English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yssouf Koné
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
andreasb
Senior

PostPosted: 02.10.2007 15:50    Post subject: Reply with quote

Er ganske uenig med de som meine at Kone skulle spilt..særlig på bekostning av Iversen. Kone har vært veldig god og effektiv i kvaliken, men eg føle at han mangle motivasjon i serien. I de siste kampane har han vært uvenn med ballen, og ikkje virka skikkelig tent. Då synst eg det er bra at han blir satt ut til denna kampen, då eg vil ha spillerar som gir alt i både tippeligaen og CL. Ikkje enten/eller. Som Tørum sir så har Kone hatt ei nedadstigande kurva, og då er det greit at Iversen får plassen..sjøl om formen hans kan diskuteras. Han bruke nå å scora, i tillegg til at han gjør medspillerane gode..
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 16:17    Post subject: Reply with quote

Når man stikker en mikrofon og et TV-kamera i fleisen på Yssouf, så snart treninga er ferdig, og de spør om hva han synes om å bli vraket. Hva skal han si da? "Det går så bra så. Jeg har fått en forklaring fra treneren og jeg respekterer hans avgjørelse.". Tror ikke det. Kunne kanskje spart seg bullshit-ordene, men ellers har jeg overhodet ingen problemer med at han viser på TV at han er skuffet over å bli vraket, når han tross alt har gjort jobben sin, og scoret mål etter at han fikk sjansen. Jeg ser ikke at han på noen som helst måte har spilt seg ut av laget, så jeg ser ikke noen god grunn til å vrake ham. Selv om Steffen scoret aldri så mange mål mot Fredrikstad. Hans første mål siden midten av august. Kone har scoret regelmessig siden før den tid. Han har riktignok hatt en liten downperiode de siste ukene, men jeg ser likevel ikke at Iversen på noen måte har gjort sine saker bedre. Snarere tvert imot.

Greit nok, bullshit-praten kan man ta internt, men man skal da for søren ha lov til å vise offentlig at man er skuffet over å ha blitt vraket. Spesielt til en CL-kamp, som betyr så mye for denne spilleren.
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 16:21    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Tørum er rett i å benke Koné. Han fortalte media hvorfor, og det virket troverdig. Koné har ikke vært på topp i det siste, og Ivers scoret tre på en elendig dag. Med en spiss er da uttaket en no-brainer.

Det er irriterende med journalister som skal prøve å grave opp all mulig dritt. Men jeg syntes ikke Koné håndterte det hele bra heller...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

Det er en uting at vi hele tiden skal skylde på den "slemme" journalisten som stikker en mikrofon opp i trynet på spillerene. Når du går ut å kaller vurderingene til treneren din som bullshit, har du bare deg selv å takke. Det er så tåpelig og respektløst at det koker inni meg.

Dette sier også noe om hvor lite respekt Tørum har i spillergruppa.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 02.10.2007 17:12    Post subject: Reply with quote

Får følelsen av at Kone i intervjusetting ikke har så fryktelig mange ord å velge i på Engelsk.
Tror den dårlige engelsken gjør at enstavelses ord blir valgt for å forklare seg.
"Bullshit" er jo noe av det første vi lærer oss på Engelsk.
Hadde vært mere interessant å fått et intervju med Kone på Fransk.
Da hadde nok dybden i tankerekka hans kommet mere fram.

Men hva vet vel jeg her jeg sitter å synser for meg selv. Beer

Last edited by Bullseye on 03.10.2007 00:04; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2007 17:17    Post subject: Reply with quote

Sant det. Tenkte på det samme selv. Han ville nok ikke brukt et så kraftig uttrykk som bullshit på fransk (uten at jeg kan si det for sikkert), for han sa jo "a little bit bullshit".
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 18:51    Post subject: Reply with quote

Dårlige språk kunnskaper kan vel ha medvirket til det kraftige utspillet ja!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2007 19:06    Post subject: Reply with quote

Det jeg også har lagt merke til med Konè er at han ofte bruker store ord og "ytterpunkter" når han forklarer følelsene sine, noe vi kanskje ikke er vant til i Norge. Konè er "veldig lykkelig" om han skårer mål (både for seg sjøl, fansen og Trondheim, faktisk), mens han er "veldig sint" eller "ikke lykkelig" om han ikke får spille eller får kjeft. En som er såpass klar i uttalelsene sine blir fort media-yndling og vil bli spurt hver gang det er noe negativt å spore. Jeg tror det ligger mer på måten han legger det fram på, enn hva han faktisk føler. At han er forbanna på vraking er i og for seg positivt. Problemet føler jeg først dukker opp hvis han ikke kommer med like sterke uttalelser dersom han vrakes i mindre prestisjefylte oppgjør.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 19:41    Post subject: Reply with quote

bluenova wrote:
Dårlige språk kunnskaper kan vel ha medvirket til det kraftige utspillet ja!

Eventuelt dårlige språkkunnskaper.
Pirlo
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 20:02    Post subject: Reply with quote

Enig, virket også som om han tenkte seg om lenge for å lete etter et mer passende uttrykk.
Back to top
hmm82
Junior

PostPosted: 02.10.2007 21:41    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvor mange medier Kone skal ut i før han holder kjeft om dagens vraking. Kone har vært svak i de siste kampene og må tåle og bli vraket i en enkel kamp uten og sutre i media.....
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 21:42    Post subject: Reply with quote

Jepp det har vært Kone i alle kanaler i kveld. Både med og uten treningsdrakt. Men like "Im not happy today" Smile

joko- wrote:

Hadde Iversen sagt det samme, så hadde han blitt halshugd her inne.

Hehe det tror jeg du har helt rett i. Ikke lett å bli profet i egen by eller hva det heter.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 22:05    Post subject: Reply with quote

Synes Kone har all grunn til å være misfornøyd, selv om noen burde viske han noen ord i øret om hvor lite lurt det er å snakke til alle mediaene om det.

Synes Bratseth hadde et godt poeng. Det er mulig å spille både med Kone og Iversen på topp fra start. Skjelbred kunne man heller benket
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 03.10.2007 00:00    Post subject: Reply with quote

Om Tørum fortsetter i RBK, vil jeg anbefale Kone å flytte på seg. Han er altfor god til å være reserve og annetvalg i RBK. Han bør finne seg en klubb hvor tilliten og spilletiden er langt sterkere enn i Tørums vingleRBK.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 00:28    Post subject: Reply with quote

Tror dette bare er taktikk jeg.. kone har jo ikke gjort så altfor mye ut av seg i de siste kampene, og da tror jeg tørum har satt ham ut for å få ham til å jobbe hardere og ta seg sammen. jeg er sikker på at kone kommer til å komme inn i pausen eller noe i morgen og gjøre en kjempekamp. jeg blir ikke overrasket hvis det er han som avgjør kampen til vår fordel. RBK
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 11:51    Post subject: Reply with quote

Spillerne våre skal være faen så glade for at de ikke har Mjelde som trener, han bytter spillere i hytt og gevær uten at det blir store avisoppslag og krigstyper om sinte spillere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 03.10.2007 13:31    Post subject: Reply with quote

Kanskje avsluttes kampen i kveld med både Kone og Ivers på topp?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2007 00:27    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Spillerne våre skal være faen så glade for at de ikke har Mjelde som trener, han bytter spillere i hytt og gevær uten at det blir store avisoppslag og krigstyper om sinte spillere.

Mye av grunnen virker å være at TV2, eller BrannTV om du vil, "eier" Tippeligaen og trekker i trådene. Man hører svært lite om disse konstante byttene i Brann, og jeg husker det bare var en liten sak godt nede på framsida til Dagbladet da Corrales ønsket seg vekk på grunn av lite spilletid. At Konè får kjeft på trening, er derimot hovedsak på TV2-sporten.
Recon
Legende

PostPosted: 04.10.2007 00:29    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig Zorac. Storklubber får alltid mer oppmerksomhet enn de fra provinsene.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2007 16:15    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det bekymrer meg at Kones kontrakt går ut neste år. Da kan han fort forsvinne uten at vi får noe igjen. Jeg håper Eggen går i forhandlinger allerede i år og forlenger kontrakten med ett år eller to.

Det er rart ingen har nevnt det allerede, men Kone åpner altså for å forlenge kontrakten sin:

"- Jeg tror jeg blir. Tirsdag var jeg sint, nå er realiteten en annen, sier han i et intervju med VGTV.

- Er det aktuelt for deg å forlenge kontrakten med Rosenborg?

- Det kan jeg gå til dem å spørre om, eller de kan komme til meg. Vi får se."

Jeg synes ikke han var særlig god mot Schalke, men hjelpa han fikk, i likhet med i andre kamper, var skrøpelig. Han har mye i seg som vi kommer til å få veldig god nytte av hvis han får spille jevnlig samtidig som at spillet rundt han flyter bedre.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 16:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Kone vil være enorm på et Rosenborg som fungerer, er ikke lett å være spiss i Rosenborg omdagen når ingenting fungerer.

Last edited by longns on 05.10.2007 16:21; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.10.2007 16:19    Post subject: Reply with quote

Jepp!

Mulig det er nevnt i kamptråden, som er den eneste tråden jeg ikke har orket å lese, men han satt alene på benken i pausen mot Schalke mens de andre lekte seg med ball. Det likte jeg ikke å se.

(Eller var det Konan? Satt langt unna.)
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 16:26    Post subject: Reply with quote

For meg så det ut som Konan og Kone satt sammen alene på benken i pausen, mens de andre trillet ball. For jeg så vitterlig to personer på den benken. Jeg kan se dobbelt iblant, men da blir alt dobbelt. Jeg så to sorte mennesker sitte på benken i RBKs treningsdrakt i pausen, mens resten trillet ball ute på banen ikledd boblejakke.
jadda
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 23:54    Post subject: Reply with quote

Nytt konflikt-innslag om RBK på Brann-TV nå nettopp. I følge bergenserne nekter Konè å skrive under ny kontrakt så lenge Tørum er trener.
Pussig nok var spørsmålsstillingen klippet bort under innslaget og lagt på i ettertid...
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.10.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

Ajaj....

Kone må få seg en medierådgiver.

Oppslag fra den siste sportssendingen på TV2 var:

"Kone vil ikke forlenge sålenge Tørum er trener på Lerkendal"
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 112, 113, 114  Next
Page 60 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb