English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 95, 96, 97  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
micke
Proff

PostPosted: 01.10.2007 16:07    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nevn en. Tror du Viking gir opp Rösler? Og tror du Rösler er en langsiktig løsning?

Er du ute etter å provosere?

Jeg nevnte faktisk ikke Rösler, og jeg er helt enig. Men slikt kan du spare deg for.
Brady
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 16:20    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Kun CL igjen å spille for og der spiller jo gutta til de blør ut av ræva, so what's the big deal?

The big deal er jo at vi hadde flaks og marginer på vår side mot Chelsea. Scoret på den ene av to halvsjanser vi hadde, mens Chelsea misbrukte enormt med muligheter og traff stanga flere ganger.

Jeg tror ikke Vidar Riseth hadde blitt like geniforklart om det hadde blitt stang inn et par ganger og vi hadde tapt 1-4, men det hadde ikke vært et urettferdig resultat.

Kvalifiseringskampene til CL er svært vanskelige å vurdere da vi møtte svak og urutinert motstand, og hadde marginer med oss der også. I tillegg var dette motstandere som ikke kjenner oss ut og inn.

På grunnlag av dette er jeg ikke helt med på de som sier at spillerne er så mye mer motiverte i Champions League-kampene enn i serien. Noe mer motivert er det naturlig at man er mot Chelsea enn mot FFK, men det er bare naturlig, og slik har det vært før om årene også.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 16:37    Post subject: Reply with quote

Ahh, endelig noen som ikke genierklærer RBK i CL! Trodde nesten jeg var eneste.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 16:48    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til det. For all del, en god prestasjon og et strålende resultat.
Men faktum er at Chelsea ble offer for sitt eget store overtak, de presset oss inn i målet, og det er bestandig vanskelig å score mot en motstander som har alle spillerne fra 25 m og inn.
Det er lettere for rosenborg å spille slik for da slipper vi å ha vårt eget spill.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 01.10.2007 16:49    Post subject: Reply with quote

Tørum om kampen i går.RBKTV

http://www.rbk.no/info/ar...e90778.ece
FamousGrouse
Senior

PostPosted: 01.10.2007 16:51    Post subject: Reply with quote

"Tørum fredes til desember"

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=172874
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 17:17    Post subject: Reply with quote

uansett, Tørum er nok ferdig etter sesongen.

Men jeg liker disse uttalelsene til Eggen jr at man snu hver en sten. Det sa de i 2005 også og det skjedde strengt tatt ikke så vesentlig mye.

Tror nok problemet ligger djubere enn bare trenerne. Det ligger at det hele tiden blir hentet inn tidligere ROsenborg spillere. Da får man ingen fornying og man stamper bare i den samme blindgata. Man får ikke vekk spøkelset etter Eggen sr. Og det begynner å bli et meget stort problem for ROsenborg. Tror man nå må få inn kompetente folk som aldri har vært i Rosenborg systement.
Back to top
andreasb
Senior

PostPosted: 01.10.2007 17:38    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med Stano her. Derfor er eg negativ til at Hoftun komme inn som assisterande sportsdirektør. Må snart bli slutt på detta..hent inn noe dyktige utanfra.

Er desverre redd for at snakket om å "snu hver en sten" bare ender med at Tørum/Henriksen forsvinne. Tvile veldig på at det får noen andre konsekvensar...
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 17:43    Post subject: Reply with quote

Skulle man snudd hver en sten i RBK hadde KTE måtte gå. Ikke faen om han hadde blitt valgt hadde det ikke vært for favoritisme (er det et ord?)...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ssjovold
Proff

PostPosted: 01.10.2007 17:48    Post subject: re: provosere Reply with quote

micke wrote:
Er du ute etter å provosere?

Jeg nevnte faktisk ikke Rösler, og jeg er helt enig. Men slikt kan du spare deg for.

Neida, jeg vil ikke provosere. Jeg vil at du skal nevene en kandidat (jfr. mitt innlegg om alle somenten er tatt, for dyre, eller ikke passer inn).
bluenova
Proff

PostPosted: 01.10.2007 18:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror neppe RBK rykker ned. Europa cup neste år tror jeg ikke det blir heller. CL er kun bonus

Hvorfor ikke da evaluere etter sesongen, som KTE sier de skal?

Alle vet at Tørum sannsynligvis vil bli sparket hvis vi ikke når Europa. Eller kanskje de erkjenner at spiller materialet Tørum har fått å jobbe med er for dårlig?

Så la oss stille opp bak RBK, Tørum og KT Eggen de siste kampene iår, og la evalueringen komme etterpå?!
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 19:32    Post subject: Reply with quote

La merke til at Koppinen var 31 i den artikkelen. Var ikke han nettopp 28 eller 29 da?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.10.2007 19:44    Post subject: Reply with quote

Han er 29, men ikke diskuter det her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 01.10.2007 20:54    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Ingen grunn til det. For all del, en god prestasjon og et strålende resultat.
Men faktum er at Chelsea ble offer for sitt eget store overtak, de presset oss inn i målet, og det er bestandig vanskelig å score mot en motstander som har alle spillerne fra 25 m og inn.
Det er lettere for rosenborg å spille slik for da slipper vi å ha vårt eget spill.

Joda, selvfølgelig hadde vi flaks i London. Jeg har ikke bare den kampen når jeg i en kommentar stiller spørsmål ved spillernes evne til å gå til kampene med samme vinnervilje og guts. Bare ved å se på hvordan vi har gjort det i de store kampene i TL i år, sammenlignet med kampene mot de antatt "kjedeligere" lagene så føler jeg at jeg finner støtte for mitt syn. Vi slår omtrent alle de "store" hjemme foran et fullsatt stadion, mens vi i går til neste kamp borte mot bunnlag og blir utspilt.

Med innsatsen i bortekampene i Kristiansand, Tromsø, Fredrikstad, Stabæk og Vålerenga for å nevne noen hadde vi blitt most borte mot Chelsea uansett hvor dypt vi hadde ligget. Jeg tror spillerne gikk til den kampen med en helt annen innstilling enn hva tilfellet har vært ved en del andre kamp i år.

Men igjen, har egentlig ike annet grunnlag enn min subjektive mening om dette, og det ersikkert flere andre faktorer og tilfeldighter som også spiller inn. Interessant diskusjon dog. Og følger jeg "teorien" min videre er det jo nærliggende å spøre seg om Tørum mangler evne til å tenne spillerne i hverdagen...
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 21:06    Post subject: Reply with quote

1917 wrote:
Skulle man snudd hver en sten i RBK hadde KTE måtte gå. Ikke faen om han hadde blitt valgt hadde det ikke vært for favoritisme (er det et ord?)...

Nei, men nepotisme er.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 21:13    Post subject: Reply with quote

Tørum stiller mye av de samme spørsmålene i intervju med tv2. At innsatsen mot Fredrikstad var mye dårligere enn mot chelsea.

Håper ikke styret gir Tørum et Mjelde-amnesti på fem sesonger på å bli ett vinnerlag igjen. Confused

Torbjørn wrote:
1917 wrote:

Nei, men nepotisme er.

Hehe Hva hadde vært RBK vært uten den største nepoten av alle.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 21:36    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Håper ikke styret gir Tørum et Mjelde-amnesti på fem sesonger på å bli ett vinnerlag igjen. Confused

Ta det med ro, han får sparken etter 9-0-tapet mot Mandalskameratene i åpningsrunden i Adeccoligaen i 2009.
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.10.2007 22:35    Post subject: Reply with quote

Sitter med en følelse av at når Tørum går i desember, så blir det Eggen i alle kanaler, spesielt når Hoftun blir ass. dir, og kommer til å avlaste Eggen for en del direktør oppgaver...
pingvin
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 07:21    Post subject: Reply with quote

Vår venn Kroksæter...
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 07:55    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:

Jeg mener at man like godt kan evaluere etter sesongen er over (se tidligere innlegg over), og jeg tror som mange andre, at Tørum går/blir sparket da.

Men vi må la den som skal være trener i RBK få litt tid på seg. I motsatt fall blir det mye gråt og tenners gnissel framover...
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 09:11    Post subject: Reply with quote

Er jo enig med det Kroksæter skriver helt til han begynner å fable om Knut Torbjørn Eggen's visstnok fantastiske treneregenskaper.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 02.10.2007 09:49    Post subject: Reply with quote

Ja, for er det egentlig så stort det Eggen har utrettet med FFK og Moss? Moss lå hele tiden på nedre halvdel av tabellen, og FFK med masse supportere og Terje Høili-giv i ryggen fra 2.div til Tippeligaen, hvor de alltid har hørt hjemme på nedre halvdel? Etter 3 sesonger (mener jeg) tok han et sabattsår, hvor han året etter krevde å komme tilbake som hovedtrener igjen ..

Mulig han kan gi laget et siste vindkast i seilene denne sesongen, men noen framtidens hovedtrener med nok guts og pondus for å trene RBK tror jeg ikke han er
Recon
Legende

PostPosted: 02.10.2007 10:03    Post subject: Reply with quote

Ser man nøkternt på det er det jo ikke store avstanden mellom det Kroksæter ønsker og det flere her prater om. Han vil ha ham fjernet nå, for å gutse som fan etter 4. plassen, andre vil vente og la det gå som det går i år, og ta det etter sesongen.

Det er den derre Eggen-ronkinga hans jeg heller ikke skjønner. Fyren har jo knapt vist noe som helst. Rævva full av penger til å flytte FFK opp. Hva er prestasjonen hans? At de ikke rykka ned med en gang, og har karra til seg ett cup-gull?

Man skulle tro han ikke så annet enn etternavnet på fyren.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2007 10:08    Post subject: Reply with quote

"Han (...) kan skape ny inspirasjon i en overgangsperiode."

Det er jeg faktisk enig i. Han kan ta over for Tørum ut sesongen eller til og med kortere hvis den nye treneren er på plass før det. Men når kalenderen viser 2008, er jeg totalt i mot å ha Eggen ved roret.
Back to top
bluenova
Proff

PostPosted: 02.10.2007 10:18    Post subject: Reply with quote

Problemet med å la KTE ta over nå, er at vi neppe får ham ut igjen...

Så får vi håpe at Tørum avslutter sesongen med stil, og at KTE hoster opp en forsterkning som erstatter på trener siden. Ellers kan vi like godt fortsette med Tørum.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 95, 96, 97  Next
Page 57 of 97

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb