| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bluenova Proff
|
Posted: 02.10.2007 13:35 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Kommentaren til Truls Dæhli, VG 01.11.06:
Se ikke bort fra at Tørum får sparken neste år. Sannsynligheten er stor.
Hvis Rosenborg følger trenermønsteret som har avtegnet seg i klubben, får Knut Tørum sparken neste år. Se ikke bort fra at det skjer. Fem trenere på fem år forteller at sannsynligheten er stor.
|
Dette hentet jeg fra 2mas innlegg fra leeenge siden. Som et lite apropos til den pågående debatt...
NÃ¥r skal dette ende?
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 02.10.2007 13:36 Post subject: |
|
|
| Det ender når styret klarer å ansette en kompetent trener |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.10.2007 13:54 Post subject: |
|
|
Når det sittende styret trekker seg og vi får et nytt styre. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.10.2007 13:57 Post subject: |
|
|
| En arbeidskollega av meg som tidligere har spilt for VIF, har fått vite fra noen av dagens VIF-spillere som igjen har hatt kontakt med RBK-spillere, at disse ikke har særlig tillit til Tørum. Noe som de påstår at de har i media..... Tørum må nok gå, ja. Jeg tror kanskje at han trekker seg frivillig ganske snart. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2007 14:00 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Når det sittende styret trekker seg og vi får et nytt styre. |
NÃ¥r vi velger et nytt styre.  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.10.2007 14:01 Post subject: |
|
|
| Hvem har man egentlig tillit til i klubben lenger? Styre, sportsdirektør, trener eller spillere? Skal vi komme oss ut av denne onde sirkelen med trenerskifte hvert år, må Tørum få sitte til sesongen er over. Om ikke man klarer den fordømte 4.plassen, så er det tross alt flere enn Tørum som har ansvar for det. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.10.2007 14:02 Post subject: |
|
|
Det er drømmen, men jeg tviler på at vi blir mange nok. Gammelpampene dominerer jo har jeg hørt. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2007 14:04 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | | Skal vi komme oss ut av denne onde sirkelen med trenerskifte hvert år, må Tørum få sitte til sesongen er over. |
Vi kan ikke bytte trener så ofte, så sjuendeplass er greit nok? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.10.2007 14:04 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | | Hvem har man egentlig tillit til i klubben lenger? Styre, sportsdirektør, trener eller spillere? Skal vi komme oss ut av denne onde sirkelen med trenerskifte hvert år, må Tørum få sitte til sesongen er over. Om ikke man klarer den fordømte 4.plassen, så er det tross alt flere enn Tørum som har ansvar for det. |
Jeg har mest tillit til det medisinske støtteapparatet og banemannskapet  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2007 14:06 Post subject: |
|
|
Banemannskapet!? Da har du glemt Royal League i fjor...
 |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 02.10.2007 14:07 Post subject: |
|
|
| ..og supporterne som alltid sørger for fullt hus på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.10.2007 14:15 Post subject: |
|
|
| Det er altså Siri Marte vi må stole på i tida framover. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 02.10.2007 14:16 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | En arbeidskollega av meg som tidligere har spilt for VIF, har fått vite fra noen av dagens VIF-spillere som igjen har hatt kontakt med RBK-spillere, at disse ikke har særlig tillit til Tørum. Noe som de påstår at de har i media..... Tørum må nok gå, ja. Jeg tror kanskje at han trekker seg frivillig ganske snart. |
Det er Iversen som har mest kontakt med VIF-spillerne. Og hans tillit til treneren er nok sterkt korrelert til om han er benket eller ei. Spillernes tillit til Tørum er nok betraktelig større idag når Iversen er på laget igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.10.2007 14:19 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Wilhelm S Myhr wrote: | | Skal vi komme oss ut av denne onde sirkelen med trenerskifte hvert år, må Tørum få sitte til sesongen er over. |
Vi kan ikke bytte trener så ofte, så sjuendeplass er greit nok? |
Selvsagt ikke. Men vi har vel sett nok av stressede nødløsninger på høsten før. Tørum er ferdig, det vet alle. Men nå må klubben bruke tida fram til sesongen er over med å sondere terrenget etter en trenerkapasitet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.10.2007 14:26 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Banemannskapet!? Da har du glemt Royal League i fjor...
 |
Det skyldtes forhold lengre ned i banestrukturen og har nok noe med årene som har gått siden banen sist ble lagt på nytt(1996?) |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2007 14:30 Post subject: |
|
|
| Jada, flere grunner til at det ble så galt. Var ikke slik ment den kommentaren... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.10.2007 15:22 Post subject: |
|
|
| pelun wrote: | | Har du glemt at Tørum hjalp oss å ta gull i fjor? |
Det var 8gode kamper. Han la sin tillit til de mest erfarne spillerne. Det funket i disse 8kampene. Når Royal League kom, falt hans strategi sammen som et korthus, spillerene var lei og giddet ikke mer. Da var det ingen som pisket hverandre på trening for å holde seg på tå hev. Det ble heller ingen konsekvenser av dette. Hadde Røsler vært trener for eksempel tror jeg stein hadde blitt snudd hvis han hadde opplevd denne RL fadesen. |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 02.10.2007 15:56 Post subject: |
|
|
Huske du noe av Royal League i fjor? Det eg huske best var at vi hadde tidenes skadetrøbbel, og at vi spilte med C-laget i nesten alle kampane. I tillegg til at mange av spillerane ikkje akkurat var toppmotiverte.. Motivasjonen kan kanskje Tørum få litt av skylda for siden han var trenar, men det var vell fleire spillerar som gikk ut og sa at de sleit med å motivera seg etter en lang sesong. I tillegg så virka Tørum, hvertfall utad, skikkelig sugen på å gjøra det bra i Royal League...
Og ein ting til: koffor skal folk alltid bestemma seg for at den og den er ubrukelige? Fikk Iversen noe skryt når han bøtta inn mål for Rosenborg på høsten i fjor? Ikkje mye..
Skal ikkje Tørum ha noe av æren for gullet i fjor? Neivell... |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 02.10.2007 16:15 Post subject: |
|
|
Alt er relativt her i verden. Den jeg hadde minst tillit var Bratseth, og han er ikke lenger sportslig leder. Mange av problemene vi ser, tror jeg er der fordi han ikke har evnet/villet stå på for den sportslige satsningen iår. Det skal sies at opp gjennom årene har Rune Bratseth dog gjort mye for RBK!
Når det gjelder KTE bør han få sjansen til å markere seg, jeg tror det kan bli bra som sportslig leder. Tørum og trener teamet har noen få kamper igjen å bevise at de har noe på gang. Kan de overbevise om det, har de livets rett videre.
Spillergruppen har MEST å bevise. Uten å ha lest det overskriftene beskriver som en utblåsning pga vraking fra Koné, så er det symptomatisk for den lille spillegruppen iår. Leverer ujevnt/lite, og krever mye.
Når det gjelder Skutle har han vært en bauta i RBK så vidt jeg kan bedømme. Fra å være en bedrift som tilsynelatende drev med fusk og fanteri, har de blitt solid på dette området. Den store økningen på markedssiden vil forhåpentlig gi resultater på sikt, men den sportslige siden hadd lidd for mye pga dette fokuset iår.
Som andre her gies honnør til det medisinske apparat: Dessverre har spillerne vært mer skadet enn de burde, kanskje pga av nevnte Siri
Til slutt vil jeg si at vi ikke kan kappe av oss hodet fordi vi har forkjølelse. Diskusjonen her inne viser at folk er uenige også her, det finnes ikke noen bastant "front" mot en del av folket i RBK?!
 |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 02.10.2007 23:36 Post subject: |
|
|
| Noen som hørte kjernens leder på tv3 i kveld? Mente Rosenborg hadde gjort en brukbar sesong og ga sin fulle støtte til Tørum. Er dette noe kjernens medlemer står fullt bak? |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 02.10.2007 23:53 Post subject: |
|
|
Det var ikke kjernens leder men talsmann. å nei alle medlemmer stiller seg sikkert ikke bak det. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.10.2007 01:19 Post subject: |
|
|
| Var tåpelig å høre på han kjernen fyren |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 03.10.2007 01:24 Post subject: |
|
|
| Javel, og hva mener du han skulle sagt? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.10.2007 01:30 Post subject: |
|
|
| Han får si hva han vil, men å mene at denne sesongen er brukbar er så tragisk du får det. Irriterende at media kommer til å tro at Tørum har full støtte blant supporterene, noe som kun er tilfelle i små deler av kjernen. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 03.10.2007 01:54 Post subject: |
|
|
| Små deler av kjernen? Tror det er ganske mange som har tillit til Tørum. Likevel foretrekker jeg at KTE overtar. Han har de rette kvalitetene, og styrer gladelig Rosenborgskuta til 30 seriegull på rad, og et par uefa-cupseire og en CL-tittel på veien. |
|
| Back to top |
|
 |
|