| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 16.09.2007 12:41 Post subject: |
|
|
| Viss KTE tar over trenerjobben, er sikkert Hoftun både dyktig nok, og villig til, å bli den nye sportsdirektøren. Eller hva med Sollid som ny trener? Det må da gå an å kjøpe ham ut fra kontrakten med Gent? Money talks! |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.09.2007 12:46 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Jeg ser ikke helt hvem som er ledig på markedet som skal kunne gjøre noen bedre jobb enn Tørum. Dersom Tørum gir seg, eller får fyken er det nok KTE som tar over, slik at vi må starte jakten på ny sportsdirektør om igjen. |
Solskjær var jo aktuell som sportsdirektør i vår, men sa nei fordi han på det tidspunktet ville fortsette karrieren. Nå som han likevel har bestemt seg for å legge opp som spiller kan det umulig skade å spørre igjen. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.09.2007 12:52 Post subject: |
|
|
| Tørum er en flott kar, men han har ikke evnen til å gjøre laget bedre. Han har ihvertfall ikke vist noe særlig til det enda. Som noen andre nevnte, det blir som å hente inn en 1. divisjonsspiller, han kan slå til men det er vel ikke akkurat nødvendigvis overhengende sansynlig. En trener som har resultater å vise til på internasjonalt nivå er det vi trenger. For det var det vi hadde i Eggen etter hvert. Hvorfor styret mener vi skal starte helt på bunn igjen når vi har resursene til å hente en trener på nogenlunde samme nivå aner ikke jeg. Nå må det snart skje noe. Nå må klubben ta en god lang titt på seg selv, og hva den holder på med. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.09.2007 12:53 Post subject: |
|
|
LoL, og det tror du virkelig dagens ledelse har selvinnsikt nok til å gjøre??? Beklager å si det, men om du seriøst tror det, er du skremmende naiv. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.09.2007 12:55 Post subject: |
|
|
Og du er 14 år? Shut up.
Jeg sa ikke noe om hva jeg tror. Jeg sa hva jeg mener klubben må. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.09.2007 13:25 Post subject: |
|
|
29 poeng på 20 kamper. Det hadde ikke vært godt nok med Perry ved roret, ei heller med Høgmo. Derfor ser jeg ingen grunn til at Tørum bør få fortsette som RBK trener. Han har ingenting å tilføre RBK.
Skremmende at RBK-styret er såpass inkompetent. |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 16.09.2007 13:31 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Ellers skal det sies at man er flinke på dette forumet til å trekke konklusjoner rett fra media. |
vi blir nok alle påvirket av media (enten vi vil eller ei), men jeg er helt enig i at man bør være seg dette bevisst, og at man ikke minst bør se kampene før man uttaler seg !
ad mine ankepunkter mot tørum, så er de hovedsakelig rettet mot manglende samhandling og dårlig innsatsvilje i laget - for rbk spiller nå slik de gjorde under perry, dvs. uten tilsynelatende mål og mening (og slik blir det ikke tilstrekkelig med poeng av).
og dette mener jeg er treneres ansvar ...
jeg synes derunder at det blir altfor mye fokus på enkeltspillere og dueller, og tilsvarende for lite på samhandling - men det blir jo en annen debatt igjen, som jeg har skrevet litt om i start-rbk tråden ... |
|
| Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 16.09.2007 13:36 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Vet ikke helt om jeg ønsker Sollied tilbake jeg. |
nå skriver jeg som sollied, dvs. ikke nødvendigvis han, men en av hans kaliber ...
men nå ser jeg faktisk på sollied som en av norges tre beste trenere "ever" - sammen med eggen og drillo ... |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 16.09.2007 14:18 Post subject: |
|
|
| Valiant wrote: |
men nå ser jeg faktisk på sollied som en av norges tre beste trenere "ever" - sammen med eggen og drillo ... |
NAE er den mest suverene!
Tørum må gå fordi han er for svak. Hareide kan være en aktuell etterfølger. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 16.09.2007 14:26 Post subject: |
|
|
| I det siste har det kommet tegn fra sportslig ledelse om at en spiller som er god nok for Rosenborg bør koste 10-20 millioner. Forhåpentligvis tar de dette standpunktet et steg videre og innser at lagets viktigste spiller er treneren. Skal vi oppnå målet om topp 30 i Europa må vi ha en topp 30-trener. Noen som tror det kan være Tørum? Å investere 20 millioner for å hente Trond Sollied om så bare for 2-3 sesonger ville etter min mening være en meget god investering. |
|
| Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 16.09.2007 14:53 Post subject: |
|
|
| 5 uavgjort og 7 tap på 20 kamper er helt katastrofe for et lag som Rosenborg. Vi spiller uten mål og mening og Tørum har ikke erfaringen som en trener for RBK trenger. Han klarer ikke og motivere spillerne og de taktiske kunnskapene virker og passe best i en lavere divisjon en tippeligaen...... |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 16.09.2007 15:09 Post subject: |
|
|
Vi får håpe landslaget ikke kommer til EM - Hareide til RBK igjen. DA får vi defansiv organisering ivertfall. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.09.2007 15:19 Post subject: |
|
|
Jeg ser heller at vi bruker 30-40 millioner på en topp trener enn at vi henter nye spillere til millionbeløp foran neste sesong. Treneren er den klart viktigste personen i en fotballklubb, og skal laget utvikle seg behøver vi noen med topp kompetanse på det feltet.
Tørum er nok dessverre ikke den personen på dette tidspunktet av karrieren sin, og vi bør se utenfor Skandinavia. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 15:21 Post subject: |
|
|
| Jeg har alltid vært kritisk til Tørum, men jeg synes også synd på fyren. Han har hele tiden sagt at han trenger flere stopere, men ingen er signet enda. Så klubben legger ikke akkurat forholdene til rette for han heller. Og når det da ikke kommer noen, så må han jo stå bak spillerne sine, noe som fører til kommentarer som "vi har en god nok stall i CL" |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 16.09.2007 15:31 Post subject: |
|
|
Tørum er en god trener og den rette til å få Rosenborg opp og frem. Det er tilfeldigheter som gjør at vi sitter igjen med den ubrukelige backrekka vi har, og Tørum kan for faen ikke trylle. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.09.2007 15:36 Post subject: |
|
|
| Så rett så rett, og problemene er ikke nye. De har eksistert lenge før Tørum fikk jobben. Nå høster man "fruktene" av at man henta hjem Beto, og fortsatte å bruke blant annet Basse... |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.09.2007 15:53 Post subject: |
|
|
| Flere har skylda for det som har skjedd med RBK de siste åra, men det er klart at treneren også må stilles til ansvar for en del av de svake resultatene. Er han sterk nok faglig og pedagogisk? Har han tilstrekkelig respekt i spillergruppa? Ivers sin opptredener i det siste tyder vel på at han ikke har noen særlig respekt for treneren..... Vel, vi får se hva som skjer til vinteren, uansett må KTE virkelig ta tak i spillerkjøp, trenerspørsmålet mm.. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.09.2007 15:56 Post subject: |
|
|
Så lenge vi ligger såpass langt nede på tabellen og i tillegg ikke spiller noen drømmefotball, kan vi ikke forvente at spillere vil komme til oss.
Nå er det kun lønn vi kan friste med. Tidligere kunne vi friste med det klart beste laget i Norge, som gjorde det bra i Champions League og hadde en karismatisk trener som spilleren visste han kunne bli en bedre fotballspiller av å trene under.
Er det noen som tror at spillere vil hit på grunn av at Knut Tørum er en glimrende trener? |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.09.2007 16:28 Post subject: |
|
|
I en helt annen tråd:
| tr0ndern wrote: | | Skjønner at gjennomsnittsalderen på forumet her er lavere enn jeg trodde. |
Ser ut til at gjennomsnittsalderen her inne stemmer bra med din (mentale) alder. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.09.2007 16:30 Post subject: |
|
|
Og enkelte syns personangrep er morsommere enn debatt. Jaja, vi får tro at moderatorene etterhvert begynner å bli litt flinkere til å reagere på slikt. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.09.2007 16:31 Post subject: |
|
|
| Var ikke ment som et personangrep, bare en komentar til din bruk av fjortispråk. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 16.09.2007 16:40 Post subject: |
|
|
Det at Tørum ikke bruker Nordvik fra start betyr
a) Han er en kjønnsløs dust som ikke har baller nok til å sette en av oldisene på benken.
eller
b) Han er en idiot.
Kansje t.o.m. begge. Uansett er han ikke riktig trener for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 16.09.2007 17:55 Post subject: |
|
|
Syns det er veldig mye negativt i Rosenborg om dagen, er som et tog uten lokomotiv og skinner! Ingen ting som stememr, spillerer som ikke presterer, for dårlige sponsorkontrakter, ingen nye spillerer blir hentet, liten handlingsvilje i styret, en trener uten autoritet. Og denne klubben skal spille CL? Noe må jo være gjort rett, det som er rett er jeg redd for er gammel trøndersk fotballånd, vi lever litt på fortiden.
Uansett tror jeg det er mer enn både spillere og trener som må byttes ut, det vi trenger først er et styre som er handlingsvillige, ikke bare sier at vi skal bli blandt de 30 beste i europa, men som også jobber målbevisst for å bli det. Treneren bør skiftes ut, Tørum har nok god fotballfaglig tyngde, men er dessverre ikke autoritær nok, og har ikke nok respekt i spillerstallen. Tørum kan gjøre seg godt som en assistent og komme tilbake om noen år når han har lært av en dyktig trener, tenk f.eks om Tørum kunne lært av NAE. Når det er et styre som jobber, en mer autoritær trener, da kan man begynne å bygge opp et nytt lag. Men det er ikke bare å hente inn spillere, apparatet rundt og klubben må ville og tørre, som de gjorde det i glansdagene! _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 16.09.2007 18:18 Post subject: |
|
|
| 1917 wrote: | Det at Tørum ikke bruker Nordvik fra start betyr
a) Han er en kjønnsløs dust som ikke har baller nok til å sette en av oldisene på benken.
eller
b) Han er en idiot.
Kansje t.o.m. begge. Uansett er han ikke riktig trener for oss. |
Kansje Nordvik ikke er god nok da di rotte. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.09.2007 18:42 Post subject: |
|
|
Det er meget godt mulig at han ikke er, men verre enn dem vi har kan han umulig være. Håpet er vel at han skal vokse med utfordringen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
|