| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
micke Proff
|
Posted: 01.10.2007 16:07 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Nevn en. Tror du Viking gir opp Rösler? Og tror du Rösler er en langsiktig løsning? |
Er du ute etter å provosere?
Jeg nevnte faktisk ikke Rösler, og jeg er helt enig. Men slikt kan du spare deg for. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.10.2007 16:20 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Kun CL igjen å spille for og der spiller jo gutta til de blør ut av ræva, so what's the big deal? |
The big deal er jo at vi hadde flaks og marginer på vår side mot Chelsea. Scoret på den ene av to halvsjanser vi hadde, mens Chelsea misbrukte enormt med muligheter og traff stanga flere ganger.
Jeg tror ikke Vidar Riseth hadde blitt like geniforklart om det hadde blitt stang inn et par ganger og vi hadde tapt 1-4, men det hadde ikke vært et urettferdig resultat.
Kvalifiseringskampene til CL er svært vanskelige å vurdere da vi møtte svak og urutinert motstand, og hadde marginer med oss der også. I tillegg var dette motstandere som ikke kjenner oss ut og inn.
På grunnlag av dette er jeg ikke helt med på de som sier at spillerne er så mye mer motiverte i Champions League-kampene enn i serien. Noe mer motivert er det naturlig at man er mot Chelsea enn mot FFK, men det er bare naturlig, og slik har det vært før om årene også. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.10.2007 16:37 Post subject: |
|
|
| Ahh, endelig noen som ikke genierklærer RBK i CL! Trodde nesten jeg var eneste. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.10.2007 16:48 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til det. For all del, en god prestasjon og et strålende resultat.
Men faktum er at Chelsea ble offer for sitt eget store overtak, de presset oss inn i målet, og det er bestandig vanskelig å score mot en motstander som har alle spillerne fra 25 m og inn.
Det er lettere for rosenborg å spille slik for da slipper vi å ha vårt eget spill. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
FamousGrouse Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 01.10.2007 17:17 Post subject: |
|
|
uansett, Tørum er nok ferdig etter sesongen.
Men jeg liker disse uttalelsene til Eggen jr at man snu hver en sten. Det sa de i 2005 også og det skjedde strengt tatt ikke så vesentlig mye.
Tror nok problemet ligger djubere enn bare trenerne. Det ligger at det hele tiden blir hentet inn tidligere ROsenborg spillere. Da får man ingen fornying og man stamper bare i den samme blindgata. Man får ikke vekk spøkelset etter Eggen sr. Og det begynner å bli et meget stort problem for ROsenborg. Tror man nå må få inn kompetente folk som aldri har vært i Rosenborg systement. |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 01.10.2007 17:38 Post subject: |
|
|
Veldig enig med Stano her. Derfor er eg negativ til at Hoftun komme inn som assisterande sportsdirektør. Må snart bli slutt på detta..hent inn noe dyktige utanfra.
Er desverre redd for at snakket om å "snu hver en sten" bare ender med at Tørum/Henriksen forsvinne. Tvile veldig på at det får noen andre konsekvensar... |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.10.2007 17:43 Post subject: |
|
|
| Skulle man snudd hver en sten i RBK hadde KTE måtte gå. Ikke faen om han hadde blitt valgt hadde det ikke vært for favoritisme (er det et ord?)... |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 01.10.2007 17:48 Post subject: re: provosere |
|
|
| micke wrote: | Er du ute etter å provosere?
Jeg nevnte faktisk ikke Rösler, og jeg er helt enig. Men slikt kan du spare deg for. |
Neida, jeg vil ikke provosere. Jeg vil at du skal nevene en kandidat (jfr. mitt innlegg om alle somenten er tatt, for dyre, eller ikke passer inn). _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 01.10.2007 18:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror neppe RBK rykker ned. Europa cup neste år tror jeg ikke det blir heller. CL er kun bonus
Hvorfor ikke da evaluere etter sesongen, som KTE sier de skal?
Alle vet at Tørum sannsynligvis vil bli sparket hvis vi ikke når Europa. Eller kanskje de erkjenner at spiller materialet Tørum har fått å jobbe med er for dårlig?
Så la oss stille opp bak RBK, Tørum og KT Eggen de siste kampene iår, og la evalueringen komme etterpå?! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.10.2007 19:32 Post subject: |
|
|
| La merke til at Koppinen var 31 i den artikkelen. Var ikke han nettopp 28 eller 29 da? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.10.2007 19:44 Post subject: |
|
|
| Han er 29, men ikke diskuter det her. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 01.10.2007 20:54 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | Ingen grunn til det. For all del, en god prestasjon og et strålende resultat.
Men faktum er at Chelsea ble offer for sitt eget store overtak, de presset oss inn i målet, og det er bestandig vanskelig å score mot en motstander som har alle spillerne fra 25 m og inn.
Det er lettere for rosenborg å spille slik for da slipper vi å ha vårt eget spill. |
Joda, selvfølgelig hadde vi flaks i London. Jeg har ikke bare den kampen når jeg i en kommentar stiller spørsmål ved spillernes evne til å gå til kampene med samme vinnervilje og guts. Bare ved å se på hvordan vi har gjort det i de store kampene i TL i år, sammenlignet med kampene mot de antatt "kjedeligere" lagene så føler jeg at jeg finner støtte for mitt syn. Vi slår omtrent alle de "store" hjemme foran et fullsatt stadion, mens vi i går til neste kamp borte mot bunnlag og blir utspilt.
Med innsatsen i bortekampene i Kristiansand, Tromsø, Fredrikstad, Stabæk og Vålerenga for å nevne noen hadde vi blitt most borte mot Chelsea uansett hvor dypt vi hadde ligget. Jeg tror spillerne gikk til den kampen med en helt annen innstilling enn hva tilfellet har vært ved en del andre kamp i år.
Men igjen, har egentlig ike annet grunnlag enn min subjektive mening om dette, og det ersikkert flere andre faktorer og tilfeldighter som også spiller inn. Interessant diskusjon dog. Og følger jeg "teorien" min videre er det jo nærliggende å spøre seg om Tørum mangler evne til å tenne spillerne i hverdagen... |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 01.10.2007 21:06 Post subject: |
|
|
| 1917 wrote: | | Skulle man snudd hver en sten i RBK hadde KTE måtte gå. Ikke faen om han hadde blitt valgt hadde det ikke vært for favoritisme (er det et ord?)... |
Nei, men nepotisme er. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.10.2007 21:13 Post subject: |
|
|
Tørum stiller mye av de samme spørsmålene i intervju med tv2. At innsatsen mot Fredrikstad var mye dårligere enn mot chelsea.
Håper ikke styret gir Tørum et Mjelde-amnesti på fem sesonger på å bli ett vinnerlag igjen.
| Torbjørn wrote: | | 1917 wrote: | | Skulle man snudd hver en sten i RBK hadde KTE måtte gå. Ikke faen om han hadde blitt valgt hadde det ikke vært for favoritisme (er det et ord?)... |
Nei, men nepotisme er. |
Hehe Hva hadde vært RBK vært uten den største nepoten av alle. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.10.2007 21:36 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | Håper ikke styret gir Tørum et Mjelde-amnesti på fem sesonger på å bli ett vinnerlag igjen.  |
Ta det med ro, han får sparken etter 9-0-tapet mot Mandalskameratene i åpningsrunden i Adeccoligaen i 2009. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.10.2007 22:35 Post subject: |
|
|
Sitter med en følelse av at når Tørum går i desember, så blir det Eggen i alle kanaler, spesielt når Hoftun blir ass. dir, og kommer til å avlaste Eggen for en del direktør oppgaver... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 02.10.2007 07:55 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | Håper ikke styret gir Tørum et Mjelde-amnesti på fem sesonger på å bli ett vinnerlag igjen.  |
Jeg mener at man like godt kan evaluere etter sesongen er over (se tidligere innlegg over), og jeg tror som mange andre, at Tørum går/blir sparket da.
Men vi må la den som skal være trener i RBK få litt tid på seg. I motsatt fall blir det mye gråt og tenners gnissel framover... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.10.2007 09:11 Post subject: |
|
|
| Er jo enig med det Kroksæter skriver helt til han begynner å fable om Knut Torbjørn Eggen's visstnok fantastiske treneregenskaper. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 02.10.2007 09:49 Post subject: |
|
|
Ja, for er det egentlig så stort det Eggen har utrettet med FFK og Moss? Moss lå hele tiden på nedre halvdel av tabellen, og FFK med masse supportere og Terje Høili-giv i ryggen fra 2.div til Tippeligaen, hvor de alltid har hørt hjemme på nedre halvdel? Etter 3 sesonger (mener jeg) tok han et sabattsår, hvor han året etter krevde å komme tilbake som hovedtrener igjen ..
Mulig han kan gi laget et siste vindkast i seilene denne sesongen, men noen framtidens hovedtrener med nok guts og pondus for å trene RBK tror jeg ikke han er _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.10.2007 10:03 Post subject: |
|
|
Ser man nøkternt på det er det jo ikke store avstanden mellom det Kroksæter ønsker og det flere her prater om. Han vil ha ham fjernet nå, for å gutse som fan etter 4. plassen, andre vil vente og la det gå som det går i år, og ta det etter sesongen.
Det er den derre Eggen-ronkinga hans jeg heller ikke skjønner. Fyren har jo knapt vist noe som helst. Rævva full av penger til å flytte FFK opp. Hva er prestasjonen hans? At de ikke rykka ned med en gang, og har karra til seg ett cup-gull?
Man skulle tro han ikke så annet enn etternavnet på fyren. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2007 10:08 Post subject: |
|
|
"Han (...) kan skape ny inspirasjon i en overgangsperiode."
Det er jeg faktisk enig i. Han kan ta over for Tørum ut sesongen eller til og med kortere hvis den nye treneren er på plass før det. Men når kalenderen viser 2008, er jeg totalt i mot å ha Eggen ved roret. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 02.10.2007 10:18 Post subject: |
|
|
Problemet med å la KTE ta over nå, er at vi neppe får ham ut igjen...
Så får vi håpe at Tørum avslutter sesongen med stil, og at KTE hoster opp en forsterkning som erstatter på trener siden. Ellers kan vi like godt fortsette med Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
|