View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2007 22:27 Post subject: |
|
|
Det tror jeg var et konstruert og sterkt overdrevet problem, tr0ndern. Problemet var hvilke spillere vi hadde og bruken av dem. Det bør være en fordel med en stor stall så lenge de er gode nok og passer inn. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:35 Post subject: |
|
|
Keeper: Opdal/Thorbjørnsen
Høyreback: Dahl/Guntveit
Midtstoppere: Ørn Sigurdsson/Ørn Bjarnason/Bjørnson/Walde
Venstreback: Hanstveit/Corrales
Høyre midtbane: Solli/Huseklepp
Sentrale midtbanespillere: Andresen/Bakke/Jaiteh/El Fakiri
Venstre midtbane: Vaagan Moen
Spisser: Helstad/Winters/Karadas/Sjøhage
I noen av posisjonene er de avhengige av førstevalget, mens de i andre posisjoner har en "overflod" av kvalitet. Dette kalles dobbel dekning i nesten alle posisjoner, HeiaVincent. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 17.09.2007 12:31 Post subject: |
|
|
Hvor sa jeg meg uenig i det? Jeg sa bare at de ikke har dobbel dekning i alle posisjonene på banen, altså de er sårbare på noen punkter. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 17.09.2007 12:45 Post subject: |
|
|
Brann tar temmelig sikkert gull i år, men vi har fremdeles sjansen til å "ødelegge" gleden litt, selv om den er ørliten...
Oppskrift:
A) et par gode dager på jobben + et mirakel eller to
B) vi sikrer avansement til åttendelsfinale i CL
C) fotballnorge går av hengslene og ingen legger merke til at Brann tar seiregull  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.09.2007 12:51 Post subject: |
|
|
Brann spiller god fotball og fortjener gullet. Dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.09.2007 14:20 Post subject: |
|
|
HeiaVincent wrote: | Hvor sa jeg meg uenig i det? Jeg sa bare at de ikke har dobbel dekning i alle posisjonene på banen, altså de er sårbare på noen punkter. |
Og jeg skrev at de har dobbel dekning i nesten alle posisjoner.
Torbjørn wrote: | Da kan vi vel snart gratulere Brann med gullet. Sånn kan det gå når man har dobbel dekning av spillere i nesten alle posisjoner. |
HeiaVincent minutter senere wrote: | Brann har ikke dekning i alle posisjoner, men de har gode spillere på banen og på benken. Høyrebacken er svak, midtstopperne såvidt gode nok - og Opdal for god og viktig til at en andrekeeper kan være en reell erstatning osv. |
_________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.09.2007 14:34 Post subject: |
|
|
Kim Rud med et lite PR-stunt, men han er forhåpentligvis mest opptatt av å legge enda mer press på Brann: Nordicbet punger ut for Brann-gull |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 17.09.2007 18:44 Post subject: |
|
|
Torbjørn, hva er egentlig poenget ditt? Hvorfor gikk du fra at mitt innlegg var et direkte svar til deg? _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.09.2007 22:08 Post subject: |
|
|
Fordi å tro noe annet ville være rart? Din første setning dreier seg om akkurat det jeg skrev tre innlegg opp. Poenget mitt er at det virket som du overså ordet nesten i setningen min. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 18.09.2007 23:45 Post subject: |
|
|
Jeg overså ikke ordet nesten, men det var ikke ment som et svar, mer ett innlegg til i debatten om det samme - et supplement om du vil. Jeg tror vi snakket forbi hverandre. Ditt poeng, slik jeg tok det, var et Brann har en god stall og kvalitet på benken. Mitt poeng var at selv om de har en god stall, så er det noen posisjoner som er sårbare. Altså i bunn og grunn det samme poenget, men litt annerledes. Dette er i hvert fall min tolkning!  _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 19.09.2007 20:31 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Brann spiller god fotball og fortjener gullet. Dessverre. |
Kort, fyndig og rett. Med vekt på dessverre... Og vi har "gitt" dem flere av verktøyene for å klare det.
Solli, som jeg er enig ikke passet i RBK og fortjente en annen sjanse (men ikke i Brann). Og ikke minst Helstad som hodeløst ble solgt forrige sommer. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 19.09.2007 20:35 Post subject: |
|
|
Eneste kritikkverdige med salget av Helstad er at han ble solgt til Brann. Han passet heller ikke inn i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Dominic Junior
|
Posted: 19.09.2007 22:26 Post subject: |
|
|
Enig med deg Haugen, men det som er så synd er at de som spiller dårlig i RBK, blir gode i andre klubber. Sant at det er mange som ikke passer inn i spillestilen, og Helstad er, som du sier, et godt eksempel på akkurat det. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 20.09.2007 20:42 Post subject: |
|
|
Og der ligger brann under for Club Brugge 5 minutter før slutt^_^
Moro=) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 20:44 Post subject: |
|
|
Det er ikke moro i det hele tatt; det ødelegger for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 20.09.2007 20:50 Post subject: |
|
|
Er ikke helt med her. Noe med ranking og greier eller? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 20:54 Post subject: |
|
|
Eller, det ødelegger generelt for norsk fotball, og det inkluderer Rosenborg, med tanke på rankingpoeng, ja. Hvis Brann hadde slått Brugge, så hadde det styrket mulighetene for å rykke forbi Belgia på nasjonsrankingen. Og hvis de andre norske lagene hadde bidratt ute i Europa, så kunne vi rykket forbi en nasjon til (til 15.) og fått to lag i CL-kvalik. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 20.09.2007 20:57 Post subject: |
|
|
Det hadde vært kjekt. Men er det ikke stort sett landslaget som kan gjøre noe med rankingen?
Hvor mye betydning har klubblagene i forhold til landslaget? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 21:04 Post subject: |
|
|
Nei, landslagene hører til FIFA ikke UEFA. Hvis vi kommer blant de 15, så slipper Rosenborg som seriemester å spille 2. kvalikrunde til CL også. De går rett inn i den tredje. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.09.2007 21:13 Post subject: |
|
|
Tidligere i dag sa jeg til en kollega at når ikke RBK vinner serien så er kanskje Brann det minst verste alternativet. Det må jeg ta i meg i kveld, for nå er all sympati med bergenserne borte. Når de presterer å tydelig nedprioritere en mulighet til å få flere gruppespillskamper og mer e-cuprutine fordi det står en seriekamp mot Odd på programmet til helgen, ja da kan ikke jeg gå god for at de får muligheten til å spille kvalifisering til mesterligaen neste år.
Å ta ut de to mest sentrale spillerne tidlig i andre omgang når det er tre-fire andre spillere som er en ren katastrofe utpå der er ille. Virkelig ille.
Herved håper jeg de ryker i alle de seks siste seriekampene og havner så langt unna mesterligakvalifisering som overhodet mulig. Jeg innser at RBK ikke kan klare å vinne serien, og at selv tredjeplass er så å si uoppnåelig, men alt annet enn Brann vil nå være å foretrekke. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 20.09.2007 21:24 Post subject: |
|
|
Jeg vedder 2.50 på at tv2 overhodet ikke vil stille kritiske spørsmål om Branns nedprioritering av UEFA-cupen. Noen som vedder imot? |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 20.09.2007 21:35 Post subject: |
|
|
Haha, genialt! Men vi må ikke glemme at Brugge er en MYE bedre klubb enn Chelsea.. |
|
Back to top |
|
 |
skinkerytter Junior
|
Posted: 20.09.2007 22:24 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Å ta ut de to mest sentrale spillerne tidlig i andre omgang når det er tre-fire andre spillere som er en ren katastrofe utpå der er ille. Virkelig ille.
|
Greit at Helstad var av de bedre Brann-spillerne før pause, men han ble byttet ut pga ryggskade. Andresen var ikke sentral i annet enn stygge feilpasninger. Bakke gjorde jo også en mye bedre jobb. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.09.2007 23:18 Post subject: |
|
|
At Mjelde tar ut to sentrale spillere (og spiller uten Sigurdsson) viser bare at Brann ikke bryr seg. Alle tre spiller nok 90 min mot Odd. Synes Mjeldes holdning er pussig, skjønner han ikke at erfaring fra e-cup er veldig viktig når man skal kvalifisere seg til Mesterligaen neste sesong? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 23:41 Post subject: |
|
|
Jeg vil at norske lag skal sanke poeng i EC, men jeg klarer ikke å gå så langt at jeg vil se Brann i CL.
Men med den fantastiske innstillinga, er det vel ikke noe å bekymre seg for... |
|
Back to top |
|
 |
|