View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 16.09.2007 22:11 Post subject: |
|
|
Sjøl om hele FFK gikk litt i oppløsning i dag så synes jeg uansett at kampen viser litt av hvorfor jeg har vært skeptisk til både Bjørkøy og Piiroja som forsterkninger for RBK. Bjørkøy gjør seg ikke helt bort, men Piiroja hadde store problemer i dag, når FFK blir nødt til å ligge en del høyere enn vanlig når de kommer under.
I RBK må forsvarsspillerne regne med flere løpsdueller mot angriperne, fordi spillestilen er veldig offensiv.
Til Basmas forsvar kan vi kanskje i dag si at hans håpløse tilbakeheading ble grundig slått av Piirojas fantastiske demping som serverte Helstad bak ham  |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:20 Post subject: |
|
|
Synes det er merkelig at folk har foreslått Piroja som forsterkning. Fyren er jo prikk lik de andre. Total mangel på fart, god på hodet, dårlig med ballen i beina, og lager mange merkelige frispark. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.09.2007 22:41 Post subject: |
|
|
Har sett litt på hele laget og hvilke forsterkninger som er realistiske.
Keeper:
Hirscfeldt er god, men hadde vert utrolig kjekt med Jarstein.
Høyre Back:
Stoor bør få en sesong til å overbevise på ,men siden Strand legger opp trengs det en ny spiller og da synes eg Espen Ruud virker spennende med sine gode innlegg og offansive spill.
Midstoppere: Er forferdlige! Nordvik har potensial og Koppinen har vert god før, resten er søppel. Sandefjord rykker med stor sannsynlighet ned fra det laget bør Madsen vurderes siden han er en sterk duellspiller med stor fart. Bjørdal bør også vurderes har ikke sett han spille ,men det har gått lovord om siden han var 16 år og var ønsket videre i Viking ,men valgte Bodø og spilletid. Håland hos Start tror jeg hadde passet godt fordi han er en mer spillende stopper noe vi har manglet siden Hoftun forsvant.
Venstre Back
Selv om Dorsin har vert dårlig vet vi fra tidligere at han holder godt nivå. Traore viste stort potensial og bør prøves mer. Hvis Dorsin blir og Traore viser forsatt godt spill er vi godt forspent. En kan prøve å lokke Steffanutto på bosman fra Lillestrøm.
Anker: Riseth har ikke vert like god i år som i fjor ,men er en grei løsning. Spillet til Tettey har vert oppløftende ,men han er muligens også vår beste indreløper og viss vi skal spille med Sapara og Skjelbred som indreløpere blir midtbanen vår litt for dårlig defansivt. Å finne et passende anker har vært et problem lenge for klubben og ser få realistiske muligheter i fra norsk fotball.
Indre Løpere: Skjelbred, Sapara og Tettey holder alle høy klasse ,men Skjelbred og Sapara i lag blir litt lett og en bør se etter en Indre løper med noe mer defansive egenskaper. Her bør spillere som Hæstad og Strømstad vurderes. Traore og Konan sies også å kunne brukes i disse posisjonen ,men har ikke sett dem spille der og vet derfor ikke hvordan dette vil fungere.
Vinger: Storflor er grei backup , men langt er langt ifra god nok til å vere fast. Konan har gode ferdigheter ,men har muligens feil ferdigheter i forhold til posisjon. Traore har også her vert svært positiv. Hvis en handler flere indreløpere kunne muligens Sapara fungert som en høyre ving. Ønsker meg noe i vertfall en klassisk ving og synes Austnes virker som et lurt valg. Valencia under rett ledelse har et stort potensial.
Spisser: Kone i det kampen han har fått virkelig vert god og bør vere fast spiss så lenge han holder dette nivået. Iversen får vere backup og synes det er feil å bruke spillere i feil posisjon bare for å bruke dem. Dette er mer enn godt nok dekning viss Iversen skjerper seg til neste år.
Hva tror dere? |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.09.2007 22:57 Post subject: |
|
|
Synes ikke Koppinen var så værst i fjor og før det var han stort sett skadet, husker ikke tiden hans i Tromsø ,men tror ikke han var så værst der. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasK Junior

|
Posted: 16.09.2007 23:02 Post subject: |
|
|
Jeg var på moss kamp i dag spissen derres simon bræmer han har scora 4 mål på to kamper
ny midtstopper
Inge Andre Olsen
spilte en kanonkamp mot oss _________________ Rosenborg seriemester 2008 |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 16.09.2007 23:05 Post subject: |
|
|
Jeg mener at han har aldri vært god i Rosenborg. Ei heller gullhøsten i fjor var forsvarsspillet så fantastisk. Vi hadde flaks at motstanderne ikke scoret på de personlige feilene, sånn som de har gjort denne sesongen. I tillegg spiller Koppinen ofte bort ballen, fordi han ikke evner å treffe medspiller med sine passninger og oppspill. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 16.09.2007 23:07 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Sjøl om hele FFK gikk litt i oppløsning i dag så synes jeg uansett at kampen viser litt av hvorfor jeg har vært skeptisk til både Bjørkøy og Piiroja som forsterkninger for RBK. Bjørkøy gjør seg ikke helt bort, men Piiroja hadde store problemer i dag, når FFK blir nødt til å ligge en del høyere enn vanlig når de kommer under.
I RBK må forsvarsspillerne regne med flere løpsdueller mot angriperne, fordi spillestilen er veldig offensiv.
Til Basmas forsvar kan vi kanskje i dag si at hans håpløse tilbakeheading ble grundig slått av Piirojas fantastiske demping som serverte Helstad bak ham  |
Viste kampen i går hvorfor du har vært skeptisk til Inge André Olsen også? _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 23:07 Post subject: |
|
|
andreask wrote: | ny midtstopper
Inge Andre Olsen
spilte en kanonkamp mot oss | Ahh, enda en treig stopper uten ballbehandling! |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 23:12 Post subject: |
|
|
Gislefoss Jr. wrote: | Jeg mener at han har aldri vært god i Rosenborg. Ei heller gullhøsten i fjor var forsvarsspillet så fantastisk. Vi hadde flaks at motstanderne ikke scoret på de personlige feilene, sånn som de har gjort denne sesongen. I tillegg spiller Koppinen ofte bort ballen, fordi han ikke evner å treffe medspiller med sine passninger og oppspill. | Det har du selvfølgelig helt rett i. Samtidig som marginene var med oss, det er noe med denne såkalte flytsonen... Hadde kampen i går vært på samme tid i fjor, så hadde vi putta det avgjørende målet lenge før Basse rota det til.
Men IA Olsen er stabil ja, han gjør sjelden feil og tabber. Men han er fortsatt treig og elendig i pasningsspillet, og vi trenger ikke fler av den typen. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 23:25 Post subject: |
|
|
Hehe jepp, men vi trenger ingen forhastede panikkjøp av den grunn. Vil tro en spiller som IA Olsen hadde blitt kjøpt for lenge siden om de hadde tenkt til å kjøpe han. En spiller som ble utkonkurrert i midtforsvaret til Stabæk, og hadde liten tid igjen av kontrakten. Han gikk jo rimelig billig til Start. Han hadde selvfølgelig vært fin å hatt i stedet for Kuka. Men da med en spillende og rask stopper som makker. Er jo der skoen trykker, denne spillende og kjappe stopperen, som er vanskelig å finne. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.09.2007 01:10 Post subject: |
|
|
pingvindrops wrote: | Han gikk jo rimelig billig til Start. Han hadde selvfølgelig vært fin å hatt i stedet for Kuka. Men da med en spillende og rask stopper som makker. Er jo der skoen trykker, denne spillende og kjappe stopperen, som er vanskelig å finne. |
Han ble da leid ut!? |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 17.09.2007 10:53 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Han ble da leid ut!? | Jepp, jeg som blingsa. Det har forsåvidt lite med poenget mitt å gjøre. Han blir ikke noe kjappere og mer spillende av at han gikk på lån. Folk henger seg opp i så mye irrelevant. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.09.2007 11:01 Post subject: |
|
|
Det er jo relevant, for hvis han ble solgt til Start hvorfor
skulle da IAO være villig til å flytte på seg mindre enn
6 måneder etter overgangen?
Da kunne vi renge ham som uaktuell for oss. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 17.09.2007 11:06 Post subject: |
|
|
Fordi han burde være uaktuell uansett lån- /kjøp-situasjon. Grunnet at han er prikk lik de udugelige stopperne vi har fra før, med unntak av at han er veldig stabil, og gjør sjelden tabber. |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 17.09.2007 11:43 Post subject: |
|
|
Quote: | Jeg var på moss kamp i dag spissen derres simon bræmer han har scora 4 mål på to kamper |
Simon Bræmer. på lån fra danske AaB. Han er ikke rosenborg sin type. Desuten veldig ustabil. Kjøp Morten Nordstrand fra FC København og jeg blir glad (selv om dette er høyst urealistisk) _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 17.09.2007 11:47 Post subject: |
|
|
RBK kommer aldri til å få kjøpt en spiller fra FCK! Det er vel heller ikke akkurat spiss vi trenger, og små, kjappe bakromsspisser er vel heller ikke akkurat RBKs greie. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 17.09.2007 11:51 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Har sett litt på hele laget og hvilke forsterkninger som er realistiske.
Keeper:
Hirscfeldt er god, men hadde vert utrolig kjekt med Jarstein.
Høyre Back:
Stoor bør få en sesong til å overbevise på ,men siden Strand legger opp trengs det en ny spiller og da synes eg Espen Ruud virker spennende med sine gode innlegg og offansive spill.
Midstoppere: Er forferdlige! Nordvik har potensial og Koppinen har vert god før, resten er søppel. Sandefjord rykker med stor sannsynlighet ned fra det laget bør Madsen vurderes siden han er en sterk duellspiller med stor fart. Bjørdal bør også vurderes har ikke sett han spille ,men det har gått lovord om siden han var 16 år og var ønsket videre i Viking ,men valgte Bodø og spilletid. Håland hos Start tror jeg hadde passet godt fordi han er en mer spillende stopper noe vi har manglet siden Hoftun forsvant.
Venstre Back
Selv om Dorsin har vert dårlig vet vi fra tidligere at han holder godt nivå. Traore viste stort potensial og bør prøves mer. Hvis Dorsin blir og Traore viser forsatt godt spill er vi godt forspent. En kan prøve å lokke Steffanutto på bosman fra Lillestrøm.
Anker: Riseth har ikke vert like god i år som i fjor ,men er en grei løsning. Spillet til Tettey har vert oppløftende ,men han er muligens også vår beste indreløper og viss vi skal spille med Sapara og Skjelbred som indreløpere blir midtbanen vår litt for dårlig defansivt. Å finne et passende anker har vært et problem lenge for klubben og ser få realistiske muligheter i fra norsk fotball.
Indre Løpere: Skjelbred, Sapara og Tettey holder alle høy klasse ,men Skjelbred og Sapara i lag blir litt lett og en bør se etter en Indre løper med noe mer defansive egenskaper. Her bør spillere som Hæstad og Strømstad vurderes. Traore og Konan sies også å kunne brukes i disse posisjonen ,men har ikke sett dem spille der og vet derfor ikke hvordan dette vil fungere.
Vinger: Storflor er grei backup , men langt er langt ifra god nok til å vere fast. Konan har gode ferdigheter ,men har muligens feil ferdigheter i forhold til posisjon. Traore har også her vert svært positiv. Hvis en handler flere indreløpere kunne muligens Sapara fungert som en høyre ving. Ønsker meg noe i vertfall en klassisk ving og synes Austnes virker som et lurt valg. Valencia under rett ledelse har et stort potensial.
Spisser: Kone i det kampen han har fått virkelig vert god og bør vere fast spiss så lenge han holder dette nivået. Iversen får vere backup og synes det er feil å bruke spillere i feil posisjon bare for å bruke dem. Dette er mer enn godt nok dekning viss Iversen skjerper seg til neste år.
Hva tror dere? |
Hvor mange millioner skal du bruke på nye spillere? Kjøp 2 nye stoppere, så har vi et storlag til neste år. kanskje en ny høyreback også. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.09.2007 12:49 Post subject: |
|
|
Enig med Thor Arild, to nye stoppere (såfremt ikke Nordvik kan ta steget) og en høyreback (evt Nordvik igjen) bør prioriteres foran alt annet. Hvis vi i tillegg klarer å innprente spillerne at ballen skal hurtigere i lengderetningen så kan vi se konturene av et nytt storlag. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 17.09.2007 12:51 Post subject: |
|
|
Er ikke Nordvik venstrebeint? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.09.2007 12:55 Post subject: |
|
|
Nesten tobeint, men er vel egentlig høyrebeint. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 17.09.2007 18:16 Post subject: |
|
|
Det vil vel være usaklig å hevde at resten av forsvarsrekka er trebeinte?
Uansett bør vi ihvertfall få på plass noen nye forsvarsspillere før sesongoppkjøring starter neste år, ikke vente til en uke før seriestart og legge inn desperate bud på stjernestoppere uten noen form for andre- og tredjevalg. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Fotballagenten Junior
|
Posted: 17.09.2007 20:02 Post subject: |
|
|
RBK må kjøpe Birger Madsen.Et ubestridt talent.Han er litt av bratseth,RonnyJohnsen og Bjørn Otto Bragstad.han er hurtig,duellsterk og meget bra på dødballer for og i mot.Men han trenger en større klubb der han kan utvikle seg enda mere.Født i 1982 er han fortsatt ung og denne mannen har potensiall til å bli landslagets sjef i de bakre rekker.Som de fleste sandefjord spillere så vil ikke Birger koste alt for mye.Kan fort vise seg være en knall investering dette.Jeg må si at jeg blir meget skuffet hvis jeg ikke ser mr madsen her på lerkendal foran neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
|