View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.03.2005 04:37 Post subject: Solli slår tilbake :) ( og andre penner kvesses også :P ) |
|
|
Mistenker Solli for å ha kjernen og rbkweb i favorittmappa si og i god "Eggensk" ånd bidrar han til fotballspråket med å innføre sprettballeffekten på rbk.no.
Tolker det dithen at han ønsker mer en en sjans fra fansen til å vise at han duger....
Quote: |
Tenkte jeg skulle sette litt fokus på en liten sak. Har du hørt utrykket "Sprettballeffekt" Se nøye på uttrykket.... Ja, har du det...? Bra! Man kan bli sint på banen eller i hverdagen, kanskje man er skuffet over egne prestasjoner under eller i etterkant av trening og kamp. Tenk litt på sprettballen! Som fotballspiller mener jeg det er viktig å vite hva det innebærer. Men også supportere og den vanlige mann i gata bør av og til tenke på dette!
En fotball kamp består av å gjøre ting riktig og galt, hvis ikke ville hver kamp endt 0-0. Selvfølgelig ønsker man å lykkes hele tiden, men rett så ofte oppstår det ting man gjør feil enten på banen eller i hverdagen. Det som er det fine med sprettballen, er at om du slenger den i bakken, så spretter den opp igjen veldig fort. I overført betydning vil det si at nye sjanser kommer fortere enn du aner. Likevel er det lov å være skuffet! Av og til viktig å være det også! Men vi må framover, eller opp igjen – raskt, som sprettballen ville sagt det....
Uansett skal supportere fremdeles få lov til å utrykke sin misnøye når vi slår en feil pasning eller bommer på åpent mål. For det kalles engasjement! |

Last edited by LitjEggen on 17.03.2005 13:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 17.03.2005 08:46 Post subject: |
|
|
Følte du deg truffet? Eventuelt kanskje noen andre etterhvert også?  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.03.2005 12:12 Post subject: |
|
|
Truffet og truffet ... det har vært god grunn til å være kritisk til en del av det Solli har gjort i vinterens kamper. Mange farlige balltap.
Såklart han kan bli bedre, og det ville være helt flott, det. Da vil saken også stille seg annerledes. Men fortsetter han slik som i enkelte kamper hittil er det bare trist og leit. Å gi bort ballen på midtbanen når vi er i angrep er altfor farlig. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.03.2005 12:34 Post subject: |
|
|
Til Haavarl:
Jeg kan med hånden på hjertet ikke komme på en eneste spiller som aldri mister ballen når man er inne på motstanderens banehalvdel (altså når man er i angrep). Ja det er farlig, men jeg vet ikke om noen som ikke gjør det.
Det er selvfølgelig denne spilleren du vil at RBK skal ha i den nye offensive sentrale midtbanerollen, men gi meg navnet. Om du ikke har dette navnet skal vi la JGS i ro og fred få prøve seg ut i denne rollen en tid fremover. Det er trygghet og selvtillit som skaper gode fotballspillere. Man kan ha aldri så mye talent - uten selvtillit som fotballspiller blir man ingenting.
Nils Johan semb kom en gang inn i garderoben hvor bl.a jeg satt og sa:
"For å bli en god fotballspiller trenger man 30% talent og 70% selvtillit".
Haavarl - bruk dette til å skape gode fotballspillere! Det viser hvor enkelt det er å skape gode fotballspillere. Din oppgave må bli: Bygg opp JGS til å bli den spilleren RBK trenger sentralt!
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 17.03.2005 12:34 Post subject: |
|
|
La det nå fortsatt være lov til å prøve og feile i treningskamper da... Det er vel en grunn til at treningskamper er nettopp treningskamper? |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.03.2005 12:41 Post subject: |
|
|
Kritikken ang. Solli har stort sett vert sakelig og begrunnet, og at han kjenner kritikken er bare positivt, såframt det kan føre til en erkjennelse av egne svakheter og påfølgende målretta arbeid for rette på det.
Forhåpentligvis så er ikke det en jobb han må gjøre kun på eget initiativ.
Solli har ikke blitt matchet riktig i RBK, noe som har svekket hans utvikling.
En skal ikke være potet når en er ett ungt talent med stort potensiale, men uten voksen selvsikkerhet. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.03.2005 12:46 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Til Haavarl:
Jeg kan med hånden på hjertet ikke komme på en eneste spiller som aldri mister ballen når man er inne på motstanderens banehalvdel (altså når man er i angrep). Ja det er farlig, men jeg vet ikke om noen som ikke gjør det.
Det er selvfølgelig denne spilleren du vil at RBK skal ha i den nye offensive sentrale midtbanerollen, men gi meg navnet. Om du ikke har dette navnet skal vi la JGS i ro og fred få prøve seg ut i denne rollen en tid fremover. |
Hvor mye idioti skal du spy ut av deg dekt i svulstig språk?
Det er ganske mange hakk mellom Sollis nivå på ballmist, og "aldri" ballmist.
Selv Frodes mottak er bedre enn Sollis pasninger. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 17.03.2005 12:54 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Selv Frodes mottak er bedre enn Sollis pasninger. |
Du overdriver vel LITT nå?!
Recon wrote: | Hvor mye idioti skal du spy ut av deg dekt i svulstig språk? |
Jeg må faktisk si jeg synes TomH skriver veldig mye fornuftig her på dette forumet! Jeg vil faktisk gå så langt som å si at dersom man ser dette som rent idioti, kan man ikke ha fortstått hva TomH skriver... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.03.2005 13:00 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig denne spilleren du vil at RBK skal ha i den nye offensive sentrale midtbanerollen, men gi meg navnet. Om du ikke har dette navnet skal vi la JGS i ro og fred få prøve seg ut i denne rollen en tid fremover. |
DETTE kaller jeg idioti. Selvfølgelig er det ingen som ALDRI har ballmist. Det er heller ikke det vi andre prater om her, men han som er veldig glad i å omtale seg selv i 3.person har en tendens til slikt svulstig tull.
Svulstig, lite innhold, og et gjennomført TRAGISK forsøk på hersketeknikk. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.03.2005 13:12 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Ja det er farlig, men jeg vet ikke om noen som ikke gjør det. |
Alle gjør det i blant ja. Solli har gjort det for mye i vinter. Navn? Enkelt: Jeg synes Winsnes er bedre. Videre fremover tror jeg at også Koppinen kan være bedre. Og Hoftun, men da bare som backup, og han har vel forøvrig ikke lyst.
Quote: | Haavarl - bruk dette til å skape gode fotballspillere! Det viser hvor enkelt det er å skape gode fotballspillere. Din oppgave må bli: Bygg opp JGS til å bli den spilleren RBK trenger sentralt! Takk. |
30% talent og 70% selvtillit? Jaha, hvor kommer ferdighetene inn? Og erfaring? I følge det utsagnet er det bedre å sette inn en 17-åring med skyhøy selvtillit istedenfor en med gode ferdigheter og erfaring.
Min oppgave? Jeg har ingen oppgave her. Han går da vel ikke inn her og leser? Da må han i så fall slutte med det. Hans oppgave er å øve teknikk og pasninger. Så kan hans medspillere og trenere bidra til selvtilliten, hvis det trengs.
Last edited by haavarl on 17.03.2005 13:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.03.2005 13:14 Post subject: |
|
|
Neste motargument nå må jo bli Rooney... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.03.2005 13:16 Post subject: |
|
|
Jeg kan med hånden på hjertet ikke komme på en eneste spiller som aldri mister ballen når man er inne på motstanderens banehalvdel |
Jeg kan: Peter Schmeichel  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.03.2005 13:21 Post subject: |
|
|
God dag, Recon!
Godt å se at du er i aktivitet.
Mitt innlegg til Haavarl nå nettopp passer vel egentlig langt bedre på deg!
Som en digresjon: På noen ofisielle statistikk sider over fotball VM i 1990 (mener jeg å huske) sto Maradona oppført med fire - 4! balltap etter kampene i gruppespillet (altså etter 3 kamper). Godt mulig noen har gjort det bedre, men jeg vet ikke hvem. Derfor min nysgjerrighet.
Det er selvfølgelig du som burde ha fått oppgaven med å bygge opp JGS til å bli den spilleren RBK ønsker sentralt. Her på forumet opptrer du mest som en nedbryter (om vi ikke ser bort fra din hyllest til gamle helter).
Føler du deg truet av min herske teknikk!? - Hvis ikke er det vel ingen grunn til å reagere?
Hilsen fra han som aldri tar feil.
Takk.
Last edited by TomH on 17.03.2005 13:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.03.2005 13:25 Post subject: |
|
|
Hei Haavarl!
Mulig jeg var uklar.
I denne sammenhengen tror jeg Semb mente at ferdigheter kommer inn under talent og at erfaringer man har gjort seg som fotballspiller gir seg utslag i selvtillit.
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.03.2005 13:29 Post subject: |
|
|
Fire balltap på tre kamper er naturligvis verdensklasse. Og helt hinsides det som diskuteres: ingen her forventer at RBKs spillere skal gjøre det så bra.
Nei, det vi snakker om er dette: I noen kamper i vinter har Solli - på én kamp - hatt 6+ farlige ballmist i tillegg til noen mindre farlige.
Du ser at det er en forskjell på fire på tre kamper, og tolv på én kamp? Eller gjør du ikke det? 4 mot 36 på tre kamper? Du skjønner ikke dette, gjør du? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.03.2005 13:35 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | God dag, Recon!
Godt å se at du er i aktivitet.
Mitt innlegg til Haavarl nå nettopp passer vel egentlig langt bedre på deg!
Som en digresjon: På noen ofisielle statistikk sider over fotball VM i 1990 (mener jeg å huske) sto Maradona oppført med fire - 4! balltap etter kampene i gruppespillet (altså etter 3 kamper). Godt mulig noen har gjort det bedre, men jeg vet ikke hvem. Derfor min nysgjerrighet.
Det er selvfølgelig du som burde ha fått oppgaven med å bygge opp JGS til å bli den spilleren RBK ønsker sentralt. Her på forumet opptrer du mest som en nedbryter (om vi ikke ser bort fra din hyllest til gamle helter).
Føler du deg truet av min herske teknikk!? - Hvis ikke er det vel ingen grunn til å reagere?.
Hilsen fra han som aldri tar feil.
Takk. |
Du er så full av bullshit at det er helt utrolig. Nå begynner du å dra fram Maradona... Poenget her er ikke at JGS må bli en som aldri har balltap. Det fins ingen slike. Poenget er at han er rett og slett for dårlig fordi han mangler de kvaliteter som er nødvendige i den rollen han er tiltenkt.
Og jeg tar ikke på meg oppgaver fra deg, anser den svulstige stilen din tragisk, og ønsker heller ikke Solli her i det hele tatt. Det gjør bare han derre halvblinde vikaren.
Jeg ser forøvrig ikke noen grunn til å føle meg truet av en som dette:
TomH wrote: | Har aldri vært på Lerkendal, jeg -
ikke Trondheim heller....
Takk. |
Jaggu utrolig hva du vet, likevel, er det ikke? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.03.2005 13:48 Post subject: |
|
|
Til Haarvarl:
Jo, jeg forsto det faktisk. Du er flink til å forklare....
En annen ting er jo selvfølgelig hva Maradona gjorde da han var 23 år gammel. Likevel føler jeg at det ikke er helt fair å sammenligne Solli med Maradona. Mer fair er vel å spørre hvor mange feil som er akseptabelt.
Var det du som telte disse balltapene til JGS? Skyldtes disse feil ene og alene fra ham eller fx dårlig bevegelse hos medspillere, løp som skulle kommet, men som aldri kom osv?
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.03.2005 14:08 Post subject: |
|
|
Mye patetisk flamewar her nå. Skal vi følge oppskriften til en del av skribentene her nå så vil RBK aldri utvikle seg. Recon: hvis man ikke får prøve seg fram og gjøre noen feil så vil ingen i Rosenborg ta skrittet opp på nivået til gamlegutta. Hvorfor mase om PCS og lignende når andre spillere i lignende situasjon sables ned. Å spille på seg selvtillit i en rolle er alfa omega i fotball. Solli har et udiskutabelt talent og ønsker bare at folk skal ha litt is i magen. Innsatsen til Solli kan ingen si noe på. Litjeggen: At Perry prøver et alternativt system er helt naturlig med tanke på hvor flinke motstanderne i tippeligaen har blitt til å demme opp for 4-3-3. Når vi havner i sliteoppgjør kan det bli sjakktrekket som snur oppgjøret til vår fordel. På sidene her har det etterhvert gått sport i å kritisere egne spillere og prestasjoner, mens motstanderne i RL feks hauses opp. Forstå den som vil. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.03.2005 14:12 Post subject: |
|
|
Kjære Recon, gamle ørn,
vi forblir uenige om dette. Jeg ønsker å la JGS få flere sjanser før jeg feller en dom, mens du aldri ville hatt ham til klubben. Da er jo dette greit.
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.03.2005 14:34 Post subject: |
|
|
Quote: | Litjeggen: At Perry prøver et alternativt system er helt naturlig med tanke på hvor flinke motstanderne i tippeligaen har blitt til å demme opp for 4-3-3. Når vi havner i sliteoppgjør kan det bli sjakktrekket som snur oppgjøret til vår fordel. |
Den omvendte V-en krever riktig spillertype sentralt om det skal lykkes, og jeg ser ikke at vi har en slik offensiv midtbanespiller.
Ett av problemene våre i 2004 var at vi ikke behersket det tradisjonelle spillemønsteret godt nok. Veien fram og oppover går ved å beherske sitt eget spill bedre.
Selvfølgelig er det bra å beherske ett alternativt system i TILLEGG til det vanlige , men når utgangspunktet er at en ikke behersker sitt eget system godt nok , og i tillegg har så mange nye spillere som skal drilles er det feil.
Med å bruke tid på den omvendte V-en, mister en samtidig tid til å forbedre den tradisjonelle V-en.
Siden Solli har fått tilliten sentralt, og Ørjan ser ut til være på vei - så tror jeg ikke vi får se så mye til den omvendte V-en i fortsettelsen.
Forøvrig så er tråden som en sprettball - den spretter hit og dit og plutselig får noen den i trynet  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 17.03.2005 14:46 Post subject: |
|
|
Ja, hvis RBK skal fortsette med "den omvendte V" så må de nok kjøpe en spiller som er mer en slags Playmaker enn hva Frode Johnsen er. Greit, han vinner dueller på midtbanen, men etter det? Han kan jo ikke legge pasninger. Så hvis RBK ikke kjøper en bedre teknisk og en spiller med bedre pasningsfot, kan vi bare glemme "den omvendte V" |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.03.2005 14:48 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Kjære Recon, gamle ørn,
vi forblir uenige om dette. Jeg ønsker å la JGS få flere sjanser før jeg feller en dom, mens du aldri ville hatt ham til klubben. Da er jo dette greit.
Takk. |
Klubben, jo, men ikke i førsteellvern! Samme som med Frode J.
Det er andre jeg ser fram til å få ut av klubben, men de vet dere om.
Jeg mener dog at Solli ikke har de riktige kvalitetene for den posisjonen spesifikt, og for øyeblikket ikke for en startplass generelt.
Mikkmakk wrote: | Recon: hvis man ikke får prøve seg fram og gjøre noen feil så vil ingen i Rosenborg ta skrittet opp på nivået til gamlegutta. Hvorfor mase om PCS og lignende når andre spillere i lignende situasjon sables ned. |
Jeg har vel skrevet utallige ganger at PCS ikke er klar for å ta ansvaret en plassi 11rn medfører enda. Men han må matches jevnlig enda.
Det blir også håpløst å sammenligne PCS med JGS. PCS blir 18 den 6. juni(?). HAN er et talent. Solli er hva, 24? Da er du ikke et talent lenger. Enten har du tatt skrittet fullt ut og blomstra, eller du er et (foreløpig) mislykka talent. Solli har ikke tatt steget. Landslaget telles ikke. Hans prestasjoner der er irrelevante iforhold til de i RBKdrakta.
Delvis mye enig med Litjeggen, men formulerer meg annerledes (o'shock!). Vi har ikke rette spillertypen i laget hverken til den defensive "V" eller den offensive. I motsetning til han halvblinde vikaren mener jeg da at enten må man ta det til etterretning og endre formasjonen til det materialet man har tilgjengelig, eller kreve seg på en spiller som har de nødvendige kvaliteter (og hvis du nevner canadiern eller han smålubne i FFK nå, TomH, så cyberspanker jeg deg til evigheten.) hos han j.. fariseern som sitter på lommeboka og ganner mot alt som heter hor og alkohol. (En skam at en sånn "mann" stammer fra Fosen...). Dette har ikke vikaren gjort. Istedet prøver man å tvinge gjennom sine illusjoner om at detta ska bli så bra så. Well, whoop-di-duu, se hva vi har prestert! En halvgod match mot et lag som var så langt nede i kvalitet at man hadde hatt mere igjen for å møte Buvika i køppen.
Og på bakgrunn av dette så begynner han gamle sulliken, jeg hadde håpt hadde gjort seg ferdig med klubben nå, å messe om Europa. Har du begynt å knipsa E nerri Syden, mann?????
Takk og lov for ettårskontrakter!
Ooooog...*pust* _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.03.2005 15:08 Post subject: |
|
|
Recon, er det Risholt og Bernier du mener? |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.03.2005 15:45 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Recon, er det Risholt og Bernier du mener? |
Hehe. Bra TomH! Kan du ikke nevne de navna enda etpar ganger så tilter Recon helt!  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.03.2005 16:05 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Istedet prøver man å tvinge gjennom sine illusjoner om at detta ska bli så bra så. Well, whoop-di-duu, se hva vi har prestert! En halvgod match mot et lag som var så langt nede i kvalitet at man hadde hatt mere igjen for å møte Buvika i køppen.
Og på bakgrunn av dette så begynner han gamle sulliken, jeg hadde håpt hadde gjort seg ferdig med klubben nå, å messe om Europa. Har du begynt å knipsa E nerri Syden, mann????? |
Et typisk eksempel på at argumentasjon som går på at når vi spiller bra så er det egentlig ikke bra allikevel. Selv om forsvaret vårt temmet stjernespillerne på Malmø så de så ut som noen halvslappe papirtigre som akkurat er sluppet ut av sirkusburet sitt. Motstanderne er jo egentlig mye bedre! Vi har bare rævaspillere! Solli hadde seks ballmist! Det går jo ikke an! Han er jo ikke noe talent lengre selv om Skammelsrud var på samme alder da han begynte å gjøre det bra i RBK! Alt var så mye bedre før! Vi bør kvitte oss med toppscoreren vår fra ifjor! Vi bør kvitte oss med mannen som skapte RBKsuksessen! Perry er bare en halvblind vikar!
Hva med litt høvisk framferd og respekt mann! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 17.03.2005 16:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|