View previous topic :: View next topic |
Vinner RBK Royal League? |
Ja! |
|
89% |
[ 25 ] |
Neppe! |
|
10% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 28 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2005 17:50 Post subject: |
|
|
Er litt usikker på situasjonen i Sverige og Danmark, men her til lands må RL-deltakerne si seg meget godt fornøyd med mediadekningen. Greit nok at VG som turneringssponsor gjerne vil skape litt blest om RL, men de har i alle fall gått foran som et godt eksempel med side opp og side ned med forhåndsomtaler, kampreferater og intervjuer - og ikke minst høydepunkter på vg.no.
De vanlige treningskampene til de andre lagene blir jo bare avspist med kun små notiser.  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.03.2005 18:06 Post subject: |
|
|
Royal League har også indfriet mine forventninger. Synes det er en spændende "liga" og jeg håber at den bliver en tradition i norden.
Det som irriterer mig, er det lave antal af folk der er mødt op til kampene. Mest synd fordi at sponsoraterne, i hvertfald for denne sesong, er baseret på publikumsantal på kampene og foran TVet.
Håber at næste års sesong får en højere status blandt tvivlerne, for det der skal til for at gøre turneringen større er at der bliver vist mere interesse for turneringen, både fra klubberne- og supporternes side.
For hvis folk ikke begynder at støtte mere op om turneringen end de gør nu, bliver sponsoreringen af turneringen ikke større end den er nu.
Tvivler på der nogensinde kommer en UEFA-cup eller Champions League billett til det hold der vinder turneringen, men det ville da være herligt hvis interessen voksede så sponsor indtægterne også ville vokse. Derved kan klubberne jo indkassere flere penge, hvilket jo i sidste ende vil være gavnligt for den hjemlige liga i form af råd til bedre spillere og faciliteter. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.03.2005 21:53 Post subject: |
|
|
RL har også en positiv effekt i den vanlige sesongen:
1. RBK , Brann og VIF får f.eks ett bedre økonomisk grunnlag noe som gir rom for ett eller to ekstra spillerkjøp....eller lønn til 5-6 spillere ekstra.
2. Sannsynligvis så vil RL lagene også få sportslig utbytte av RL og stille bedre forberedt til seriestart.
3. Kampen om RL deltakelse gir også ett ekstra spenningselement for de nestbeste lagene i serieavslutningen.
En hyggelig bi-effekt er også at en får mer kjennskap til skandinavisk fotball utover den norske...og økt rivalisering landene imellom. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 12.03.2005 22:06 Post subject: |
|
|
Må inrømme at jeg innerst inee har trodd at Vålerenga skulle vinne. Men nå begynner jeg å tro at laget i mitt hjerte vinner!!!  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 13.03.2005 01:40 Post subject: |
|
|
Jeg var litt skeptisk til det hele. Har vært det litt underveis også, men føler nå som Litjeggen nevner her at det har vært veldig mye positivt.
Det er klart det skulle vært flere folk på kampene osv, men vi må ikke glemme at det er første gangen RL blir arrangert. Det er oss som er veldig eller over middels interesert i RBK og fotball som følger med og går på RL kampene. Hvis vi lar turneringen få noen år på seg, håper jeg vi kan se at den blir mere profesjonell og at man kan fange mange flere av dem som ellers ville kommet på en CL kamp, iallefall på en serie kamp.
Jeg storkoser meg forran Tv'en nå iallefall
Harald wrote: |
Tvivler på der nogensinde kommer en UEFA-cup eller Champions League billett til det hold der vinder turneringen.. |
Det er morsomt å leke med tanken, men det kan ikke gjennomføres før turneringen arrangeres på et helt annet nivå enn nå. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.03.2005 01:47 Post subject: |
|
|
Toom wrote: | Det er klart det skulle vært flere folk på kampene |
For meg blir RL hele tida en sammenligning med vanlige treningskamper, og 6000 på Lerkendal er helt klart bedre enn 750 i Abrahallen.  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.03.2005 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg begynner å forstå Perrys strategi.
Ved å la oss havne som nr. to i gruppa har vi nå fått to kamper mot hver av de beste motstanderne! Det er jo helt genialt!
Tilsiktet? Naturligvis  |
|
Back to top |
|
 |
bj Junior

|
Posted: 14.03.2005 13:25 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er litt rar taktikk fra RBK sin side at de velger å ta penger fra sesongkortinnehaverne til RL. Hadde de heller gitt gratis inngang for de så hadde det kommet flere tilskuere (flere tilskuere = mere salg av pølser, kaffe, sjokkis etc), Sum summarium er at de kanskje får litt mindre inn i kassa, men kanskje 3K ekstra på tribunen som gir større fotballglede...
Og for de som lurer, ja, jeg har sesongkort og er student.
Det var min mening da  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.03.2005 16:01 Post subject: |
|
|
bj wrote: | Jeg synes det er litt rar taktikk fra RBK sin side at de velger å ta penger fra sesongkortinnehaverne til RL. Hadde de heller gitt gratis inngang for de så hadde det kommet flere tilskuere (flere tilskuere = mere salg av pølser, kaffe, sjokkis etc), Sum summarium er at de kanskje får litt mindre inn i kassa, men kanskje 3K ekstra på tribunen som gir større fotballglede...
Og for de som lurer, ja, jeg har sesongkort og er student.
Det var min mening da  |
Er helt enig i at RL kampene burde være inkluderet i et sesongkort. Kan så fortælle at både FCK og Brøndby også opkræver penge for RL kampene. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 17.03.2005 05:04 Post subject: |
|
|
FCK reiser til Malmø uten Santos, Zuma og Hoseth som alle er småskadet/syke. FCK vann forøvrig 4-0 i serieåpningen - noe trener Hans Backe delvis ga RL-matchingen kreditt for.
Kan vi håpe på ett defensivt kompakt FCK og 0-0 ?
Da er vi nemlig videre om vi slår FCK og ikke taper med så mye borte mot Malmø at vi blir dårligere på målforskjell... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Pilsn Junior
|
Posted: 17.03.2005 07:40 Post subject: |
|
|
Jeg håper det blir 0-0!
Og jeg tror selvfølgelig at Rosenborg vinner RL!
Hadde blitt litt feil om den skandinaviske mesteren hadde blitt Brann eller Vif. Det gir ikke noe speilbilde av hvilket lag som har regjert!
Derfor tror jeg og håper at Rosenborg vinner hele sulamitten!
 _________________ "Hælspark å tunnælla, scoringa å saltoa, Rosenborg e laget vess nånn skull lur på det!" |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 17.03.2005 21:54 Post subject: |
|
|
1-0 til Malmø!
1-0 til Brann!
Nice! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.03.2005 22:32 Post subject: |
|
|
Hahaha...dama gløtt bort på tvn da Rekdal var på i pausa. "Han der ser ut som en HIVpasient"
Jeg HAR så god smak i kvinnfolk! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.03.2005 22:44 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | 1-0 til Malmø!
1-0 til Brann!
Nice! |
Ja, for hva er VIF uten Steffen Iversen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 17.03.2005 22:58 Post subject: |
|
|
2-0 nå! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 17.03.2005 23:29 Post subject: |
|
|
Malmø vant 1-0 |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 17.03.2005 23:47 Post subject: |
|
|
Brann-VIF 2-2..
Bra for RBK at Malmø vinner da.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 17.03.2005 23:51 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Brann-VIF 2-2..
Bra for RBK at Malmø vinner da.. |
FCK sliter litt nå... Ut fra de foregående kampene så vurderte jeg egentlig FCk som hakket bedre enn Malmø. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 17.03.2005 23:52 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: |
Bra for RBK at Malmø vinner da.. |
Jepp! jeg tror vi tar minst 4 poeng til, og da er vi i finalen! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.03.2005 00:16 Post subject: |
|
|
vil heller ha Malmø videre en FC København... irriterer meg fortsatt over at dem kalte seg selv "Nordens beste lag" etter dem slo Brøndby i Royal League |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 18.03.2005 00:20 Post subject: |
|
|
FCk er definitivt ute av Finalekampen... Seier mot RBK på Lerkendal tror jeg skal bli meget vanskelig for dem. Tror derimot at FCK greier og slå Malmø hjemme.. Dermed skal vi være i finaleplass.. ''MFF Nordens beste lag'' Holdt på og le meg skakk ihjel! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 18.03.2005 00:31 Post subject: |
|
|
el-hov wrote: | vil heller ha Malmø videre en FC København... |
jeg vil helst ha RBK videre... |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.03.2005 00:32 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | FCk er definitivt ute av Finalekampen... Seier mot RBK på Lerkendal tror jeg skal bli meget vanskelig for dem. Tror derimot at FCK greier og slå Malmø hjemme.. Dermed skal vi være i finaleplass.. ''MFF Nordens beste lag'' Holdt på og le meg skakk ihjel! |
var FCK som kalte seg "Nordens beste lag". Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor omtaler vinnern av Royal League som "Nordens beste lag" har vi glemt Russland og Finland??? man blir "Skandinavias beste lag" hvertfall på papiret. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 18.03.2005 00:58 Post subject: |
|
|
el-hov wrote: | siggetheman wrote: | FCk er definitivt ute av Finalekampen... Seier mot RBK på Lerkendal tror jeg skal bli meget vanskelig for dem. Tror derimot at FCK greier og slå Malmø hjemme.. Dermed skal vi være i finaleplass.. ''MFF Nordens beste lag'' Holdt på og le meg skakk ihjel! |
var FCK som kalte seg "Nordens beste lag". Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor omtaler vinnern av Royal League som "Nordens beste lag" har vi glemt Russland og Finland??? man blir "Skandinavias beste lag" hvertfall på papiret. |
Mener RBK er bedre enn de Finske og Russiske. Dessuten kan vi vel ikke kalle Russland for Nordisk.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 18.03.2005 01:59 Post subject: |
|
|
fubar wrote: | el-hov wrote: | vil heller ha Malmø videre en FC København... |
jeg vil helst ha RBK videre... |