| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 16.09.2007 20:25 Post subject: |
|
|
Jeg har sett Tørum i aksjon på treningsfeltet og opplevd at han har blitt kritisert av en viss ex-trener.....
Vel, vi får se om spillerne og trenerne klarer å heve nivået på laget. Den tidligere vurderingen og behandlingen av Kone var ikke særlig tillitsvekkende..... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.09.2007 20:30 Post subject: |
|
|
Per i dag mangler vi først og fremst to ting: forsvarsspillere og tempo i angrepsspillet. Det første er først og fremst den sportslige ledelsen sitt ansvar som ikke har klart å hente inn dugelige spillere. Det andre er Tørums ansvar, han er åpenbart ikke i stand til å terpe inn et kollektivt angrepsspill eller pese spillerne til å spille hurtigere i lengderetningen. Dessuten er det mye å hente på innsatsen, det er ikke Tørums skyld hvis det skjer i en og annen kamp, men for meg så ser det ut som den nødvendige tenninga mangler i nesten hver bortekamp.
Jeg tror ikke Tørum får sparken rett og slett fordi det vil være en innrømmelse av udugeligheten på Brakka de siste årene (4 trenerbytter på like mange år). Men hvis jeg hadde vært Tørum så hadde jeg seriøst vurdert å gi meg, for dette er flaut. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2007 20:42 Post subject: |
|
|
Nå har det gått så langt at jeg synes det er bedre at K.T. Eggen tar over laget ut sesongen, mens Bratseth fortsetter å hjelpe han med sportdirektørjobben ut året. Fram til da og deretter, må det jobbes med å finne en ny trener. Jeg er helt enig med det noen har nevnt, at man heller bør bruke noen millioner på en skikkelig trener enn å bruke alt på nye spillere. Jeg er overbevist om at spillere som Storflor og Stoor hadde blomstret med den rette treneren og tilliten.
Jeg har vært tålmodig med Tørum, men nå har han gjort mange rare og feige prioriteringer med spillermateriellet samtidig som at verken samspillet offensivt eller defensivt, har fungert. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.09.2007 21:17 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Jeg har sett Tørum i aksjon på treningsfeltet og opplevd at han har blitt kritisert av en viss ex-trener..... |
Og denne "en viss ex-trener" var fra Orkanger? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 16.09.2007 21:46 Post subject: |
|
|
| 6 poeng bak fjerde plass og 13 poeng bak Brann på første. Lurer på hva som skal til før det skjer noe drastisk i RBK, men de på brakka mener jo vi har bra nok stall og Tørum får garantier om og sitte ut sesongen. Merkelig holdning av ledelsen når de lever av resultater. På tide med et krav fra oss supportere om at noe må skje nå. Det er jo oss de lever av, og dette sitter jeg og skriver mens Helstad scorer nok et mål. Bra jobbet Bratseth som selger gullet til Brann....... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.09.2007 21:52 Post subject: |
|
|
I 2005-sesongen begynte jeg nesten å håpe på at Rosenborg skulle rykke ned, fordi det hadde vært det eneste som kunne fått opp øynene på klubbledelsen. Men sannsynligvis hadde vel Bratseth bare stått der selvsikker og sagt at "naturligvis var ikke dette helt etter beregninga, men med så god stall som vi har skal vi selvsagt rykke rett opp igjen neste år".
Så jeg vet da faen hva som skal til for å få opp øynene på de folka der... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 16.09.2007 21:59 Post subject: |
|
|
FÃ¥ Trond Sollied tilbake til Trondheim!  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.09.2007 22:01 Post subject: |
|
|
I molde fikk salget av Zane den følgen at en mann måtte gå. Salgene av Helstad og Solli til disse prisene bør føre til at det ruller hoder i styret. Er forferdlig lei av uduglig ledelse klubben har og er sikker på at en av grunnene til Høgmo ikke orket mer er fordi han ble motarbeidet av ledelsen. Blir så forbanna  |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:04 Post subject: |
|
|
Det er ingen trenere som får Kuka og Basse til å fremstå som Rio Ferdinand og John Terry...
Kjøp forsvar, behold Tørum. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:06 Post subject: |
|
|
Hva mener du Tørum har å tilføre RBK, om jeg tør spørre? Du mener vel ikke at han har den faglige kompetansen RBK trenger for å bli topp 30 i Europa? 29 poeng på 20 kamper med RBK er virkelig ikke bra.
Kjøp forsvarsspillere, spark Tørum.
Sollied eller Hareide kan vel bli aktuellt nå, dersom det er slik at Sollied vil ta over landslaget. Kommer Norge til EM, fortsetter Hareide, og da bør vi strekke oss langt etter Sollied. Kommer Norge ikke til EM, og Hareide går av, bør vi være de første som ringer ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.09.2007 22:08 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Salgene av Helstad og Solli til disse prisene bør føre til at det ruller hoder i styret. |
Sikkert mange gode grunner til at hoder bør rulle, men salget av Solli fortjener de klapp på skuldra for. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| Nano: Det er en sterk sammenheng mellom manglende resultater og et forsvar som ikke holder mål.... Å kun skylde på Tørum blir for lettvint etter min mening. Men jeg er enig med deg jeg, han har nok ikke det som trengs for å bli blant de 30 beste i Europa. Men det skulle vel Brakka helst tenkt på lenge før de ansatte han...Det virker på meg som om folk legger all skyld for en prosess som kun har gått i negativ retning de siste 5 årene, på Tørum. Det hele startet med en haug med merkelige ansettelser og påfølgende sparkinger av trenere, og et RBK som var totalt fraværende på overgangsmarkedet. Nå høster man fruktene av det. Tørum kan ikke lastes for at man satsa på Beto, Basse og Kuka, uten å få inn nytt blod. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2007 22:18 Post subject: |
|
|
| Nå vet jeg ikke hvordan Tørum har jobbet med den sportslige ledelsen, men en sterk trener bør gjøre det helt klart at han trenger spillere, dersom han trenger noen, og hvilke spillere og spillertyper han kunne tenkt seg. For meg ser det ut til at Tørum har satt seg selv helt på sidelinja i denne prosessen og det er i godt nok selv om hovedansvaret er sportsdirektøren sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:29 Post subject: |
|
|
| Det er vel ingen av oss som vet hva som faktisk foregår på Brakka. For meg ser det ikke ut som noen ting, for jeg vet ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2007 22:31 Post subject: |
|
|
Nå vet jeg ikke hvordan Tørum har jobbet med den sportslige ledelsen.
For meg ser det ut til at Tørum har satt seg selv helt på sidelinja i denne prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:35 Post subject: |
|
|
Såså, fullstendig klar over hva du skrev. Jeg skrev vel bare kun det samme:) Og konstaterte det faktum at jeg ikke vet jeg heller, og hva det ser ut til for meg.
Poenget mitt tidligere står uansett. Jeg synes ikke han kan lastes for at generasjonsskifte i forsvaret er fullstendig fraværende, og har vært det i flere sesonger. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2007 22:39 Post subject: |
|
|
Det kan han ikke, men jeg synes vi bør ha en sterk, tydelig og handlekraftig trener som ikke ser seg blind på de spillerne som sleiker han i ræva hver eneste dag.
Men, som sagt, Tørum kan ha prøvd å gjort noe med det bak kulissene. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Proff
|
Posted: 16.09.2007 22:49 Post subject: |
|
|
Først og fremst har spillerne på banen prestert under pari. Jeg har sett i flere kamper både på Lerkendal og TV, at innsatsen til tider har vært slapp. Husker godt de tider hvor en back slappet av i forsvarsspillet på stillingen 5-0 over Brann, og at Nils Arne Eggen skjelte ham ut for hele stadion.
Her har Tørum vært for svak. Han har ikke fått satt angreps- eller forsvarsspillet godt nok. Han får ikke nok ut av de spillere vi faktisk har. Og så har han hatt lite hjelp av den sportslige ledelsen.
RBK har hatt mye stang ut iår: Selvtilliten som kunne ha blitt bygd opp ved seire i kamper vi har ført, har blitt avløst av manglende selvtillit fordi vi sjelden greier å få noe ut av et spillemessig overtak. Samt at vi gjør graverende personlige feil bakover. Her har forsvaret fått mye pepper, men de andre på laget har vel også bidratt??
RBK har solgt spillere som Helstad og Solli til Brann. Begge av "menneskelige hensyn". Solli passet ikke i RBK, men han har vært med å plassere Brann 13 poeng foran. Å selge Helstad *og* Johnsen ifjor sommer var et sjakktrekk: Tjente mye på det...
Å mislykkes så grassalt på overgangsmarkedet spesielt i sommer men også i vinter, er oppsiktsvekkende. De pengene vi sparte der var lure: Nå blir det neppe Europa i det hele tatt neste år |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.09.2007 22:50 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | josinho wrote: | | Jeg har sett Tørum i aksjon på treningsfeltet og opplevd at han har blitt kritisert av en viss ex-trener..... |
Og denne "en viss ex-trener" var fra Orkanger? |
Ja. Vi var mange som var der som var vitne til kritikken av øvelsen. Jeg stusset over det samme som NAE og fikk en fin referanse til mitt kritiske blikk når NAE tok opp akkurat dette en liten stund etterpå.
Tørum sank litt i anseelse etter denne øvelsen for den hadde flere feil når det gjaldt bevegelsesmønstre.
Last edited by josinho on 16.09.2007 22:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 22:51 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Det kan han ikke, men jeg synes vi bør ha en sterk, tydelig og handlekraftig trener som ikke ser seg blind på de spillerne som sleiker han i ræva hver eneste dag | Jepp. Og han bør også kjenne sin begrensning, og den er nok lenge før norges stolthet. Og da er det vel helst Brakka som for N´te gang ansatte assistenten, og som nå etter mye pepper pga treneransettelser/sparkinger, ikke tør å sparke den som sitter nå. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.09.2007 22:52 Post subject: |
|
|
| Interessant, josinho. Den øvelsen med plastikkforsvarere han kjører hele tiden? |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 16.09.2007 22:54 Post subject: |
|
|
Synes i utgangspunktet det er problematisk at man ikke vil/kan laste treneren for manglende sportslige resultater. Isolert sett kan nok dette være riktig for Tørum, men er man hovedtrener er man hovedtrener. Hvis troppen har blitt så mye dårligere på under ett år, så kan man spørre seg hvordan det lar seg gjøre. Tror ikke man skal fraskrive Tørum sin del av ansvaret for manglende evne til å få ut det beste av troppen. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.09.2007 22:57 Post subject: |
|
|
| Ja, men denne gangen lot ham de først spille uten figurene, etterpå lot ham de bli forstyrret av vanlige spillere. Flere unødvendige trekk, og to feilvendte bevegelser/spillere på øvelsen. Bla utspill fra keeper til midtstopper som står vendt mot egen keeper, som igjen spiller ballen ut til sidebacken..... |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 16.09.2007 23:05 Post subject: |
|
|
nå tviler jeg på at rbk "fjerner" tørum før han mislykkes i å kvalifisere rbk til (årlig) eurospill ... for så lenge han klarer det, så har de ingen reell grunn til det ...
men jeg er litt spent på hva som skjer når det står igjen en fire fem kamper, og rbk evt. ikke ligger an til å kapre en europlass ... som ved et evt. tap mot sandefjord i neste runde ... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.09.2007 23:23 Post subject: |
|
|
Jeg tror klubben strekker seg unødvendig langt i å beholde Tørum nærmest av prinsipp. Jeg tror folket på brakka tenker noe sånt som at de har sparka så mange trenere på så kort tid, at de ikke kan gjøre det samme igjen.
Jeg elsker forøvrig måten Steinar Nilsen uttaler seg i media på. Etter forrige kamp mot Aalesund (?) gikk han ut og slakta forsvaret, kalte dem giddeløse og lite mtivert. Etter dagens seier mot LSK sa han at de viste at de kunne slå et hvilket som helst TL-lag på toppnivå, men trakk også fram at de har vist at de kan tape mot hvem som helst. Liker trenere som kaller en spade for en spade, noe jeg savner en del av fra Tørum. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|