke evner å lære bort en pøkk av det som måtte surre rundt i hue hans.
Jo før han går desto bedre.
Og til dere som syter og klager om hvem skal ta over etc.
Vi har KTE så bruk han eller bestemora til heppstars for meg,her må den dårlige trenden snues ,og nå trengs det straks tiltak.
Evil
hmm82
Junior

PostPosted: 03.10.2007 23:10    Post subject: Reply with quote

jaja Tørum, det her hva triste greier. 4-5-1 på hjemmebane og ingen plan over det offensive spillet. Lurer på hvor dette skal ende, kanskje på tide og ta din hatt og gå......
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2007 23:13    Post subject: Reply with quote

Jeg siger ellers tak, jeg klarer mig fint uten E-cup næste sæson, når alternativet er KTE som hovedtræner for RBK. Ordet midlertidig eksisterer ikke hvis han bliver ansat, det er jeg ganske sikker på for hos mig er det ingen tvivl om at han ønsker positionen som hovedtræner.
NAE er nok heller ikke interesseret i en midlertidig stilling, hvilket også passer mig fint. Eggen har gjort sit i Rosenborg og at folk nu, 5 snart 6(?) år siden han sluttet, stadig ønsker ham tilbage, viser hvor dårlig klubben har været drevet.
Det er ikke gavnligt for klubben at ansætte ham igen, bruk hellere tiden på at finde en udenlandsk træner som er kompetent. Hvis altså der er nogen som vil finde sig i klovner som Bratseth og KTE's opførsel i media.

Medlem nr. 2477
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:14    Post subject: Reply with quote

Eggen sr sjøl har jo sagt at det er nettopp et scenario som det Brady beskriver som vil kunne få han til å vurdere en retur som trener...
Harald
Forumsjef

PostPosted: 03.10.2007 23:17    Post subject: Reply with quote

Og hvilket senario er det? Jeg er heller ikke interessert i NAE som permanent hovedtræner igen, det er på tide at få klubben videreudviklet, vi har nok af gamle helter i klubben som bremser den udviklingen

Medlem nr. 2477
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

Altså å steppe inn som "livredder" eller hva man nå vil velge å kalle det ut en sesong (a la Keiko i Viking i fjor, og Lennartsson i Start i år).
Recon
Legende

PostPosted: 03.10.2007 23:29    Post subject: Reply with quote

Historien viser vel at midlertidig ikke finnes i brakkas vokabuar-

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 95, 96, 97  Next
Page 61 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb